Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok engem az érdekelne hogy megoldhato-e az hogy egy auto fütöradiátort feltöltök olajjal és bele épitek valamilyen forralo eszközt pl cekászos fütöbetétet és lezárom igy tulajdonképpen egy olajradiátort kapok amit megfujnék egy ventillátorral szerintetek ez müködöképes ötlet?Ja azt nem irtam hogy ez autoba kellene
Ha a 12v- ra méretezett fűtőszálat kerámia gyönygybe fűzöd és át tudod vezetni a radiátoron majd úgy kivezetni a két végét , hogy az elektromos bekötés mellett ne folyjon ki az olaj talán működhet . De vigyázz ne töltsd teljesen tele olajjal , hagyj egy kis tágulási teret
mert melegedéskor a kitáguló olaj kinyomja a tömítéseket .Egyébbként a másik témában felvetett ventillátoros ötlet egyszerűbb és gyorsabban ad meleget
A fütöradiátoros megoldással van még egy merész ötletem ami még talán jo lehet.a radiátornak van a bemeneti és a kimeneti csö csatlakozása amibe beleépitenék két halogénizzot (ami tudjuk hogy nagyon forro)és ugy raknám tele olajjal
Ez tényleg nagyon merész ötlet ! Az égő és a cső között
hogyan oldod meg a rugalmas és hőálló tömítést ? És hogyan oldod meg az olaj forgatását , hogy a teljes felületen tudja leadni a hőt ??? Akkor már egyszerűbb a halógén hőjét közvetlenül lefujatni egy ventillátorral ! tedd az égőt egy dobozba ,és két lukat tegyél még rá az egyikre ventit és a másikon már dől kifelé a meleg !
Valahogy így gondolom a baloldalon van a venti
az ovális dolog lenne az izzó és a függőleges vonalak a "fényterelő" lapok hogy minél kevesebb fény jusson ki a dobozból
Sziasztok
Van egy rossz klíma motorom, a kérdésem az, hogy flexel levághatom a tetejét? Úgy értem nincs benne semmi gyúlékony anyag, vagy egyéb meglepi? üdv
Kompresszorod van, és azt akarod szétvágni? A motor az nem kompresszort jelent. Szétvághatod, de az olajat engedd ki belőle mindenképpen. Ha tudod próbáld a hegesztéshez közel szétvágni.
Szia
Köszi, sikerült szétszednem. Úgy néz ki, hogy nincs semmi baja belül. Valahogy életet kéne lehelni belé, és jó lesz légkompresszornak. Mivel ez egy bugázott kompresszor így nem tudom a bekötését. Így néz ki Valaki ajánlotta ezt a bekötést De itt másképp vannak a kivezetések, és jelölés sincs rajta, lerajzoltam, milyen ellenállásértékeket mértem egyes kivezetéseken (a számozást azt én adtam hozzá) Ennek fényében, hogy lehet a bekötés, milyen kondenzátort kell használnom, itthon csak egy 9 µF-os van ez alkalmas a próbához? Üdv
Légkompresszornak ne használd. Csak akkor, ha rövid időre van rá szükség, és nem árt, ha telinyomja a tartályt és amit rákötsz olajgőzzel. Olajat pedig mindenképpen kell rakni bele, különben nagyon rövid idő alatt meg is hal, főleg ezek a dugattyúsak. Nem beszélve arról, hogy nincs hűtése. Én használok klímakompresszort plazmavágóhoz, de csak rövid időkre kapcsolom be, így elkerülve a túlmelegedést. Persze az olajat fröcsköli kifelé, ezért nem alkalmas rendes légkompresszornak.
Még ott tartok, hogy csak zúg, el sem indul, szerintem a bekötéssel van gond, mert leégve tutira nincs.
Az előző Hsz-be mellékeltem a kivezetések értékeit. Van 2 kivezetés ami között 1,6 ohm-ot mértem, lehetséges, hogy ide kell kötni a 230voltot? Még nem mertem megkockáztatni, nem szeretnék tűzijátékot rendezni
Nem csak a leégés miatt nem indulhat be. Ha sokáig nem volt használva, vagy valami probléma van a dugattyúval, akkor szintén ez a probléma. Bár, most akkor szét is vágtad? Mert ezt csak úgy tudod használni, mint kompresszor, ha visszahegeszted. Egyébként meg, ha mechanikai problémája van, jól meg kell rázni, és megrugdosni kellő erővel, néha segít rajta.
Most hirtelen nem tudom hogy van a bekötése, majd utána nézek.
Szia
Nincs megszorulva, mert kézzel simán tudom forgatni a tengelyt, úgyhogy lehet, tök fölöslegesen vágtam szét, de előrelátó voltam, és csak a varrat mellett vágtam, így vissza lehet hegeszteni. Úgy értettem, első látásra nincs baja, bár akkor meg kérdés, hogy miért lett kidobva. Józan paraszti logikát használva valószínűleg nem 2 irányba forgó a motorja, tehát nem fűtő, hanem csak hűtő. Mivel az egyik tekercs 4,7ohm , a másik 1,4 ohm, ami ugyebár nem szimmetrikus, lehetséges, hogy a 1,4 ohmos kör az indítófázis kellene, hogy legyen? Lehet, marad a kísérletezgetés. Nem akarok tűzijátékot csinálni, ezért kérdezek rá mindenre. Üdv
Idézet: „Józan paraszti logikát használva valószínűleg nem 2 irányba forgó a motorja, tehát nem fűtő, hanem csak hűtő.” A hűtő-fűtő klímában nem így van megoldva, hogy a kompresszor visszafelé forog. Van egy átkapcsoló szelep benne. Van aki a jó kompresszort is kidobja, mert vett másikat pl. Mellékeltem, hogy nálam hogy van a bekötés. Indítókondinak én 50µF-ot használok, ha tudsz köss be 20µF-ot legalább.
Köszi, mostmár kezd világossá válni a dolog.
Az a klixon nevű valami az csak egy biztonsági hőkapcsoló leégés ellen véd, ha jól értem, akkor azt ki is iktathatom? Ezek szerint a kisebb ellenállású tekercsre megy a állandó 220V (nálam 1,4 ohm) és a nagyobbik ellenállású tekercsre megy az indító fázis? Tuti nem lesz tűzijáték? Vagy az én kompresszorom ilyen brutális teljesítményű? (asztalra alig bírtam fölrakni) Üdv
A klixon az hővédelem, teszteléshez ki lehet kötni. Nálam úgy van bekötve, ahogy látod, mást nem tudok mondani.
Nem lesz baja akkor sem, ha nem jól kötöd be, csak búgni fog. A klímakompresszorok elég nehezek. Nekem van 2 darab 3 fázisú mitsubishi komoresszor, azoknak aztán van súlya.
Szia
Sikerült beizzítani, 32µF indítókondi már elég volt. Elég rendesen tolja a levegőt. Még 1 kérdés, a kenést tulajdonképpen a tartályba lévő olaj adja, tehát magában a gáz-körben nincs olaj? Amit felcsap olajat, az keni az egészet? Egyébként tartalék kompresszornak szánom a másik mellé, ha netalán kinyiffanna. üdv
A kenőolaj gyakorlatilag oldja a hűtőközeget is, így hűl az egész kompresszor belül. Ezért normál esetben is kikerül egy nagyon kevés olaj a hűtőkörbe, de mivel zárt rendszer, vissza is kerül bele. Viszont levegőkompresszor üzemmódban csak kifelé megy az olaj. Ha olaj mentes levegőt akarsz, akkor mindenképp kell egy olajcsapda.
Szia
Idézet: „akkor mindenképp kell egy olajcsapda” Van folyadék leválasztó a a légtartály utáni szakaszban. Meg majd kitalálok valamit az olajszint ellenőrzésére, valami nívópálcás okosság jó lesz oda, még mielőtt faterral visszahegesztetem a tetejét. Üdv
Sajnos az nem jó, az nem olajhoz, hanem párához lett kitalálva. Olajcsapdát lehet házilag is készíteni, pl sok nagyobb réz, vagy vasforgácsot teszel jó szorosan egy nagy átmérőjű csőbe, és ezen keresztül vezeted át a kompresszor kimenetét. Innen pedig egy kis vastagságú csövet visszaforrasztasz a kompresszor szívó oldalára. Így az olaj egy részét visszaszívja a kompresszor.
Ezt most nem teljesen értem
a kompresszor kimenetét összekötöm a bemenettel egy vékony csövön keresztül, hogy azon folyjon vissza az olaj? De azon a csövön a levegő is el fog távozni. Vagy van valami trükk amivel csak az olajat tudja átengedi? Másik kérdésem, szerinted kell-e visszacsapószelep a kompresszor kimenete után? Ha áll a kompresszor nem tud visszafele szivárogni levegő? Nálad szivárgott viszirányba a levegő?
Idézet: „Olajcsapdát lehet házilag is készíteni, pl sok nagyobb réz, vagy vasforgácsot teszel jó szorosan egy nagy átmérőjű csőbe, és ezen keresztül vezeted át a kompresszor kimenetét. Innen pedig egy kis vastagságú csövet visszaforrasztasz a kompresszor szívó oldalára.” Nem simán összekötöd a szívó meg a nyomó oldalt, mert annak semmi értelme nincs. Az olajcsapda aljára lefolyik az olaj, és onnan szívja vissza az olajat a szívó oldal. Akár egy vastag kapillárist is lehet használni. A tartályhoz viszont ez esetben kell egy visszacsapó szelep is. Én nem csináltam még, mert én csak kis időre szoktam bekapcsolni.
Szia
Most próbáltam élesbe, igazad volt, nem ide találták ki, piszok lassan termeli a levegőt. Az eredeti villanymotor hajt egy 2hengeres ZIL kompresszort, kb fele idő alatt föltermeli a levegőt az 1kW-jával, ehhez képest ez terheletlenül forogva bekajál 6 A-t, szóval 1,4 kW, ami nem túl hatékony a mai energia árak mellett Mindenesetre jó lesz tartaléknak, szerencsére az eredeti motor is 1 fázisú, tehát csak símán átkötöm és megy a dolog. üdv
Helló!
Sajnos a hűtőgép kompresszorok ilyenek kicsi a belső felépítésük és ez által kis mennyiségű levegőt képesek szállítani, de ezt megteszik 20bar nyomás mellett is amit a ZIL kompresszor nem igazán tud. Igazából csak hobbi célra lehet őket használni ha kell egy kicsi plusz nyomás. Még egy tanács ha nem használod légmentesen zárd le a csöveket mert a benne lévő olaj igen jól leköti a levegőből a vizet. Üdv
Neki klímakompresszora van, az tud fújni levegőt rendesen.
Szia
Valóban nem sokkal több levegőt nyom, viszont a 20bar nyomást nem vonom kétségbe. üdv
Sziasztok!
Lenne egy problémám! Vettem egy 3.2-es simbio klímát és beszereltem ,de a légterelő kikapcsolás után lefele állásba ál.Igy ha bekapcsolom lefele fúlya a levegőt nem előre,csak ha kézzel oda forditom.Hogy lehetne beállitani,hogy ha bekapcsolom egyből előre fújja?
Szia. Nem lehet.Mindig zárt állásból fog indulni,és oda tér vissza.A távirányító parancsait fogja végrehajtani,amivel
működés közben ott áll meg a swing,ahol utasítod.
Kösszi de ezt én is tudom.Itt az a probléma ,hogy a legyező motor kikapcsoláskor túl viszi és lefele áll.Vagyis nem előre lefel!!
Amikor újra bekapcsolom ugyanúgy lefele fúj vagyis a fal fele nem előre fele.De ha bekapcsolás előtt zárt állásba állitom kézzel akkor rendesen nyit előre. Ezt a funkciót ajtó felett szokták használni ,hogy vissza fele is tudjon fújni.És ezt lehet valahogy állitani. PL:LG klíma távirányitón a swing es a ventilátor fordulat egyszerre valo lenyomásával tudod váltani és programozni. Az lenne a kérdés ,hogy a simbió klímánál ,hogyan kell, mert leírást nem találtam róla? Előre is kösszi válaszod!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |