Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia!
Kimértem azt az oktánszámos dolgot 220 ohm megvan,és úgy is van rádugva csatlakozó, A-B pontra. A vezérműszíj burkolatát holnap leveszem és megnézem a jelöléseket.
Szia! A töltőkörben valahol tul nagy az átmeneti ellenállás,túl nagy töltőáram is okozhatja.Üdv!
Szia! A névleges terhelésen tartósan üzemelő generátorok fődiódái is gyakran meghibásodnak,pl OPEL delco.
Nem tudom megmondani, hogy a magas terhelés miatt, vagy egyéb okok miatt, de tény, hogy vannak generátortipusok, amik hajlamosak diodahibára. Viszont az is tény, hogy "rendes " generátor ettöl nem mehet tönkre.
Idézet: „pl OPEL delco.” Itt most arról a cégről beszélünk, amelyik sosem javította ki a közismerten alulmétezett külső-belső levegőkeringető átváltóját, ami miatt az képes eltörni. Már az első G Astrakban is megvolt a probléma, de még a Classic II néven árultaknál is létezik. Vagy a 2005 és 2007 között gyártott 1,4-es Twinport motoroknál nem húzták meg eléggé a vezérműtengely csavarjait, amitől az fel tud lazulni és eltörni, ezt el is ismerték, ennek ellenére eszükbe sem jut visszahívást csinálni és meghúzni rendesen néhány csavart? Ezek persze, hogy beteszik a legócskább generátort, ha az 5 centtel olcsóbb mint egy rendes. A garanciaidőt jó eséllyel kihúzza, mert addig nem rakodik annyira tele kosszal, utána viszon lehet jópénzért másikat adni helyette, ha a tulaj esetleg még akkor is márkaszervízbe viszi majd javítani...
Sziasztok!
Az autó egy G astra, a kérdés inkább informatív jellegű lenne.. Az autóban 3 éves Exide excell akku volt, 55Ah. Generátor 100A, Bosch. 2 éve került bele ülésfűtés, amihez van termosztát is, tehát ki-be kapcsolgat 20-30A áramokat. Megfigyeltem, hogy a bekapcsolásokkor a fényszóró lehalványodott alapjáraton, majd visszaerősödött, kikapcsnál semmi különbség. Amikor pl. kis gázzal indultam, nem fulldásig, de kicsivel, néha a fényszórók nagyon elhalványultak fél másodpercre.. Indexeléskor az indexek ritmusában halványodott a műszerfal világítás is.. De így ment 2 évig biztos.. ha nem többet.. Töltés alapjáraton mérve 14.2V megvolt, bár ülésfűtés+ködlámpa+refi+tompított esetben 13,9V Eddig az előélet.. Aztán 2 hete megpurcant az akku, vettem másikat, és egy füstre kicseréltem a generátort is egy 120A Bosch-ra. Most minden jónak tűnik.. max terhelésen is 14,3V a töltés.. Most egy 75Ah Yuasa akku van benne, de mivel ez valami elmebeteg akku, mint méretre, súlyra is.. így simán belefér, hogy mivel új, az áramingadozásokat kipótolja.. Akérdésem az volna, hogy mit lehetne ellenőrizni, hogy valóban a töltés folyamatos, nem csak az akku pótolja ki, és ne kelljen megint 2 év múlva akkut cserélni? az autó utcán áll, hidegben, benzines. A motor-kasztni közötti testkábelt is kicseréltem, ami a hűtő fölé megy, mert elég oxidos volt mindenhol, bár mérhető feszültségesés nem volt rajta.. Szóval mit ellenőrizzek/nézzek meg még? hogy 100% legyen, hogy többet nem kell bikázgatni Az sem egyszerű, mert van immo az autóban, direkt úgy, hogy fusi módon ne legyen indítható, így a bikázás előtt még szerelgetni is kell alapjáraton le kell tudnia adni a generátornak a rávésett áramiot? jelen esetben 120A? vagy ez magasabb fordulatra érvényes csak? köszi!
A generátor a ráírt áramot 6000 fordulaton szokta tudni. Nem tudom pontosan, de úgy 1:2 arányú áttételt saccolok a generátor felé, tehát kb. 3000-es motorfordulatnál tudja a generátor a 120A-t. Itt van néhány tipikus generátor jelleggörbe, mint látható, 1500 fordulatnál (ami nagyjából az alapjáratnak felel meg) kb. a névleges áram harmadát tudja. De ezek a garantált görbék, simán lehet jóval efölött is kisebb fordulatnál, a 23/55A (1800/6000) feliratú generátoron mértem alapjáraton 48A-t kicsorogni, kis gázadásra - kb. 1000 fordulat - beállt 56A-re (rajta volt egy lemerült 75Ah-s akku, fényszóró, hátsóablakfűtés, fűtésmotor). Viszont a görbe formája érvényes, amint induláskor csökken kicsit a fordulat, az áramtermelés meredeken esik, ezért halványulnak a fényszórók. A mérés alapján nálad rendben volt a töltés, a 13,9V-nak elégnek kellene lenni, és gondolom (remélem) úgysem mindig ködlámpával és reflektorral közlekedsz. Mivel a feszültség megvan, ezért nemnagyon van mit ellenőrizni, mert ha az akku pótolná, akkor a feszültség jóval lejjebb esne. Persze én sem értem, hogy mitől ment tönkre a három éves Exide akku, mert ezeknek azért a kétszeresét illene kibirniuk legalább. Miindenesetre kapcsold be még az fűtőventilátort is és csinálj úgy is egy mérést, és ne csak alapjáraton, hanem kicsit magasabb fordulaton is.
Ja és az ülésfűtést inkább hanyagold, ha még akarsz gyereket csinálni, mert nem jó dolog megfőzni a cuccot. Illetve aranyérproblémáknál is közre tud játszani...
Valószínűleg attól mehetett tönkre az akku, hogy gondozás mentesnek mondják és így senki nem tölti utána az elpárolgó vizet. Évente ellenőrizni szoktam a savszinteket, hiába dugják fedél vagy matrica alá a kupakokat. :yes:
Na igen, ami nálam van öt éves Exide akku, az is ilyen leragasztott volt, de én is feltéptem a garancia lejárta után. Ugyan nem kellett tölteni bele, de nálam 14V-ra van beállítva a szabályzó. Ez a 14,3V viszont nyáron már sok is lehet, simán fogyaszthatja a vizet.
soda: ha még megvan az akku, akkor érdemes lenne belenézned, hogy áll a savszint benne.
Hali!
Akku megvan, de nem matrica alatt van, hanem a dekli alatt, leragasztva műanyag lappal.. ha feltépem, vissza nem tudom tenni.. tök zárt.. Ülésfűtés pont aranyér miatt kellett ha a hideg ülésen ülök, másnap toboz van a seggemben.. ha meleg az ülés, minden Ok.. ezt kölcsön autónál vettem észre, fordítva működök.. azon gondolkodtam, hogy ezek az akkuk elszulfátosodásban pusztulnak el.. az a fura, hogy az opelek önindítója alig eszik valamit.. van egy másik is, abban a gyári! akku van, most 11 éves! ha nem is úgy, mint az astrában a Yuasa, de tökéletesen indul vele.. Szóval a szulfátosodásra van az akkura köthető szulfátoldó.. Ezt a kis szulfátoldót megépítve be szabad tenni egy modern autóba? Mert egy 120-as Sokda esetében kárt nem tud tenni.. de egy teleelektronizált autóban a tüskék tudnak meglepetéseket okozni véleményem szerint.. akár riasztó véletlen megszólalás, vagy hasonlók.. a másik aggodalmam, ha az akku kapacitása lecsökken, de a szulfáttalanító ketyere be van kötve, amikor rásüti a kondit az akkura, simán felugrik a feszültség 20-30-40V fölé.. nem? ez már akár egy motorvezérlő csere is lehet.. vagy túlaggódom? lényeg.. Tegyek bele deszulfátort vagy ne? illetve van olyan akkutöltő, amibe ez be van építve? vagyis töltés alatt/előtt/után addig küldi az akku fele az áraminpulzusokat, amíg ki nem kapcsolom?
Lehet, hogy ez a te akkud hibás volt eleve, és most lehelte ki a lelkét. Nem hiszem, hogy itt külső okból ment volna tönkre, semilyen körülmény nem utal erre. Nem birod azt a műanyag lapot lefeszíteni a tetejéről? Ezen a képen bal szélén, ahol a kis nyílás van, ott próbálj meg a műanyag alá benyúlni egy csavarhúzóval és feszíteni felfelé. Én úgy emlékszem, hogy nincs az a műanyag leragasztva, csak a celladugók fogják le.
Hali!
Az enyém nem így néz ki Tök ugyan olyan, mint a hagymományos akku, nincs szép csilivili kivezetés takaró rajta, meg matrica.. kékesfekete az egész, kémlelőablak a buboréknak, meg egy matrica, amit letéptem, de műanyag dekli van alatta.. Majdnem olyan, mint az exide classic.. de annál kerekebb.. nem lelek most képet róla.. De tulajdonképp már lényegtelen is, mert kint van az udvaron, amióta kivettem.. Egyébként ilyenkor nem pusztul el az a rész, ami nincs folyadék alatt? Vagy ott se szulfát, se más lerakodás ilyenkor nem keletkezik a hosszú idő alatt?
cs 13 tipusu riasztóm van szertnék bicskakulcsot ugy hogy kapcsolja a riasztómat is de ehez a tipushoz nem lehet kapni és az a kérdésem hogy ha veszek egy bicskakulcsos riasztót akkor elég-e a központi modult cserélni vagy ujra kell kötni az egészet
Sajnos újra kell kötni, mivel általában a csatlakozók nem egyformák, illetve ha egyformák is a kábelkiosztás változó
Néha a kiszáradt akkuk is menthetők. Ilyen korban nem a szulfáttól, hanem a cellák meggörbülésétől pusztulnak inkább el. Ha pótolod a folyadékot és megpróbálod tölteni van rá esély, hogy összeszedi magát. Vesztenivalód már nincs. Egyébként az ellenőrzést inkább az új akkud érdekében írtam, hátha tovább bírja mint három év. Nekem volt olyan akkum is amit nyolc évesen dobtam ki.
Ez igaz, de az már nagy segitség lehet, ha a vezetékek az indextöl, szirénátol, ajtokapcsolotol, központi zártol, stb. mind ott vannak kéznél, csak össze kell kötözni.
Szia!
Igazad volt ránéztem a vezérlésre, beállítottam a vezérműtengelyt a jelölés szerint és kb. 5 centit el volt csúszva az ékszíjtárcsa jelölése a burkolathoz képest. De most minden frankó jobban megy az autó mint korábban. Nagy szerencse, hogy nem lett semmi baja a motornak. Ezer hála az ötletedért!! Üdv :worship:
Öt centi elég durva, jó, hogy nem verte össze a szelepeket. Azt megnézted, mitől csúszott el? Laza szíj (hibás szíjfeszítő), kopott szíj, esetleg szorul a vízpumpa?
Szia!
Valószínű, hogy a vízpumpa fagyhatott be, úgyhogy gyorsan lecseréltem a hűtővizet, tettem bele rendes fagyállót. Üdv
ennek a riasztonak kellene a bekötése mert egy iserösömtöl vettem de nem találja a bekötési rajzát
Bővebben: Link
Szia!
Szívesen. Ha van kérdésed nyugodtan tedd fel, ha tudunk segítünk. Többen több féle oldalról közelítjük meg a hibát, többen gondolkodunk egyszerre, így több ellenőrzési, beállítási lehetőség, teszt jöhet szóba, amiből megszülethet a megoldás. Én leginkább gépészeti munkákat csinálok, illetve az ehhez kapcsolódó elektronikai (villamossági) javításokat. Kisebb részben központi zárakat, riasztókat kötök be. Ezekben a kérédsekben próbálok segítséget nyújtani.
Picantóm van, megöli az autórádiókat, és már többször(8x) kiégett a helyzetjelző izzó.
Megmértem, 14.74V jön a rádiónak járó motornál. Szerintem ez sok. Mivel a fesz.szabályzó egybe van építve a generátorral, a kérdés, hogy lehet-e szervízben átprogramozni? Remélem nem kell generátort cserélni...
Elég lehet csak a szabályzót cserélni.
Mi az a Picanto? :hide:
Az tényleg sok, de rendes rádiot az se öl meg. Egyszer történt az az érdekes eset, hogy egy 24V-os teherautoba hoztak egy használt Blaupunktot. Beszereltem - se kép, se hang. A gazdi váltig állitotta, hogy müködöképes (meg hogy 24-es). Végül kiprobáltam az én automban kiváncsiságbol (szabvány ISO-s volt) tökéletesen müködött. Tehát 12V-os volt, és semmi baja nem lett a rákötött 24-töl.
Kia Picanto
A fesz.szabályzó egybe van építve a generátorral, mivel elektronikus cucc, gondolom átlehet progizni, hiszen a kocsikban már szinte mindent lehet állítani egy adatkábelen keresztül.
Szia!
Mit szeretnél átprogramozni? A feszültség szabályozást? Szerintem azt nem lehet. A töltés 14,2V-14,5V között kell lennie.Ez az iskolai mérték. Az izzók ha "jófajta régi magyar" akár a 16 Voltot is elbírja. Az is igaz, hogy vannak olyan autók, ahol a hosszabb vezetéken (az akkuhoz képest távolabbihoz) az izzó hamarabb kiég. A volt fizika tanárom mondta az okot, de nem nagyon foglalkoztam vele, mert azon kívül, hogy kicserélem, más megoldás nem nagyon van (mármint az izzócsere helyetti megoldás). A jobbos izzók szálai hamarabb szakadhatnak az út egyenetlenségei, a járdán való parkolás miatt is. Érdemes a generátort leszerelni és speciális generátor, önindító javítónál megnézetni.
Nem lehet. Ezek az "adatkábeles" dolgok nem azért lettek kitalálva, hogy megkönnyitsék az autos életét.
Milyen generátor van azon? Le lehet olvasni a tipusát?
Azt írta valaki, hogy egybeépített a generátorral a zabályzó, ezért én a DELCO REMY-re tippelek.
Szerintem mindenképpen érdemes leszerelni, megnézni, és "felújítani".
Sziasztok.
Remélem valakinek van 5lete. Bosch EDC15C2 0281010138. Szétrohadt a bele. A 29F400 flasht ki tudtam olvasni, de 5P08 tartalmam nincs meg. Valaki akinek megvan valamilyen formában segítsen, mert ezzel most meg vagyok lőve. Üdvözlettel: Sipos Gábor 70-6-1111-99
Már 30 éve is majdnem minden autot beépitett szabályzos generátorral szereltek, ebböl nehéz lesz a gyártmányára következtetni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |