Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek! Bontásból szereztem egy polski fiat 2 kivezetéses gyújtótrafót.Szeretnék belőle nagyfesz generőtort csinálni de nem tudom hogy kell bekötni! Ha valaki tüdja írja meg ! Sürgős lenne! Elöre is köszi
15 a gyújtás, azaz pozitív, 1 a szaggatott test, a szekundernek pedig mindkét vége ki van vezetve, azon át záródik a magasfeszültség (vagyis a két szekunder kivezetés között kapod, nem pedig a test és a szekunder között).
Hát ezt mondtam én is...
Az 1-es pontot testre kapcsolva folyik a primer áram, kialakul az energiát "tároló" mágneses tér, majd a kapcsoló (akár mechanikus, akár elektronikus) nyitásakor ez a tér összeomlik, a szekunder feszültség pedig (Lenz törvénye miatt) ekkor indukálódik. A szekunder áram a két kivezetés között folyhat.
az lehet, hogy kisül a két nagyfesz. kivezetés egymáshoz, de kis polskinál nem ezért van két nagyfesz. kivezetés, hanem mert összesen két henger van a gépezetben és így megspórolták a gyújtáselosztót, csak egy gyújtásmegszakító van benne. A nagyfeszt. egyszerre kapja meg a két gyertya, és a gyertyák másik pólusa bizony a testre kapcsolódik, tehát ahhoz képest képződik a szikra.
Üdv mindenkinek.
Van egy 12v-os auto gyujtó trafóm,Bulgár gyártmány. A két kivezetés nincs számozva,sem jelölve. Az egyik:RUP ,a másik:BAT feliratú. A kérdésem az,hogy melyik a pozitív,illetve a negatív. Köszönöm.
A BAT feliratú az akku+ a RUP feliratú a megszakító. A háza a test.
Üdvözletem,
Hasonló Bulgár gyártmányú gyújtó trafóm lenne mint az előző hozzászólónak. Saját véleményem szerint rossz, de szeretném ha megerősítenétek ill. megcáfolnátok benne. A BAT és RUP kivezetések között 4.5Ohm-ot mérek. A gyújtáskimenet (secunder) kimenete és a BAT között 7K5-öt mérek, illetve a gyújtáskimenet és RUP között szintén 7K5-öt mérek. A test és a gyújtáskimenet között viszont szakadás mérhető. A dolog érdekessége, hogy a trafó háza olyan mintha gyárilag lenne festve, nincs rajta látható érintkezési felület. Ami számomra érdkes hogy a trafóban folyadék van. Ez mi célt szolgálna? Jól gondolom én azt hogy ez nem egy működőképes szerkezet?
Szia!
A mért adatok alapján ez egy működőképes trafó. A benne levő folyadék trafóolaj, ami jó szigetelő és a hűtésben is segit (ezért nem is szabad fektetve felszerelni, ill. használni). üdv: hp
Köszönöm a választ, a kérdésem az lenne, hogy az előttem hozzászóló azt írta, hogy a készülék háza a test. Miért nem szólta le senki? Hogy tudta használni imre-65?
Honnan lehet tudni hogy a tekercsek mely része van összekötve? (A jelzések kívül mondjuk megbizonyosodni róla. A multiméter kohmos mérésnél csak 2 tizedet ír) Az nem gond hogy a tekercsek közösítve vanak?
A szekunder tekercs és a "BAT"- tehát a "+" kivezetés van fizikailag összekötve az egykivezetéses gyújtótrafónál.
Ha átgondolod, teljesen logikus, hiszen nem célszerű a megszakitót szikraközként használni. A kétkivezetésesről nem tudok nyilatkozni, olyat még nem vágtam szét üdv: hp
Találtam egy leírást, de oda pont fordítva van írva a közösített rész (mellékelem is a képet).
(a másik képen meg a saját elképzelésemet vetettem papírra a gyújtással kapcsolatban) A kérdésem az lenne, hogy mikor generálódik a secunderen a feszültség, az nem csatolódik vissza a primerre, vagy esetleg az autóban lévő stabil 12V-ot nem befolyásolja? "Ha átgondolod, teljesen logikus, hiszen nem célszerű a megszakitót szikraközként használni." Próbálom átgondolni, de a lényegére nem jövök rá. Plazmagömb szerű felhasználásra kéne, tehát szikraköz számomra nem lenne utolsó dolog. |
Bejelentkezés
Hirdetés |