Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szerintem nem fog kelleni PIC sem AVR. Elég lesz ha lassan átmegy, miközben a hőfok pontosan szabályozva lesz. A szabályzás pontját még ki kell kísérletezni, de szerintem nem lesz gond.
Ha nem lesz igazam, akkor én is áttérek a PIC-re...
És hogyan akarod rögzíteni a hőszenzort?
Gondolom ezt akartad linkelni: Bővebben: Link
Vannak csavarok a fűtőbetét fémházán, ahol a gyári termosztát van felfogatva. Belehúzom a hőbiztosíték mellé és felcsavarozom a lemezével. De lehet, hogy külön rögzítem szintén egy lemezzel. Aztán lehet, hogy a hengerhez nyomom egy rugóval, közel a kilépő nyákhoz. Ezzel az a gond, hogy ha nagy a hőelvonás, akkor a fűtőbetét túl fog szaladni. Van tapasztalatom a fűtésekkel, valamit ki fogok találni, hogy jó legyen.
Sziasztok!
Bocs, hogy közbeszólok, csak nem tudom milyen mértékegység a "mil" és erre lennék kiváncsi. Rascal
mil az inch ezredrésze. (1000mil = 1inch = 25,4mm)
A dip-es IC-k (furatszerelt) lábtávolsága 100mil. A panelkészítő programokban találkozhatsz vele és a panelgyártó cégek ebben adják meg a határokat (szigetelő/vezető min szélesség) Idézet: „(Láttam én az elsőt is )” 4mil=0,1mm volt az első, de ez nem elég pontos, ezért módosítottam.
Egy PI szabályzást szeretnék hozzá, így a kezdeti túlszaladást megakadályozhatom, ha a hőmérséklet változtatására nincs is szükség, a PI szabályzáshoz kell az AVR, akár egy nyolc lábú is bőven elég.
De lehet, hogy csak ki-be kapcsolósra csinálom meg, bár a HW mindkettőhöz ugyan az, a PI szabályzás pedig egy másik projekt-hez már meg van írva. A hőmérséklet változtatására utólag, fürdés közben átgondolva lehet, hogy nem is lenne szükség. Automata kikapcsolást vagy készenléti állapotot viszont szeretnék bele, hogy nehogy szétégjen a fűtőszál, például 20-25 perc múlva magától készenléti állapotba kapcsol, ezt egy LED jelezhetné.
Ezt nem fogjuk magára hagyni, és kikapcsoljuk használat után. Nem sok értelmét látom még mindig az AVR-nek, sem a PI szabályzásnak.
Ha nem tudjuk megfordítani a motor forgási irányát, akkor tényleg felesleges a mikrovezérlő. Holnap kitalálok és összedobok egy egyszerű 556-os időzítőt illetve egy hőfokszabályozót.
Lassan építhettek egy sajátot is. Az enyémben van irányváltó, de abban a sebesség is állítható meg hőfok is. Szerintem nem volt 4000Ft, már régen vettem a vaterán.
Minden motornak meg lehet fordítani a forgásirányát kivétel melyik a kialakításából fakadóan nem képes visszafelé forogni (kuplungos,egyéb mechanikai dolgok) Csak kell tekercsek összekötésén változtatni,kivezetni ha váltogatni akarjuk!
Láttad a csatolt rajzot?
És mi van, ha egyáltalán nincs értelme a forgásirány témának?
Nekem is olyan motor van benne mint amit itt Attila86 felrakott képen.
220-240V, 2 szál tyúkbéllel. Váltóáramú. Szerintem, ha megfordítom a kábeleket, akkor se megy ellenkező irányba... szerintem. Mert különben egy relé elég lenne...
Petaxi sem arra gondolt szerintem, hogy kívül kell megfordítani. Viszont ezt a motort szétszedni nem egyszerű. Fülek tartják, szerintem letörnek, ha kihajtom. Aztán nem tudni belül milyen...
Természetesen nem a kivezetésre gondoltam hiszen a váltónál nincs polarítás Belöl nem egy tekercs van mert úgy nem működne! Szerintem két tekercs van bent! Attól függ a forgásirány,hogy vannak összekötve a tekercsek egymással! Igen nagyon nehéz szétszedni,hogy ne sérüljön meg sajnos de más módon nem fog visszafelé forogni! Apropó! A lamináló mechanikája egyáltalán megengedi,hogy vissza is forogjon?? Gondolok itt a spanolásra,rögzítésekre,csapágyakra! Nem szorul visszafelé vagy esetleg "kitol" a helyéről valamit? Ezeket is tisztázni kell előtte!
Igen, a mechanikára nem is gondoltunk, főleg a fogaskerekre ható erők irányára.
De első körben úgy túnik, hogy a két henger pontosan egymás felett van. Ha nem sikerülne az egy menetben való hengerelés, akkor szétszedem a motort és kivezetem a vezetékeket. Viszont akkor már relék kellenek, és uC. Ez mind bonyolít és drágít. Persze, ha ez megoldja a problémát, akkor talán megéri.
Egy nagyon lassú hengerelés lehet,hogy jó lenne de tényleg nagyon lassú mondjuk 1 cm/ perc a hőmérséklet 180Celsius körül talán. Ki kell próbálni! Szia! A motor ki/be kapcsolgatása is jó a sebesség csökkentésre hiszen nem fontos a teljesen stabil mozgás nem baj ha áll kicsit!
Olyan lassúnak kéne legyen, hogy a hőfok (bármennyi is legyen a jó), ne változzon a hengeren, miközben a nyák átmelegszik. A sebességet amit jeleztél most is simán meg tudom oldani az említett áramkörrel.
Még annyit, hogy a nyákot nem csak a henger melegíti, hanem a fűtések lemezházai között bezárt forró levegő is. Ez fokozottan jelentkezik, ha lassan halad a nyák, van idő előmelegedésre.
Úgy gondolom mint a videókban is mikor megállítod és lehet léptetni gombnyomásra kap egy impulzust a motor rövid ideig és kicsit ránt rajt! Az impulzusok sűrűsége,hossza adná meg az átlagsebességet!
Hány Wattos a fűtőbetét azt tudod? Viszonyítási alapnak.
Dehiszen ezt mondom eddig! PWM, másodperces periódus időkkel. Nem láttad a rajzot? Írtam, hogy ma próbáltam ki és működik.
Kevesebbet gondoltam talán elég is lesz! Át kell küldeni egyet nagyon lassan azt kiderül!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |