Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » X / Y szkenner galvóépítés
 
Témaindító: Djatis, idő: Feb 22, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   14 / 41
(#) dB_Thunder hozzászólása Dec 11, 2009 /
 
Most ez a mágnes keltette fel az érdeklődésemet. Ezekből 4 egymáshoz ragasztani egy galvóhoz.
De most tényleg kérek véleményt. Pl arról hogy lehetne úgy összeragasztani hogy az normális legyen, pl valami vékonyfalú csőbe dugni őket..

(#) guliver83 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
Ezek szerint én akkor jól tekertem meg a tekercseket, mert teljesen összeérnek,
csak a mágnesnél van 1mm-es tálolság.
Az gondolom nem sok?
(#) guliver83 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
Szia!
Mégis milyen mágnes kellene neked?
Milyen hosszu és vastag lenne a legideálisabb?
Mert lehet, hogy tudok szerezni bármilyen méretben.
(#) dB_Thunder válasza guliver83 hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
Nos, hengeres kellene olyan 3 mm átmérőjű, és 30-40mm hosszú. Ez volna ideális egy gyors galvóhoz. ...szerintem.
(#) slogan válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 11, 2009 /
 
Sziasztok !

Ha publikus annyira ,engem is érdekelne !

Üdv : István
(#) watt válasza mex hozzászólására (») Dec 12, 2009 /
 
Igazad van, meg kell próbálni, és szerintem működni fog! Lehet, hogy a két megoldás között nem is lehet majd túl nagy különbséget mérni(nagyon könnyű a tengely, ez kompenzálhatja a mágnes esetleges gyengéb erejét).
Van olyan csőmágnesed, ami keresztbe van mágnesezve?
A hengeres cséve valóban nagyon jó megoldás és a ferrit is érdekes lehet. Azt hiszem kialakul lassan egy kép, ami szerintem csak hasznunkra lehet!

(#) watt válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 12, 2009 /
 
Hasonló módon tudok neked is reagálni.

Ha rendelsz csőmágnest, lehet érdekelne engem is pár darab. Ha megoldható, kérlek keress privátba! Köszi!
(#) mex válasza watt hozzászólására (») Dec 12, 2009 /
 
Nem célom a galvóépités, csak érdekel a megvalósithatósága. Átmágnesezésben valószinűleg tudnék segiteni, csak célkészüléket kellene hozzá gyártani. Van egy 52000µF/200V kondibankom, hozzá egy 10kA tirisztorom, ha ezt az energiát rázúditom egy pármenetes nagykeresztmetszetű vasmaggal ellátott tekercsen keresztül a mágnesre, akkor nagy valószinűséggel átrendezi a doménokat. Ha valamelyikőtöknek szüksége lenne rá, szivesen segitek.
(#) kovizozi válasza Panhard hozzászólására (») Dec 12, 2009 /
 
Helló!
A DAC-od kapcsolási rajzán a "J2" csatiról tudnál bővebb tájékosztatást nyújtani?
Gondolom ha lpt port-ról vezérled 1-8 ig mehet a data portra de a 10 , 11, gondolom hogy megszólításhoz kell , de lpt-n hova kötötted STATUS portra vagy a CONTROL portra? Jah és milyen progival vezérled?
Egyáltalán LPT-röl hajtod vagy PIC-el?

(#) watt hozzászólása Dec 13, 2009 /
 
Gondolkodtam a ferrit magos, egyáltalán a magos galvókon, de azt hiszem nem jó megoldás, mert vonzza a mágnest. A légmagosban az a jó, hogy miután odafordította az áramkör a tengelyt ahová kell, onnan nem mozdul el vazérlés nélkül, szemben a magossal. Házilag nagyon nehéz olyan magot kialakítani, ami semleges mágneses vonzást tud biztosítani. Talán ha egy furatot lehetne fúrni egy ferrit tömbbe, amin aztán a tekercstestet is ki kéne köszörülni rendesen. Hát nem tudom, ez nem egyszerű és a hatás sem biztos, hogy teljesül.
(#) mex válasza watt hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Ezért lenne jó a kvázi magnélküli (ferritcsöves) kivitel. A cső összegyűjti, egybentartja az erővonalakat, és ez hatásfoknövelő. Kompakt megoldást lehetne elérni. A csévetesben egyúttal a csapágyfészkeket is ki kellene alakitani,és az egészet be lehetne tolni a ferritcsőbe.
(#) watt válasza mex hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Biztosan nem terelné el úgy a vonalakat, hogy nem is érezné a mágnes, hogy melyik tekercs milyen polaritással kapna gerjesztést?
(#) mex válasza watt hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Tulajdonképp ez sem egyéb mint egy sima kétpólusú motor erővonalvezető köpenye, csak tekercsmag nélkül. Az erővonalak a köpenyen, és a két szembeálló tekercsen keresztül záródnak. A köztük levő forgórészt pedig elfordulásra késztetik.
Kicsit erőltetett a hasonlóság, de a dolgot kiforditva a deprez műszereknél is hasonló az elv. Ott az állórész az állandó mágnes, de van egy lágyvashenger, ami köré van a tekercs épitve. Az erővonalak a két pólus között a lágyvashengeren keresztül záródnak,és a pólusszéleségen belül homogénnek vehető a térerő. Igy aztán a tekercsen átfolyó áram lineáris kitérést hoz létre.
A ferritcsőnél pedig az állandómágneses forgórész homogén erővonalvezetővel van körbevéve, igy nem keletkezik gerjesztés nélkül kitéritő nyomaték, ha kézzel elforditanánk, bármely helyzetében megállna.
(#) dB_Thunder válasza watt hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Megoldható persze!
Mivel több méretet is rendelek, neked melyikből kellene és mennyi??
(#) mex válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Feliratkozhatnák én is?
(#) Panhard válasza kovizozi hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
A J2 csati a párhuzamos portra megy, igaz a rajzra nem írtam oda a lábak számát, de a mellékletben lévő rajz alapján be tudod azonosítani őket. Eddig én csak a popelscan nevű ingyenes progival tudtam életrekelteni, de elvileg működik több félével is.

dac.jpg
    
(#) watt válasza mex hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Valójában a csőferritet a két megfelelően elhelyezett tekercs hasonlóan polarizálja fel, mint ahogy a csőmágnes van fixen, ha jól gondolom. Így a csőmágnes forgórész két állapotban stabil, ha az áram állandó a tekercsekben, valamely polaritás szerint. A köztes forgórész állások csakis áramnélkül képzelhetőek el, vagy folyamatos ellenvezérléssel PWM üzemben tudnám elképzelni a rögzített pozíciót. Ehhez nagyon gyors ferritanyag szükséges, de elvileg vannak 200KHz-es ferrit anyagok is(N67?). Azt hiszem működne.

Hol lehet ilyen ferritcsövet beszerezni, van valami forrásod, ajánlásod?

Mit tudtok arról, hogy a gyári galvókban van ütköző? Vagy pozícionálni kell őket bekapcsolás előtt kézzel?
(#) watt válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Köszi!
A méret most alakul. Jó lenne olyan ferritcsövet szerezni, ami passzol a csőmágneshez, de lehet, hogy ezt másképpen kell megoldani, mert nem lesz ilyen szerencsénk.

Miután meggyőztél, hogy csőmágnes kell karbon rúddal tengelyként, így most a legkisebb csőátmérő kéne a leghosszabb kivitelben, keresztben mágnesezve természetesen. Ha karbon csőtengelyre húznánk több rövidebb mágnest, akkor lehet növelni a hosszt, megfelelő gondossággal rögzítve a mágneseket egymás után a csőtengelyre.

Talán 4mm nem lenne túl nagy átmérő, ha ferrites állórészt választanánk, bár talán a légmagosra sem... 3mm-es csőmágnesben viszont már a 1,5mm-es furat esetén is csak 0,75mm fal maradna, ami nagyon kicsi mágneses erőt eredményezne szerintem.

Szerinted?
(#) mex válasza watt hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Lassúbb, zavarszűrésre használt ferritcsöveket lehet bontani, régi csöves monitorokból, de láttam már frekiváltókban is. Gyárt a Nifer kft is. Kell az N67 minőség?
(#) kovizozi válasza Panhard hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
ok, köszi!
Így már értem!
(#) watt válasza mex hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Hát ha 50k-s galvót akarunk építeni, akkor lehet!
Az N27 elég lenne talán 30kpps-ig, de jobb lenne, ha nem ez lenne a szűk keresztmetszet. Ha ezeket a méreteket és anyagokat tudnánk hozni, akkor ennek gyorsabbnak kéne lennie, mint 30kpps. Legalább is a belinkelt 30k-s képekből kiindulva...

Kialakult valami kép benned a csőmag és a tekercs elhelyezkedéséről? (esetleg egy mórickarajz?)
Mi lenne, ha egy téglatest középhosszú oldalába középre fúrnánk egy lyukat, és a tekercsek a két szárra lennének tekerve? (mórickarajz csatolva)

Arra is gondolni kell, hogy a ferrit tömb ne legyen túl nagy, mert annak átmágnesezése is energiát igényel, ha nem tévedek. Vagy tévedek?
(#) mex válasza watt hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Sajna nem jó a megoldásod. Csak a mechanika oldaláról:nehéz lenne jóminőségű furatot késziteni, mert rideg és hajlamos a kipattogzásra. Mágneses szempontból: A hasáb két végén hosszú utat kell megtenni az erővonalaknak a záródáshoz. A zárt furat miatt nem fog működni, mert az erővonalak csak a ferrit anyagába fognak terjedni, nem lépnek ki a levegőbe, annak lényegesen nagyobb mágneses ellenállása miatt. Tehát rést kellene nyitni, a furatot ketté kellene osztani.
A ferritcsővel csak annyi az aggályom, hogy nemtudom mekkora induktivitásra lehet számitani, ha túl nagy, akkor lassú lesz az áram felfutása, csökken a kitéritőnyomaték, végsősoron a gyorsaság. Cső nélkül pedig a meghajtóteljesitményt kell sokkal nagyobbra venni, a hatásfok romlása miatt..
(#) Panhard válasza mex hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Ezt a galvót még régebben szedtük szét haverral. Egy pesti cég által készített lézerben volt. Itt is ferritmag van. Sajnos több normális kép nincs róla.
(#) Djatis válasza watt hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
A ferritet lehetetlen olcsón házilag kifúrni .
egy technológiáról hallottam hogy valami elektromos eljárással ki tudnak bármit fúrni de az már nem éri meg pláne két ilyet csinálni.
Bár énis elvetem ezt a módszert .
semmiféle ferritre ninsc szükség hanem kibelezett hangszóró közép lágyvasmagjából ki kell esztergálni a külső házat ami kerek és kész.
De ha mégis a ferritre esküsszik valaki akkoris jobb amit pl a monitorok adatkábelére húznak beöntve ferrit csövet.
abba belepréselni tekercstest nélkül mint a gyári jobb galvókban és mehet át rajta a tengely a mágnessel és a két végére csapágyas zárókupak és kész.
(#) mex válasza Djatis hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Nem jó a lágyvas, mert a tekercsek váltakozó áramirányt kapnak, és igy a sima lágyvasban nagy lenne a veszteség. Ezért kellene ferrit.
Idézet:
„abba belepréselni tekercstest nélkül mint a gyári jobb galvókban és mehet át rajta a tengely a mágnessel és a két végére csapágyas zárókupak és kész.”

És kész.....
Gondolom Neked házilag sipp-supp.
Azért agyalunk a csévetesten, mert lenne tartója a huzalnak, nem kellene profilra nyomoritani, ragasztgatni, és mellékesen központosan is állna a forgórészre. A csapágyfészket is ebbe raknánk bele.
(#) mex válasza watt hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
(#) watt válasza mex hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Oké, de hová akarod a tekercset, belülre? Rajzolj kérlek egy mórickát!
(#) watt válasza Panhard hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Próbálom megérteni a felépítését, de nem látom a képről, hogyan működhetett. Az a tekercs ott alul hogyan állt? É mi az a menetes szár középen? A forgó rész hogy nézett ki?
(#) watt válasza mex hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Akkor osszuk ketté a magot, én először is ezt javasoltam. Lehet, hogy elég lenne egy sík felület is, ami egy vonalon(ponton) lenne tizedekre a tengelytől. Lényeg, hogy koncentráljuk a mágneshez közel az erőt. Így nem kéne a tekercsnek közel lennie és sokkal nagyobb is lehetne.
(#) mex válasza watt hozzászólására (») Dec 13, 2009 /
 
Itt van három mórickakép, igy talán érthető. Természetesen az igazi cséve nem igy fog kinézni, ezeken csak a tekercs elhelyezkedését szeretném megmutatni.
Következő: »»   14 / 41
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem