Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szerintem is olcsobb gariban aksit cseréltetni.
![]()
Úgy néz ki rájöttem.Túllihegtem ezt a dolgot.Az akksitól kiinduló fekete madzag(ami a generátor felé megy az lehetett kontakthibás,mert megmozgattam miközben mértem a feszt és egyszercsak felment 13,8V-ra.
A sarut megnyomkodtam fogóval(el is volt szineződve)és a fesz most stabilan 14.00V Sztem ez elég.Pár nap múlva megmérem megint.Ha megint bénázik újrasaruzom. ![]()
A 14volt már jo. De én nem várnám meg, hogy megint bénázzon, saruzd ujra, vagy legjobb lenne ráforrasztani.
Bocs, erre nem gondoltam... Akkor cseréltesd ki az aksit gariban.
![]()
Ki nem sz...a le, hogy VW, már bocsánat. Ha valami hibás, akkor azt ki kell cserélni, tökmindegy, ki gyártotta.
Kedves Fórumosok!
Adott egy G2 GTi PL motorkóddal 1990-ből és benne egy 65A-es Bosch generátor. A köv. problémám van: Nem akar elaludni a töltésjelző LED (!) -em. A gerjesztő tekercs vezetékén, lehúzott állapotban, gyújtásra akksifeszültséget mérek. Ha rá van kötve a generátorra, szintén gyújtásnál, de még indítás előtt, 1,5V a feszültség. Indítás után marad az 1,5 V. A generátor egyébként tölt, a feszültség stabil 14,1V. Új Febi kefe+diódahíd van benne. Minden sarut felcsiszoltam és vezetőpasztával kötöttem be. Fordulaton egy árnyalatnyit sötétedik a led, de nem jelentősen. Ha van valami ötletetek, kérlek írjátok meg. Köszi Berek Csatoltam egy képet a generátor hátuljáról:
Egy gyors próbát javaslok: kösd le a visszajelző vékony kék vezetékét a D+-rol, rá egy egyszerű próbalámpa, annak a csipesze "+"-ra (akár a generátor nyolcas csavarjára). Indítsd be. Ha így sem alszik ki a visszajelző (próbalámpa), akkor a generátorban keresd a hibát, ha kialszik, akkor a vezetékelésben.
(Nekem gyanús, hogy a generátorral lesz gond,azon belül talán valamelyik diódával. Látom, hogy cserélted, de akkor is.)
Sziasztok!
Nekem olyan gondom van, hogy a töltőfeszültség járó motornál 14,4V, majd egy 20-25perces autózás után már csak kb13,6V. Az autó egy 2006-os Seat Cordoba. Egyszer le is ment 13V alá, ott már elkezdtek sírni a "perifériák", hogy nekik ez kevés... Bevittem márkaszervizbe, ahol egy gyors multiméteres mérés után megállapították hogy a generátor rendben van, az akksi rossz, cserét javasoltak. Szerintetek mennyire reális ez?, egy "rossz" akksi képes ilyenre? Én arra tippelek, hogy a diodahíd valamelyik csatlakozása kontakthibás, és a 3-ból csak 2, vagy 1 fázis tölt. A generátort még nem szedtem ki megnézni, de lassan sort fogok keríteni rá... Jó az elgondolásom? Köszi Üdv: Zoli
Ha az akku lenne hibás, akkor nem menne fel először a feszültség, majd le. Hülyeséget beszélnek a márkaszervízben, csak tudnám, hogyha nem értenek hozzá, akkor miért okoskodnak?
Mennyit futott az autó? Kefék lehet, hogy kopottak, és hidegen még hozzáérnek a gyűrűkhöz, melegen már nem rednes az érintkezés. Vagy ugyanez lehet bárhol máshol is. Diódákhoz mérj feszültséget a töltővezeték csatlakozása és a segéddiódahíd (töltésjelző lámpa) csatlakozása között. Ha itt valami feszültséget mutat a műszer (négy tized volttól többet), akkor valamelyik dióda hibás. Szintén lehet, hogy ahogy bemelegszik, valahol nem érintkezik rendesen.
Az autó eddig 52000Km-t ment. Azt elfelejtettem, hogy van olyan jelenség is, hogy a feszültség "nem stabil", ezt a világításon látom hogy nagyon picit vibrál. Ha megemelem a fordulatszámot, akkor intenzívebben, de a feszültség nem megy 14.4V fölé.
Sziasztok.Egy nagy kérésem lenne,átolvastam a hozzászólásokat idáig..
Következő a gond:kigyulladt a töltéslámpám bent 2napja,sajnos nem volt idő foglalkozni vele mert a gyereket hordtam az orvoshoz,ill birta az akumlátor az inditást is.. Ma rámértem ithol és semmi töltés nincs,levettem a generátort,egy valeo tipusról van szó és egy renault clión van.. Szétszedtem a kefék jók elegendő méretüek,a csuszógyürü jó állapotu szép felületü.. Viszont : a csuszógyürü utáni réz csatlakozás amire a tekercs van forrasztva hibásnak látszik,erről mellékelek egy képet.. Egyik oldalt rá van forrasztva a huzal,mérhető a kontaktus közte és az egyik csuszógyürü között,a másik pedig kb 2mm hézag és utánna a huzal itt már nem mérhető semmi .. Megerősitést kérnék,ha öszeforrasztható akkor elméletileg a generátor ujra munkába áll... Köszönöm előre is.
terhelés=melegedés=kontakthiba
próbálj először egy testkábelt a generátorra tenni az akksitól miközben méred a feszt az akksinál.Testhiba szokott lenni.Vagy mozgasd meg a kábeleket miközben méred a feszt.Ki kell jönnie a hibának.
Most már itt van,,erről a forrasztásról lenne szó,
2 ilyen pont van minkettő forpontos,az egyik jó a másik nem.. Ha csak a forasztás lazult le és öszeforasztható akkor már rendezem is tovább..
hát szerintem az dobja magát,hogy folytonos a vill.kapcsolat vagy nem?Átforrasztani nehéz lesz,mert ahoz jó nagy páka kel szvsz.
Mérni kellene feszültséget közvetlenül a generátor kivezetésén és a generátortesten. Ha nem sokkal több, mint az aksin mérve, akkor a vezetékek rendben vannak.
Esetleg nem lehet, hogy néhány fogyaszto miatt esik le a töltés? Pl. dizel VW-ekben van 3 izzitogyertya,ami a fütés hatékonyságát növeli, azok azért elég sokat harapnak.
A forrasztás nem probléma,Gondoltam jobb ha 100% mielőtt belevágok..
Forraszd össze. Amikor összeforrasztottad, akkor a két gyűrű között néhány ohm ellenállást kell mérned. Ha ez megvan, akkor lehet próbálni.
Röviden: adott egy tekercs, egyik vége az egyik gyürühöz, másik a másikhoz van forrasztva. Bátran lehet aksirol, 12 voltrol probálgatni a szakadást, üzem közben is 12 voltot kap. Ha szikrázik, jo, ha nem, szakadt. Ha láthato helyen van a szakadás, össze kell forrasztani.
Kábeleket mozgattam már, semmi, viszont a testkábel jó ötlet, megfofom nézni, bár nemértem a lényegét.A generátor és a motor egymással fémesen érintkezik ugye?, a motor testen van. Ehhez "hozzáér" az indítómotor fémháza is, és indításkor szépen forgat...--->test van.
De mindenképpen megnézem ![]() Idézet: „A generátor és a motor egymással fémesen érintkezik ugye?, a motor testen van.” Vannak az autógyáraknak agyament találmányaik, úgyhogy semmiben se lehetünk ma már biztosak. Inkább ellenőrizd le.
A Seaté nem gumibakban van.
![]()
Köszönöm szépen mindőtöknek a segitséget.
Végülis szét kellett húzni a generátort mert igy fértem hozzá a huzal végéhez,itt már jól látható volt hogy levált a huzal. Gondosan leforasztottam,szigeteltem,öszeraktam, a két gyürü közt most már 3.5 ohm mérhető,még pár csepp olajat is kaptak a csavarok a következő generálig.. Holnap kapja vissza a donort a kocsi. További kellemes fórumozást és szép estét kivánok.
A tekercs végét nem árt rögziteni a vashoz, ha mozogni tud, ujra eltörhet. Én 2K-s ragasztot szoktam használni hozzá.
Az elsö képen a B+ kivezetés rozsdásnak látszik, azt is megtakaritanám, a diodahid is rámehet, ha ott rossz a kontakt. ![]()
Holnap még korigálok,a b+on csak az alsó anya rozsdás,cseréje nem sok idő,2k-s ragasztó is van..
Köszi a jótanácsot..
Sziasztok én autóelektronikai műszerésznek tanulok és sehol sem tudom megszerezni az összes használatos bOsch számot valaki tudna nekem ebbe segíteni lehetőleg magyarul kellene. köszi előre is
hello wartburg w353 generátorának a bekötési rajzát keresném,mert egy trakiba szeretném belerakni.
Köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |