Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt nem értem... Én rádugva tartom az usb-t és hozzákapcsolom a céláramkört, majd ez után indítom a programot. A PIC-et felismeri és nem törli. :miaz:
Ha ugyanígy csinálom, nekem üres a pic. Viszont ha nem nyomok check communication-t, hanem egyből read-et akkor minden ok. Csak erre eddig nem jöttem rá. De a lényeg az, hogy a check... törli a tartalmat, ami nem a legjobb. Melyik firmware-t használjátok? Lehet, hogy itt a különbség.
Sok jelentősége valóban nincs, csak bosszantó, hogy a Check Communication nem csak check, hanem erase is...
Legalábbis nálam.
watt:
Nyugodtan rá lehet dugni a PK2-t kvázi "üresben" is az icsp-re. Kutya baja sem lesz egyiknek sem. Programmer-to-go-t még nem használtam, de ott pld éppen ez a követelmény: feltöltötted, külön rádugod, gombot nyomsz. És nincsen semmiféle PC a közelben. bodisjani: Gyári pk2? Előfordulhat, hogy végülis sérült firmware van benne valamilyen történeti okból? Van MC oldalon pk2 command line tools. A létező legfapadosabb módszer. Mplab se kell. Parancssorból paraméterekkel elindítod. Próbáld ki, azzal is csinál-e furcsaságokat.
Nem gyári. Más furcsaságot eddig még nem tapasztaltam. Ez sem nagy hiba, csak kérdeztem mi a helyzet. Azt hittem ez valami hülye funkció, amit ki lehet kapcsolni..
Nálam sem törli (sem a legfrissebb sem a korábbi szoftverekkel).
Többeteknek válaszolnék.
A kommunikáció úrjafelvételekor(Check Communication), illetve mikor konnektáljuk az USB-re, a PK2 láthatóan teszteli a Vpp, Vdd vonalakat, ezt a LED-ek állapotán is meg lehet figyelni, mivel az egyik a Vpp bekapcsolássát jelzi. Ilyenkor simán előfordulhat, hogy a PIC véletlenül törlődik. Nagyon veszélyes ez a folyamat, mert ilyenkor nem tudja milyen PIC van rajta a vonalakon, tehát ha egy 3,3V-os lenne rajta, szívbaj nélkül kitenné rá az 5V-ot, valamint a 3,3V Vpp!(nem tévedés) helyett a 12V-ot. Egy 5V-os PIC talán nem megy tönkre ettől, de elég favágó módszer ezt így próbálgatni. A tools menüt PIC nélkül maceráljuk, és ha PIC-et akarunk felismertetni, akkor használjuk az erre való Device Family menüt, és még az előtt, hogy a PIC-et rákötöttük volna. (Az 5V-osak nem kényesek erre, de a 3,3V-osak igen! Jobb ha megszokjuk)! Idézet: „watt: Nyugodtan rá lehet dugni a PK2-t kvázi "üresben" is az icsp-re. Kutya baja sem lesz egyiknek sem.” Az egyik barátomnak is azután ment tönkre az erősítője, miután elmondtam neki, hogy nem jó, ha nincs leszigetelve a kábel, mert ha összeér, baj lesz. Állította, hogy már többször összeért és nem volt baj. Egyébként az amiről te írsz, nem magyarázza a felvetett problémát, mert olyankor nem csatlakozik a PK2 a PC-re. Ez teljesen normális működés. Ellenben több gyári fórumon olvasható, hogy tönkrementek PIC-ek, ha előtte nem lettek kiválasztva a menüben. Ez a kommunikációs erőltetés pedig egyenesen vakrepülés.
Mire gondolsz?
Ha jól használod, akkor nem okozhat bajt. Csak be kell tartani az amúgy is ésszerű lépéseket(Nekem 0 PIC ment eddig tönkre e miatt. Más miatt pedig 1db, de nem 100% hogy a PK2 volt a ludas.). Tehát a sorrend: Csatlakoztat, PIC kiválaszt, PIC ICSP rádug, újra kiválaszt(ekkor detektálja a megfelelő Vpp és Vdd feszekkel a PIC-et), programoz. Kikapcsoláskor is érdemes az ICSP kábelt először lehúzni. Ez szerintem olyan, mint hogy nem kiengedett kuplungnál, sebességbe indítózok(és persze jogsim is van. ).
Ja hogy a PIC-et lecsatlakoztatni? Hát lehúzod az ICSP-t.
Idézet: „több gyári fórumon olvasható, hogy tönkrementek PIC-ek, ha előtte nem lettek kiválasztva a menüben” Valami nekem nem tiszta. Ha egyszer akkora feszültséget kapott egy PIC a Vpp-n keresztül, amekkorát sosem élne túl, nyilván valóan simán csak szétégett - jobb híjján. A "tönkrement" esete ezt remekül le is fedi. Hanem ha működőképes, és újraprogramozható marad, akkor valami másról lesz szó. Ha "elfelejtett" tönkremenni a PIC, akkor biza nem volt semmiféle durva feszültség tüske. A bulk erase egy olyan funkció, ahol nagyon is tudatos kommunikációra van szükség a PK2 és a PIC között. Előírt protokollokat kell teljesíteni. Egy véletlen feszültség tüske ilyet nem tud okozni. Persze valami magyarázat biztosan létezik. Példának okáért egy firmware frissítést vakon is megérne az a PK2.
Nem pontosan ugyanarról van szó a két esetben. A tönkremenetelek a kisfeszültségű típusoknál fordultak elő. Itt ugye 5V-os PIC van rácsatlakozva. Kicsi az esély, hogy pont egy törlő parancs fut be a PIC-be, inkább valami más fals jel okoz gondot, vagy a PIC nem jó.
Egyéb iránt a PK-t miért nem programozzák fel rá firmware szinten, hogy automatán érzékelje a külső Vdd feszültséget?
Néztem az utánépített PK kapcsolási rajzát, maga az áramkör képes lenne ilyesmire. Máris nem lenne kérdés az sem, kell-e a PK-nak kifelé feszültséget tolnia (mert nem kell, ha egyszer kimérte, hogy ott van az már). Legalább abban az esetben, amikor extrenal power van, kivédhetőek lennének az ilyen 3V / 5V pic kinyiffantós bakik. Az esetek többségében egyébként is external power van (hmm, vagy legalábbis hiszem én). Ez csak nekem tűnik jó ötletnek? Benéztem volna valamit?
Csatlakozom az előttem szólóhoz.
Nem akkor van baj, ha van külső Vdd, akkor nem fog tönkre menni a kis feszes sem(bár nem tudom, hogy ha 5V-ra van állítva a Vdd, akkor elégnek ítélné-e a 3,3V-ot!?), de mondjál egy szekvenciát, ami nem teszi tönkre a kisfeszes PIC-et, miközben a legutóbbi PIC egy 5V-os példány volt(ilyenkor a beállított fesz is 5V a Vdd ablakban) és azt is védje ki, hogy ha netán valamelyik láb a PGD, PGC közül hibás csatlakozású, vagy a céláramkörben toltunk el valamit a két láb körül(tehát nem tud valami miatt kommunikálni). Belátható, hogy még az ember sem lenne képes a megfelelő Vpp feszt kiválasztani, ha nem olvassa le a PIC tokjáról a feliratot. Biztosan lesz majd egyszer PICKit 63, amihez egy kamera(mű szem) is jár!
Sziasztok!
Idézet: „Belátható, hogy még az ember sem lenne képes a megfelelő Vpp feszt kiválasztani, ha nem olvassa le a PIC tokjáról a feliratot.” Tapasztaltátok már, hogy milyen könnyen halványodik, jön le a felirat a pic-ekről. A 30 éves 7400N -en még mindig jól olvasható... Sziasztok.
Igen, alig lehet látni sokszor, és nem is kell réginek lennie. Van mikor nagyítóval is szórakozni kell a lámpa fényénél megtalálni a megfelelő szöget. Fura, hogy ezt még nem jelezte nekik senki, vagy lehet, hogy úgy vannak ezzel is, amint a PK3 -al.
Én is fény felől nézem benne mindig a karcolatot
De nem csak pic-eknél van ilyesmi, hanem minden másnál is. Tranzisztorok, optok stb. Nézzetek csak rá egy BD140-esre, vagy egy 4n25-ösre, vagy egy bc182-esre, mind ugyan olyan. Az a régi jól bevált festék akkor kezdett eltünedezni, amikor kitalálták, hogy RoHS. Valami nehézfém lehetett abban a festékben, amitől beleette magát a műanyagba. És az most már nincs. Már csak a lézer égetés megy, ami ugyan barázdát éget, de normális festék anyag nem tapad az alkatrészre.
Jó estét minden fórumozónak.
Szeretnék elkezdeni PIC mikrovezérlőkkel foglalkozni. Van egy pár kérdésem a témával kapcsolatban. Egy PIC16F887-essel szeretném kezdeni, ehez van anyagom is. C ben szeretnék programozni.Szerintetek a MikroelektronikaC compiler jó, használható? Azért kérdezem, mert a neten találtam kezdőnek való tutorialokat, ami mikroC re van keszitve.Gondolom, hogy nekem kezdésnek jó lenne. Tervezek egy kissebb tanuló áramkört, 8led, 4db 7szegmens, meg hasonló.Majd valamikor kész lesz, mert most az érettségire kell készülnöm keményen, de itt ott egy kis pickezés beleférne. Jaj, még valami. Az IC-hez amit irtam, kell valami spéci programozó HW, vagy bármelyik jó? Köszönöm a választ.
Nézz fel az oldalamra, írok erről is.
Szia !
Én rendszeresen használom a Mikroelektronika C fordítóját és teljesen meg vagyok vele elégedve! Bár most kicsit szívok a manchester kódolásával, de ettől függetlenűl még nagyon jó.
elektromania92:
Az itteni kommunity javarészt a gyári szokványosat használja. Ha elakadsz, és segítség kell valamiben, leginkább abban várhatsz érdemi segítséget. Ha nem akadsz el, vagy hozzászoktál, hogy mindent magad harcolsz végig, használj bármit, ami csak szimpatikus. Példának okáért a PIC választásod alapján feltételezni tudom, hogy vettél egy "PICkit 2 Debug Express" csomagot, mert 16f887-es van a "PICkit 2 44-Pin Demo Board"-on is. Ha ez a szitu, van abban a csomagban telepítő CD is. Ha kezdő tutorialok kellenek, szerintem nézd végig legalább az első "hello world" leckéket. Nem olyan sok idő, és az alapvető mit-hogyan kérdésekre választ kapsz belőlük. -------------------------------------------------------------- Más. Olvastam pár parázós dolgot az utóbbi időben itt a topicon, és nagyon nem tetszett / nem szimpi nekem az ilyesmi. Kísérleteztem kicsit a PK2-vel. Szóval PK2 csak parancssori toolokkal, mplab nálam nincs (zéró háttér intelligencia). Feldugom usb-re, de program hozzá semmi. Dugiszáltam az icsp-t áramkörre ki/bekapcsolt állapotban, meg rajta hagyom programozások után (az áramkör normál működése közben), és eddig a dsPIC-em nem akaródzott tönkremenni tőle. De még csak működési zavarokat sem tapasztalok. Szoftver frissítés is úgy megy, hogy működés közben röptében leküldöm az anyagot (parancssori script), oszt jólvan. Biztos valahogy tönkre lehet tenni ezzel pic-et, de nekem most valahogy nem sikerült.
Nekem is volt egy olyan érzésem, hogy eléggé "hülyebiztos". Persze ez a kísérlet nem túl egzakt...
Ez nem parázás, hanem a PK2 helyes kezelése. Erről kár lenne lebeszélned bárkit azért, mert neked nem ment tönkre egy PIC.
Nem vettem pickitet, inkabb magam csinalnák égetőt.
Azért ezt választottam, minthogy, mert mikroe.com-on talátam ingyen ebookot pic-kezésről c-ben. Apropó égető. A watt kolega oldalán találtam egy égetőt, ami szimpatikus nekem. Bővebben: Link Valaki segítene egy kicsit átalakítani, ugy, hogy a kapcs.tápot kilehessen hagyni, es helyette egy 7805, és 7808 asat sorbakötni,vagy egy LM317-essel megoldani.mert ez van nekem spajzon.Az áramkört átszeretném dobni furatszereltté, mert sok alkatrész meg lenne.
Ez a kapcsolás inkább a 18F-ekre való. Írtam ha jól emlékszem, hogy milyen korlátai vannak.
Akkor ez az áramkör nekem nem felel meg? Akkor PIC16F-ekhez melyiket tudnám használni. Legjobb lenne valamelyik RS-232 es porttal.De ha nincs, akkor az LPT-s is jo. Köszönöm a segítséget.
Az LPT-s égetőkkel is pont ugyan az van, mint az RS232-esekkel. Ha USB-sen csatlakozik a gépedben az az eszköz, az már nem az a régi hagyományos valami, amihez anno kitalálták azt az égető áramkört. Ki kellene rajta mérni a D biteket, hogy ténylegesen tudod-e őket egyesével vezérelni. Ha nem, akkor azok a típusok a te számodra nem valós lehetőségek.
Ha választani is lehetőséged van, hogy RS232-es, vagy LPT portos, a kétféle égető közül inkább az LPT portosat csináld meg. Ez a 7808 és 7805 sorbakötés kicsit meredek. Inkább ellenállás ósztóval fejeld meg akár a 08-ast, akár a 05-öst, akár a 317-est. Kimeneti osztó, kondenzátoros hidegítéssel, találsz ilyenre példát bármelyik sarok. Ha az egészet az építés öröméért csinálod, akkor jó ötlet saját égetőt csinálni. Ha a PIC-es témában stabil eszközökkel szeretnél haladni, és X időre valamit meg is alkotni, akkor vásárolni kellene egy gyárit. Válassz elvárásaid szerint. Ha az a 16F-es pic típus még nincsen kőbe vésve, inkább egy 18F-el kezdj ki, vagy valami még újabb típussal, és kevesebb bajod lesz vele. Idézet: „vagy valami még újabb típussal, és kevesebb bajod lesz vele.” Nem lesz vele kevesebb baja... |
Bejelentkezés
Hirdetés |