Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   415 / 1387
(#) roland0327 hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Hali!

HOgy tudom kipróbálni a triak vezérlést hogy jó-e, de úgy hogy nincs rajta nagyfesz? Hogyha szakadás vizsgálóba teszem a műszert akkor ha jó sipol?

Köszi
(#) patexati válasza roland0327 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Szerintem nem kell nagyfesz 24Volt váltó is megteszi!
(#) roland0327 válasza patexati hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Akkor kisípolással nem lehet megnézni? Amúgy a te vezérlésed csináltam meg, eddig tökéletes! Csak nincs hőmérős multim és igy kicsit rossz lesz kikisérletezin a megfelelő hőfokot.

(#) (Felhasználó 4577) válasza patexati hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Hogy tetted rá a fogaskereket a léptetőmotor kicsi, kerek tengelyére?
Az én léptetőmotoromnak 3mm-es tengelye van.
Arra gondoltam, hogy esztergáltatok bronzból egy kis toldalékot, aminek a belső átmérőjébe beleszorul a tengely, a külső átmérője akkora, mint a fogaskerekem és a kész toldalékos sima reszelővel D alakúra reszelem, felmelegítem gázon, majd ráteszem a léptetőmotor tengelyére.
(#) patexati válasza roland0327 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
A led világít? Az opto visszajelzője? Ha pákával megmelegíted a szondát elalszik? Mert akkor az jó!Ha igen akkor bátran mehet rá egy 230V-os izzó és a triak panel két kivezetése sorban! A hálózati feszültséggel vigyázz ne tapogass és rend legyen hol próbálod!
(#) watt válasza _JANI_ hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Idézet:
„A leggazdaságosabb, legjobb és legolcsóbb megoldást keressük!”

Az már megvan.
(#) roland0327 válasza patexati hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Igen persze működik minden tökéletesen. Akkor kipróbálom. Az 1K ellenállásnak milyen értéke van kb180C fokon? Ha esetleg valaki tudná.
(#) Attila86 válasza titi hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Persze, mert én nekem a PIC állította be a magasabb hőmérsékletet.
(#) patexati válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Az egész forgórészt tettem rá ami bent volt csak be kell fúrni (satuban ráhajtva több fokozatban nem fúrógéppel) kb 7-8 millimétert aztán abba megy a tengely! Előtte a motort fel kel szerkeszteni a hátára úgy,hogy a csapágypersely is bele legyen süllyesztve és jól feküdjön fel a motor! Én fúrtam két lyukat azt rácsavaroztam a közepét meg 10mm-es fúróval fúrtam ki a perselynek de motortól függ!
(#) (Felhasználó 4577) válasza patexati hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Az a megoldás, amit írtam jó lehet?
A bronz nem "eszi" meg a műanyag fogaskereket?
Főleg az irányváltásoknál lehet veszélyes a műanyag fogaskerékre.
(#) patexati válasza roland0327 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Ha működik rakd össze biztonságosra és tesztelheted! A potival tökéletesen lehet majd szabályozni tesztelni kell azt rájössz neked mi a jó beállítás! A hőmérést a hengeren kell végezni úgy az igazi!
(#) vagnerjazon hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Hátha tudja valaki: Te$co-s laminálót bármikor lehet venni, vagy csak akkor, ha benne van a hirdetőújságban?
(#) roland0327 válasza patexati hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Köcce! majd irok mik az eredmények!
(#) patexati válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Én nem tennék rá fémet semmi képen sem az eredeti forgórész átalakítása nagyon egyszerű csak figyelni kell rá ne menjen túl mélyre a fúró és központos maradjon! Kézzel egy satuba fogott 2,2-es fúróra először aztán egy 3-as de lehet több fokozat is nagyon könnyen megy bele!
(#) (Felhasználó 4577) válasza patexati hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
A régi motort egy az egyben ki szeretném belőle szedni.
A léptetőmotor tud olyan lassan is forogni, ugye?
(#) greatman válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Megfúrtam 2.9 mm -es fúróval a fogaskereket. Majd a képeken látni fogod. Nem fúrtam végig, ahol a fogaskerék van, ott maradt a régi átmérő. A régi tengelyt kettévágtam, beragasztottam a fogaskerékbe, ez vezeti meg felül az áttételnél a fogaskereket. A léptetőmotor rugalmas rögzítést kapott, így ha ne talán nem lenne tökéletesen központos, a rugalmas rögzítés azt korrigálja.
(#) watt válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nem fogja elbírni áttétel nélkül.
(#) janocsi válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Szia!
Éppen azért léptetőmotor, mert minden órajelre, (impulzusra), tud egyet lépni. Amit én beépítettem a motor (belsejébe), az 1.8 fok/lépésben dolgozik, vagyis 200 impulzus kel egy körbeforduláshoz. Ez tényleg nagyon lassan forgathatja meg a hajtást a motor szintén (belső) mechanikai áttételén. Ennek vezérlése innen már csak az áramköri megoldásokban különbözhet.
(#) (Felhasználó 4577) válasza watt hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Akkor marad a régi motor mechanikája.
Szerencsére még így is van elég hely a léptetőmotornak, de a 24V-os kapcsolóüzemű táp nem fog elférni.
(#) greatman válasza patexati hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Na akkor a képek a motorról. Van egy pár.
(#) greatman hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Képek 2.
(#) greatman hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Képek 3.
(#) greatman hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Képek 4
(#) greatman hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Képek 5.

A léptetőmotor és az eredeti motor között filc darabok vannak, és rugóval vannak összeszorítva.
(#) greatman hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Ja, közben két fontos dolog még eszembe jutott. Az egyik, hogy a reteszelést ki kell venni az áttételből, mert akkor csak egy irányban tud forogni. A másik meg a dezodoros kupak. Abbol lett vágva a távtartó, mivel az eredeti motor fémszegmensei le lettek hajtva, hogy ne fogjon a mágnes. Ezért kellett bele távtartó.
(#) janocsi válasza greatman hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Gratula a 3. léptetőmotoros átalakításhoz! (Ennyiről tudok(unk).
Az átalakítás folyamata, kidolgozása egyre jobban sikerül, tehát vannak akik nem sajnálják az időt fáradtságot egyáltalán az ilyen speciális munkához.
(#) patexati válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Kell egyet csinálni Én ép most tervezem az enyémbe
(#) patexati válasza greatman hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Jó lett valahogy így néz ki az enyém is csak az fixen van rögzítve de nincs vele gond
(#) janocsi válasza greatman hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Úgy látom, ez egy négykivezetéses bipoláris léptetőmotor. Kiváncsi leszek majd a vezérlés megvalósítására. Azt írtad, talán AVR-el lesz megoldva.
(#) greatman válasza janocsi hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nem, ez unipoláris, 6 kivezetéses. Csak az eredeti CANON vezeték lóg még rajta. A 18 -as képen látni a 6 kivezetést. Azt, hogy miért csak négy van rajta eredetileg, ne kérdezd. Egyébként beépítés előtt kipróbáltam mind a négy tekercset, szépen lépett a motor ahogy kell. A vezérlést nem akarom nagyon megbonyolítani. Lesz rajta 3 gomb. Egy +, -, és egy max.
A +- értelemszerűen a sebességet fogja állítani, a max. pedig valahol az eredeti sebességen fogja hajtani a laminálót. Kijelzőnek teszek rá egy hexa kijelzőt, és úgy terveztem, hogy 10 lépésben lehet majd állítani a sebességet. A 11. a max. Persze ez még változhat, majd meglátom.
Következő: »»   415 / 1387
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem