Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! Apósom vásárolt egy olasz kisautót amiben 50 cc dízel motor van és nem kell jogsi hozzá. /csak kismotor/ biztos látattok már ilyen autókat. Nem generátor van benne hanem dinamó és nemrég leégett benne a feszültség szabályzó. Ki volt öntve műgyantával úgyhogy lemásolni nem lehet. Arra kért építsek neki másikat ezért kérném akinek van kapcsolási rajza kérem ossza meg velem. Köszönöm!
Jo lenne többet tudni rola. Esetleg pár kép is segithetne valamit a dinamorol+szabályzorol.
Jó. Akkor amint tudok elmegyek hozzá és fényképeket készitek.
A kispolszki is dinamós lehet jó lenne bele egy polzki szabályzó.
De lássuka képeket csinálj a kivezetésekről is ha hozzáférsz.
Régebben a FIAT tipusok ált. pozitiv gerjesztésüek voltak, tudni kellene, hogy ez milyen.Nagyon jó receptek vannak az RTÉK-1972.-ben, persze mai félvezetőkkel kell megépíteni.A 3055-el hajdan megcsináltam Trabanthoz-jól működött!
Letölthető:Innen Üdv
Köszi!
De én nem tudok arrol a linkről letölteni amit beraktál. Beregisztráltam de csak valami virtual drive ablak jön be és nem jövök rá hogy hogy kell tovább.
Szia!
A mügyantát pl.: hölégfuvóval megmelegitve kb. 60 fokon rugalmasá válik és le lehet faragni.
szia
Én megkérdőjelezném, hogy ez tényleg dinamó
Én se vennék rá mérget. Ezért is jönne jol pár kép.
Jo kis gyüjtemény!
djvu fájlt sosem használtam, milyen programot javasoltok hozzá?
több szempotból is kétes a dolog.
1. egy eleve 50 (?) köbcis motort, egy rossz hatásfokú áramfejlesztővel terhelni, ami még ráadásul drágábba jön ki mint egy generátor, szerintem ésszerűtlenség. 2. a dinamóknál kell ugyebár viszáramkapcsoló, amit mondjuk egy nagy teljesítményű diódával lehetne helyettesíteni, de ahhoz meg hűtőborda kellene, amit nem egy zárt, gyantába kiöntött helyre raknák. Szerintem itt egy főtengelyre szerelt valami gagyi állandómágneses áramfejlesztőről lehet szó, mint pl. a rába kistarktor, vagy a Hódgépes Puli esetében. De bocs ha tévedek
Én is ilyesmire gyanakszom.
Söt ilyen van a szintén olasz, és nem is régi konstrukcioju Goldoni kistraktorokon is.
Felhivtam aposomat és azt mondta ,hogy az autó francia gyártmány és Micró Car a neve. És biztos hogy dinamó van benne mert elvitte autóvillamosági szerelöhőz és az mondta.
Ö az? Francia mopedauto olasz Lombardini motorral (ami nem 50, hanem 500ccm-es )
Ezen a képen generátornak tünik az áramfejlesztö, ha ilyen ékszijhajtásos megoldás,akkor ledobnám a francba azt a dinamot, és tennék rá egy akármilyen generátort. Egyébként meg :google:
Hasonló de nem pont ilyen és hidd el hogy 50-es és nem 500-as. Kismotor jogositvánnyal vezeti.
50-es dizel?? Hát....
Teljesitmény eléri az 1LE-t?
A ha.hu-n 12db elado Microcar van, abbol 11 505ccm-es, egy elektromos. Valami "véletlen" elirás lehet ott, nem ez lenne az elsö ilyen.
A linkhez nem kell reg.,meg kell nyitni a könyvtárakat, a fájlokat egyenként lehet letölteni.DJVU 1000 helyről ingyenes(pl.ORIGO szoftverbázis).Amennyiben áll.mágneses a generátor(mint a kerékpár"dinamó"),azt lassú forgatással is lehet érzékelni, nincs rajta gerjesztőcsati,jól megpörgetve váltófesz.-t kell adjon.Ha jó, akkor egy "fapados"áteresztőtranyás fesz.szabályzó a megoldás.Ha gerjesztett a generátor,a szabályzókra szintén sok rp.van pl.az RTÉK-ekben.
Üdv
Felhivtam aposomat. Igazatok van mindenkitől elnézést kérek valobban 500-as a motor.Valamit én félreértettem.Bocsánat!
Semmi gond. Akkor viszont valoszinüleg egy külsö, ékszijhajtásos dinamo van rajta, ugy, mint a képen. Ha igy van, akkor én egy pillanatig sem gondolkoznék a dinamo sorsán, tennék rá egy kisebb teljesitményü, beépitett szabályzos generátort, ami könnyen felszerelhetö a dinamo helyére. Bontottat olcson be lehetne szerezni, és a kettöt össze sem lehet hasonlitani megbizhatoságban, teljesitményben.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném abban, hogy a mellékelt kapcsolásban, mely áramköri elemek értékeit kell megváltoztatni ahhoz, hogy 6V-os rendszerben működhessen? (Én a 100 ohm-os P2 potira, és az azzal sorba kötött 100ohm-os ellenállásra gondoltam) A következő kérdés, hogy a BFY34-es tranzisztor helyett, jó lesz-e a BC337-40, illetve az AC 125-ös tranzisztor helyett mi lenne jó helyettesítőnek? Az áramkör működésének leírása az 1972. évi Rádiótechnika Évkönyv 151. oldalán olvasható. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szerintem a Zenert kell 3,3(vagy3,6)V-osra cserékni, a potikat nem valószínű, az AC125 helyett bármi pnp BC..
jó,a bázisra menő ellenállást kb.1,5x nagyobb értéküre kell cserélni.A T tranya min 5 A-es legyen, valami hűtés biztos kell neki. Üdv!
A T tranzisztor BD249C lesz, az van itthon, a hűtése megoldott lesz majd a D diódával egyetemben. Illetve még a DF kivezetés és test közé teszek majd egy diódát, a T tranyó védelme érdekében...
Az a tranya biztosan jó, védeni sem árthat.
Üdv!
Köszi!
Még egy (pár) kérdés, hogy a D teljesítmény diódát és az Rf figyelő ellenállást meg lehet-e cserélni? Mechanikai és hűtési szempontból jobb lenne úgy... Figyelő ellenállásnak egy pár menetnyi (mondjuk 2mm-es) rézhuzal jó lenne? A motor dinamója folyamatosan max 10A-t, rövid időre 15A-t tud leadni...
Rézhuzalból sokkal több kellene, mert ezen az ellenálláson kb.1V-nyi fesz.-nek kell esnie, ez 1-1,5mm.-es manganinból lenne jó(Vagy 0,1ohm5W gyári ellenállat). A kettő felcserélhető, mert sorban van egymással.
Üdv!
Rendben, világos! A gyári ellenállással kapcsolatban még annyit, hogy azon ha áthajtok 10A-t akkor oda az 5W-os kevés nem? Mert ahogy számoltam a 5W-os 0.1 ohm-os ellenálláson maximum 7A-t tudok áthajtani, és még hűteni is kellene jócskán az ellenállást emellett.
Vagy még az jutott eszembe hogy párhuzamosan lehetne kötni 2 db 0,2 ohmos 10W-os ellenállást, és azon már 14A-t is át lehet hajtani... Csak a két 10W-os ellenállás meg nagyon nagy Mennyi probléma...
Na igen, 5W-os kissé karcsú állandó terhelésre, a 2db. 0,2ohm/10w jobb,kevésbé melegszik, csak legyen elég helye.Egyébként egy 25A-es tranyának muszáj ilyen áramkorlátozást csinálni?Nem biztos, lehet,hogy elég lenne egy 15A-es bizti is, igaz, nem annyira elegáns.
Üdv!
Megpróbálok radiális típust szerezni, azzal talán jobban boldogulok majd. Az áramkorlátozás nem a tranzisztor miatt kell. Hanem a dinamó tulajdonságai miatt, mivel nem önhatároló jellegű, ezért figyelni kell a leadott áramát is, és azt korlátozni! (Ugye ebben különbözik a dinamó a generátortól, hogy a generátor önhatároló jellegű, tehát nem nagyon lehet elvileg túlterhelni, azért nem kell csak szimpla feszültség szabályzó áramkorlátozó nélkül) A D diódán és az Rf figyelő ellenállás ezért kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |