Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   76 / 564
(#) erdgab válasza Thomas10100 hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Egy lengyel oldalt tudok,ha jól sejtem,ott alu hegesztéssel foglalkoznak,nézd meg.

Bővebben: Link
(#) kralikandras válasza mpisti hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
T "kolégák"hatalmas munka van az oldalak mögött-minden elismerés-és egy nagy kérés-tudtok-e 160A OLASZ gépről aminek UC 3526AN vezérlő IC je van és LM339,LM358 is van a panelon-Köszönöm ha segítetek további eredményes jómunkát!
(#) mpisti válasza kralikandras hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Szia András!
Ha lehet kicsit pontosabban fogalmazz a típust illetően.
Az olaszok nagyon sokféle invertert készítenek, az említett alkatrészek szinte mindegyik típusban fellelhetőek-a PWM IC (3526)kivételével. Ebből sok fajtát használnak.
(#) kralikandras válasza mpisti hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Sajna tipust nem tudok ez egy bontott gépböl származik 4db puffer 2db lágyindítorelé 3+3 IGB van a panelon az IGB-kroszak van megegy kis segédtáptrafó enyi amit tudok-bemondásra 160A énis csak képet láttam róla-talán közelebb értünk?Köszi!
(#) mpisti válasza kralikandras hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
A képet nem tudnád feltenni?
Legalább esély lenne arra,hogy a kép alapján valaki be azonosítsa.
(#) vottokar válasza erdgab hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
vagy vagyok. Úgy látszik tényleg még a hülyeségem hatása alatt voltam mikor írtam...
Ott csesztem el, hogy a gyorsabb munka miatt a gépi menetfúrót használtam, nem a jó öreg többfokozatút. Bár mentségemre mondom, hogy elég jófajta gépi fúró volt, de egy pillanat alatt elpattant és nem is igen erőltettem. És volt vágóspray.
(#) mpisti válasza vottokar hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Én kizárólag gépi menetfúrót használok, nincs is más fajta nekem. De kizárólag csavart élű típust. Az előfúráshoz a tolómérő hátoldalán található táblázat a mérvadó. A törés bizony néha előfordult nálam is.
(#) zozi83 válasza mpisti hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Köszönöm szépen a rajzot ez sokat segít majd. Az smd-k az impulzustrafó utáni bav99 , bc807 meg 4,7ohm elfüstöltek. Ezeket cseréltem. még van olyan baja a gépnek most vettem észre, hogy ha leragad a pálca a gép elveszi az áramot de az elektróda letörése után nem áll vissza a heg áram. csak szikrázik a pálca. A potmétert minimumra tekerve majd vissza helyre áll a rendszer.
(#) vottokar válasza mpisti hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Csavart élű volt ez is. Nem is volt kopott alig pár menetet vágtam még vele. A furat mérete sem lehetett gond, 2,5-essel fúrtam elő. Ez egy gyári készletben tartozott egy szintén gépi 3-as fúróhoz (bár az egyenes hornyú volt). Valószinüleg egy forgács szorult be, mert visszatekeréskor pattant el.
Úgy látszik meg vagyok átkozva a hármas menetekkel. A trafót és a fojtót összefogó réz menetes szárakkal is szenvedtem. Mindig legyalultam a menetet róluk a metszővel.
(#) sector99 válasza vottokar hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Szia !

Ha szabad egy gyakorlati tanácsot adnom.Ha alumíniumba fúrunk menetet akkor sűrűn ki kell hajtani a fúrót, mert a forgácsot nem hordja ki - mint pl. acél esetén. Beletapad a hornyokba, megfeszül és már el is tört...Ha átmenő a furat akkor esetleg egy sűrített levegős befújás segít.....
(#) mpisti válasza sector99 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Így igaz! Mire előkészültem a válaszíráshoz, már meg is érkezett,-neked köszönhetően. Még annyi azért elmondok, hogy a szerszámkészítőktől tanultam, hogy alu-illetve minden lágy fém menetfúrásához kenőanyagként faggyút használjak. Nekem bevált.
(#) hapro válasza mpisti hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Én meg apámtól tanultam, hogy menetfúrásnál 0,8-al szorzunk. 3-as menet 2,4-es furat és én is 2,5-ös fúróval szoktam fúrni, mert nincs 2,4-esem.
(#) mpisti válasza hapro hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A menet magátmérő az mindig a menetemelkedés függvénye. Pl. M10x1 menetnél a magátmérő 9mm és nem 8mm, mint amit a 0,8-as szorzó adna. Azaz, a menetméretből le kell vonni a menetemelkedést, akkor fogod megkapni a magátmérőt. Ez a szám adja a minimálisan szükséges fúróméretet a menetfúráshoz. Valamint a megmunkálás során végbemenő anyag gyűrődés miatt kissé nagyobb fúrót szokás választani. Ha nagyon pontos méretű menet kell, akkor úgyis csak a többfokozatú menetfúró jöhet számításba, akkor lehet pontosan magméretre fúrni a lyukat.Valamikor régen nekem így tanította a Szelőczey szakoktató Úr. Az M3-as menetnél a 2,5mm átmérőjű fúró az stimmel. A 2,4mm fúróval készített lyukba előbb beletörik a menetfúró mint a 2,5-ös furatba.
Én pl. mindig 2,5-el fúrok elő az M3-as menetnek, pedig van 2,4mm-es fúróm.
(#) mex válasza mpisti hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Az Ombach-Sárközy-féle Műszaki táblázatok is 2.5mm átmérőjű fúrót határoznak meg 3mm menet esetén.
Ha pontos menetre van szükség, akkor ezt a furatot érdemes két lépcsőben kialakitani, előfúrni 2mm-el és ezután fölfúrni a névleges átmérővel. Ha telibe fúrjuk, akkor mindig nagyobb lesz pár századdal, a fúró keresztélének "támolygása" és a szár kihajlása miatt.
Köszörült 3mm átmérőjű tengelyhez kellett perselyeket készitenem, itt jött elő a probléma, és ez volt a megoldás.
Nem teljesen a menetfúráshoz tartozóan, de sok múlik a menetbe behajtott csavaron is. A mángorolt alacsony minőségű csavarok átmérője mindig kisebb, ebben az esetben 2.8-2.85mm, mig a forgácsolással készülté 2.9-2.92mm is eléri.
Van még egy házi körülmények között nehezen orvosolható probléma: akár menetfúrásnál, akár metszésnél a szerszám előrehaladáskor a saját maga által készitett menetrészre támaszkodik, azt is forgácsolja kismértékben, igy profiltorzulást okoz.
Az iparban természetesen ilyen esetben előtolással rendelkező gépet használnak, igy nem terhelődik a már elkészült menetrész.
Házilag csak az óvatos, többfokozatú fúrás jöhet szóba, ezt pedig mindenkinek saját magának kell megtapasztalnia.
(#) hapro válasza mex hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A mángorolt és forgácsolással készült csavarokról nekem is ez a tapasztalatom. És eleve nagyon gyenge minőségűek azok, de amerre én szoktam csavart vásárolni arrafelé nem kapni vágott menetű csavarokat és ők azt állítják, hogy már nagyon sehol nem kapnék.

mpisti: akkor ezentúl fogom nézni a táblázatokat erről, még M10-es menetet soha nem kellett fúrnom, 3-4-5, de talán volt M6-os is, és ezeknél még elment a 0,8-as szorzó, problémám nem volt még soha ezzel.
(#) mpisti válasza mex hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Ezt szeretem ebben a fórumban!
Bármi legyen is a téma maximális mennyiségű információval próbálja a látogatók többsége emelni a fórum információtartalmát - témától függetlenül. S ez így van rendjén.
(#) mpisti hozzászólása Nov 16, 2009 /
 

Sziasztok!
Tudom,hogy ez nem egy adok-veszek fórum, de segítséget szeretnék kérni tőletek. Egy inverteres AWI javításához az alábbi alkatrészek beszerzésénél komoly akadályba ütköztem:
MM74C02;MM74C08;MM74C20 digitális IC-k.
Kérem, ha valaki rendelkezik az említett típusokkal, jelezze privát üzenetben.
A választ előre köszönöm.
(#) (Felhasználó 5823) válasza mpisti hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Szia Pisti!

Remélem tudok segíteni!

Bővebben: Link

Üdv Leiszt Jani
(#) mpisti válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Nagyon köszönöm János, sokat segítettél.
Én a Dunakeszi INCOMP honlapján kerestem, nekik nincs 1db sem ezekből a régi típusokból.
A Budapesti honlapon viszont van. Így talán sikeres lesz a javítás.
Még egyszer nagyon köszönöm.
(#) vottokar válasza sector99 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Örömmel veszek minden tanácsot, bár tisztában vagyok a menetkészítés fortélyaival (anno gépészeti szakközép is volt, meg lassan 20 év karbantartói gyakorlat, ahol nem csak elektronok és bitek folynak a kezeim között.)
Sajnos itthon nem 100 százalékosak a feltételek, ezért is készítem a fémipari munkák nagy részét inkább hmm... céges erőforrásból.

mpisti: Sajnos itthon nem volt faggyú, de melóba én is előszeretettel használom.
(#) zozi83 hozzászólása Nov 16, 2009 /
 
Szia Mpisti !
Az alkatrészek amiket kicseréltem még a MOS 168-ban az igbt meghajtó kis smd panelon :
BAV99, BC807, 4,7 ohm .
Ma kicseréltem az LM339 és LM311 -et visszaraktam a gyári folytót, jobb lett az ív, de még mindíg valami nem ok. 3.2- es pálcával szép varratot produkál, de 2.5-össel még nem tetszik. Meg ha leregad a pálca nem áll vissza a heg áram. Ki kell kapcsolni és vissza a gépet, hogy újra ívet fogjon.
(#) mpisti válasza zozi83 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Szia!
A 3525 9.lábára érkező jelet kellene vizsgálni, a 311-es IC-ről ide van a visszahajló bemenet becsatolva.Talán érdemes lenne a TT-jelzésű árammérő trafó kimenőjelének az útját végigellenőrizni, a 311-es feszültség komparátort is beleértve. Csak olyan baj lehet,hogy az áramfigyelés belépése után a 311-es nem billen vissza alaphelyzetbe,a PWM IC pedig teljesen visszaszabályoz. Azt azért nézd meg,hogy a PWM IC 10-es lábán nem változik-e meg a feszültség ilyenkor,mert ha ez meghaladja az adatlapon meghatározott értéket,akkor letiltja a szabályzó IC-t.
(#) zozi83 válasza mpisti hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Szia. Köszönöm sokat segítettél!
Jó lett a gép, Az általad küldött képeken vettem észre hogy a trafó tetején van egy alu lemez, nekem ez nem volt rajt.Elkeztem a főtrafót vizsgálgatni.A hibát a főtrafó légrése okozta. Valaki már próbálkozott előttem, mert 2 db papír szeletke volt a ferrit között, olyan kézzel tépett szélű, látszott hogy nem gyári. Meg a kapcs.rajz sem ír légrést . KIvettem belőle összeraktam és szépen működik minden, a leragadás után visszaáll az áram, meg simább is az íve.
Mégegyszer köszönöm a segítséget!
Zoli
(#) mpisti válasza zozi83 hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Szia!
Arra nem gondoltam,hogy a főtrafóhoz hozzányúltak.Örülj,hogy a kapcsolófokozatot nem ette meg ismét!
Amúgy gratulálok a sikerhez,és örülök hogy segíthettem.
(#) zozi83 válasza erdgab hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Idézet:
„Az új fojtóval kisebb áramon is beég az a varrat?”

Szia bocs hogy nem válaszoltam a kérdésedre.
Közben sikerült megcsinálni a gépet, Mpisti segítségével a légréssel volt a baj.
A gyári folytóval is szép íve lett jav. után. Az u ferritre tekert folytóval nem pattogott az ív, simább volt. Áram szerintem ugyanannyi kellett mindegyiknél a pálca leolvasztásához. Az utóbbival talán könnyebb volt ívet fogni.
(#) zombre hozzászólása Nov 18, 2009 /
 
Szervusztok,kérdésem a következő lenne .Az erdgab féle 130-as hoz toroid trafót lehet-e használni mindenhova . És mi ért van az hogy az egyikbe kell légrést használni,a másik maghoz nem kell . Érzékeny a légrésre mennyi az ideális hézag.Szóval ezzel kapcsolatban ha valaki tudna .
Áramváltó (figyelő) az most is toroid.
Meghajtó tr, power tr , fojtó tr.
Köszönettel Z
(#) mpisti válasza zombre hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
Szerintem nem jó mindenhova a toroid. A primer áram mérésére kiváló, impulzustrafónak csak abban az esetben, ha kicsi kapcsolási teljesítményt akarsz átvinni,mert a telítődés elleni védelemként szoktak légrést használni, de akkor automatikusan kicsit nagyobb AL értékű mag kell. A ferrit geometriai alakja befolyásolja a jel fel és lefutási meredekségét. Nem jelentősen, de vannak alkalmazások ahol számít minden fokperc.Főtrafóként én még ferrit toroidot használni csak autós erősítőben láttam. A hegesztőknél valószínűleg gyártástechnológiai okból használnak E-E;U-U;EC;stb magokat.Persze,kísérletezni szabad,ha valaki el akar térni a sablonoktól és a kísérlet eredményét egzakt módon értékelni is tudja felhasználhatósági szempontok szerint érvekkel alátámasztva pro és kontra.
De a fórumlakóknak az a legjobb ha ezek a tapasztalatok közkinccsé válnak itt a fórumon.
(#) zombre válasza mpisti hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
Szia mpisti ! Köszi a gyors választ .Hát igen ahogy erdgab mondaná kövesd a rajzot és azután térj el ha működik . Kicsit elhavaztam de a projekt nem állt le . Ha emlékszel még a frónius-ról
(frowig st2) már értekeztünk egyszer.DE nem jutottam vele tovább,a bölcselkedésnél a dinamó szabályozást vagy gerjesztést vezérli ,az már biztos .Most arra gondolok hogy egy hegesztő trafó primerjét kiegészíteném egy tirisztoros szabályozóval amit a frowig st2 vezérelne . Ezek a gondolataim mostanság .
Csak lassan haladok vele . Közbe meg készül az "erdgab-130 " is remélem nem haragszik meg hogy emlegetem .(Istennek nevét szádra hiába ne vedd )
(#) mpisti válasza zombre hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
Én már nem emlékszem semmiféle Froniusos dologra, néha(gyakran?)lemerül a memória elemem. (lehet hogy ritkábban kellene sör-pálinka kúrát venni?)
De ha utalsz a hozzászólás számára, visszaolvasok, és akkor felfrissítem magamban a dolgot.
A Gábor pedig biztosan örül annak,hogy a nevét pozitív aspektusban emlegetik!
(#) zombre válasza mpisti hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
Utána néztem a dátumnak Aug 4-5 ig bezárólag .
112,es oldal.A hozzászólás sorszáma a 485800, és a 486704 között zajlott le fényképekkel mellékelve . Ha van időd (és kedved ) lapozz vissza kérlek. hogy újra képben legyél . Megpróbálom kideríteni ha lesz egy kis időm ,hogy milyen jel alakot küld ki a hátsó részén elhelyezett csatlakozón.üdv Z
Következő: »»   76 / 564
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem