Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Szia! Sok boldog névnapot kívánok ha még aktuális. A műszerről amit a Német nagy tudásúak megnéztek,végül is nem derült ki semmi. Azt mondták, hogy nem Német műszer csak a feliratok vannak németül. Szerintük Magyarországon készült a 40- 50-es években.
Na, gondoltam, hogy valami bibi van a dologban...
Lenne egy kérdésem, aminek nem szeretnék új topikot nyitni ezért felteszem itt. A trolik áramszedője hogy van kialakítva, hogy nem zökken ki a drótból? És amikor megáll a troli, akkor azt leengedik vagy sem. Ha leengedik hogy teszik vissza a helyére?
Szerintem egy fém, amiben egy félkör alakú bevágás van az egyik oldalán, amiben megy a felsővezeték, így nem tud kimozdulni oldalirányban. A második kérdést viszont nem értem pontosan. Arra gondolsz, amikor megáll pl piros lámpánál, vagy hosszabb időre? Ha hosszabb időre a telephelyen, állomáson, műszaki probléma miatt áll le, akkor leengedik, majd amikor vissza kell tenni, akkor ha jól emlékszem egy hosszú szigetelt pálcával igazítják a helyére. Ja persze lekapcsolt főkapcsolóval csinálják mindezt. Valami régi filmen mintha így láttam volna. Régebben voltak valamelyik csatornán ilyen régebbi oktatófilmek, ott voltak ilyenekről szól. A vasútról is volt, a buszokról több film, stb. Ezeket kellene valahogy megszerezni. Ezeket szívesen nézegetném.
Amennyire tudom, az áramszedő rudak végén U alakú papucsok vannak, flexibilisen rögzítve. Ha megáll a troli hosszabb időre, akkor le szokták húzni a szedőit. Visszarakni hasonlóan lehet: a troli hátulján van szürke alumínium házban áramszedőnként 1-1 orsó, rajta drótkötél (olyasmi önvisszacsévélős megoldás lehet benne, mint a porszívóknál a kábelvisszahúzás esetében). A vezér a drótot fogva kiakasztja a helyükről a szedőket, és szemmértékre belövi, hogyan kell visszaereszteni a kábelre. Aztán szép lassan felengedi. (Az áramszedő rúdja rugós, így "magától" felemelkedik.) Néhány próbálkozás után szokott sikerülni a bűvészmutatvány.
Sokkal érdekesebb a felsővezeték kereszteződések és a váltók (ilyen is van!) technikai kivitelezése. Szerk.: Az orsós önvisszacsévélős megoldás természetesen gyengébb erőt fejt ki lefelé, mint a szedő rugója felfelé. Azt a célt szolgálja, hogy a drótkötél ne lógjon le, hanem mindig feszes legyen. A "betáp" az áramszedők tövében van, nem ezeken a drótköteleken megy a nafta.
Na jó de akkor elég kifinomult szerkezet kell, ami stabilizálja az áramszedő dróthoz feszítését, mert ha pl. megy 50km/h-val és jön egy kis hupi, akkor igencsak mozog fel-le a troli. Ezt azok a nagy szerkezetek a hátulján tudják követni? (Ha igen, akkor az sem egy rossz cucc.)
Szia, köszönöm a jókívánságot. A műszert szerintem meg fogom bontani, van benne azért jó alkatrész amit lehet használni, vasmag, sok sok cső foglalat (sajnos nem csövek vannak benne) meg elég sok jaxley, a dobozát meg elajándékozom majd valakinek.
Azért köszi hogy utánnanéztél. Üdv. Doncso
Így már értem köszi, nézegettem képeket, de olyat amin ez jól látszik sajna nem találtam. De észrevettem egy jó dolgot, azt hogy a vezérlés IGBT-s 3 fázisú cucc. Na az se lehet olyan rossz. Na de nem offolok tovább az OFF-ban
Hasonló elven működnek a villamosok, villanymozdonyok teljes- és félpantográfjai. Régebben ezeknél is használtak ilyen csápos áramszedőt, de természetesen csak egyet, a másik pólus a sín volt, ahogy ma is az.
Mint ahogy Stadi írta, meghatározott rugónyomással feszül felfelé a rúd, de egy bizonyos ellennyomást képez a felsővezeték és a hátsó kötél is. Így ha hupli van, akkor tudja követni a távolságváltozást. Nem kis munka ezt megtervezni hibátlanra. Bár egyszer kell megcsinálni jóra és utána onnan másolni kell csak.
Ez a nap is jól zárult, ha a suliban nem is, de itt legalább tanultam valamit (Legalább OFF-olni)
Hát igen. Én ma 2 órán keresztül voltam a suliban és a tanár kb ugyanazt elmondta, amit múlt órán, plusz ez nekem nem is volt újdonság, mert az AVR-ekről beszélt. Én meg múltkor nagyot néztem ,amikor jött a troli egy olyan utcában, ahol felsővezeték sincs, leeresztett áramszedővel. Persze ezekben van egy dízel motor is, ami egy generátort hajt, majd arról megy a villanymotor. Dízel-villamos hajtás. A dízelmotor állandó fordulaton ment, a busz meg folyamatosan gyorsult.
Na várjunk még azzal a napzártával:
Trollino Csévélés nélküli Ikarus(?) moszkvai Ikarus magyar ZIU Ikarus 400
Ez milyen márka/típus? Akkumulátorosról már hallottam (ilyen van Pesten is), de dízel-elektromosról még nem.
Amit kérdeztél azt már meg válaszolták, én csak trolit küldök Neked. Mikor lesz ilyen Pesten?
Na de az akkuról meddig megy egy 150-200kW-os motor? 10-20perc? (Vagy még addig sem) Annak se sok értelme van, bár én még egyikről sem hallottam.
Már holnap alapítom a céget, hogy ilyeneket gyártsunk, ki jön munkásnak?
Arra van kitalálva, hogy vezetékszakadás vagy áramszünet esetén ki tudja kerülni a hibás szakaszt. Pár km a hatótávolság maximum. Külföldön (talán Rómában?) a belváros műemlék épületei közül legyilkolták a felsővezetékeket (hogy ne csúfítsák el a városképet), ott vannak ilyen járművek.
A franciáknak ez az eltüntetett kerékkivágás a védjegye. Csomó járművükön van ilyen megoldás.
Amúgy ha rosszmájú akarok lenni, akkor azt mondom, hogy akár már jövőre lehet ilyen trolink, ha a gyártónak van elég idehaza elkölthető kenőpénze...
Na jó, én azt hiszem megyek aludni, közben meg angolt hallgatok. Úgyhogy jó éjt minden pákaforgatónak, meg annak is aki nem forgatja
Az első képedet a Trollino-ról van szó. Bővebben: Link Itt van picit lentebb, hogy Debrecenben ilyen dízel villamos trolik vannak. És az előző hsz-edben is van egy kép, amin ott a szigetelt bot ,amivel leeresztik, beillesztik a ZIU áramszedőjét. Ilyenről beszéltem, amikor bankimajkinak írtam a jó hosszú válaszomat, hogy ilyet láttam filmben is.
Érdekes olvasmány volt. Persze, hogy a BKV az akksis változatot vette meg, az sokkal kevésbé használható. Az akksi drága, a BKV-nál meg a pótlás/karbantartás a legutolsó, amire költenek.
Azért a NiMh aksikból elkellhet egy pár darab meg gondolom az áruk sem lehet valami olcsó az ólom aksikhoz képest. Azért egy dízelmotorba néha megnézni az olajszintet, gázolajat tölteni egyszerűbb és olcsóbb is a fenntartása, mint a drága aksisnak. Érthető is, hogy miért kelt el olyan sok a dízelből és miért olyan kevés az aksisból, aminek nagyrésze a BKV-nál van.Érdekes az is, hogy a BKV-nál abból a sok bevételből nem futja karbantartásra, meg járműpark fejlesztésre, itt Debrecenben, meg egyszerre lecserélték az összes járművet, plusz mindegyikbe lcd monitoros, gps-es utastájékoztató rendszerrel, klímával felszeret Volvó buszok mennek.Ha itt van annyi bevétel, hogy megérte beruházni, akkor ott is lehet annyi tutira, csak hát ott másra kell a pénz(autók, házak, nyaralások, stb).
Jó reggelt mindenkinek, és jó éjszakát mindenkinek már megyek aludni.
Hoppá, a lényegről majdnem félretértem. Holnap lesz a nagy nap ( vagy is már ma), ugyan is ma lesz a fizikai alkalmassági vizsgálat, és úgy néz ki felüléséket nem tudok végezni, mert bedurrant a rekeszizmom. :puffsámli: Ahogy nézem, ma meg Doncso -nak volt a születésnapja, hát így egy kicsit megkésve, de boldog szülésnapot, kívánok neki jómagam is, és ha valaki lesz itt, míg távol leszek, és ha jelentkezik az off - ban akkor feltétlen adjátok át neki az üzenetem, ha nem olvasná ezt a hsz -t. Akkor sziasztok, a pákátok vége legyen hegyes.
Hello!
Kicsit eltérő dolgot kérdeznék most.. lehet nem ide off-ba illik pont, de hátha tud valaki segíteni. Konkrétan abban, hogy tud e valaki olcsón beszerezhető denaturált szeszt?.. 10-30 liter közötti mennyiségben kellene. Előre is köszi az infókat
Azt nem tudom mi az olcsó, de szinte minden háztartási és festék botban kapható. Mint például itt is:Bővebben: Link
Remélem sikerült kialudnod magad és elég felülést csinálni. Bár nem tudom egy ampervadásznak mi szüksége van erre. Szerintem elég a páka emelgetés is.
Hú, az egyik harmadikos osztály ma ezt csinálta nálam:
Betűkirakó Azt mondtam, hogy az utolsónál nem segítek. Az egyik a "kutya" a másik az "esik" szó betűit rakosgatta, vagy 20percig, mire megtudta csinálni. (Már véletlenül is ki kellett volna jönnie a megoldásnak ennyi idő alatt)
Van ilyen felajánlós topic? Nem találtam. Mert arra gondoltam, hogy mindenkinek van valami fölösleges kacatja, amit elajándékozna, vagy elcserélne, mondjuk a börzén lehetne lebonyolítani. Csak nekem az jutott eszembe, hogy lefotóznám, és akkor akinek tényleg kell, az szólna, és így nem cipeli az ember feleslegesen. Vagy tegyem fel ide? Vagy esetleg ide?
Szerk.: Közben találtam ezt. Csak nagyon elment a téma. Oda tegyem fel? |
Bejelentkezés
Hirdetés |