Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy mi kell egy motor indexhez. 2 ledel gondoltam vki meg tudná modndnai hogy h kell megcsinálni meg hol érdemes meg venni az alaktrészt hozzá. Elöre köszi
Szerintem egyszerűbb, ha megveszed, és rákötöd a motorra, hogy ne elemmel kelljen üzemeltetni.
Itt van egy pár választék
Hát meg venném én csak az a baj h egy kis helyre kellene betenni és oda nem fér be:S
És ha aksira kötöm az ugy nem jo?
Üdv!
Szóval: Van egy biciklis index-es féklámpám(ledes), és ennek a vezérlőjét szeretném átalakítani. Az eredeti 3V-os áramforrás helyett 12V-al menjen, és 12V-os ledek menjenek vele a mostani 1,5V-os ledek helyett...
Én a helyedben készítenék egy normális indexet, normális ledekkel. Ez az a gagyi kategória, azt nem érdemes átalakítani szerintem. Egyrészt forgalom biztonság technikai szempontból sem célszerű átalakítani, mert ez abszolút nem látszik ha nappal szemben vagy. Legalább is a képekből ítélve nekem ez jön le. Építs egy Luxeon, Rebel-SQ, vagy Highflux Ledes megoldással indexet. Na, az látszani fog, tuti. No és persze ott van az építés öröme. Remélem tudtam ötletet adni.
Üdv!
Kérlek olvass vissza ebben a topikban!
Hát igen.. az építés öröme
Szóval az a helyzet hogy highfluxos ledeket használtam.., és mivel elég kezdő vagyok, ezért csak azt a részét tudtam megcsinálni, hogy összeforrasztattam a ledeket a nyákra.. +1 ellenállás... tehát nagyjából 8-as csoportokra bontottam a ledeket a féklámpa pl 3*8 ledből a helyzetjelző és az indexek külön külön 2*8 ledből állnak... Csak a vezérléshez hozzá se tudok szólni
Ja, az más, ha azok csak a visszajelző led, akkor természetesen nem szóltam. Néhány lappal korábban tettem fel rajzot, az elég egyszerű.
Amit felraktál az tényleg nagyon jó, főleg hogy kezdő vagyok, és van ültetési rajz
De az a baj, hogy nem tudok nyákot csinálni, és ha megrendelném nem tudom, hogy mennyi.., Bp-en van nyákkészítő olcsón?, mennyiért?
Szerintem itt az oldalon lebzselő hobbisták közül nagyon sokan elvállalják neked jóformán anyagköltségért
Amit ManGroove által csinált nyáklap mekkora? (pontos méretet)
Ha megtalálom a nyákfilmet lemérem. De egyébként oly egyszerű a kapcsolás, hogy egyedi igények szerint áttervezhető a nyák.
Üdv!
Tehát, ha kihagyom az 5V-os ic-t, akkor jó 12V-os rendszerhez is? (12v-t kell a ledeknek), akkor a 3 különálló pontból melyiket kössem össze?
Sziasztok!
Egyik barátom megkért, hogy az index lápmáját építsem át ledesre. A ledek alacsony teljesítménye miatt viszont nem működik. Utána olvastam itt a fórumon, de a sönt ellenállásos megoldás nem került boncolgatásra. Én nem akarok elektromos index relét vagy külön kapcsolást (tranzisztoros vagy 555-ös IC-s) csinálni viszont a sönt ellenállással kapcsolatban problémáim merültek fel. Mégpedig kiszámoltam, hogy ~8 ohmos 21W-os ellenállás kell, amit elképzelésem és a fórum is leírt párhuzamosan kötök a ledekkel. Viszont ez így nem igazán jó, mert a párhuzamos kapcsolásnál az áram megoszlik a két ágban és a ledek már nem is világítanak. Esetleg valakinek ötlete? Egy skicc ábrát összedobtam, hogy mire is gondolok. Csatoltam...
Az ábra jó. Ha nem működik, akkor valamit rosszul raksz össze.
Köszi a gyors választ. Ha a sönt ellenállást rákötöttem a ledek elaludtak. Nem az áramosztó dolog zavar be mivel párhuzamos kapcsolásról van szó? A feszültség megmarad 13V, de az áram nem lesz 25mA, ha rajt van a sönt ellenállás, nem?
Akkor elvileg úgy is működnie kell, hogy az eredeti izzót bent hagyom terhelésnek és mellé kötöm párhuzamosan a led sort. De úgy sem működik. Ezért mondtam, hogy a sönt ellenállással se fog...
Akkor valamit elrontasz, ennek működnie kell.
Idézet: „az eredeti izzót bent hagyom terhelésnek és mellé kötöm párhuzamosan a led sort” Ennyi erővel kár erőltetni a LED-es dolgot. Van olyan motorszerviz, ahol pontosan ilyet csinálnak, az izzót betekerik szigetelőszalagba, és berakják az ülés alá. Én ha LED-et használok valahova, akkor azt elsősorban azét teszem, mert keveset fogyaszt. Na most a söntellenásos és izzóelrejtős dolog csak arra jó, hogy azt mondhassam, hogy LED-es indexem van, mert az olyan jól hangzik. Szóval vagy maradjon az az izzó, legalább minden irányból jól látszik, vagy terhelésfüggetlen indexautomatát kell venni/építeni/építtetni.
Korulbelul 1W-os LED nem teljes fenyeron vilagit anyit mint egy 5W-os izzo.
Problema hogy a LED-ek fenyerejet csak abban a szuk szogbe merik esetleg a fokuszlencse nelkulieknel pontosabb a fenymeresi adat. Arrol lenne szo hogy egy izzo az "hatrafele" is vilagit amit egy tukorrel visszavernek igy az "elore" vilagito fenyero megno ellenben a LED csak 180 fokos szogbe vilagit a "felter-be" mig az izzo "85%-ba vilagitja a teret mindenfele.Ezert gondolom tobb watt LED kell mint amit az egyszeruen megszorzott reklam hatasfok-al kiszmitott ertek ad. , A reklamozott 7-8 szoros hatsfokbol megis marad egy 3-5 szoros az izzohoz kepest.Igy 1W LED kb/biztos. megfelel 4W normal izzonak. Tob kisebb ereju LED-bol kell kialakitani a " vilagototestet " legalabb harom oszlop legyen ami mondjuk 20 fokos szogbe van a visszintes sikban egymashoz hogy szelesebb szogbe vilagitson a terbe . A LED-es cuccoknal speci hozza valo optikat szerelnek , ugy tukrot mint diszperzios fenyvezeto "uveget" .( nem tudom hogy hivjak , maga a irany-villogo "uveg optikaja" ami a fenyt szetszorja kis prizmakkal hogy az mindenfelol lathato legyen.) Nem probaltam napfenyben de 12 LED 4 egy oszlopban erossen vilagit ,de ki kell probalni nappal kint. A kepeken egy LED -es "viharlampa" amiben 120 fokos szogben van 4 LED oszlop hogy korkorossen vilagitson.Latszik hogy elegge kis szogbe vilagit erosen a LED.Megis napfenyben nem villog csak ha tudod akkor veszed eszre.A lenyeg mag az hogy mas lasson teged meg a szeme sarkabol is.
Srácok régebben építettem ezt azt, visaton hangfal ,fordulat lekorlatozót motorra stb.
De most belevesztem a fiam RX50-es indexébe,röviden relé tönkrement, meg a búrák is. Rendeltem a louis-ból négy LED-es indexet meg hozzávaló relét potom pénzért(40euro) ,Mind a négy egyszerre villogott nem találtam a hibát nem volt rajzom, a relében (két mini csip) sikerült elfüstöltetni. Talán a visszajelző kevert be, nem volt kedvem újra kábelezni,ma vettem egy relét két érintkezős(mint a régi) a próbalámpa(5w) szépen villog kattog vele, de a ledek egyfolytában égnek, tegyek be párhuzamosan valami ellenállást, vagy vegyek megint új relét,WWW. szokemotor.hu) De ha megint elcseszem . Köszi a tippet, LACI
Tehát megtaláltam a megoldást: az első két LED-es idexel párhuzamosan bekötöttem egy-egy 10w-os index izzót, amit betekertem fekete szig. szalaggal (nem volt kedvem ellenállással sz...odni). Most mind a négy LED- es index kiválóan működik, de originál bimetálos relével!. Szerintem a hozzávaló relével azért villogott egyszerre mind a négy index, mivel az LED-es indexek áramfelvétele1 W, a kontroll lámpa meg kb. 3 W-ot fogyaszt így az zárta rövidre az áramkört. Ha előbb rájövök, talán az első relém sem füstöl el, meg a visszajelzőt kellett volna másként átkötni. Saját kárán tanul a paraszt.
Kevesebb vulgáris szó, több odafigyelés az írásra, és e-mail cím nem nyilvánossá tétele a titka a moderátorok rosszallásának elkerülésének. Frankye Idézet: „10w-os index izzót amit betekertem fekete szig szalaggal” A "jó" Harley szervizes megoldás. :no: Mellesleg hétfőn írtam privát üzenetet. Még mindig várom válaszod.
Hello !
Ma leolvasztottam a relé (dzb-fordulatszám korlátozó) tokját lefotóztam ,a nejem beszkenneli a részletes leírást, és küldöm. Szia Laci.
Egyetértek.
Bocsánat a sültgalamb-politikáért, de úgy várok már egy olyan posztot, hogy: "kollégák! X típusú LEDből Y számú sorba kötve Z áramkorlátozóval, így és így elhelyezve a motor indexlámpájába. Sötét garázsban minden irányból bemérve a szabványos 21W-os izzó felett teljesített 2%-al fénymennyiségben. A teljesítményfüggetlen szupertakarékos indexrelé kapcsolási rajza és a ledek elhelyezésének ábrája mellékelve."
Sziasztok!
Szerintem már nem kell barkácsolni, mer a piacon kapható "EU"-s minősítésű LED- lámpák olcsóbbak az izzósnál. Nem is beszélve a kis fogyasztásról, és többszörös fényerejéről, a motoromat egyedi műszaki vizsgára vittem, és csak a prízmát hiányolták. Mivel itt már megdorgáltak így nem csinálok reklámot,de a keresőbe beírva szerintem minden kereskedő forgalmazza.Próbálok egy-két képet csatolni, előre ,átlátszó búra ,10watt sárga égővel,szerintem több fényt ad minta 21-es, sárga búrával.
Hmmm. Érdekes, amit írsz, mert eddig többen jelezték, hogy az izzó helyett betett LED-es "lápmpák"-at a vizsgán nem fogadták el. (Lehet, hogy ez is vizsgabiztos-függő?)
Akkor nekem lenne egy olyan ötletem , hogy cm2-enként egy magasfényű 5mm-es narancs LED és elé csinálni egy prizmát. (Vagy venni.) Ilyesmire gondolok. A LED-eket persze minél többféle sögben elhelyezni a prizma alatt és kész.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |