Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vag-com-hex interfész (kábel hibák)
Témaindító: illestibor, idő: Máj 20, 2008
Témakörök:
Igen, en is igy fogom kesziteni (Bar ez inkabb sima atvezetes, mint sem furatgalvan, de a lenyege ugyanaz)
Vag-com 409-1 verzióval próbáltam. Vajon mi lehet a hiba? Sajnos nincs tapasztalatom ezen a téren.
Hát ha a tápfeszültségen rajta volt és a 409es verzióval próbáltad annak működő hibátlan interface esetén működnie kellene.Így valami belső hibára gondolok.De ez csak az én véleményem.
Még annyit hogy Usb-s Soros port átalakítóval használod,mert azokkal nem minden interface működik ha jól tudom?!
Jól, megbízhatóan, inkább azt kell mondani, egyik sem!
Ez egy usb interface, azt mondod próbáljam meg egy soros átalakítóval?
Jah hogy usb-s,csak mert az általad belinkelt oldalon soros portos van.Dudus írta.
"Az FTDI -től tölts le serial converter driver-t, azzal menni fog és lesz egy soros portod....onnan már értelemszerűen..." Próbáld ki ezt. Azt arra írtam hogy ha soros portos van nem mind működik usb-s átalakítóval.
Bocsanat, a kep alapjan en vezettem felre mindenkit. Tenylegesen a Dudus megoldasat kellene elso lepesben megprobalni.
Köszönöm a tippet! Sikerült, most már fölismerte a vag-com az interface-t. De sajnos amikor bármilyen diagnosztikát próbálok elindítani a vag-com-ban, a kommunikáció elindul ugyan de ötször próbál lekérdezni a program aztán hibaüzenetet küld. Az OBDII gombra kattintva kiírja hogy nem OBDII kompatibilis a jármű. Ez elképzelhető lehet egy 2002-es vw sharan tdi esetében?
Szia! Olvasom lelkesen a kábelépítést amit csinálsz és kezdek kedvet kapni hozzá! Azt szeretném tudni terveszed -e az egész projekt leírását ? Alkatrész listák beszerzés panel nyák rajz ilyesmik ?
Nem hitted el, hogy USB -s kábellal csak a jószerencse segíthet, de ahogy látom az neked most nincs...
Simán lehet, hogy nem OBDII -es az autó.
az én autóm 1994 évjárat,nem obd 2 protokol mégis
kezeli a kk/l kábel,16 pines csatlakizó iso bekötéssel.
Abban ,hogy kezeli ill. komminikál vele az nem azt jelenti hogy nem kellene neki csak az OBD 2-es rendszerü autoval kommunikálnia. Hidd El Dudus nem mon zagyvaságokat mivel elég jol ismeri a diag ezen területét. Bozokig téged nem keseritelek el vele ha azt mondom ne keseredj el mert nem obd 2-es az autod. Attol ,hogy 2002-es ,még nem feltétlenül kell annak lennie. Amugy is ha csak itt akarsz diagolni /OBD2 / sokkal kevesebb infohoz jutsz mint ha a motort diagolod .
Ezek szerint vásárolnom kell egy másik interface-t. Szerinted hogyan mehetnék tutira a következő vásárlásnál? Ha soros csatlakozóval rendelem akkor az biztosan jó lessz? Vagy az én esetemben semmi sem biztos? Tanácstalan vagyok.
Pár dolgot tegyünk helyre:
- Az , hogy a fizikai rétegben azonos szabvány szerint kommunikál ( ISO9241, ISO 15765), azaz az elektromos paraméterek, a jelszintek, a csatlakozók azonosak, nem jelenti azt, hogy a magasabb szintű protokollokat is kezeli a szoftvered. - Európa 90%-a ISO 92141 (ISO 15765-4) -es vasat használ mégis eltérő, gyártóművi protokolokkal kommunikál, így a csatlakozó az elektromos paraméterek stimmelnek mégsem tudod őket egy programmal diagnosztizálni. - Az USB-RS232 átalakítókkal az a baj, hogy a konverzió miatt nem lehet tartani a pontos időzítéseket, egy request után pontosan a megadott késleltetéssel kell a következő adatot nyomni , ha nem így történik megszakad a kommunikáció. - Az USB-s profi kábelek tartalmaznak egy mikrokontrollert ami megoldja az időzítést és a fizikai rétegben szükséges összes protokol az ő feladata, majd a kicsumázott adatot átküldi a PC-dre. Így nagyon stabil kommunikációt lehet csinálni. Ezek a kábelek azonban nem olcsók és általában HW-kulcsos programokkal működnek, ahol a kulcs maga a kábel. Javaslom a 7 rétegű ISO-OSI modell tanulmányozását! -szerintem-
Ha van a gépeden rendes! soros port, akkor bármelyik soros KK/L kábel, amely nem tartalmaz optocsatolót jó neked. 10KHUF körül jó minőségűt lehet vásárolni. De ezzel csak a 409-es verziójú VAG-COM, VWTOOL, VOL-FCR...stb fog menni...
én nem vennék soros csatoló.
mivel mint írtam,az enyém se obd 2-es mivel 3 éve foglalkozom az autódiagnosztikával így valamelyest ragadt rám valami,és ismerem a működését. (nem nagyképűségből mondom)de legyszi írd már le az eszközkezelőben mit ír ki? kiváncsi lennék az usb állapotára és a comportot(virtuális hanyas helyre rakta?
csak annyit szeretnék megkérdezni hogy akkor az usb kivitelű kk/l miért comunikál az autómmal.
obd1 az biztos.igaz nekem csak az emúziós adatokat kezeli mivel nincs semmi extra benne.de próbáltam már 1998 autón is abs,lágzsák,infomend rendszer,alapbeállítás.az esetleg nem lehet hogy a "bozokig" kollega a beállításokban az usb portot jelölte ki?
Mert szerencséd van. Próbálj egy 10-20 percig élőadatokat nézni menet közben, vagy régebbi diesel -t diagnosztizálni.
-nem szentírás, csak szerintem...-
nem tudom ,hogy szerencsém van-e
de kb.30-40db adtam el és egyikkel sem volt probléma. ez gondolom nem szerencse? nem vitatkozni szeretnék de ezzel a problémával ami a kollégának van még nem találkoztam. szeretem ezt a fórumot de sajnos van aki olyan hülyeségeket ír hogy rossz olvasni. nem rád gondoltam! van kb:5-6 emberke aki látott már kábelt de a többi szerintem csak amit meghall azt írja. ez a saját véleményem,nem sértésnek szántam!
Nem vettem annak, a véleménykülönbség a világ legtermészetesebb dolga...
Nos az előzőekben arra szerettem volna választ kapni, hogy ezekkel a "sima" kkl interfacekkal lehet-e a kilométerórához hozzáférni. Választ eddig nem kaptam, de nem is annyira érdekes. Nekem kb. 4 éve van egy ilyen adatkábelem, és a Vag-Com szoftverrel használom, igaz csak hibakód olvasásra, egyebet szakértelem híjján nem mertem kókányolni. Nos az autót (sajna már egy 10 éves Octavia) nincs szándékomban eladni, tehát nem "csalási szándékkal" kérdeztem, csak azért mert kb. fél éve nem mér a km. óra, és jó lenne nem csak becsült km. után cserélni az olajat, meg az egyéb dolgokat elvégezni.
De különösebben nem gond. Egyébként valószínűleg valami érintkezési gond lehet, mort olyanokat is csinál, hogy menet közben néhány pillanatra elsötétül minden kijelző, majd egy kis idő után magfától vissza jön, de a km. óra változatlanul nem mér. Kösz mindenkinek.
jó,rendben majd diskurálunk még.
"jó pap holtjáig tanul"
szia.
a kk/l kábel nem alkalmas a km-ó kalibrálásra. k+can commanderrel próbáld. az órának a csatlakozóit nézd meg nincs e oxidálódva? de az is elképzelhető hogy piszkálva volt az órád.
A virtuális com portot com3-ra rakta, a hibaüzenetet megnézem holnap délután és pontosan leírom. Ma reggel próbáltam egy más gyártmányú, de ugyanilyen paraméterekkel bíró interface-el de ugyanazt tapasztaltam mint legutóbb. Felismeri az interface-t, próbál kommunikálni, de az ötödik próbálkozás után hibaüzenetet küld (holnap leírom), az OBDII gombra kattintva a teszt lefutása után azt írja hogy ez az autó nem OBDII (illetve egy iso szabványt is ír de azt nem jegyeztem meg) kompatibilis
szia.
csak azt nem értem hogy nekem hogy kezeli az usb kk/l kábelom a 1994 wv golfot. milyen oprendszert használsz? az eszközkezelőben ha 3 gondolom a program tesztnél is a 3 jelölöd.awv- tool progival próbáltad. a vag com melyik verzióját használod, kuko
Sziasztok
Van egy vag-com 607 em clon hogyan tunám frissíteni hogy ne töröljön semmit ki az interfészből a teszt mérés során???
Sziasztok!
Van nekem egy 812.4-es klón kábelem. Mi az oka, hogy csak régebbi modellekkel működik? A can-bus on nem kommunikál. (pl. Golf V csak motor) Köszi!
Rossz a CAN buszmeghajtó és / vagy a vezérlő, híresen jó occó kiskínai úgy forrasztotta, hogy letört a kábel, rosszul forrasztotta be a buszt a dugóba....stb...
Ötlet? Hogy lehetne kideríteni a hiba pontos okát, javítani?
Választ köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |