Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Szia András!
Ha lehet kicsit pontosabban fogalmazz a típust illetően. Az olaszok nagyon sokféle invertert készítenek, az említett alkatrészek szinte mindegyik típusban fellelhetőek-a PWM IC (3526)kivételével. Ebből sok fajtát használnak.
Sajna tipust nem tudok ez egy bontott gépböl származik 4db puffer 2db lágyindítorelé 3+3 IGB van a panelon az IGB-kroszak van megegy kis segédtáptrafó enyi amit tudok-bemondásra 160A énis csak képet láttam róla-talán közelebb értünk?Köszi!
A képet nem tudnád feltenni?
Legalább esély lenne arra,hogy a kép alapján valaki be azonosítsa.
vagy vagyok. Úgy látszik tényleg még a hülyeségem hatása alatt voltam mikor írtam...
Ott csesztem el, hogy a gyorsabb munka miatt a gépi menetfúrót használtam, nem a jó öreg többfokozatút. Bár mentségemre mondom, hogy elég jófajta gépi fúró volt, de egy pillanat alatt elpattant és nem is igen erőltettem. És volt vágóspray.
Én kizárólag gépi menetfúrót használok, nincs is más fajta nekem. De kizárólag csavart élű típust. Az előfúráshoz a tolómérő hátoldalán található táblázat a mérvadó. A törés bizony néha előfordult nálam is.
Köszönöm szépen a rajzot ez sokat segít majd. Az smd-k az impulzustrafó utáni bav99 , bc807 meg 4,7ohm elfüstöltek. Ezeket cseréltem. még van olyan baja a gépnek most vettem észre, hogy ha leragad a pálca a gép elveszi az áramot de az elektróda letörése után nem áll vissza a heg áram. csak szikrázik a pálca. A potmétert minimumra tekerve majd vissza helyre áll a rendszer.
Csavart élű volt ez is. Nem is volt kopott alig pár menetet vágtam még vele. A furat mérete sem lehetett gond, 2,5-essel fúrtam elő. Ez egy gyári készletben tartozott egy szintén gépi 3-as fúróhoz (bár az egyenes hornyú volt). Valószinüleg egy forgács szorult be, mert visszatekeréskor pattant el.
Úgy látszik meg vagyok átkozva a hármas menetekkel. A trafót és a fojtót összefogó réz menetes szárakkal is szenvedtem. Mindig legyalultam a menetet róluk a metszővel.
Szia !
Ha szabad egy gyakorlati tanácsot adnom.Ha alumíniumba fúrunk menetet akkor sűrűn ki kell hajtani a fúrót, mert a forgácsot nem hordja ki - mint pl. acél esetén. Beletapad a hornyokba, megfeszül és már el is tört...Ha átmenő a furat akkor esetleg egy sűrített levegős befújás segít.....
Így igaz! Mire előkészültem a válaszíráshoz, már meg is érkezett,-neked köszönhetően. Még annyi azért elmondok, hogy a szerszámkészítőktől tanultam, hogy alu-illetve minden lágy fém menetfúrásához kenőanyagként faggyút használjak. Nekem bevált.
Én meg apámtól tanultam, hogy menetfúrásnál 0,8-al szorzunk. 3-as menet 2,4-es furat és én is 2,5-ös fúróval szoktam fúrni, mert nincs 2,4-esem.
A menet magátmérő az mindig a menetemelkedés függvénye. Pl. M10x1 menetnél a magátmérő 9mm és nem 8mm, mint amit a 0,8-as szorzó adna. Azaz, a menetméretből le kell vonni a menetemelkedést, akkor fogod megkapni a magátmérőt. Ez a szám adja a minimálisan szükséges fúróméretet a menetfúráshoz. Valamint a megmunkálás során végbemenő anyag gyűrődés miatt kissé nagyobb fúrót szokás választani. Ha nagyon pontos méretű menet kell, akkor úgyis csak a többfokozatú menetfúró jöhet számításba, akkor lehet pontosan magméretre fúrni a lyukat.Valamikor régen nekem így tanította a Szelőczey szakoktató Úr. Az M3-as menetnél a 2,5mm átmérőjű fúró az stimmel. A 2,4mm fúróval készített lyukba előbb beletörik a menetfúró mint a 2,5-ös furatba.
Én pl. mindig 2,5-el fúrok elő az M3-as menetnek, pedig van 2,4mm-es fúróm.
Az Ombach-Sárközy-féle Műszaki táblázatok is 2.5mm átmérőjű fúrót határoznak meg 3mm menet esetén.
Ha pontos menetre van szükség, akkor ezt a furatot érdemes két lépcsőben kialakitani, előfúrni 2mm-el és ezután fölfúrni a névleges átmérővel. Ha telibe fúrjuk, akkor mindig nagyobb lesz pár századdal, a fúró keresztélének "támolygása" és a szár kihajlása miatt. Köszörült 3mm átmérőjű tengelyhez kellett perselyeket készitenem, itt jött elő a probléma, és ez volt a megoldás. Nem teljesen a menetfúráshoz tartozóan, de sok múlik a menetbe behajtott csavaron is. A mángorolt alacsony minőségű csavarok átmérője mindig kisebb, ebben az esetben 2.8-2.85mm, mig a forgácsolással készülté 2.9-2.92mm is eléri. Van még egy házi körülmények között nehezen orvosolható probléma: akár menetfúrásnál, akár metszésnél a szerszám előrehaladáskor a saját maga által készitett menetrészre támaszkodik, azt is forgácsolja kismértékben, igy profiltorzulást okoz. Az iparban természetesen ilyen esetben előtolással rendelkező gépet használnak, igy nem terhelődik a már elkészült menetrész. Házilag csak az óvatos, többfokozatú fúrás jöhet szóba, ezt pedig mindenkinek saját magának kell megtapasztalnia.
A mángorolt és forgácsolással készült csavarokról nekem is ez a tapasztalatom. És eleve nagyon gyenge minőségűek azok, de amerre én szoktam csavart vásárolni arrafelé nem kapni vágott menetű csavarokat és ők azt állítják, hogy már nagyon sehol nem kapnék.
mpisti: akkor ezentúl fogom nézni a táblázatokat erről, még M10-es menetet soha nem kellett fúrnom, 3-4-5, de talán volt M6-os is, és ezeknél még elment a 0,8-as szorzó, problémám nem volt még soha ezzel.
Ezt szeretem ebben a fórumban!
Bármi legyen is a téma maximális mennyiségű információval próbálja a látogatók többsége emelni a fórum információtartalmát - témától függetlenül. S ez így van rendjén. Sziasztok! Tudom,hogy ez nem egy adok-veszek fórum, de segítséget szeretnék kérni tőletek. Egy inverteres AWI javításához az alábbi alkatrészek beszerzésénél komoly akadályba ütköztem: MM74C02;MM74C08;MM74C20 digitális IC-k. Kérem, ha valaki rendelkezik az említett típusokkal, jelezze privát üzenetben. A választ előre köszönöm.
Nagyon köszönöm János, sokat segítettél.
Én a Dunakeszi INCOMP honlapján kerestem, nekik nincs 1db sem ezekből a régi típusokból. A Budapesti honlapon viszont van. Így talán sikeres lesz a javítás. Még egyszer nagyon köszönöm.
Örömmel veszek minden tanácsot, bár tisztában vagyok a menetkészítés fortélyaival (anno gépészeti szakközép is volt, meg lassan 20 év karbantartói gyakorlat, ahol nem csak elektronok és bitek folynak a kezeim között.)
Sajnos itthon nem 100 százalékosak a feltételek, ezért is készítem a fémipari munkák nagy részét inkább hmm... céges erőforrásból. mpisti: Sajnos itthon nem volt faggyú, de melóba én is előszeretettel használom.
Szia Mpisti !
Az alkatrészek amiket kicseréltem még a MOS 168-ban az igbt meghajtó kis smd panelon : BAV99, BC807, 4,7 ohm . Ma kicseréltem az LM339 és LM311 -et visszaraktam a gyári folytót, jobb lett az ív, de még mindíg valami nem ok. 3.2- es pálcával szép varratot produkál, de 2.5-össel még nem tetszik. Meg ha leregad a pálca nem áll vissza a heg áram. Ki kell kapcsolni és vissza a gépet, hogy újra ívet fogjon.
Szia!
A 3525 9.lábára érkező jelet kellene vizsgálni, a 311-es IC-ről ide van a visszahajló bemenet becsatolva.Talán érdemes lenne a TT-jelzésű árammérő trafó kimenőjelének az útját végigellenőrizni, a 311-es feszültség komparátort is beleértve. Csak olyan baj lehet,hogy az áramfigyelés belépése után a 311-es nem billen vissza alaphelyzetbe,a PWM IC pedig teljesen visszaszabályoz. Azt azért nézd meg,hogy a PWM IC 10-es lábán nem változik-e meg a feszültség ilyenkor,mert ha ez meghaladja az adatlapon meghatározott értéket,akkor letiltja a szabályzó IC-t.
Szia. Köszönöm sokat segítettél!
Jó lett a gép, Az általad küldött képeken vettem észre hogy a trafó tetején van egy alu lemez, nekem ez nem volt rajt.Elkeztem a főtrafót vizsgálgatni.A hibát a főtrafó légrése okozta. Valaki már próbálkozott előttem, mert 2 db papír szeletke volt a ferrit között, olyan kézzel tépett szélű, látszott hogy nem gyári. Meg a kapcs.rajz sem ír légrést . KIvettem belőle összeraktam és szépen működik minden, a leragadás után visszaáll az áram, meg simább is az íve. Mégegyszer köszönöm a segítséget! Zoli
Szia!
Arra nem gondoltam,hogy a főtrafóhoz hozzányúltak.Örülj,hogy a kapcsolófokozatot nem ette meg ismét! Amúgy gratulálok a sikerhez,és örülök hogy segíthettem. Idézet: „Az új fojtóval kisebb áramon is beég az a varrat?” Szia bocs hogy nem válaszoltam a kérdésedre. Közben sikerült megcsinálni a gépet, Mpisti segítségével a légréssel volt a baj. A gyári folytóval is szép íve lett jav. után. Az u ferritre tekert folytóval nem pattogott az ív, simább volt. Áram szerintem ugyanannyi kellett mindegyiknél a pálca leolvasztásához. Az utóbbival talán könnyebb volt ívet fogni.
Szervusztok,kérdésem a következő lenne .Az erdgab féle 130-as hoz toroid trafót lehet-e használni mindenhova . És mi ért van az hogy az egyikbe kell légrést használni,a másik maghoz nem kell . Érzékeny a légrésre mennyi az ideális hézag.Szóval ezzel kapcsolatban ha valaki tudna .
Áramváltó (figyelő) az most is toroid. Meghajtó tr, power tr , fojtó tr. Köszönettel Z
Szerintem nem jó mindenhova a toroid. A primer áram mérésére kiváló, impulzustrafónak csak abban az esetben, ha kicsi kapcsolási teljesítményt akarsz átvinni,mert a telítődés elleni védelemként szoktak légrést használni, de akkor automatikusan kicsit nagyobb AL értékű mag kell. A ferrit geometriai alakja befolyásolja a jel fel és lefutási meredekségét. Nem jelentősen, de vannak alkalmazások ahol számít minden fokperc.Főtrafóként én még ferrit toroidot használni csak autós erősítőben láttam. A hegesztőknél valószínűleg gyártástechnológiai okból használnak E-E;U-U;EC;stb magokat.Persze,kísérletezni szabad,ha valaki el akar térni a sablonoktól és a kísérlet eredményét egzakt módon értékelni is tudja felhasználhatósági szempontok szerint érvekkel alátámasztva pro és kontra.
De a fórumlakóknak az a legjobb ha ezek a tapasztalatok közkinccsé válnak itt a fórumon.
Szia mpisti ! Köszi a gyors választ .Hát igen ahogy erdgab mondaná kövesd a rajzot és azután térj el ha működik . Kicsit elhavaztam de a projekt nem állt le . Ha emlékszel még a frónius-ról
(frowig st2) már értekeztünk egyszer.DE nem jutottam vele tovább,a bölcselkedésnél a dinamó szabályozást vagy gerjesztést vezérli ,az már biztos .Most arra gondolok hogy egy hegesztő trafó primerjét kiegészíteném egy tirisztoros szabályozóval amit a frowig st2 vezérelne . Ezek a gondolataim mostanság . Csak lassan haladok vele . Közbe meg készül az "erdgab-130 " is remélem nem haragszik meg hogy emlegetem .(Istennek nevét szádra hiába ne vedd )
Én már nem emlékszem semmiféle Froniusos dologra, néha(gyakran?)lemerül a memória elemem. (lehet hogy ritkábban kellene sör-pálinka kúrát venni?)
De ha utalsz a hozzászólás számára, visszaolvasok, és akkor felfrissítem magamban a dolgot. A Gábor pedig biztosan örül annak,hogy a nevét pozitív aspektusban emlegetik!
Utána néztem a dátumnak Aug 4-5 ig bezárólag .
112,es oldal.A hozzászólás sorszáma a 485800, és a 486704 között zajlott le fényképekkel mellékelve . Ha van időd (és kedved ) lapozz vissza kérlek. hogy újra képben legyél . Megpróbálom kideríteni ha lesz egy kis időm ,hogy milyen jel alakot küld ki a hátsó részén elhelyezett csatlakozón.üdv Z |
Bejelentkezés
Hirdetés |