Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Erről is volt szó, hogy átküldtem kézi kapcsolgatással, és tökéletesen feltapadt. Ha csak simán küldtem át, akkor mindegy hányszor töltöttem újra, nem tapadt fel. Ezért terveztem ilyen áramkört.
Innen érdemes elolvasni, kihagyva a lényegtelen vitát Bővebben: Link
Néztem! Szerintem gyors kellene még csökkenteni a sebességet! Kell idő mire átmelegszik és feltapad főleg ha jó a hómérséklet és nem folyik csak épp,hogy ráragad a festék akkor kell neki idő! 1cm/perc szerintem!
Ha már ennyire "belaminálódtatok"...
Megjöttek az Octamex-től a fóliák (tenting és lötstopp), ez való igazán a laminálóba! Vaterán lőttem egyet, oda-vissza, sebesség- és hőfokállítás, szétszedés után még a nyomóerőt is lehet állítani. Max. 180 fokot tud, fóliához bőven sok, vasalni azt hiszem egy darabig nem fogok PIC-es hőfokszabályzás van benne, 4 eFt-ért ennél korrektebbet nem találni. Próbáltam a vasalást sokszor, sokféleképpen, műnyomóval és Oracal dekorfólia hordozójával. Nekem ez utóbbi vált be jobban. De soha nem tudtam 2 egyforma panelt levasalni, pedig ez nálam fontos szempont (nem csinálok sorozatgyártást, de nem is egyedi panelek készülnek). Úgy gondolom, hogy ezzel a fényérzékeny fóliával és egy jó tintás nyomtatóval többé nem lesz "lutrifaktor" és egyenletesen jó minőségű nyákok születnek. FYI: Az Octamex nagyon korrekt, és nagyon gyorsan szállítanak (ha van raktáron minden, ami a rendelésen van). Szombaton ütöttem enter-t a bevásárlókosáron, kártyával fizettem, hétfőn délután postára adták, ma (szerda) délben kopogott a zöld ruhás emberke. Csomagolás 10 pont, a fóliák fényzáró borítékban, lehegesztve, külön-külön.
Ha rendeltek az Octamex-től, javaslom, hogy a keményfém fúrókat se hagyjátok figyelmen kívül. Jó árban vannak.
Idézet: „Szerintem gyors kellene még csökkenteni a sebességet!” A sebesség állítható. Mit tartasz gyorsnak? Idézet: „1cm/perc szerintem!” Nem tudom, de majd kiderül. Szerintem nyákmérettől erősen függ, de ezt csak a próbák során lehet kitapasztalni. Az is lehet, hogy túlaggódjuk, pár nap és már többet tudunk...
Tintás nyomtató lehet hogy kevés lesz. A hivatalos levilágítási idő egy perc alatt van, és ha túlvilágítod nem fogod tudni előhívni. Vasalásnál mindenképpen jobb, csak jó maszk kérdése az egész.
Idézet: „Vasalásnál mindenképpen jobb” Azért ezzel sokan vitatkozunk. Miért lenne jobb? Szerintem meg a vasalás vagy laminálás a jobb. Kevesebb pepecselés, kevesebb vegyszer. És pofon egyszerű.
Láttam, de én nem szeretek utánépíteni.
És ma reggel úgy döntöttem hogy csak azért is inkább PIC-el oldom meg. :yes: Idézet: „Azért ezzel sokan vitatkozunk.” Igen, de ne tegyük!
Volt a teszkóban egy másik lamináló 5000-ért (az is teszkós csak nem gazdaságos). Az forogna szerintetek visszafelé is?
A Canon LBP2900-es lézernyomtatóm valóban gyenge fedettséget produkál. Két maszkot összeragasztani pedig eléggé macerás, főleg ilyen kis méreteknél... Viszont a iP4600-os tintás gyönyörűen fedett maszkokat nyomtat. Ha mégsem válna be, akkor goto nyomda, reggel leadom a PDF-et, ebédszünetben mehetek a filmért. De jobb lenne, ha minél többet meg tudnék oldani házon belül.
Frankye írta:
Idézet: „Kérlek Benneteket, hogy a "Melyik módszer a jobb?"-kérdést ne akarjátok e topic keretein belül megoldani.” gulasoft írta: Idézet: „Én nem győzködtem senkit arról hogy a fotózás a jobb.” Erre most: Idézet: „Vasalásnál mindenképpen jobb” Nyomatékosan megkérlek, hogy jobban gondold át a kijelentéseidet és ezt a témát hanyagold! Idézet: „De jobb lenne, ha minél többet meg tudnék oldani házon belül.” Azt hiszem ez a lényege a hobbinak! Ezt kéne szemelőtt tartanunk.
Ne kezdjük már megint. Nem rátok gondoltam hanem azokra akiknek nem jött össze a vasalás.
Csak hogy mindenki megértse: Akinek nem jön össze a vasalás annak mindenképpen jobb lesz a laminált fólia. A laminálók tudják a 120 fokot ami a maratásálló fóliához kell, és mivel itt tényleg laminálni kell, ezért a laminálót a funkciójának megfelelően lehet használni. Pepecselni meg annyit kell mint a vasalásnál, csak itt nem áztatásnak hívják, hanem előhívásnak. Így már megfelel pici? Idézet: „„Vasalásnál mindenképpen jobb”” Semmiképpen nem szeretnék flame-t generálni. Láttam, tapasztaltam a vasalós módszer korlátait. Hullámos kontúrok, nehezen reprodukálható minőség. 10 mil környékén ez már lényeges, normál (furatszerelt, 1-2 mm-es vezetősávok) panel esetében viszont valóban jól használható. De lehet, hogy csak én bénáztam... Mindenki csinálja úgy, ahogy neki bevált.
Nem láttad a képeket amit pici vagy én belinkeltünk? Mindent meg kell tanulni, ezt is. De azzal dolgozol amivel akarsz.
Azoktól kérdezném, aki már dolgozott ezzel az UV-érzékeny fóliával: kb. egy irányadat, hogy a tapasztalataik alapján mennyi a levilágítási idő és távolság? Mondjuk Cree ledekkel... Le fogom mérni persze, de mégis, honnan induljak? Hasonló adatokat a lötstopp fóliával kapcsolatban is szívesen fogadok. Köszönöm előre is.
Mondjuk Írtad is, hogy nem egyedi darabokat készítesz.
A lötnél vigyázz, mert ott csak 80fok a laminálási hőfok, és ne keverj 1%-osnál sokkal töményebb előhívót (most hogy 0.9%-os vagy 1,5%-os mindegy) mert ebben az esetben a töményebb nem jobb. Egyszer kevertem egy 5-10%-osat egyszerűen semmi nem jött elő. Nem olyan mint a gyári lakk vagy a p20, hogy ha tömény az előhívó hamarabb lekapja. Arra is figyelj, hogy a p20-al szemben mind a két fólia ott keményedik be ahol uv éri, és ott oldódik ahol takart volt a nyák, teliföldesnél nem kell olyan sok tinta mint a p20-nál. Esetleg a nyomtatott filmedről rakhatnál be egy képet, mert olyat mint a nyomda nekem soha semmivel nem sikerült produkálni. Azért a produktumról várunk képeket tőled is, meg azoktól is akik a 3000Ft-os laminálót alakítják éppen át.
Nyomdai maszkkal mehet a 2perc 20mp 3 cree leddel, de hivatalasan 1 perc környékén van mind a kettő.
OFF
Dehogynem láttam, hasonló minőséget én is tudok produkálni. De tényleg ne firtassuk, és főleg ne minősítsük az egyes módszereket. Egy jól sikerült vasalt panel nagy öröm, ha csak egy prototípushoz kell, akkor én is ehhez nyúlok. Viszont 10 db 4x5 centis kétoldalas smd panelt eszemben sem lenne vasalni. Egyértelmű, hogy miért nem. A lényeg szerintem, hogy lehetőleg mindig az alkalmas technikát használjuk és ne gyártsunk elméleteket. ON
Minek kell vitatkozni???
A laminálósoknak, meg úgy tudom készült egy laminálóból hőprés topic. Miért nem ott tépitek a szátokat?
Nagyon szépen köszönöm a hasznos infókat!
Természetesen lesznek képek. Jelenleg 3 projekt van előttem, az egyik már fotózásra kész (AVR USB JTAG ICE), a másik kettő még kapcsolási rajz fázisban van (programozható elektronikus gyújtás egy 4 hengeres csónakmotorhoz és az Elektor-féle eWheelie átdolgozása)
Mint írtam, nem a vasalómestereknek szólt. Ha valaki kétoldalas lötstoppos nyákot akar 5-ös 6-os szériában csinálni, annak megéri a fóliás. Aki 1 darabot akar és összejön neki a vasalás, mert olyan vasalója van, olyan papírhoz jut, olyan lézernyomtatója van, az nyugodtan vasaljon, meg lamináljon vagy rajzolja filccel, vagy csinálja amivel jól esik. Az hogy jobb lesz kifejezetten mrsad-nak szólt aki több darabot gyárt, és nem jött össze neki sem a vasalás olyan minőségben amit várt.
Én próbáltam mind a kettőt, nekem sem ment a vasalás. Ha kész a laminálód és lehet állítani a hőfokát 120 fok körülire, akkor szívesen adok egy fóliát, és kipróbálhatod akár napfényes levilágítással is a fóliásat, és akkor tudsz róla te is valamit. Ez szól a többieknek is, mondtam van még vagy 20 méter fóliám ha valaki ki akarja próbálni elcsattog érte, vágok egy cirka a4-est és lehet vele próbálkozni. Egy kikötés van legyen egy laminálója ami 120 fokon laminál.
Csak egy adalékinfó, hogy visszakanyarodjunk. Csináltam egy fullfekete flekket, lézerrel (Canon LBP2900) és tintással (Canon iP4600). Mindkettőben gyári toner ill. tinta, semmi utántöltött izé. Mindkét nyomtató max. minőség, max. toner ill. tinta beállításban. A fólia ugyanazon gyártó (Sigel) lézeres ill. tintás fóliája. A világítás egy 50W-os asztali halogénlámpa.
Döntsétek el, melyik a jobb. Ha egy levilágítottat is mellétennék, akkor az tökfekete lenne, semmi fény nem jönne át.
Nem kellene szétszedni a topikot egy vasalós és egy fotózós topikká? Tényleg sok a felesleges "flame"...
Az a baj, hogy ezeket én nem feketének látom, és nem tudom mi az a flekk. Mi az amit még levilágítanál és ez fekete lenne. A nyomdai az valóban tök fekete azon semmi fény nem jön át, ha ezt érted levilágított alatt, akkor azt javasolnám, hogy egy kis darabbal próbáld ki a tintás fóliás levilágítást. Hívd elő, és meglátod. Ott ahol le kell marni kapard meg a nyákot egy késsel, ha nem szed semmit fel a hegye csak a rezet a nyákról (azaz a fóliát sikerült teljesen leoldani) akkor jó a tintás is. Előhívás után mosd le alaposan, akár egy szivaccsal is lemoshatod, nem szabad lejönni a fóliának. Igazából ha nem vigyázol maratáskor és uv éri, akkor fémdörzsivel lehet csak leszedni, vagy a sziti 3-5%-os oldatával simán lemosható. (Pont fordítva mint a p20 ott azzal hívod elő, itt ez a lemosó, és persze nem kell újat keverni, én 1 éve egy 5l-es edényben tartott sziti lötyött használok, lemosni bőven jó, csak nekem az is túl töményre sikeredett és nem ott oldódik le, hanem mikor berakom a vizes tálba és a felületen felhígul a tömény anyag 5% körülire.)
Mókásan néz ki, ahogy fólia gyakorlatilag egyben leválik a nyákról, és úszik a vízben. Nem olyan mint vasalásos áztatás, mert itt semmi nem marad a nyákon, az egész ott úszkál a vízben, simán ki lehet szedni belőle és kidobni a kukába, mert a fólia nem ázik szét. A furatgalvanizáláshoz is ilyen kell, mert a galvanizált furatokat is be lehet vonni a fóliával, nem folyik bele maratóanyag és nem szedi szét a vérrel verejtékkel elkészült furatgalvánt. Mondjuk ahhoz ha nem cnc-vel fúr az ember akkor kell egy fúrómaszk (1 db) amin látszik hol kell fúrni, fúrás után le kell oldani, kell egy furatmaszk (2db) ahol csak a furatok maradnak szabadon, ez mind a két oldalra kell, furatgalvanizálás után kell a maratómaszk (2db), a marás után meg kell egy lötstopp maszk (2db). Ez 7 maszk, bár a galvanizáló maszk lehet ugyan az mint a furatmaszk, de még akkor is 6 db maszk kell. Ha ebből akarsz 10 darabot csinálni, akkor az 60 papír lenne, bár a vasalós módszer nem takarja le szerintem a furatot, mert a levegőben (a luknál) nincs mire ráolvadni a festéknek, tehát azzal szerintem nem menne, de vasalós kollégák ezt biztos tudják, majd ők megmondják, az is lehet hogy befolyik a lukba és megvédi a maratószertől, bár nem hiszem hiszen mélységében több a luk mint a csak felület, ha be is olvad csak foltosan maradhat a lukban. Mindenesetre ez 60 fóliázás ami még úgy is ha csak simán használod a laminátort baromi időigényes. Ha a galvánmaszk és a lötstopp maszk helyett mind a kettőhöz a furatmaszkot használod akkor már csak 40 laminálás. Szóval a két oldalas lötstoppos iszonyat macera, de legalább meg lehet csinálni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |