Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hi
Akkor ha jól értem. Keresem meg a tekercsek elejét és végét és kössem ezeket úgy hogy egymással szembe legyenek? Milyen kötéssel, soros/párhuzamos kötéssel ? Na mindegy szétszedem és meglesem őket, úgyis megakartam nézni a csapágyak állapotát. És megnézem melyik tekercs hol van, és majd rakok fel képet/rajzott róla.
Nálam üzemi nélkül megy az 1,1 kW-os motor. Indítórelé+indítókondenzátor.
Nem jól néztem meg a rajzot! Ez egy Dahlander motor (kétsebességű, pólusváltós) lenne és 9 kivezetése van.
A bekötést jól csináltad, de legalább 40-50mikró 400V-s kondi kell (0.75kW vagy 1.5kW). A fényképen nem látszik jól a számok utáni jelzés. Sok értelme nem lesz így a motornak. VIM
Hi
Akkor a 100qF kondi sok és 50qF -et rakjak rá üzeminek, vagy indítónak? Igen sajnos a számokon kivűl nem lehet semmit látni, levan kopva ![]() Azt hogy a "motornak nem sokk értelme lesz" mire gondolsz? Nem lesz benne erő? A kétsebességű, pólusváltós akkor, hogy lehet berakni kettesbe ![]()
Hali Mindenki!
Volt egy kis időm és megcsináltam indítókondival a motort! Szuper lett, úgy pörög fel ahogy elő van írva. Mindenkinek köszönöm a segítséget! ![]() Üdv:Appalossa
HI
Kicsit utána néztem a Dahlander motornak és találtam bekötést. Ez 230V vagy 380V-as bekötési rajzok ? Meg hogy tudnám kisakkozni melyik vezeték melyik tekercs vége és eleje. És gondolom a kondi is maradt (40-50µF/400V) Vagy az a Dahlander motor csak 230v megy? Válaszokat előre is köszönöm.
Az adattáblája alapján nem lehet Dahlander. Csak egyféle fordulatszám, 1440 van rajta és egy teljesítményadat. 0,75 KW. Ellenben kétféle tápfesz, 220/380V. Dahlandernél ugyan hol csillagba, hol deltába kötik a tekercseket, de nem szokás közben tápfeszt váltani. Egész más szerepe van a fordulatszámváltásnak, nem indítás, mint a csillag/deltának.
Az már külön téma, miért van 9 kijövő madzag. Csúszógyűrű? Ilyen kicsiben? Végig kellene mérni a tekercsek ellenállásait, meg ki-kivel van.
HI
Megnéztem a sorkapcsokban ki kivel van. Megjelöltem hogy voltak összekötve és szétbontottam a kötéseket. A rajzon úgy vannak feltüntetve ahogy eredetileg be voltak kötve. Mérve külön volt minden. Ennyi kábel/kivezetésen tudtam ellenállást mérni. Remélem így már jobban kitudtok jönni belőle, és tutok valami bekötési tippet adni. A motort nem szedtem még szét, mert nincs csapágylehúzóm ![]()
Szia!
A rajz szerint helyezkednek el a tekercsek és mind 220V-os. Dél-Amerikai motor lévén (feltételezem), valami bányakellék lehetett. A jobb alsó sarokban a betűk arra utalnak (robbanásbiztos). A csapágyak labirinttömítésűek? A pajzs tömítőanyaggal és háromszögletű kulccsal szerelhető? VIM
Hi, Ez egyre jobb
![]() Szóval van egy csomó tekercs benne, és ezek így jól vannak bekötve? Vagy variálni kell őket? A motort még nem húztam szét, de sima 8-as anya van a tőcsavarokon. Valmi tömítés van benne de Én azt valami szilonak néztem . Majd rakok fel egész képet róla.
Helló! Van egy 1800W-os indítórelém csak az a baj hogy a villanymotorom 220/380V 1100W-os és indításkor a relé nem húz be. Mit lehetne csinálni a relével hogy működjön ? Van benne egy tekercs ami az áram függvényében mozdul el ennek a tekercsnek a huzalátmérője 1,4, ha ehelyett a vezeték helyett egy kisebb keresztmetszetűt használnék akkor jó lenne? Ja és mekkora legyen a huzal átmérője?
Szia!
Az indítórelében a rugó erejét lehet állítani. Az órarugó-szerű rugót át lehet akasztani gyengébb beállításba.
Helló! Megcsináltam Köszi! Jó lett! Amint felpörög a motor egyből ki is kapcsol!
Hi.
Csináltam képet a motorról. Tud nekem valaki tippet adni a motor bekötésre. Előre is köszönöm.
Szia!
Csak a lényeget nem látjuk. A kapocslécet és az adattáblát.
Hi
Már érdeklődtem csak elakadt a dolog ![]() ![]() tekercseket is. Remélem tudtam segíteni, és most már sikerülhet elindítani majd ![]()
Hello
Ez szerintem egy sima 400V Y kapcsolású motor. Ha a csillagpont belűl közösített nem lehet deltába visszakötni. Működhet igy is 30-40u 400-450V-os üzemi kondival+100u indítóval, de igen sovány teljesítménnyel. Bocs a Móricka-rajzért :worship:
Sziasztok!
Lenne nekem egy Imi mosógépmotorom amit beszeretnék kötni, nem a centrifuga módba, hanem a 325 fordulatú kis teljesítményűre. Van rajta 6 kábel kivezetés U1,V1,W1, U2,V2,W2. 16µF-os kondit ir, a kérdésem az lenne, hogy az inditókondi vagy üzemi? És a hálózatot hogyan kössem rá? Köszönöm a választ
Ok, köszi.
Tehát szétkel bontani hogy 230V rendesen mennyen ![]() Köszönöm.
Helo szeretnék érdeklödni hogy a mellékelt képen láthato 220/380-as villanymotort szeretnék 220-ra kötni lehet-e és hova kössem a 220-at? a képen a bekötési rajz van
Elöre is köszi mindenkinek.
Hi
Ha a rajzodon a Z-W; X-V; Y-U; a tekercsek 2 vége akkor így kösd be. A W,V,U bekötését variálhatod, ha nem pörög rendesen. Mert nem biztos hogy a V a középső tekercs a motorban lehet pont az a szélső. A kondít ha nem a V-U közzé hanem a V-W közé rakod akkor a forgás irányt váltod. Ha jól tudom a indító kondi a motor teljesítményének a tizede, az üzemi meg a harmada az indítónak. Pl.: 1KW os motorra 100qF indító, üzemi pedig 33qF kell, és ezt is jobb(így szokták) 2db 16qF sorba kötve. A rajzon az üzemi van berajzolva. Azért várd meg hogy valaki rábólintson a bekötésre. Nem rég kezdtem Én is evvel foglalkozni.
Ha 2 db 16 µF értékű kondit sorbakötsz, akkor szerinted 32 µF eredő kapacitást kapsz?
![]()
Sziasztok.
Van egy csillag-delta motor amit be kéne kötni. 660/380V van ráírva. Nem tud valaki egy olyan leírást vagy ábrás rajzot amin csillag-delta motorok bekötését tartalmazza?
Szia!
Minek leírás? Csillagban 660V, deltában 380V az üzemi feszültsége. Csillagban indítunk (kisebb áramfelvétel-sorba kapcsolt tekercsek), deltában használjuk (üzemi áramfelvétel).
De a motoron csak jelölések vannak azt kéne tudni melyikeket kell csillagba kötni melyikre megy a fázis és a kapcsolót hogy kell bekötni. Azt kéne tudni hogy melyik tekercset kell csillagnál összekötni. Csak jelölések vannak a tekercsek kivezetésénél és még a kapcsolót is be kéne kötni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |