Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Biztosan ugyanaz a két jelado, nem csak hasonlo? Ha letesteled a motornál a vezetékét ütközésig kimegy a mutato?
Én már semmin sem lepődöm meg az autógyártásban. Rosszabbak mint az útszéli legősibb mesterséget űzők. Mindenki mindenkivel összefekszik...
A maiakon én sem, de ez egy 20 év körüli Pözso. Akkor még nem volt ilyan kavarodás, vagy Bosch-t raktak rá, vagy valami francia szutykot. Legalábbis eddig ezt tapasztaltam.
Megnézem holnap! Erre még nem gondoltam!
Ha már az egész elektronikát szemétből rakták össze akkor legalább a generátor legyen minőségi!
![]()
Egyébként a második szériásnak a gombáját is beraktam és ugyanazt mutatja! Ezek szerint megegyezik az ellenállásuk. Lehetséges még az is hogy a 12voltot megkapja óra valahol amit én nem kötöttem be! Ezt abból gondolom hogy fekszik a mutató gyujtás ráadása után. Nem mászik fel az első jelzésig mint az üzemanyagszint jelző.
Régebben felmászott? Mert a hőmérők már csak jóval indulás után szoktak megmozdulni, saccra úgy 70 fok környékén.
A régi óránál a 70 fok az első jelzés.A mutató kb fél centire van tőle alaphelyzetben.Az új órán az első érték kb 50 fok és 1 centire van tőle a mutató alap helyzetben.
Amikor felmelegszik a víz 85-90 fokos.Az új órán ez csak a 70-en áll.
Letesteltem a gombát és teljesen kiment a mutató.
Akkor az ora meg a vezetékelés jonak tünik...
Nem tul valoszinü hiba, de ezek után megnézném, van-e rendes testje a gombának (hengerfejnek) Bár egyáltalán nem jellemzö, de elöfordult ,már olyan, hogy nem volt normális test. Persze ha mégse lenne azonos a két ora gombája, akkor már meg is lenne a megoldás, de azt mondod, tutira egyforma.
Visszaolvasva felvetödött bennem még egy kérdés. Mi van, ha idöközben bedöglött a termosztátod, és az ora a valos értéket mutatja..?
Az nem lehet, hogy a hőfokmérő óra becsatlakozói fel lettek cserélve? Nem soros kört kellene, hogy képezzen egymással a gomba és a műszer? Ha a pozitív csatlakozó (a gyújtásról) a műszer és a gomba közé csatlakozik, akkor téves értéket fog mutatni.
(Hozzáteszem, nem ismerem ennek a típusnak a hőfokmérő bekötését.) Üdv.:VIM
Elöl a hűtőben van egy gomba ami a ventilátorokat kapcsolja be 90 fokos víznél.Iszonyat gyorsan eléri az üzemi hőt a kis víztér miatt a motorban.Lehet +30 vagy -10 fok kint akkor is beindulnak a ventik elől.Tehát felmelegszik a víz eléggé.
Ha a pozitívot a gomba és műszer közé teszem a hőmérséklet emelkedésével megég a gomba! Szerintem zárlatot fogok okozni.Az egész műszerfalba a gombától egyetlen szál fut be.Tanulmányoztam a könyvet amit vettem hozzá még anno és arra jutottam hogy sehova sem megy az a szál.Csak egyenesen az órába.A polaritás csere is lehetetlen mert akkor meg sem mozdul a mutató.
Végül is ugyanaz az óra szerkezete is.Test az rendben van.Már csak abból is gondolom hogy a mutató kilendül a gomba testelésénél.Azt még kipróbálom hogy a gombákat forró vízbe rakom és megmérem az ellenállásukat!
Még egy nem tul valoszinü, de nem is kizárhato elméletem van: szét volt szedve az ora, és arrébb lett téve a mutatoja. Ezt könnyen lehetne korrigálni. ( pl lehuzod a mutatot, felmelegited a motort annyira, hogy épp bekapcsoljon a ventillátor, és a mutatot 90-95 fokra teszed. Igy már kielégitö pontosságot várhatsz az orátol, labormüszer meg ugyse lesz belöle.)
Ez nem rossz gondolat!
![]() ![]()
Ha tudnál kölcsönkérni egy multit, ami hőfokot is mér, akkor még biztosabb lehetnél abban, hogy az érzékelők a rosszak. Ha meg kb. 20fokos eltérést mutatnak, és nem akarsz másikat venni és órát szétszedni, akkor csak egy potit köss az NTC-vel párhuzamosan és üzem meleg motornál állítsd be az értéket a műszeren. A poti értékét megmérve, fix ellenállással kösd be véglegesen.
Ez nem volt egyszerű! Megjavítva! A mutatót arrébb tettem.Ugyanúgy kifekszik ha leveszem a gyújtást és feláll az első jelzésig! Bemelegítettem a motort és amikor bekapcsoltak a ventik elől 90 fokon ált a mutató. Köszönet ákos70-nek! Már csak a generátort várom hogy hozzák.
![]() ![]() ![]()
Van multim.Én is az ellenállásos témára gondoltam! De jó volt az ötlete akos70-nek! Ha ellenállással oldom meg akkor a mutató feljebb mászik hideg motornál gyujtás ráadásával.Ha arrébb teszem a mutatót(ami bejött) nem kell ellenállás és ugyan úgy feljebb mászik a mutató hidegen.De mind a két esetben a tökéletes üzemi hőt fogja mutatni! Köszönöm hogy segíteni akarsz!
![]()
Itthon vergődök tüdőgyulladással és ez legalább leköt!Így legalább volt értelme ma felkelni!
![]()
Üdv minden fórumozónak!
Egy komplikált problémával fordulok hozzátok! Igyekszem érthetően leírni, hogy miről is van szó. Adott egy '92-es Mitsubishi Galant, benzines, minden elektromos ketyerével. Benne egy utólagosan beszerelt Cobra típusú riasztóberendezés. A probléma oka: Az autó álló helyzetben, standard nyitott/zárt állapotban az akksiról 3A áramot szív el (standard: 0.1-0.2A körül). Emellett körülbelül 20 óra alatt lemerül az akkumulátor. Diagnózis: Minden rendben működik az autóval. Semmi abnormális jelenséget nem produkál, és nem produkált eddig sem. Esetleg azt, hogy két indítás között vagy a generátor, vagy a szervopumpa búgó hangot kezdett kiadni, ami feltűnt elsőre. Sajnos még nem sikerült eldöntenem, melyik adja a búgó hangot, mert nagyon közel vannak egymáshoz. Amit sikerült megtudni: Az akkumulátor tökéletes állapotú, spirálcellás Optima. Autón kívül 12.5V körül tartja a feszültséget, semmi rendelleneset nem produkál. Másik akkumulátorral is ugyanezt produkálja a kocsi, tehát az akkumulátort kizárhatjuk, mint hibalehetőséget. Bent a kocsiban 12.4V körül van, ha beindítom, akkor a generátor teljesen helyesen tölti is (14.2V alapjáraton is), töltésvisszajelző még egyszer sem jelzett semmit, így a töltés rendben, de mint említettem, nem menet közben jelentkezik a probléma. Amit megpróbáltam: Kiszedtem a fellelhető összes biztosítékot a kocsiban (motortérből és odabentről egyaránt). A fejegységet régen kiszedtem a helyéről, amihez hozzáfértem a motortérben, azokat a csatlakozókat lehúztam. Egy lámpa, egy berendezés nem működik belül. És még ilyenkor is elmegy a 3A valahova. A két saru között a műszer 15kOhm ellenállást mutatott. (mgj: ha az akksi mondjuk 12.5V, és 3A megy el, akkor hogy lehet, hogy U=IxR, azaz 12.5V=3Ax15kOhm ?) A + sarun található 3 biztosíték: ABS-nek, önindítónak, meg a generátornak. Ami érdekes: a 80A-es biztosítékhoz 3 kábel csatlakozik, 2-1 felosztásban. Ezek közül az a kettő, amelyik egy oldalon van (generátorhoz vezet ha jól néztem végig) 13 és 18 kOhm ellenállást mutat (eredően 15Ohm). A többinél külön külön nem mutatott a műszer ellenállást, sehol sem. A generátoron 3 csatlakozó kábel van, ebből kettőt le bírtam húzni (a töltésvisszajelzőt, meg még valamit), de magát a töltő-szálat nem, mert az csavarozva van. Még így is elment a 3A. Riasztó: Nincs külön akkumulátora! Ennek is van biztosítéka, kiszedtem, de a műszerfalon levő visszajelző LED még ugyanúgy villogott (2 LED van a műszerfalon, ebből mindkettő villog, ha élesítve és zárva van a kocsi, egy villog, ha nyitva, de nem megy a motor, ha megy a motor, akkor elalszik mindkettő). Tehát ha van akksi a kocsiban, akkor a riasztó már üzemkész, akármit csinálok. Maga a riasztó két fél fekete dobozból áll, megy bele rengeteg kábel, mindkét felébe ugyanazok (belső mozgásérzékelők, LED, sziréna, egyebek). Van egy kapcsoló a doboza körül, aminek álló helyzetben semmi funkciója nincs ( Ha a kétállású kapcsolót átkapcsolom egyik helyzetből a másikba, akkor felvillan az élesítésre figyelmeztető LED egy pillanatra). VISZONT! Ha jár a motor, és átkapcsolom a kapcsolót, kattan egy relé, bedadog a motor, és megáll. Újraindításra minden rendben. Ha a másik oldalra kapcsolom menet közben, ugyanezt csinálja. Eredetileg immobilizer-es volt a berendezés, de valami probléma volt vele, ezért kiiktatták ezt a funkciót még régebben (mondta is az előző tulaj). Összességében: Nincs ötletem, hova tűnik az az áram. Úgy érzem rengeteg mindent megpróbáltam, de az már vicces, hogy ha egy biztosíték sincs a kocsiban, akkor is szökik a kraft. Gondoltam arra, hogy a nyitott motorháztető miatt lehet a visszajelző meg a riasztó elvisz annyit, de ezt is kizárhatjuk. A kábelezést tüzetesen végignézve nem találtam lógó, kiégett, összeérő drótot sehol sem. Mivel a generátorhoz tartó ágakon mértem jelentős ellenállást, valahol arra kellene keresgélnem. Ezúton is várom bármilyen jellegű, okos, használható jótanácsotokat! Tisztelettel: Marcell
Jol kezdted a hibakeresést a biztositékok kiszedésével, csak nem fejezted be.
![]() Minden áramkört egyenként iktass ki a probához, azokat is, ami nincs biztositékra kötve, és a föbiztositékokkal védetteket is. Ne ellenállást mérj, hanem áramerösséget, de még egyszerübb, ha egy pár wattos probalámpát használsz (egyszerüen sorbakötöd a vizsgált áramkörökbe - ha világit, gond van.) A generátort is kösd le, lehet az is hibás!
Én arra tippelek, hogy a generátor diódahídján kellene keresni a hibát. Gondolom nem okoz problémát azt a csavaros kötést levenni, és akkor kiderül, hogy a generátor felé megy el az áram vagy nem.
Kedves Akos70.
Az első próbám az volt, hogy a segítőm fogta a multimétert (áramot mért), én meg egyesével húztam le a biztosítékokat. Semmi sem változott, akármelyik és akármilyen sorrendben húztam le őket. Úgy gondolom, ha a kocsiban nincs több biztosíték, akkor az egyes biztosítékok és az általuk védett áramkörök sem lehetnek felelősek a szivárgásért. Az utastérben van 2 kiégett izzó, de ki vannak szedve az égők. Árammérés közben, ha mondjuk kinyitom az ajtót, vagy kapcsolok bent kis égőt, akkor az áramfogyasztás megfelelően megnő.
Jol gondolod, csak tovább kell lépni. A biztikkel védett áramkörök rendben vannak, most következzenek azok, ahol nincs biztositék. (A föbiztositékkal védetteken mértél áramerösséget? Én a generátorra gyanakszom kezdettöl)
Oda még nem jutottam el, ugyanis félelmeim vannak attól, hogy a biztosítékkal nem védett vezetékeket közvetlen egyesével az akksihoz kapcsoljam...
Nehogy az önindító elszabaduljon, vagy a generátor üresen gerjedjen nekem... Tehát akkor azt mondod, hogy nyugodtan fogjam meg a + sarun lógó szálakat, és egyenként kössem fel az akksira, mérve az átfolyó áramerősséget? Valahol ott kell lennie a problémának, vagy a riasztó körül.
Nyugodtan kösd oda, már csak azért is, mert ezek alapbol oda vannak kötve.
![]()
Próbáld megnézni a kapcsolási rajzát. úgy könnyebb!Mitsubishi Galant
|
Bejelentkezés
Hirdetés |