Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Lézeres/infrás játékfegyver és eszközök
Lapozás: OK   1 / 1
(#) vegtamas hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Sziasztok!
Lézeres játékfegyvert szeretnék csinálni, egy kis kerti counter strikeozáshoz
Több kérdés is felmerül bennem. Az alap dolog az lenne természetesen, hogy a fegyverek által "kilőtt" infra vagy lézerfényt a másik játékoson lévő érzékelők fogják.
Infra vagy lézer?
Az infrával szerintem az a baj, hogy nem lehet túl messzire lőni vele. Szóval a lézer valószínűleg jobb lenne. Hogyan lehet megoldani, hogy csak bizonyos frekvenciájú lézerfényt lőjünk, illetve érzékeljünk? (erre ugye a két csapat miatt van szükség)

Aztán lehetne építeni töltény és életszámlálót, csak kell egy jó kis AVR, arra egy jó program (azt valószínűleg meg tudom írni).

Keresgélés közben egy másik topicban találtam ötleteket gránátokhoz, de ha ezzel kapcsolatban eszetekbe jut valami, akkor annak csak örülök bármilyen más kreatív ötlettel együtt
(#) fillx válasza vegtamas hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Szia!

Szerintem a lézer lenne a megfelelő dolog, csak abból kiindulva hogy az infra az nem lenne pontos. Találtam egy lehetséges átviteli módszert igaz itt hangot továbbítanak de szerintem akár logikai jeleket is lehetne vele. nézd meg a videót
meg csatolok egy képet is egy hasonló kapcsolásról

Figyelem a fejleményeket mert engem is érdekel a dolog.

üdv. fillx
(#) vegtamas válasza fillx hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Érdekes megoldás....de nem hiszem hogy jó lenne a fegyverhez
A lézer ferkiállítása helyett viszont a jelsorozat lehet jobb lenne. Az AVR szerintem meg is tudna különbözteti két jelsorozatot.
(#) fillx válasza vegtamas hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Szia!

Szerintem a levillogásnál pontosabb eredményeket kapsz amplitúdó modulációval és gyorsabb is az adatátvitel.

üdv. fillx
(#) vegtamas válasza fillx hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
A gyorsaság annyira nem számít szerintem...de meggondolandó az ötlet
(#) vegtamas hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
A lézer fényét mivel lehetne érzékelni? Valami olyasmi kellene, amit nem zavar a napfény...
(#) fillx válasza vegtamas hozzászólására (») Jan 25, 2010 / 6
 
Szia!

Picit kutattam a neten megoldás után és meg is találtam.
itt a link a komplett rendszerhez
Bővebben: Link

Jó megépítést

üdv. fillx
(#) vegtamas hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Ez nagyon jó!!
A PIC-el még nem nagyon barátkoztam, úgyhogy megpróbálom saját programmal AVR-rel, de a szenzoros részre itt a megoldás! Köszönöm szépen!
(#) vzoole válasza vegtamas hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Itt azért egy kis kavarodást látok...

Infra vs. lézer???
A kettő nem zárja ki egymást, van infra lézer is.

Lézer (dióda):
Na a lézerrel az a gond, hogy csak egy pontot világít meg. Ezzel a ponttal eltalálni az érzékelőt ami szintén csak egy pont szinte lehetetlen. Hiába lőnétek egymást 2 méterről akkor se lenne találat.

Vannak spéci lézerek, amik kúpban világítanak. Ilyen van pl a lézeres traffipaxokban is. Ez már egész jó lenne, de drága.

Lézernél még arra is nagyon kell figyelni, hogy a lövés egy nagyon rövid impulzus sorozat legyen, és legyen a két lővés között megfelelő hosszúságú szünet. Ez a szem védelme miatt fontos. Habár ezt illik spéci szemüvegben játszani azthiszem, ami megakadályozza a lézerfény szembe jutását.

Maga a lézer fény lehet látható, vagy akár infra tartományban is. Az infrát nem fogod látni szabad szemmel.


Infra LED:
Itt a már említett dolog a fő probléma, miszerint nagy a sugárzási szög. Emiatt a közel lévőket egyszerre lőnéd le, a távolikat pedig már nem tudnád a kis teljesítmény miatt.

Megoldás az, hogy domború lencsét kell az infra LED elé tenni, ami nagyon összetartó fénysugarat tud eredményezni. És mivel csak rövid ideig megy a LED, így jelentősen túl lehet hajtani azt.

Ezzel lényegébe kész a megvilágítás... már csak az érzékelés marad. Ez egy fotótranzisztor, vagy fotodióda is lehet. Figyelni kell a beérkező jelet, és kapcsolni találat esetén.
(#) vegtamas válasza vzoole hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Köszi a választ
LED használatával az optikára egy megoldás fillx által linkelt oldalon:
http://www.lasertagparts.com/mtoptics.htm
Szerintem ez kivitelezhető, és pár 10 méter hatótávolságban működik. És nem mellékes, hogy nem ég ki a retinája az ellenségnek
(#) vzoole válasza vegtamas hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Szerintem házi körülmények között is több elérhető pár 10 méternél. Profin kivitelezve akár 100-200 méter is.

Pár link hasonló szerkezetekről:
Gadget show (itt azért nem kicsit játszák túl a szerepüket, de ez kell ahhoz, hogy a TV-ben leadják )

270 méteres lőteszt

Softair fórum
(#) Attila86 hozzászólása Jan 31, 2010 /
 
Sziasztok!
Pár éve szerettem volna egy ilyet építeni csak egyrészt nem értettem még a mikrovezérlőkhöz, másrészt nem nagyon volt olyan nagyobb társaság az ismeretségemben, akik szívesen játszottak volna ilyet.
Most már mindkét akadály elhárult...
Szóval lehet hogy előveszem ismételten a projektet. Nagyon jó dolgokat lehetne megvalósítani...
(#) Dempsey válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
Szia!

Én nagyon várom a fejleményeket
(#) Attila86 hozzászólása Jan 31, 2010 /
 
Tudja valaki, hogy hol lehet lencséket venni?
(#) vegtamas válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Nagyítóból kiszedett lencse szerintem megfelelő lesz, azt meg olcsón lehet beszerezni
Az egésznek lehetne adni egy Counter Strike feelinget...gránátokkal, egy bombával, amit lehet élesíteni, és hatástalanítani, különböző sebzésű fegyvereket lehetne gyártani, és hasonló jókat
Írom az AVR-re a programot, és amint kész lesz egy prototípus, megosztom veletek a részleteket
(#) gydanee válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Ez engem is érdekelne!
Bár nekem a PIC-es riasztó rendszerem miatt...
Ha találsz valami jó helyet, ne titkold el!
(#) Attila86 válasza gydanee hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Milyen jó helyet?
(#) gydanee válasza Attila86 hozzászólására (») Feb 2, 2010 /
 
Ahol lencséket lehet venni.
(#) Attila86 válasza vegtamas hozzászólására (») Feb 2, 2010 /
 
Van pár jó ötletem...
Alapvetően úgy kellene megoldani a fegyverek elektronikáját hogy lenne rajtuk egy infra adó és vevő a fegyver oldalán amin keresztül a fegyver tudna 'kommunikálni' más fegyverekkel, eszközökkel. Például lehetne pár játékost kijelölni "medic"-nek, ők tudnák a többi sérült játékost gyógyítani úgy, hogy a fegyvereiket egymáshoz tartják és mondjuk 3-5 perc alatt így a sérült játékos életereje megnőne. Ez idő alatt azonban folyamatosan egymáshoz kell a fegyvereket tartani és addig egyikkel sem lehet tüzelni, így a 'gyógyítás' idejére védtelenné válnak mindketten.
Továbbá az is megoldható lenne így, hogy mondjuk egy kifogyóban lévő játékosnak átadjunk tárakat.

Továbbá a két csapat bázisán is lenne 1-1 készülék IR adó-vevővel. Ha a játékosnak elfogy a muníciója vagy lelövik, akkor a bázispontra kellene mennie ehhez a készülékhez, ami felett ha elhúzza a fegyverét, akkor a fegyver feltöltődik lőszerrel vagy ha az illetőt lelőtték akkor újraéled.
Sőt, minden ilyen alkalommal a fegyver elküldené infrán annak a játékosnak a sorszámát, aki őt lelőtte. Így a bázispontokon lévő készülékek tudnák akár loggolni is hogy ki hány embert lőtt le, mennyi lőszert használt el stb... Ezt akár egy USB-s PIC egy PC-re is küldhetné, vagy RF modullal elküldheti a játék épp aktuális állását egy nagy eredményjelző táblára...

A 'lövést' végző infra LED minden lövés esetén kiküldené a játékos azonosítószámát, így a le vagy meglőtt játékos fegyvere tudná hogy ki lőtte meg. Így persze a csapattárs sebzése is ki-be kapcsolható lenne a kívánt 'élethűség' szerint.

Találat, de csak sérülés (és nem halál) esetén a játékos fegyvere megadott ideig (0,5-1 perc) használhatatlanná tehető, így szimulálva azt hogy a sérült játékos nem teljesen harcképes a sérüléstől.

Mivel a való életben általában a meglőtt emberke összeesik, aki meglőtte annak van visszajelzése a sikeres találatról. De az infrától nem fog összeesni senki, ezért a játékélmény miatt ezt is szimulálni kell: a sapkán lévő IR érzékelők mellett lenne 1-1 nagy fényerejű LED ami találatkor felvillan, elhalálozáskor pedig folyamatosan égve marad az újraélesztésig, hogy a többiek tudják hogy ő most nincs játékban.

És igen, lehetne különböző sebzést beállítani az egyes fegyverekhez. Így lehetnének gránátok, gépágyúk stb...

Egy komoly gond amit viszont nem tudom hogy lehetne megoldani (lehet hogy sehogy), hogy ha egy emberre egyszerre ketten lőnek akkor a találatot nem tudja érzékelni a mikrovezérlő, mert egyszerre két jelet kap az IR vevő.
(#) tp hozzászólása Feb 9, 2010 /
 
Sziasztok! Örülök hogy újra feltámadt az érdeklődés a játék iránt. Attilával kb egy cipőben evezek, régebben engem is érdekelt, sokat keresgéltem a témáról, ttl-ickkel képzeltem el de érdeklődés hiányában nem lett belőle semmi. A linkelt oldalakat én is néztem régebben, és ahogy emlékszek mindenhol infraledet+lencsét használtak, vevőnek pedig tsop érzékelőt. Az optikával még kisérleteztem is igaz látható tartományba (fehér leddel éjszaka, ködben ).
A többi már a program bonyolultságán múlik, van ahol csak a tsop-nak megfelelő rövid jelet küldenek>nincs csapat szerinti szelektív sebzés (talán reálisabb), van ahol adatcsomagot küldenek valamilyen kitalált protokol szerint>friendly fire, támadó nevének elküldése a találatot szenvedőhöz, adatok letöltése egy központi gépre, frag vagy pont lista összesítés, több fajta lövedék, lényegében egy fps játékot is ki lehet vitelezni.

Mikrovezérlőkkel én még csak barátkozok, de vannak ötleteim, szóval összhozhtnánk valamit :violent:

egy azóta már megújúlt oldal de idevágó tartalommal:
http://www.lasertagparts.com/mtoptics.htm
(#) tp hozzászólása Feb 10, 2010 /
 
Hopp most olvaosm a végét, látom hasonló elképzeléseink vannak. A fejen felvillanó találat indikátor szerintem nagyon jó ötlet, vannak olyn játékok ahol van iylen és szeritnem jó dolog hiába a való életben nem létezik ilyen.

Több lövés érzékelésére: természetesen a lövésnek lehető legrövidebbnek kell lennie, hogy nem sérüljön pl zavaró tárgyak vagy elfordulás miatt, és így annak az esélye is kissebb hogy két ellenfél találata pontosan egyszerre érkezik be. esetleg még a más más szögben álló érzékelőket amelyekre nem juthat ugyna az a jel párhuzamosan kezelné a mikrokontroller már amenniyre ez megoldható, így is nőne az egyszerre történő találatok számának lehetősége.

(ha adatcsomag mellett döntünk arról is gondoskodni kéne hogy a két lövedék ne semmisítse meg egymást mondjuk a két kód "összeadódva" értelmezhetetlen és ezért nem számol találatot, max nem lesz megállapítható a támadó de találat azért legyen. )
(#) vegtamas hozzászólása Feb 18, 2010 /
 
A fegyver vezérlőjének programja AVR-re elkészült!

A játék komplett terve:

Minden játékosnál természetesen fegyver, és érzékelők. Az érzékelők egyik csapaton 30khz-es infrát vesznek, másikon 40-et, így a megkülönböztetés lehetséges, adatcsomagküldés nélkül (mert ahhoz még nem értek ). A fegyver vezérlője 7szegmenses kijelzőn számolja a töltényeket, tárak számát, életeket, pontokat, fegyvertípusokat. A győztes csapat kap annyi pontot, ahány játékosa van, és azt úgy osztják el, ahogy nekik tetszik. A pontokért pedig lehet fegyvereket "venni", ez azt jelenti, hogy a fegyveren be kell állítani melyik fegyvert szeretnéd, nyomni egy OK-ot, és már kész is.
A fegyverek a következő paraméterekben különböznek: golyószám/tár, társzám, lövési gyakoriság, lövéshossz (mennyi időre villanjon fel az infra egy lövésnél).
A játékhoz szükséges még 1-1 dokkoló (szintén 7szegmenses kijelzővel ellátva) a csapatoknak. Ez az, amire egy másodpercre rá kell minden játékosnak dugni a fegyverét új kör kezdésekor, és ekkor reseteli az életek és töltények számát, valamint ha a dokkolón nyom a játékos egy gombot, akkor egy pontot jóváír a fegyverén (így lehetséges a pontok elosztása). A dokkolóba a jelet (pontot) egy másik rendszer küldi, amire egy nagy kijelző van kötve, hogy a csapatok állását írja (nem a szétosztandó pont). Ezen szintén van két gomb, amelyik csapat győz, annak a dokkolónak küldi a pontokat a rendszer.
Vannak gránátok, melyeken infra ledek vannak, melyek egy pillanatra felvillannak élesítés után kis idővel, így sebezve az ellenséget.
Valamint lesz egy nagybomba (mivel minél több counter strike feelinget akartam belevinni), amit az egyik csapat élesíthet, és egy idő után "robban" a CS szabályainak megfelelően , persze lehet hatástalanítani is.

A fegyver vezérlőjének és a dokkolónak kész a programja valamint a nyákja, tehát a nagyrésze OK. A többi folyamatban. Elkészültekor mindent felrakok

További szép napot!
(#) peterke2 válasza vegtamas hozzászólására (») Aug 25, 2010 /
 
Hello!
Végülis sikerült összedobni valamit?
(#) duCiel hozzászólása Szept 11, 2010 /
 
engem is érdekelne ,hogy sikerult e megoldani valahogy
(#) vegtamas válasza duCiel hozzászólására (») Szept 18, 2010 /
 
Sziasztok!
Idő hiányában lassan halad a fejlesztés, de egy prototípus elkészült. Ez kb 20-30m-es távolságban volt képes infrával "lőni". Ennek a továbbfejlesztését kezdtem el, ami már minden lövéskor egy adatcsomagot küld a másik fegyverre az érzékelőkön keresztül infrával, így követhető, hogy ki kit, mikor, hogyan talált el.
Ez a fejlesztett típus már 8 bites hang kiadására is képes lesz, melyet külső flashban fog tárolni.

A fegyvereket, és a központi rendszert is AVR mikrokontrollerek hajtják.
Ha minden jól sikerül, akkor dokumentálom, apróbb sikereket pedig ebbe a topicba írom majd

További szép estét!
(#) Prome hozzászólása Feb 8, 2014 /
 
Sziasztok!

Infra távirányitású helikopter hatótávolságát lehet növelni valahogy?
(#) Scenic hozzászólása Okt 19, 2017 /
 
Sziasztok! Nem folytatódott az előző kísérlet megvalósítása és én is hasonlóval próbálkozok:
Az unokaöcsém fegyver mániás és egy lézerrel felszerelt airsoft fegyvere van. Az ötlete, hogy a lézert használná a lövés szimulálására. A lézerdióda egy 650 nm-es 3mW-os. Ami hiányzik az a céltábla, lézer vevő egység. Eddigi keresgélés során talált érzékelők vagy rossz érzékenységűek, zavarja a napfény, vagy más miatt nem alkalmasak a célra. Leginkább valami hangolt vevő egység és gyűjtőprizma kellene.
Tudnátok olyan alkatrészeket ajánlani amivel megoldható a probléma? Gondoltam arduinora, több ilyen érzékelővel a nagyobb felület lefedésére. Mobil is legyen és nagy távolságról érzékeljen, hangjelzéssel jelezze a találatot és hasonló teljesíthetetlen kérések...
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem