Fórum témák
» Több friss téma |
Még nem tudok konkrétat mondani, kell még anyag.
Áramerősítő kimenete kondi nélkül (gáz csavargatás közben) U14, U16, U1-es feszültségből egy darab (gáz csavargatás közben) Valahonnan szemét kerül az U3 (15) ös pontra aminek nem kéne ottlennie. Az áramerősítő is kap valamennyi szemetet.
Azt megint elfelejtettem, hogy a szkóp csak AC-csatolást tud, ezért U14, 16-os lábak, ha rendben vannak (nyugalmi (statkus) helyzetben) nem láthatók a szkópon, ellenben ha trágyásak, akkor láthatóak lesznek.
Kicseréltem a potmétert egy másikra,de nemigazán válltozott a hejzet.
Jól gondolom hogyha a TL 3-15 ös lábán négyszögjel van akkor dolgozik az áramkorlát?Ha igy van akkor teljes fordulaton terheletlen motornál miért? Ha szemetet kerestünk akkor azt találtunk rendesen. Diagnózis? Lehet kezd meghalni a szkóp,mert nem tudtam vékony csikot csinálni a vonalbol.Pedig ennélkül nem jutunk egyröl a kettőre.De lehet hogy péntekre való tekintettel nemigazán akar dolgozni. http://www.youtube.com/watch?v=dBB0ovdcRtg
Itt valami nagyon nincs rendben,
TL ref feszültsége nagyon trágyás. A négyszögjel nem az áram határolástól származik, hanem a U3-mon lévő trágyától. Mekkorák az R9 és a Pgáz?
R9=820ohm
Pgáz=2K Ha az R6-ost átkötöm (megállitom a szinkron komparátort) akkor megy rendesen a motor,de az U14 ugyan olyan szemetes.
Egyenlőre nem tudom miért csinálja ezeket.
Próbáljuk ki, hogy U16 ot és U14 et megpuffereljük n*10µF os kondival (aztán nézd meg, hogy javult-e valamit a 2 jel (elméletileg egyenes vonalat kellene látni, U16 ha a gázt tekered, akkor ugrálhat, de statikusan egyenes kellene legyen)). Tennél fel egy nyáktervet?
Javult egy kicsit a hejzet a kondiktol.Most forgó kerekekkel egyenletesen válltozik a fordulat (ahogy a potit tekerem).Majdnem megérne egy gurulópróbát.Az U16-on már nem ugrál a jel hanem három lépcsős négyszög van rajta ami válltozik (szélesedik és keskenyedik) a poti állásátol függően.
Viszont ha letekerem az áramkorlát potiját akkor ugyan ugy többször nyitja és zárja a feteket egy cikluson belül.Ez szépen látszik a TC kimenetén,és az áramerősitő kimenetén sokszorozódik a jel.És nem tudom mérni a 3-15 ös lábat mert ha ráteszem a szkópot nem indul el a vezérlő. A szkóp meg kezdi teljesen megunni.Kimászi a csik a képböl.Már csak a felét látni és nem lehet visszahozni középre. Ez már összeesküvés ellenem.
Ha az U16 nem egyenszint, akkor még mindig nemjó.
Próbáljuk ki azt hogy "tehermentesítjük a referenciát". Csatolt mod rajzon a piros X nél vágd át a vezetősávot, vagy szed ki az utána lévő D5, R6 lábait és tedd egy külön 7805re. (meg egy pá10µF szűrést is a 7805 kimenetére) (remélem ez van a fiókban)ű 7805 bemenete a vez.tápra, testje a vez.test kimenete meg ahogy írtam ezután megint nézd meg az U16ot
Még igy is az a háromlépcsős négyszögjel van rajta.És most megint nem ugy válltozik a fordulat ahogy tekerem a potit.
Kezdem feladni. Eleve azt nem értem hogyha a szinkronizálás nem megy akkor sem müködik rendesen.
R9 et is tedd át a 7805 re.
És nézd meg a referenciát U14. Ha megoldható egy olyan nyákot kérek, ahol a vezetősávok szürkék, az alkatészek meg feketék, így jobban kivehető ki hol van.
Mindent levettem a ref. röl,mert igy volt a gyorsabb,de az U16-on maradt a háromlépcsős négyszögjel.
Ha igy a szkópot ráteszem a ref.-re vagy az U3-15 ös lábra nem indul el a motor. Igy sikerült kihozni a nyákrajzbol a legtöbbet.De nincs rajta az összes átkötés. Csak érdekesség képpen mondom hogy a szkópon kezd visszamászni a kép.Mondtam én hogy a péntekkel volt a baja.
az lehetetlen hogy még így is négyszöges jel legyen az U16on
Jól látom, hogy a nyákon az 16 os lábra nem a poti középleágazását kötötted? Ez baj, mert ha a poti egyik végálásában (max gázos) a referenciára rákerül a 820ohm tsztán, az meg 6mA-t felzabál, + a belső cccok is eszik a referenciát és gyorsan összejön a 10mA, akkor meg összeesik és csinálja a bajt. Szóval cserél meg a pot lábait közepe menjen a 16 os lábhoz. még nézem a többit..
Pedig lehetséges.De holnap le is fényképezem neked mert az a tuti.
Igen jól látod a poti bekötését,de nem közvetlen a poti megy oda hanem egy vezeték és jól van bekötve.De az igassághoz hozzátartozik hogy az első bekapcsoláskor rosszul volt bekötve.Ez tud maradandó károsodást okozni a TL-ben? Nézelődök a neten és találltam egy megoldást az árammérésre.Hasonló mint az elöző kapcsolásodban.A lap közepén van a rajz,de én nem értem teljesen.Rákukkantanál.? http://www.sensorsportal.com/HTML/DIGEST/june_07/P_155.pdf
Na ha rá fogok érni ezt énis megépítem.
Érdekes dolgokat művel Mennyi ideig volt a TL rosszul kötve? legroszabb esetben rövidzártad a referenciát, az biztos hogy jobb nem lett tőle A linkelt rajz elég vázlatos, PI tipusú az áramerősítés (arányos integráló), meg elég sok fokoatból áll az áramerősítés, szerintem feleslegesen. Amikor beraktuk a kondit az IC1A 1-2 lába közé, akkor ez is PI tipus lett, csak az időállanók nem voltak kiszámolva.
A dolgom sincs megkönnyitve.A számitógép a lakásban,a kocsi meg a garázsban.És nem is elektronikára vagyok berendezkedve.Ilyenkor ki-be rohangálok mint egy ...Reggel meló,délután suli,naponta két óra elmegy utazással +tanulni is kéne +millió tennivaló +a csajom is mindig a fülem rágja.És ma délután temettük el keresztfatert.
Nézd el nekem hogy mostanában egy kicsit szét vagyok esve. A lényeg,egy pár percig eröltetve volt igy a TL.Lehet cserélni kéne?Mostmár elvileg semmi nem megy a ref.-röl és mégsem stimmelnek a dolgok. Én csak a magam esze szerint próbálnám keresni a megoldást,de ez a PI dolog semmit nem mond. Viszont egy folytó lehet hogy megoldana mindent.Szerintem a forgórész induktivitása igen kicsi lehet mert hosszra nemsok drót van benne és azok is ujjnyi vastagok.De folytóval simitanánk az akksi áramán és kikapcsoláskor sem esne nullára az áram. Vagy én már nemtudom. Most minden bizodalmam benned van.
Egyenlőre pihentesd a témát.
Jövő hetem nekem is húzós, de utána ha lesz időm összedobom, itthon csak gyorsabban fog menni a hibakeresés (bár szkópom az nekem is kb olyan, mint a tied, csak kisebb. Erre talán még jólesz) Tesztelni viszont csak kicsiben tudom, mert nincs ekkora motorom, sem ennyi akkukapacitásom. Esetleg egy TL cserét elvégezhetsz, viszont minden maradjon a 7805 ön. És akkor nézd meg a ref (14) kimenetet meg a 16-os lábat.
Az alkatrészszámlát majd nyujdzsd be nekem,meg az óradijjad.
Akkor addig majd egy két nyugott órában nekiülök és átnyálazom az egészet. Az is nagyon furcsa nekem hogy most semmi nincs az U14-en és ha ráteszem a szkópot megáll minden.Most a szkóptol omlik össze a referencia (és ezzel kiüti a teljes TL-t),vagy tényleg tönkrement a ref. és a szkóp ugy megterheli hogy azért omlik össze.?Ugyan ez a jelenség van az U3-15 ös lábnál is. De mindegy holnap ugyis kicserélem.
Gulyi
Akkor hasonlóan csinálom a primert ahogy te mondtad. 0,4 körüli huzalból lesz minimum 18mm^2 keresztmetszetben. Összefogok 300 szálat, amiből 150-nek megjelölöm filcel a végeit, és összeeresztem a többivel.. Végeit összesodrom, de mivel szedjem le a lakkot róla? Kromofág, hevítés ? Az nagy gond lenne ha először a szekundert tekerném fel ? A primerneknek csak 2 menet kell, és ha körbemegyek vele a gyűrűn, a körív miatt nem biztos hogy szorosan rá fog feküdni a belső felén. Vagy cérnával is kötözzem rá szorosan, és mindenképp alul legyen a primer ? Valahol olvastam de már nem emlékszem rá, miért gond ha túl szoros lett a csatolás ? Most végignéztem a linkelt fénykapus oldalt, de a számítások eléggé egymással ellenvallnak. Pl az effektív keresztmetszetet úgy számolja hogy külső átmérőből levonja a belsőt, és szorozza a magassággal, de ugye nem osztott 2-vel. Lap alján a progi megint totál másképp számol. Bővebben: Link
U14 akkor jó, ha a szkópon a vonal ugrik egyet, amikor ráteszed és utána visszaáll középre egy folytonos egyens vonallá (ugrásból következtethető, hogy van rajta feszültség, az egyenesből meg az, hogy zajmentes).
Nem nyújtok én be semitse, ha nem érdekelne a téma akkor nem foglalkoznék vele.
Valamelyik nap felrakom kapcs.rajzot hogy gondoltam.
Csak még a visszacsatolás nem 100-as nekem optocsatolóval , egy kis segítség lehet elkél majd,
Ennyi szálat egyszerre még nem pucoltam soha .
Denszesszel csinálom, a szálakat enyhén megsodrom, hogy ne legyen kócos, mer ami kilóg a tömegből az elolvad, felhevítem izzásig és rögtön belenyomom a tűz alá a denszeszbe, utána vissza a tűzbe, és már csak finom csiszolón meg kell simogatni minden szálat. megfenyőgyantázom és leforrasztom. Pár próbakört fuss egy kisebb sordaton, szerintem ezt a 150 véget egyszerre nem lehet megcsinálni, én több darabba szedve csinálnám. Állítólag szalicilporban törénő forrasztás is működik, eddig nem próbáltam, mert sosem találtam szalicilt amikor kellett volna.. Neked az a jó ha minnél jobb a csatolás. Alulra én a nagyobb menetszámot ajánlom (azaz a szekundert) A primert viszont keresztmetszetre szétválasztanám legalább 2 részre (na nem félprimerenként, azok mindig együtt kell felkerüljenek) A 8 megfelelő véget közösíteném, lehetőleg azonos hosszúságú és/vagy szimmetrikus eloszlású vezetékeken,
Végre sikerült szereznem egy új TL-t.Gyorsan bele is dobtam de sajnos az ég világon semmi nem válltozott.
Mi lenne ha egy másik PWM ic-t választanánk?Az UCC vagy SG ic-ben van oszcillátor szinkron kimenet,meg soft-star meg shutdown.Még egész pontosan nem tudom hogy mik ezek,de csupa hasznos dolgok lehetnek nekünk. Azti is olvastam már hogy a TL téveszt 2000Hz alatt. Lehet hogy van a TL nél ideálisabb választás erre a felhasználásra.? Én aztmondom ejcsük a TL-t. ???
Ha nálam is rendetlenkedni fog, akkor lecseréljük.
Kapásból azért vele csináltam mert már olgoztam vele, jobban ismerem, mint a többi vezérlőt (GS re cserélném ha nem lesz jó )
Hello!
Bocs, csak bele dumálok.. A rajzot nem láttam. Nem lehet, hogy a motoráram hatására létrejött feszültségcsökkenés, vagy a shunt szakaszon jövő impulzus hatására rendetlenkedik a TL? Mert ez a referencia ugrálás nagyon gyanús. üdv! proli007
Az egész vezérlő külön, független tápról megy (vezérlő testje csak egy helyen van összekötve a nagyáramú körrel).
Ha nem gond kérdeznék egy pár dolgot.Csak a tisztábbanlátás végett.
Az SG3525-ös ic nézegetem és kiváncsi lennék egy-két láb pontos funkciójára. 1. Shutdown:ezzel tudom be illetve kikapcsolni a müködést?És ezt lehet kapcsolgatni nagyon gyorsan?Ha az oszcillátor frekije 500Hz a shutdown 1000Hz kapcsolgatom akkor meggyi lessz a kimeneti frekvencia? 2. Soft-start:Ez ugye lágyinditás.Vagyis a shutdown bekapcsolása után ha padlón van a kitöltés akkor nem teljes gázzal indul hanem egy bizonyos idő alatt éri el azt. (Css) 3. Compensation:ezt nemtudom. 4. Discharge:Ezzel ujra lehet inditani az oszcillátort? A többi az nagyábol világos. Azon agyalok hogy az áramkomparátor kimenetét rá kellene kötni a shutdown-ra.Ha eléri a kikapcsolási szintet,leáll a vezérlés.Az áram borzasztóan el kezd zuhanni és visszakapcsolja a vezérlést,ami nem padlón indul hanem a soft-startnak megfelelően. Ez igy alapötletnek mennyire rossz?
Szia!
Remélem nem baj, hogy válaszolok, amire tudok. Az SG3525 IC nem a legjobb választás, mert a kitöltési tényező(pwm) csak 45-49%-ig megy el. Jobb erre a célra a TL494 IC nagyon sok pc tápból kitermelhető. A kimeneti tranzisztorok párhuzamosíthatóak, és 0-96%-ig ki lehet hajtani. shutdown láb az ic letiltására van, azonnal megszűnik a pwm. 2. Soft-start: a bállított pwm idejét módosítja, bekapcsoláskor, mégha teljes grafttal menne a motor, akkor is csak lassan fut fel a pwm. 3. Compensation: tulajdonképpen a hibaerősítő kimenetének kivezetése, belenyulkálhatunk, hogy mekkora legyen az erősítése az IC-nek pl. a sönt ellenálláson csak 0,05V feszültség esik, de a jó visszaszabályozáshoz 1,5V kell, akkor az erősítést itt lehet beállítani. 4. Discharge:Nálam a rajzon az oszcillátor által kapcsolgatott tranzisztor, tehát más áramkör meghajtására, szinkronizálására lehet jó, esetleg árammódú vezérléshez a sönt jelével keverve és visszavezetve a hibaerősítőre (pl. hegesztésnél) üdv.:Foxi u.i. van oszcilloszkópod???
Dehogy baj.Legalább addig sem gulyinak az idejét kötöm le.
Biztosan nem lehet vele elérni a 98%-os kitöltést?Az SG3524 ben sincs output control és mégis használják ilyen célokra a tranyók összekötésével.Csak ebben nincs soft-start.Szerinted melyik IC volna allkalmas nekünk? Van egy régi csöves szkópom,de sajna abbol is kezd eltünni a képernyő fele. http://www.mrsharkey.com/forum/vwtp.php?t=551
ezt irtad: Ha nem gond kérdeznék egy pár dolgot.Csak a tisztábbanlátás végett.
Az SG3525-ös ic nézegetem és kiváncsi lennék egy-két láb pontos funkciójára. Az sg3525 ös IC kimenete nem párhuzamosítható, a két kimenete nem köthető össze. A rajz amit mutattál, az pedig sg2524 és 2 db tranzisztor van a kimenetén, ez párhuzamosítható, és ugyanolyan, mint a tl 494 Ic Most csinált a fiam egy 180V 10A-es egyenáramú asztali fúrógépmotorhoz szabályzást. nyomatékszabályzással, és határáram lekapcsolással. 1 db tl494 és 3db tranzisztor.Tulajdonképpen a tl494-nél annyi az egész,hogy az egyik hibaerősítőre egy poti segítségével a referencia 5V járól 0-3,2V egyenfeszültséget adunk, és kijön a 0-96% pwm feszültség.Ehhez kell egy combos fetmeghajtó IC és mehetnek a fetek.... Ahhoz, hogy némi képed legyen a 10-20 fet meghajtásáról, meg kell nézned, hogy a kiválasztott fetnek mekkora a gate kapacitása, és ha pl. 10 fetet szeretnél hajtani, akkor mekkora az össz kapacitás. Nos legalább ekkora kondenzátort kell kötni a meghajtó áramkörre és sz oszcilloszkópon meg kell nézni a jelalakokat. Ha elég meredek a fel és lefutás, akkor a 200-300A indítási áram sem okoz majd gondot. A 96, sőt a 100% kitöltést is el lehet érni a494-el. (gyakorlatilag állandóan bevannak a fetek kapcsolva.) Az sg nél is lehet nyújtani a kitöltést a gyári adat fölé.
Már nincs gond a fet meghajtással.A TL is szépen dolgozik addig amig be nem kapcsolom az áramkorlátot.Ami nagyon kellene mert sok-sok száz amperrol van szó.A gond ott kezdődött hogy túl gyorsan esik a motor árama a fet kikapcsolása után és visszakomparál az áramkomparátor.Ráadásul ez egy TL cikluson belül többször is megtörténik és begerjed az egész.Ezért gulyi szinkronizálni akarta a TL-t és az áramkomparátort,de ez sem müködik.Egyenlőre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |