Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Na kimarattam
Meglepően jó lett. Persze vannak rajta hibák, néhány helyen szakadás és kontakt is van. Kontakt kikaparható, szakadás az nem javítható ebben az esetben. De szerintem 3 ból 1 ilyen tutti panel lehet, és nem válik le a rézszál! Nem méreteztem, hogy bele tudjatok nagyítani ( ezekért a 3 miles vezetékekért mennyit kérnének el a NYÁKgyártóknál? )
Szia!
A HP nyomtatóval készitett nyomat laminálása nálam is (125 fokon), jónak mondható lett. A toner cseréjét még nem tudtam megoldani, (HP-4), ezért fel kellett függesztenem a további kisérleteket. Annyi bíztos, ha marad ez a nyomtatóm, akkor nem kell a laminátor hőfokszabályozását átalakítani, csak a továbbítási sebességét módosítani.
Szia! Szerintem sem csak csinálsz egy PWM-et optoval és triakon hajtod a motort! wattnál működik én nem próbáltam mert a DC-vel ha már annyit kínlódtam és ráragadt akkor azt használom és jó is.
Ezen nem csodálkozom, ugyanezt tapasztaltam, csak én nem tudtam már ilyen kis hőfokra lemenni. Lehet, hogy megbánom, hogy OKI-t vettem!
SAMSUNG ML 1915 van nekem,ezzel a tescos 3000Ftos laminátor minden átalakítás nélkül átnyomja a festéket,a műnyomó pedig egy kis meleg mosogatószeres vízben úgy jön le mint a matrica hátulja.Délután megpróbálom a watt féle tesztet is.A panel kb 12 szer engedtem át a gépen,kézzel minden esetben megfogható maradt a szélén.A lassítással ez nem lenne szükséges.A műnyomó 80 g-os,a toner a géppel kapott gyári.
István
No, jelenleg itt tartok... Valahol itt van a maximum, amit házilag ki lehet hozni. Esetleg még a pozíciófeliratokat lehetne rávarázsolni.
A képen látható panel gyári fotónyákra készült, és Octamex-es lötstoppal van "felöltöztetve".
Patexati!
Kipróbálnám én is ezt! Van egy 12V-os motorom, ami ugyan úgy néz ki, mint a tiéd, egy akkus fúróból szedtem ki. Kb. 3mm átmérőjű a tengelye. Arra gondoltam, hogy egyből azt a műanyag fogaskereket kellene rátenni és kevésbé lógna ki a lamináló házából. Két kérdésem volna. 1. Ha jól tudom nem minden motort lehet PWM-el szabályozni. Ebben szénkefe van és csak a forgórészen van tekercs, az állórész mágnes. Ezt lehet PWM-el szabályozni? Egy H híddal pedig lehetne oda-vissza. 2. A gyári műanyag fogaskerék belsejében, ahova a tengely megy U alakú mélyedés van. (Ha jól emlékszek Attila86 tett fel róla egy fényképet, de nem találtam meg.) Hogyan lehetne rátákolni a 3mm-es tengelyt? Bronzból lehet bele esztergálni? A tengelyt és a bronz középpontját pedig szorosan össze lehetne illeszteni, az.
Nagyon szép igényes lett! Gratula.
Ha jól tudom akkor ugyan úgy kell használni mint a laminálható fényérzékeny fóliát ugye? Csak miután előhívod akkor rá kell sütni a panelre. Grat még egyszer!
Esztergálsz egy olyan átmérőjű közdarabot,mint a fogaskerék D alakú lukjának a kerek része,ezt felfúrod a motor tengelyének megfelelő átmérőnél egy tizeddel kisebbre.A közdarab hengeres részét hozzáreszeled a fogaskerék D lukjához,majd a munkadarabot felmelegítve ráhúzod a motor tengelyére,az ott kihűl,összehúzódik,le nem jön.Eztuán a fogaskereket ráhúzod,rögzíted.pl Menetrögzítő ragasztóval.
Ha jól sejtem akkor az akkus fúró is PWM-el szabályoz,kicsit sípol kis fordulaton,de van ereje. István
Szia
Szép munka, főleg a lötstop. Azt én nem tudnék most csinálni, pedig hasznos lenne. Ma marattam egy tesztet, igen durva paraméterekkel. kép a tesztről 3 és 5 miles vezetékek vannak rajta. Nem 100% de tesztnek kecsegtető... BGA256 FPGA-nak
Volna az eredeti motorban egy nagy fogaskerék áttétel, amit szerintem nemigen lehetne kihagyni(?) Így a nagy müanyag fogaskerék, csak 4-5 forulat/min eredeti állapotban. Hogyan tudod ilyen kis fordulaton forgatni a motort, és megfelelő erővel, hiszen ez 300mm/min sebesség lenne, tehát még 10x kevesebb fordulat volna a megfelelő.
PhotoShop -> lézernyomtató -> laminálva NYÁKra -> vasklorid
Idézet: „Na hogy tetszik a BGA maratott eredmény?” Nekem speciel nagyon tetszik! Utoljára BGA-val a multicégnél foglalkoztam... Azért házilag ilyent összehozni nem sámli dolog. Jó ez a laminálós technika.... Egy kicsit már "snassz" visszanézni a sima NYÁK készítés kérdések topikba
Bocsi, nem láttam! Egész jó lett! Nem hittem volna!
Én egyre jobban azt hiszem, hogy a samsung és a HP nyomtatók valók erre, az én OKI-m pedig nem. Előkotortam régi HP-s nyomatokat, és sokkal sötétebb, jobban fed! Az egész e miatt lehet szerintem! Amit tudtam az OKI-n maxra tettem, de lehet, hogy még valamit nem állítottam jól be, nem tudom, mindenesetre nem nyomtat olyan nyomatot mint a HP. Kevés festéket visz fel. Mit lehet ezzel kezdeni?
Akkor mindenképp azt az áttételt is bele kellene tenni.
Arra gondoltam, hogy 12V helyett, csak 5V-ot adok a motornak. Tényleg, a fúró is PWM-el szabályozza, tehát az ok. A motort szétszedni nem nagyon akarom, mert ha nem jönne össze, akkor vissza szeretném állítani az eredeti állapotába.
"ecetes olló"
Ha van HP-d, akkor használd azt!
Szia Attila86!
Láttam a hőfokszabályozás profi megvalósítását a laminátorhoz kifejlesztve. Nagyon tetszett az LCD-s kijelzés ilyen jellegű megoldása. Azt látom, a PIC programozása nem okoz egyáltalán problémát. Éppen ezért egy dolog foglalkoztat azóta is, hogyan lehet mindezt (USB)-n PC re is megvalósítani egy megfelelő hardverrel. Így lehetséges lenne PC-ről programozva a képernyőn is látni a beállításokat, folyamatokat egy célirányosan meghatározott program kereteiben. Volna-e erre egyáltalán kapacitásod, vagy ez a lehetséges összeállítás itt nem játható út. (Távlati terveimben ez a lehetőség nincs kizárva).
Szia
Csak egy kérdés, mi lenne a cél, vagy az értelme, hogy a PC-n lásd a hőemelkedést, nem pdig az LCD-n? Miért kell a PC?
Szia!
Nem kell feltétlenül a PC, de ha PIC van a laminátorba, akkor miért ne lehetne az LCD helyett, sokkal jobban ki lehetne használni a lehetőségeket. Pl.: grafikus folyamtábrák az éppem működő laminálás végzésében, stb. (Ja, és meg lehetne spórolni az LCD kijelzőt is.)
A laminálás nem egy bonyolult dolog, amit agyon kellene vezérelni.
De már töltöttem fel egy képet az én laminálómba készült cuccról Kép a lami kijelzőről Amugy az egész folyamat 5+5 perc...
Köszönöm
Két fixálási módja van: 1. 30 perc UV, utána forrólevegős kezelés 150 fokon 2. ha nincs forrólevegős kemence, akkor elég az UV is, de akkor 30 percnél tovább A forró levegővel vigyázni kell, mert ha túl meleg, akkor felhólyagosodik a fólia, lehet elölről kezdeni az egészet. Az elrontott és fixált fóliát eléggé nehéz leszedni, pl. aceton nem oldja (kínos is lenne...), csak mechanikus úton lehet eltávolítani.
Szia!
Az hogy a PIC-et a PC-vel összekössem, még sokat kell tanulnom! Ezt amit a videón láttál ne úgy képzeld el hogy a kisujjamban van aztán tegnap este gyorsan megírtam a programocskát. Az hogy ezt sikerült leprogramoznom, rengeteget kellett kínlódnom... A PC-re biztos nem tudom még jó ideig rákötni a PIC-et de ha működne is kettőjük közt a kommunikáció, a PC oldali program megírása nekem biztos nem menne. Illetve én teljesen feleslegesnek tartom ezt a dolgot.
Nem semmi ez a BGA-s panel sem. A középső összefüggő részen egy kicsit alámart?
Hát ép az, hogy nincs. Rábeszéltek az OKI-ra, most vettem. De még találtam elrejtett beállításokat, most próbálom. Igaz, akármit csinálok, soha nem lesz olyan fekete a nyomat, mint a HP-n. Ha lesz valami jelentkezem...
Nem rossz!
Hány fokon lamináltad és milyen módon? (Hányszor toltad át a nyákot a hengereken, milyen gyorsan ment át, folyamatosan vagy szakaszosan...)
Az eredeti motor kb. 300 fordulattal dolgozik a laminátorban. Az áttétel a (nem gazdaságos teszkos laminátorokban) a olcsóbbnál 7-8 fordulat a meghajtó fogaskeréken, az 5000 Ft-s-nál ez 4-5 fordulat.
Ha tudnál ilyen áttételt más módon is beépíteni, min. (1:60), akkor nem szükséges az eredetit meghagyni. Ahhoz, hogy a megfelelő sebesség legyen a NYÁK továbbításához, lehet tervezni a PWM meghajtó áramkört is a motorhoz. Ehhez még csak egy megjegyzés: a beépitett motorod most 300 fodulattal tudja a 300mm/min sebességet, tehát kellene még a 10x-es fodulat csökkentés, ahol akármilyen jó hatásfokú is a PWM, ezt elszenvedni igen kevés motor tudná hosszú távon. (30 fordulat/min)
Egy kicsit megmarogatta a felszínt.
Nem marta át, csak a festéket amit lemostam, az maradt még rajta ilyen helyeken. |
Bejelentkezés
Hirdetés |