Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   28 / 157
(#) akos70 válasza zetyere hozzászólására (») Dec 27, 2009 /
 
Biztosan ugyanaz a két jelado, nem csak hasonlo? Ha letesteled a motornál a vezetékét ütközésig kimegy a mutato?
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Dec 27, 2009 /
 
Én már semmin sem lepődöm meg az autógyártásban. Rosszabbak mint az útszéli legősibb mesterséget űzők. Mindenki mindenkivel összefekszik...
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Dec 27, 2009 /
 
A maiakon én sem, de ez egy 20 év körüli Pözso. Akkor még nem volt ilyan kavarodás, vagy Bosch-t raktak rá, vagy valami francia szutykot. Legalábbis eddig ezt tapasztaltam.
(#) zetyere válasza akos70 hozzászólására (») Dec 27, 2009 /
 
Megnézem holnap! Erre még nem gondoltam!
(#) zetyere válasza akos70 hozzászólására (») Dec 27, 2009 /
 
Ha már az egész elektronikát szemétből rakták össze akkor legalább a generátor legyen minőségi!
(#) zetyere válasza akos70 hozzászólására (») Dec 27, 2009 /
 
Egyébként a második szériásnak a gombáját is beraktam és ugyanazt mutatja! Ezek szerint megegyezik az ellenállásuk. Lehetséges még az is hogy a 12voltot megkapja óra valahol amit én nem kötöttem be! Ezt abból gondolom hogy fekszik a mutató gyujtás ráadása után. Nem mászik fel az első jelzésig mint az üzemanyagszint jelző.
(#) potyo válasza zetyere hozzászólására (») Dec 27, 2009 /
 
Régebben felmászott? Mert a hőmérők már csak jóval indulás után szoktak megmozdulni, saccra úgy 70 fok környékén.
(#) zetyere válasza potyo hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
A régi óránál a 70 fok az első jelzés.A mutató kb fél centire van tőle alaphelyzetben.Az új órán az első érték kb 50 fok és 1 centire van tőle a mutató alap helyzetben.
Amikor felmelegszik a víz 85-90 fokos.Az új órán ez csak a 70-en áll.
(#) zetyere válasza potyo hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Letesteltem a gombát és teljesen kiment a mutató.
(#) akos70 válasza zetyere hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Akkor az ora meg a vezetékelés jonak tünik...
Nem tul valoszinü hiba, de ezek után megnézném, van-e rendes testje a gombának (hengerfejnek) Bár egyáltalán nem jellemzö, de elöfordult ,már olyan, hogy nem volt normális test.
Persze ha mégse lenne azonos a két ora gombája, akkor már meg is lenne a megoldás, de azt mondod, tutira egyforma.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Visszaolvasva felvetödött bennem még egy kérdés. Mi van, ha idöközben bedöglött a termosztátod, és az ora a valos értéket mutatja..?
(#) VIM válasza zetyere hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Az nem lehet, hogy a hőfokmérő óra becsatlakozói fel lettek cserélve? Nem soros kört kellene, hogy képezzen egymással a gomba és a műszer? Ha a pozitív csatlakozó (a gyújtásról) a műszer és a gomba közé csatlakozik, akkor téves értéket fog mutatni.
(Hozzáteszem, nem ismerem ennek a típusnak a hőfokmérő bekötését.)
Üdv.:VIM
(#) zetyere válasza akos70 hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Elöl a hűtőben van egy gomba ami a ventilátorokat kapcsolja be 90 fokos víznél.Iszonyat gyorsan eléri az üzemi hőt a kis víztér miatt a motorban.Lehet +30 vagy -10 fok kint akkor is beindulnak a ventik elől.Tehát felmelegszik a víz eléggé.
(#) zetyere válasza VIM hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Ha a pozitívot a gomba és műszer közé teszem a hőmérséklet emelkedésével megég a gomba! Szerintem zárlatot fogok okozni.Az egész műszerfalba a gombától egyetlen szál fut be.Tanulmányoztam a könyvet amit vettem hozzá még anno és arra jutottam hogy sehova sem megy az a szál.Csak egyenesen az órába.A polaritás csere is lehetetlen mert akkor meg sem mozdul a mutató.
(#) zetyere válasza akos70 hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Végül is ugyanaz az óra szerkezete is.Test az rendben van.Már csak abból is gondolom hogy a mutató kilendül a gomba testelésénél.Azt még kipróbálom hogy a gombákat forró vízbe rakom és megmérem az ellenállásukat!
(#) akos70 válasza zetyere hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Még egy nem tul valoszinü, de nem is kizárhato elméletem van: szét volt szedve az ora, és arrébb lett téve a mutatoja. Ezt könnyen lehetne korrigálni. ( pl lehuzod a mutatot, felmelegited a motort annyira, hogy épp bekapcsoljon a ventillátor, és a mutatot 90-95 fokra teszed. Igy már kielégitö pontosságot várhatsz az orátol, labormüszer meg ugyse lesz belöle.)
(#) zetyere válasza akos70 hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Ez nem rossz gondolat! Biztos hogy babráltak már az órával.Lehet hogy csak véletlen nyomták meg a mutatót szerelés közben.Forró vízbe rakva a két gombán mért ellenállás 10 ohm különbség volt.A gomba szinte ugyanaz.Megyek és kibontom!
(#) VIM válasza zetyere hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Ha tudnál kölcsönkérni egy multit, ami hőfokot is mér, akkor még biztosabb lehetnél abban, hogy az érzékelők a rosszak. Ha meg kb. 20fokos eltérést mutatnak, és nem akarsz másikat venni és órát szétszedni, akkor csak egy potit köss az NTC-vel párhuzamosan és üzem meleg motornál állítsd be az értéket a műszeren. A poti értékét megmérve, fix ellenállással kösd be véglegesen.
(#) zetyere válasza akos70 hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Ez nem volt egyszerű! Megjavítva! A mutatót arrébb tettem.Ugyanúgy kifekszik ha leveszem a gyújtást és feláll az első jelzésig! Bemelegítettem a motort és amikor bekapcsoltak a ventik elől 90 fokon ált a mutató. Köszönet ákos70-nek! Már csak a generátort várom hogy hozzák. Köszönöm a segítséget mindenkinek!
(#) zetyere válasza VIM hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Van multim.Én is az ellenállásos témára gondoltam! De jó volt az ötlete akos70-nek! Ha ellenállással oldom meg akkor a mutató feljebb mászik hideg motornál gyujtás ráadásával.Ha arrébb teszem a mutatót(ami bejött) nem kell ellenállás és ugyan úgy feljebb mászik a mutató hidegen.De mind a két esetben a tökéletes üzemi hőt fogja mutatni! Köszönöm hogy segíteni akarsz!
(#) akos70 válasza zetyere hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Még egy ora se telt el, gyors voltál!
(#) zetyere válasza akos70 hozzászólására (») Dec 28, 2009 /
 
Itthon vergődök tüdőgyulladással és ez legalább leköt!Így legalább volt értelme ma felkelni!
(#) Warbeast hozzászólása Dec 30, 2009 /
 
Üdv minden fórumozónak!
Egy komplikált problémával fordulok hozzátok!
Igyekszem érthetően leírni, hogy miről is van szó.

Adott egy '92-es Mitsubishi Galant, benzines, minden elektromos ketyerével. Benne egy utólagosan beszerelt Cobra típusú riasztóberendezés.

A probléma oka:
Az autó álló helyzetben, standard nyitott/zárt állapotban az akksiról 3A áramot szív el (standard: 0.1-0.2A körül). Emellett körülbelül 20 óra alatt lemerül az akkumulátor.

Diagnózis:
Minden rendben működik az autóval. Semmi abnormális jelenséget nem produkál, és nem produkált eddig sem. Esetleg azt, hogy két indítás között vagy a generátor, vagy a szervopumpa búgó hangot kezdett kiadni, ami feltűnt elsőre. Sajnos még nem sikerült eldöntenem, melyik adja a búgó hangot, mert nagyon közel vannak egymáshoz.

Amit sikerült megtudni:
Az akkumulátor tökéletes állapotú, spirálcellás Optima. Autón kívül 12.5V körül tartja a feszültséget, semmi rendelleneset nem produkál. Másik akkumulátorral is ugyanezt produkálja a kocsi, tehát az akkumulátort kizárhatjuk, mint hibalehetőséget.
Bent a kocsiban 12.4V körül van, ha beindítom, akkor a generátor teljesen helyesen tölti is (14.2V alapjáraton is), töltésvisszajelző még egyszer sem jelzett semmit, így a töltés rendben, de mint említettem, nem menet közben jelentkezik a probléma.

Amit megpróbáltam:
Kiszedtem a fellelhető összes biztosítékot a kocsiban (motortérből és odabentről egyaránt). A fejegységet régen kiszedtem a helyéről, amihez hozzáfértem a motortérben, azokat a csatlakozókat lehúztam. Egy lámpa, egy berendezés nem működik belül. És még ilyenkor is elmegy a 3A valahova.

A két saru között a műszer 15kOhm ellenállást mutatott. (mgj: ha az akksi mondjuk 12.5V, és 3A megy el, akkor hogy lehet, hogy U=IxR, azaz 12.5V=3Ax15kOhm ?)

A + sarun található 3 biztosíték: ABS-nek, önindítónak, meg a generátornak. Ami érdekes: a 80A-es biztosítékhoz 3 kábel csatlakozik, 2-1 felosztásban. Ezek közül az a kettő, amelyik egy oldalon van (generátorhoz vezet ha jól néztem végig) 13 és 18 kOhm ellenállást mutat (eredően 15Ohm). A többinél külön külön nem mutatott a műszer ellenállást, sehol sem. A generátoron 3 csatlakozó kábel van, ebből kettőt le bírtam húzni (a töltésvisszajelzőt, meg még valamit), de magát a töltő-szálat nem, mert az csavarozva van. Még így is elment a 3A.

Riasztó:
Nincs külön akkumulátora! Ennek is van biztosítéka, kiszedtem, de a műszerfalon levő visszajelző LED még ugyanúgy villogott (2 LED van a műszerfalon, ebből mindkettő villog, ha élesítve és zárva van a kocsi, egy villog, ha nyitva, de nem megy a motor, ha megy a motor, akkor elalszik mindkettő). Tehát ha van akksi a kocsiban, akkor a riasztó már üzemkész, akármit csinálok. Maga a riasztó két fél fekete dobozból áll, megy bele rengeteg kábel, mindkét felébe ugyanazok (belső mozgásérzékelők, LED, sziréna, egyebek). Van egy kapcsoló a doboza körül, aminek álló helyzetben semmi funkciója nincs ( Ha a kétállású kapcsolót átkapcsolom egyik helyzetből a másikba, akkor felvillan az élesítésre figyelmeztető LED egy pillanatra). VISZONT! Ha jár a motor, és átkapcsolom a kapcsolót, kattan egy relé, bedadog a motor, és megáll. Újraindításra minden rendben. Ha a másik oldalra kapcsolom menet közben, ugyanezt csinálja. Eredetileg immobilizer-es volt a berendezés, de valami probléma volt vele, ezért kiiktatták ezt a funkciót még régebben (mondta is az előző tulaj).

Összességében:
Nincs ötletem, hova tűnik az az áram. Úgy érzem rengeteg mindent megpróbáltam, de az már vicces, hogy ha egy biztosíték sincs a kocsiban, akkor is szökik a kraft. Gondoltam arra, hogy a nyitott motorháztető miatt lehet a visszajelző meg a riasztó elvisz annyit, de ezt is kizárhatjuk. A kábelezést tüzetesen végignézve nem találtam lógó, kiégett, összeérő drótot sehol sem. Mivel a generátorhoz tartó ágakon mértem jelentős ellenállást, valahol arra kellene keresgélnem.

Ezúton is várom bármilyen jellegű, okos, használható jótanácsotokat!

Tisztelettel: Marcell
(#) akos70 válasza Warbeast hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Jol kezdted a hibakeresést a biztositékok kiszedésével, csak nem fejezted be.
Minden áramkört egyenként iktass ki a probához, azokat is, ami nincs biztositékra kötve, és a föbiztositékokkal védetteket is. Ne ellenállást mérj, hanem áramerösséget, de még egyszerübb, ha egy pár wattos probalámpát használsz (egyszerüen sorbakötöd a vizsgált áramkörökbe - ha világit, gond van.) A generátort is kösd le, lehet az is hibás!
(#) potyo válasza Warbeast hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Én arra tippelek, hogy a generátor diódahídján kellene keresni a hibát. Gondolom nem okoz problémát azt a csavaros kötést levenni, és akkor kiderül, hogy a generátor felé megy el az áram vagy nem.
(#) Warbeast válasza akos70 hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Kedves Akos70.
Az első próbám az volt, hogy a segítőm fogta a multimétert (áramot mért), én meg egyesével húztam le a biztosítékokat. Semmi sem változott, akármelyik és akármilyen sorrendben húztam le őket.
Úgy gondolom, ha a kocsiban nincs több biztosíték, akkor az egyes biztosítékok és az általuk védett áramkörök sem lehetnek felelősek a szivárgásért.
Az utastérben van 2 kiégett izzó, de ki vannak szedve az égők.
Árammérés közben, ha mondjuk kinyitom az ajtót, vagy kapcsolok bent kis égőt, akkor az áramfogyasztás megfelelően megnő.
(#) akos70 válasza Warbeast hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Jol gondolod, csak tovább kell lépni. A biztikkel védett áramkörök rendben vannak, most következzenek azok, ahol nincs biztositék. (A föbiztositékkal védetteken mértél áramerösséget? Én a generátorra gyanakszom kezdettöl)
(#) Warbeast válasza akos70 hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Oda még nem jutottam el, ugyanis félelmeim vannak attól, hogy a biztosítékkal nem védett vezetékeket közvetlen egyesével az akksihoz kapcsoljam...
Nehogy az önindító elszabaduljon, vagy a generátor üresen gerjedjen nekem...
Tehát akkor azt mondod, hogy nyugodtan fogjam meg a + sarun lógó szálakat, és egyenként kössem fel az akksira, mérve az átfolyó áramerősséget?
Valahol ott kell lennie a problémának, vagy a riasztó körül.
(#) akos70 válasza Warbeast hozzászólására (») Jan 1, 2010 /
 
Nyugodtan kösd oda, már csak azért is, mert ezek alapbol oda vannak kötve. Csak közé kell iktatni egy amperméröt.
(#) ared2 válasza Warbeast hozzászólására (») Jan 1, 2010 /
 
Próbáld megnézni a kapcsolási rajzát. úgy könnyebb!Mitsubishi Galant
Következő: »»   28 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem