Fórum témák
» Több friss téma |
Olvasd már el légyszíves a hozzászólásaimat mégegyszer!!! Azt is leírtam, hogy a fókuszpont nem tökéletes ezeknél a gagyi xenonoknál, játszani kell vele és meg lehet csinálni normálisan(lézerrel lehet vágatni bele 0.01es acél hézagolólapkát)! Az a baj hogy mondjuk pl aH7es ízzóban keresztben van az ízzószál, a H7 xenonban pedig hosszában jön létre az ív, ez a bibi ezekkel. Mellesleg van egy halom selejt H7 ízzó is, amik vakítanak, mert pocsékul van elhelyezve bennük az ízzószál!
Könyörgöm haggyatok már ezzel a ku..a kötekedéssel, inkább olvassatok!
Szia, a kondi 470uF, az ellenállásra nem emlékszem pontosan, azzal kísérleteztem, hogy ne befolyásolja a beállított értéket, hanem csak a kondi pillanatnyi áramát korlátozza, hogy ne menjen tönkre az állító áramkör, azt hiszem 500ohm körül volt jó.
Részemröl befejeztem, amit gondoltam, leirtam.
Várhatoan pár honap mulva ugyis helyére kerül ez a xenon-téma. (ahogy tölünk nyugatra is helyén kezelik) :yes:
Szia,
Én most tervezek a kocsimba beszerezni egy xenon szettet, én a mosórendszert úgy tervezem megoldani, hogy elmegyek a bontóba, veszek használtan valami mosófejet, meg motort s belerakom egy kis tartályba. Nem hiszem hogy többet kérnének, mint pár ezer forint, úgysem az számít, hogy, hogy működik csak az, hogy működjön...
Idézet: „úgysem az számít, hogy, hogy működik csak az, hogy működjön...” Úgylátszik, egyesek tényleg nem fogják fel, hogy nem az a lényeg, hogy a műszaki vizsgán megfeleljen, hanem az, hogy ne okozzon veszélyt az autó... Miért is nem veszel rendes gyári xenonszettet, mosót meg magasságállítót?
Szia.Nekem is elküldöd pontosan,hogy is van ez a bekötés?Köszönöm.
Sziasztok!
Én tudok nektek segíteni érzékelő gyanánt. Én is most tettem az Opelomba Xenont, és nagyon szeretnék egy automata fényszóróállító elektronikát. Én tudok nagyon sokat adni nektek ebből az érzékelőből, közösen kitalálhatnánk egy megfelelő kapcsolást. Ennek az érzékelőnek a lényege, hogy a föld középpontja felé ható gravitációt méri. Azaz ha nem vízszintesen halad az autó, akkor változtatja a kimenetén a feszültséget. Ez egy elég drága alkatrész, több ezer forint darabja a boltban. Csak kérdés, hogy az autókba beépített fényszórómagasságállító kapcsoló feszültségosztóként működik-e. Mert a magasságállító kapcsolóban nekem 4db különböző értékű ellenállás van. Ha feszültségosztóként működik, akkor nincs mit tennünk megmérni, hogy mekkora feszültséget állít elő az IC bemenetére, és ehhez a garvitációs érzékelőhőz építeni egy erősítőkapcsolást, aminek az erősítését tudjuk szabályozni egy potival. Azaz az érzékelő kimenete bemegy az erősítő bementére, annak a kimenete pedig megy a magasságállító motorba. De az erősítő kimeneti erősítését be kell hangolni, hogy jól működjön. De ez a megoldás, csak akkor jó, ha nem ellenállásértéket néz, hanem feszültségváltozást. Ha tudtok benne segíteni, jelezzetek. Elérhetőség: kukucs-kukucs@freemail.hu Előre is köszönöm szépen a segítségetek.
Szia, gondolj csak bele, ez a szenzor erre alkalmatlan, csak akkor lenne jó, ha az autóddal csak vízszintes utakon járnál! Ide olyan szenzor kell, mint a mechanikus hátsó fékerőszabályzó, tehát az alváz, futómű távolságot ker mérni nagy tehetetlenséggel!
Szia!
Hogy érted, hogy nem jó? Ezt az elektronikát repülőgépekben, és a kocsi menetstabilizáló egységében és futóműállításhoz is használják. Meg még ki tudja hova. Én autóiparban dolgozom, szóval kívülről fujom ezeknek a ketyeréknek a működését. Ezt a ketyerét simán használhatod szögmérőnek is, mert haláli pontosan mér. Ha te ezt a kasznival párhuzamosan felszereled, beállítot, egy aránylag vízszintes úton, akkor ő utána érzékeli, ha a kocsi emelkedőnek, vagy lejtőnek megy, azaz, ha emelkedőnek, akkor lejjebb veszi a fényszórót, ha lejtőnek, akkor feljebb emeli. Ugyebár, ha nem egyenes úton mész, akkor nem is merőlegesen hat erre a szenzorra a gravitációs erő, pont ezért lenne alkalmas erre. Ha beülnek a kocsiba, akkor a kocsi kasznija máris nem merőleges a gravitációra, és ő már be is avatkozik a fényszórómagasságállításba. Hogy mennyire működne teljesen tökéletesen, az csak a beépítés után derülne ki, de az biztos, hogy érzékelné, hogy az autóban sokan ülnek, emelkedőnek, vagy lejtőnek megy. De jövőhéten kipróbálom, hogy felszerelem fixen a kasznira, rákötök egy műszert, és megnézem mit mér egyenes, emelkedős, vagy lejtős szakaszon.
Gondolj bele, ha egy emelkedőn mész fel, teljesen le fogja tekerni a lámpád és kb 5 méterre fog világítani, ha meg lefelé mész, teljesen felfele fog világítani, így elvakítva a szembejövőt!!! Mellesleg majd évente cserélheted a lámpaállító motorjaidat, mert elkopik a paneljára felvitt ellenállás réteg, amivel a saját pozícióját figyeli, megdöglik a kis DC motor! Most akkor mennyire is vagy otthon , "Kívülről fújod ezeket a ketyeréket"? Repülőgépeken és menetstabilizátorokban teljesen más jelleggel használják, ott erre van szükség.
Ui.: Tudomásom szerint az automata lámpákban nem motor, hanem elektromágnes állít, nézz meg egy ilyet, nem "zizeg" és egy pillanat alatt "átrántja" másik pozícióba!
Szia!
Bocs, én nem azt írtam, hogy az egész autóiparban vagyok otthon, hanem, hogy a menetstabilizátor, ABS és az egyéb ketyerékben. Azt nem tudom, hogy a fényszórómagasságállító elektronika, hogy van megoldva a mai autókban, de azt tudom, hogy az enyémben 1db motor van meg 1 db IC, semmi ellenállásréteg. Amikor kapcsolom a fényszórómagasságot belülről, különböző értékű ellenállásokat kapcsolok a körbe. A motor nemhiszem, hogy tönkremegy, hisz ha belegondolsz egy távirányítós autóba is mennyi ideig elmegy, ez egy teljesen ilyen felépítésű motor. Én már nagyon sokat használtam. Az újabb autókba lehet, hogy ellenállásréteggel oldották meg, de egy 1994-2000-ig gyártott Tigrába nem. Amúgy amit leírtál, hogy letekeri teljesen, és feltekeri maxra, ez akkor igaz, ha nincs jól beállítva a hozzá készített elektronika. Pontosan ez a lényege, hogy be kell állítani, hogy mekkora emelkedőn mennyit állítson. Amúgy a régi autókban mint ez is még sokkal jobban megcsinálták ezeket a fényszóróállító elektronikákat. Az enyém kurva gyorsan változik, míg egy Opel Astra G-ben eszméletlen lassan. Nem tudom miért kellett így elrontani. Ha akarom egy pillanat alatt leveszem minimumra, vagy feltekerem maxra. Nem kell 4-5 másodperc mire eléri a végállást. Ha csak egyet léptetek, azt is hamar elvégzi. Sokkal profibb. Amúgy ez csak egy elképzelés volt, majd a megvalósítás után dől el, hogy jól be lehet-e állítani. Kísérletezni lehet, hisz minden újítást így találtak fel. Ha beválik be, ha nem nyertünk tapasztalatot. Azért köszönöm szépen a segítséged.
Sajnos tényleg nem ilyen egyszerű a helyzet. A fényszóró magassását nem a kasztninak a föld középpontjához való állása szerint kell beállítani, hanem az úttal bezárt szöge alapján!
Ehhez az érzékelőket a lengéscsillapítókhoz szokták felszerelni, és azt figyelik velük, hogy az autó eleje ill. hátulja milyen magasan van a földhöz képest. És azzal is egyetértenék egyik előttem szólóval, hogy a sima, kézi elektromos magasságállítónak a szervója nem biztos, hogy túl sokáig bírná a nonstopp állítgatást. Probléma még az is, hogy a tompított fényszóró, pont a "látszani" elv miatt, úgy van tervezve, hogy valamennyi fényt szórjon a vetítési irányon kívül is. Ez viszont egy, a tervezettnél nagyobb fényáramú fényforrás használata esetén vakítást okoz.
Szia!
Igen ez egy nagyon nem egyszerű dolog. Ezért is írtam, hogy ez csak egy elképzelés volt, lehet, hogy nem lesz tökéletesen működő, és akkor el lesz vetve. A lámpával kapcsoltban is igazad van, ha sima fényszóróról lévén szó. Viszont a projektoros lámpáknál nincs vetítési képen kívüli szórás. Én amikor megvettem a xenon szettet dirket megnéztem, hogy a fókuszpontja ott van-e mint a sima halogén izzónál. Ott volt, és amikor betettem a helyére egy nagyon minimálisat kellet álltítani a magasságon. Viszont a vetített kép nagyon jó, ugyanolyan mint a halogánnal, csak sokkal erősebb. Amióta megvan csak egyszer villogtak rám, amikor nagyon magason hagytam. Figyelek rá, hogy a vetített kép ne zavarja a szembejövőt. Tudom milyen kellemetlen amikor elvakít. Amikor emelkedőn megyek teljesen leveszem, így egyátalán nem világít a szemükbe, viszont én is látok. Amióta xenonom van refit nem használok, mert nincs értelme, szinte semmi különbséget nem látok.
Hidd már el, hogy erre a célra nem jó ez a szenzor!
Sokkal naggyobb a kocsiszekrény elmozdulása ha hegymenetben közlekedsz, mint amikor beül valaki, ennyi!
Sziasztok
Érdeklődnék, hogy a hozzáoszlások óta van-e változás az ügyben. A neten már gőzerővel árulják az ilyen modulokat, és érdeklődnék, hogy aki maga akarná összerakni a szerkezetet, az megoldható? Olvastam a kondis + ellenállásos módszert, biztonságos, jól működik? Az alábbi linken van egy elég jó kép a modulról, hogy milyen alkatrészeket is tartalmaz, + egy elég jó leírást, meg egy kapcsolást a modulon kívül, ez alapján valaki egy pontos kapcsolást tudna, hogy milyen alkatrészekből is épül fel ez a modul? A segítségeket előre is köszönöm. Bővebben: Link
Amúgy ez mire is jó? Inkább vegyél olyat, ami normálisan működik, nem csak szimulálja azt, ha már van a fényszóródban állítómotor.
Arra, hogy átverd a rendőrt/vizsgáztatót. Hiába, ahol sz.r van, oda a legyek is megjönnek.
Nem fikát kértem, hanem segítséget.
Ez elvileg egy elektronikai fórum, nem pedig egy KPM, rendőrségi, stb. Minimális szinten értek az elektronikához, és ezért szerettem volna olyan segítségét kérni akkor jóvolta többet ért hozzá, nem pedig a fikázást Szóval akkor szeretném megkérdezni, hogy van-e olyan ember aki tudna nekem segíteni, és nem a ....... akar elküldni? Köszönöm.
Sziasztok!
Tényleg igazat adok az előttem írónak, hogy segítséget jött ide kérni, nem pedig kiosztást. Úgysem tudjátok megakadályozni, hogy ne tegyenek be az emberek xenont, akkor meg mi értelme őket fikázni. Az már mindenkinek a saját felelőssége, hogy rendeltetésszerűen használja, vagy elvakítja a szembejövőt. Legyen az ő bűne, ha csuklik az anyukája. Tudom, hogy sok paraszt van, akinek nincs is belső kézi fényszórómagasságállító kapcsolója, na az ilyen egy marha, ugyanis hogyan állítja a fényszórómagasságot, ha nem megfelelő? Én menet közben is folyamatosan állítom, mivel projektoros lámpám van, így nagyon jól látszik, hogy meddig is világít el. Egyszer nem villogtak, hogy zavaró lenne. Én nem azért vettem a xenont, hogy elvakítsak mindenkit, hanem, hogy jobban lássak. Ha emelkedőnek megyek, és jönnek szembe, akkor lefele állítom, ha lejtőnek, akkor feltekerem, egyenes úton meg van a középállás. 400Kg-ot bepakoltam a kocsiba, és akkor is le tudtam állítani a magasságot a megfelelő szintre. Nem is villogott senki. Ellenben azokkat akiknek foncsoros lámpájuk van, az egy szórt, és nem vetített sényt ad, azok hiába is állítja le a lámpát, hisz elég nagy intenzitású fényt szórt szét még a világítási tartományon kívül is. Amióta xenonom van nem nagyon használtam a refit. Nem hülye találmány. Ha meg ennyire a gyári xenonra buktok, akkor megkérdezem tőletek, hogy azon kívül, hogy szintezi a magasságot, mivel jobb? Mivel csak a nagyobb kategóriás autókban van kanyarfényszóró, így semmivel, hisz ha kanyar jön, ugyanúgy átvilágítasz a szembejövő sávba, ha meg valaki áll a jobb oldalon egy kereszteződésben, akkor ugyanúgy elvakítod, ez ellen nem tud ő sem mit tenni, még kanyarfényszóróval sem. Szidjátok azt aki nem tudja használni a xenont, de ne azt aki normálisan használja.
Nekem nem azért kell, hogy ne vakítsa el a szembejövőt, már több mint 2 éve járok utólagos xenonnal, soha, de soha 1x sem villogtak rám, hogy vakít, pedig elég sokat mozgok éjszaka....
Egy nagy problémám van nekem, Rendőrök, de abból is a .......abbik. Szabolcs megyében élek, itt ne tudjátok meg miket meg nem mernek tenni a rendőrök, el se hinnétek, na de ez már kicsit OFF. Szóval ezek után kérnék még mindég segítséget, a téma címe tudom, hogy más, de nem akartam neki újjat nyitni, vagy esetleg tegyem azt?
Már leírtam itt, hogy hogyan lehet elérni azt az eredményt amit ez a 9.000-Ft os szar produkál kb 25Ft ból. Senkinek nem fogok se privátra, se emailre válaszolni, olvassatok! Ebben a topicban is ez volt az utolsó hozzászóllásom!
Érdekesen világíthat a "tompítottad", ha refire már nincs is szükség.
És te mit szólnál ahhoz ha pl.: egy erősítőt akarnál összerakni, és segítséget szeretnél kérni, amire csak annyi lenne a válasz, hogy menny be a boltba és vedd meg, és jó lesz.
Tényleg a legjobb szándékkal jöttem ide, nem akartam ebből pénzt csinálni, nem akartam senkit elvakítani..., erre ezt kapom. Pedig azt gondoltam, hogy ezen a fórumon normális emberek vannak, és segítőkészek, de hát mindég csalódik az ember
Az erösítőépítés nem ütközik semmilyen paragrafussal, a gagyixenonnal ellentétben.
Ha nincs péz gyári xenonos autóra, be kell érni a halogénnel. Ha kevésnek bizonyul, vissza kell venni a tempóból, vagy csináltatni kell szemüveget.
Idézet: „Az már mindenkinek a saját felelőssége, hogy rendeltetésszerűen használja, vagy elvakítja a szembejövőt.” Nem értek egyet. A forgalom nem babazsúr. Akármilyen viccesen és félvállról veszik a legtöbben, ez egy veszélyes üzem alapvetően. Még akkor is, ha az autó hall, lát, beszél, gondolkodik, kávét főz, mosogat és hasonlók... Lazán emberéletek múlhatnak az elvakításon, bármilyen meglepő és ezt nem árt hangsúlyozni mindaddig, amíg igaz a következő: Idézet: „...viccesen és félvállról veszik a legtöbben...”
Otthoni erősítő-barkácsolással miként veszélyezteted te bárki másnak is az életét, esetleg a sajátodon kívül?
És az elvakítással, a közúton? A két kérdéshez két különböző válasz tartozik... A normális embert nem úgy hívják, hogy robot, aki parancsszerűen válaszol bármilyen feltett kérdésre. A normális ember arról ismerszik meg, hogy gondolkodik és mérlegel, mielőtt bármi komolyabbat is írna. Például ezért nincsenek bombagyártó és tömeggyilkos fegyveres topikok sem, talán így érthető a szemléltetés.
Szia!
Most mondd azt, hogy nem írtam igazat?! A büdös életben nem fogja tudni megakadályozni senki, hogy ne tegyen xenont valaki az autóba. Úgyis berakják, hiába is tudják, hogy a műszaki érvényesség is elveszhet. Igazad van, hogy a vezetés nem babazsúr, de ha végignézed a baleseteket, akkor rájössz, hogy egy sem történt a xenon miatt, sokkal inkább a gyorshajtás, az elsőbbség meg nem adása miatt, és a rosszul felmért előzést nem tudja befejezni, és frontálisan ütközik. Igaz kellemetlen, ha elvakítanak, de tudsz ellene mit tenni? Max megverni a xenonost, akinek nincs normálisan beállítva, vagy nem állítja lejjebb, amikor kellene. Mégegyszer hozzáteszem, hogy a gyári xenon is vakít bizonyos esetekben, amiket leírtam. Arról nem is beszélve, ha pl. belemegy egy gödörbe, vagy egyenetlen az út, és az autó billegését nem tudja olyan gyorsan lekövetni a gyári szintező elektronika.
Az erősítő csak egy példa volt, gondoltam megértitek, de mindegy.
Ha visszaolvastatok volna akkor tudnátok, hogy 2 éve járok utólagos xenonnal, soha senkit nem vakítottam el, nem villogtak rám, műszaki vizsgán is átment, bármiféle plusz pénz nélkül. De hát hiába ragozom a dolgokat.... |
Bejelentkezés
Hirdetés |