Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   42 / 293
(#) Atis57 válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Szia!
ha a leválasztás "galvanikus" -- akkor a táptrafó biztosan kettős szigetelésű -tehát nem kell a PE vezető.
mivel hosszabb használat/durva bánásmód esetén jó esély van a védővezető csatlakozás meghibásodására-tényleg NEM CÉLSZERŰ közösiteni őket...
arról nem is beszélve ,Hogy az áramszlgáltatói hálózat problémáit ne hozzuk be KÉSZAKARVA !( N szakadás , földpotenciál változás a terhelés miatt...stb...)
(#) csiperke válasza csiperke hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Itt a kapcsrajz aki ,még mindig nem tudta megnézni most lám...
(#) dizi válasza csiperke hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Ez biztos valami spéci autó trafó mert a primer és szekunder kivezetései nincsenek össze kötve.
EZ BIZTI MŰKSZIK?
Ja és a többi tranyó az milyen típusú.
(#) mex válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Igazi minimalista kapcsolás. Még a fetet meghajtó tranyó bázisellenállását is lespórolta. De biztos működik.
(#) Bonanza02 válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Igen, a rajzot ki-ki értelmezze saját szaktudása alapján.Mindenesetre a rajzoló progi nem tud "autós gyújtótrafót" produkálni. A valóságban persze a 15-ös pont az közös a primer és szekunder oldalon,így ebben a formában a rajz nem jó.De persze értjük.
Bár a tirisztoros rásütés jobb,mint ez.
(#) mex válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Tényleg nem ártana átrajzolni.
(#) dizi válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Akkor a trafó 6 pontjára köti a földelést?
De miért is tenné,a táp pozitív ágát földeli.
(#) Bonanza02 válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Na ez az,amikor félrevezeti az egyszerű embert a rajz.

Javaslom: felejtsd el azt a rajzot,mert úgy rossz,ahogy van. 12V-ból kell csinálni 2-300V DC-t, egy tirisztorral rásüttetni a trafóra(legyen mondjuk gyújtótrafó).
(#) dizi válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Én tudom miről beszélsz,én is gyártok inverteres pásztort.
Csak eddig mindet megépítettem ami itt meg jelent, csupán kíváncsiságból építeném meg próba panelon ezt is .
De az inverteresnél jobb nincs.
(#) mex válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
A 11-es kivezetést kell közösiteni az 1-el, de persze előtte a 11-est le kell kötni a testről.
(#) dizi válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Azt vágom,akkor a közös pont van meg hajtva a fettel ?
Akkor mégis csak a pozitív ágra megy a föld,vagy nem?
(#) mex válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Alapvetően a trafó árama a pufferkondin keresztül záródik. A földet (testet) továbbra is a graetz negativ pontjára kell kötni!
(#) dizi válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Hát ez csodás!
De majd össze rakom.
Mert,ugye A PUDING PRÓBÁJA AZ EVÉS.
(#) mex válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
A BD243 bázisába rakj egy áramkorlátozó ellenállást, az előtte elhelyezkedő tranyó meghálálja!
Vagy nem, mert most, hogy jobban megnézem ez nem is fog működni!!! Csiperke tréfálkozik.
A BC212 egyszerűen nem fogja nyitogatni a nagy BD-t, mert annak bázisába be kellene folyni az áramnak, de ugyan honnan?
(#) kadarist válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
A C1-et át kéne hidalni valami ellenállással. Akkor jobb lenne.
(#) mex válasza kadarist hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Ez a rajz csak tréfa lehet! Alapvetően rossz! Az még csak hagyján, hogy nincs ellenállással áthidalva,(lehet, hogy igy állitotta be a be-ki időtartamot) de hogyan tudná vezérelni a nagy BD-t ?
(#) kadarist válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
De minek az IRF740? Inkább akkor egy nagyfesz tranyó.
(#) mex válasza kadarist hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Hát belelátok én csiperke fejébe?
(#) kadarist válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Egy darlington BU808DFX-el olyan szikrákat hányna, hogy ihaj! Persze ez a multivibrátor sem gyenge.
(#) csiperke válasza dizi hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Ha majd te is layout-tal rajzolsz valamit ,és rájössz hogy nincsen benne autó gyújtótrafó ,akkor majd nem mondasz ilyen baromságokat !!! A tranyók bc 327 pnp -k az astabilban, a meghajtó bc 237 de akár lehetnének a klasszikus bc 182-212 pár is.
(#) csiperke válasza kadarist hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
A fetnek nem kell nagy hűtőborda !!! baj-e?
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Felrakok róla egy videót hitetlenek !!! Csak azért mert ti az elektronikában hozzászoktatok egy csomó olyan dologhoz ,ami szerintetek csak úgy jó ahogy elképzelitek ,attól még működhetnek a dolgok másképp is.
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Már bocs, de nekem úgy tűnik kicsit zavart az irásod. Természetesen "hitetlen" vagyok, a cucc a rajz alapján nem működhet, és ezt egy video nem tudja megváltoztatni.....

Azért megkérdezem: mi a fenének van szükség még a BD243-ra is? nem tudná a multivibrátor egyből meghajtani a fetet? Miből gondolod, hogy a fet nem melegszik annyira mint a darlington? Tudod, hogy mekkora az IRF740 csatornaellenállása?
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
A BD 243 akár egy kisebb tranyó is lehetne mert itt csak mint jelformáló ,meghajtó fokozatként üzemel, de ilyen volt kéznél.
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
mekkora az IRF740 csatornaellenállása

és mekkora a cds értéke?? 0,55R
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Nov 10, 2009 /
 
Na látod. Ebből következik, hogy bizony melegszik az is rendesen, sokat nem nyersz vele. De még mindig adós vagy annak magyarázatával, hogy honnan a fenéből kap a BD243 nyitó bázisáramot.
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Galvanikusan kapcsolt fokozat ,mit kell ezen egy meglett cínpazarlónak magyarázni,

IMG_1627.AVI
    
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Az OK, hogy összeforrasztottad, de az elektronok nem buták, igy nem is arra mennek ahová Neked jólesne....
Magyarul, a feltett rajzod alapján nem nyithat ki a BD243, mert nem kap bázisáramot sehonnan.
Inkább nézd meg mégegyszer, hátha rájössz, hogy nem is az az igazi.
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
de az elektronok nem buták

Nem az elektronok buták,hanem az aki nem járatos a galván csatolt egyenáramú fokozatokban. ÉBRESZTŐ NINCSEN KÖZÖTTÜK CSATOLÓKONDENZÁTOR !!!
Hasonlóan a darlington kapcsoláshoz ilyenkor is láncban vannak a tranzisztorok és nyitnak bármilyen furcsa is. A fokozat azért ilyen kialakítású hogy a fűrészjel minél meredekebb le-és felfutású legyen, mivel a trafónak ugyebár ez lenne a legideálisabb hullámalak.Építsd után mérd ki és utána kételkedj !!!
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Ismerem a csatolt egyenáramú fokozatokat, de azok között ilyen kialakitásúval még nem találkoztam.
Ha BD242 lenne a rajzon, és az emittere a + tápon akkor működne, de igy nem.
Értsd meg, egy NPN tranyó kollektorából az emitter felé folyik az áram, nem a bázisa felé. A bázisából pedig az emitter felé, ahogy a nyil is mutatja, és ez hozza létre a kollektoráramát.
Ha nem igy van, akkor leborulok Előtted.
Következő: »»   42 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem