Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kémia óra vízbontás (durranógáz fejlesztése)
Lapozás: OK   21 / 87
(#) divertem válasza divertem hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
én már egy 70% os hatásfokú napelemmel és egy 90%os hatásfokú vízbontóval is megelégednék
(#) The_Saint válasza divertem hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Nem fontos... csak bgsf írta:

Idézet:
„Sajna nincs 100%-nál jobb hatásfokú gép......”


erre reagáltam.
(#) drakesberg hozzászólása Feb 28, 2010 /
 
Sziasztok!

Ahogy látom, eléggé megosztott lett a tábor, pedig eredetileg nem is egy eldöntendő kérdés volt a fórum indító Swat problémája. Szerintem azonban mindkét félnek igaza lehet. Először is a fizika mai állása nem engedi meg a zárt rendszerekben az energia elvesztését, vagy a semmiből való megjelenését. Ezért tehát nem lehet 100%-nál nagyobb hatásfokú szerkezeteket építeni. DE! Amennyiben van némi rálátásunk a dologra, igazából nem látok magam körül zárt rendszert. Sőt, a Földön sehol nincs zárt rendszer. Most persze mondjátok, hogy bezárom a ház ajtaját, a kocsiét, vagy ott vannak mondjuk a gázpalackok, de szerintem egy kis ismeretanyag birtokában mindannyian rájövünk, hogy ezek valójában nem is zárt rendszerek. Nemrégiben még ismeretlen fogalom volt a neutrino és quark, ezek vizsgálata kicsiny méretük miatt azonban eléggé körülményes volt. Ezt úgy oldották meg, hogy egy két kilométer mély bányában extra vékony és kicsi aranylemezkéket helyeztek el. Azt tapasztalták, hogy a szerkezetében apró elváltozások keletkeztek. Mivel ilyen mélységben nem lehetett más, megállapították hogy olyan kis részecskék lehettek csak, amelyek áthatoltak két KM földkérgen. Ezek ma már ismertek a fizikusok előtt. Tehát az atomi méreteknél is kisebb részecskék bárhol áthatolnak. Mivel a világunkat, igaz összetettebb formájukban , de ezek a részecskék építik fel, ezért tehát megállapíthatjuk, hogy zárt rendszerek nem léteznek, és ha ezek a kis részecskék szabadon áramolnak mindenhol, és ezek építik fel a világot, tehát MINDENT, még benneteket is, ergo az elektronokat is, akkor lehetséges lehet a korlátlan elérhetőségük mindenhol.
A vízbontásról annyit, hogy a víz szerkezete elég bonyolult, pár tulajdonságát még nem teljesen értjük, ezért akár lehetségessé válhat a 100% jobb hatásfokú bontása. Ezt a kijelentésemet az alábbi cikkre alapozom:
http://www.sg.hu/cikkek/72374/kettos_szerkezet_a_viz_rejtelyenek_kulcsa
Mint láthatjuk, a vízben minden egyes pillanatban 85% a rendezetlen, kapcsolatban nem lévő molekulák száma. Persze a hidrogénkötések felbomlása-összeegyesülése nagyon gyors folyamat. Ha kicsit jobban belegondolunk, a molekulák összetartásáért felelős erő azonban erősebb. Ha ezek , főleg melegítés hatására meggyengülnek, még könnyebben felszakíthatóak a kötések. Tehát talán nem is olyan hülyeség a vízzel hajtott autó.
Kicsi Szentünk akuumulátoros kísérletéhez, amit a szabad energiát kutatók már száz éve ismernek, egy kis összehasonlításra van szükségünk.
A hidrogéncella működését tanulmányozva valami érdekesre lelhetünk. Az üzemanyagcella felépítése és működése a következő:
http://astro.u-szeged.hu/szakdolg/vegiandras/mukodes/uzemanyagcellak.html
Mint ahogy a szegedi egyetem honlapján láthatjuk, az egyik oldalon a hidrogén áramlik a rendszerbe. A hidrogén ugyebár egy protonból és egy elektronból áll. A hidrogén az anódon áthaladva a katalizátorba, elveszíti az elektronját, és az elektrolitból egy mellék áramkörben halad tovább. Az elektronok áramlása pedig maga az áram, ami hajtja az autót, például. A másik oldalon az oxigén áthalad a rendszeren, és a katalizátorban találkoznak a protonnal és az elektronnal. Mivel a hidrogénnek egyel több, az elektronnak egyel kevesebb elektronja van a stabilitáshoz, egyesülnek. Azonban ha megnézzük az ábrát, akkor azt látjuk, hogy az áram áthalad a fogyasztón, de végül megérkezik az egyesüléshez.
Az akuumulátoros példában az elektronok a 24V-os telepről elindulnak, majd áthaladva a fogyasztón, megérkeznek a másik telepre. A kapcsolások gyors váltakozása a soros ás párhuzamos között pedig mindig váltakozik, hol az egyik tölti a másikat, hol fordítva, az elektronok áramlanak, vagyis folyik az áram.
A vízbontóhoz az autó számára hatékonyságnövelésre azonban nem tudok hozzászólni
(#) The_Saint válasza drakesberg hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
A PEM cella nagyon jó dolog...kis szépséghibákkal. Az egyik a tiszta hidrogén, vagy ha más típushoz fér hozzá az ember akkor metán vagy más gáz vagy üzemanyag-folyadék. A lényeg a tisztasága. A másik meg az ára. Kísérletezésre 60-70 USD-ért hozzáférhető egy kis egység ami mindkét irányban működik. De családiház nagyságrendben (5kw) 3 milla fölött van az ára, forintban. Ebben csak akkor tudnék gondolkozni, ha a sarki CBA-ban is lehetne már kapni, egyárban a zacskós tejjel...
A hatékony vízbontást már páran megoldották, amennyit én tudok a feltalálóról, akkor megmérgezték... a következő ember akinek a kezébe jutott azt véletlenül elütötte egy autó. Szerencsére a 3. emberke hamar közzé tette...többet ért az élete.
Páran már utánépítették az ezközt a hiányos szabadalom alapján... én is ezzel próbálkozom. Félre ne értsetek, nem 100%-nál nagyobb hatásfokra törekszem, csak kis energia befektetéssel megfelelő mennyiségű HHO gázt próbálnék előállítani. Bár én nem autóhoz terveztem használni. Az meg nem baj ha az a kis energia befektetés is viszonylag ingyen van. Ezért kísérletezik a Kis Szent aksikkal, meg kapcsolókkal Tulajdonképpen ez a kisérlet sem olcsó, 4db aksi + 6db SSR...+egyéb, épp számolgattam 40e Ft alatt akkor áll meg ha nincs semmi gikszer. Ha mindent összerakok (TS + HHO gen.) és még működik is akkor is legalább 3 év mire 0-án leszek anyagilag a cuccal... viszont ez még mindig jobb, mint a szél vagy napenergiás rendszer megtérülési ideje.
Ha valamit nem jól írtam vagy értek, elnézést kérek érte már most, de javítsatok ki bátran...

üdv
The_Saint
(#) divertem válasza The_Saint hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Őszintén remélem, hogy nem sikerül megépítened. Egy fórumozóval kevesebb lenne...
(#) The_Saint válasza divertem hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Ne izgulj, pénz meg idő hijján, nem haladok túl gyorsan
(#) tatabike válasza The_Saint hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Akkor biztosan van benne valami. Azt mondták, "nagyon" négyszög legyen, akkor jó. A teszeteléskor már nem voltam ott, és nem tudom, hogyan sikerült.
(#) szsrobert válasza drakesberg hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Az ólomakkuk lelkivilágának jót tesz a gyorsan váltott feltöltés-kisütés. Talán ez az oka a tapasztalt kapacitásnövekedésnek.

Örülnék, ha kiderülne, hogy plussz energiát von be a környezetéből. Sajnos én még nagyfeszültséggel sem tapasztaltam meg.
(#) fassenkugel hozzászólása Márc 1, 2010 /
 
látom sikerült megint egy agyatlan topikot generálni agyatlan hozzászólóknak.

valóban nem fog menni az autó a hidrogénröl, mert nem tudsz eleget termelni, de nem is kell. az egész azért van kitalálva, mert a hidrogén oktánszám növelő. ha olyan motorod van ami képes a gyújtást utána állitani nyomatékosabb lesz tőle. ennyit tud és nem többet.

de ha veszel egy üveg spurit cc 2000ft-ért ami kb 10 tankolásra elég akkor ugyanezt kapod. a 100-as benzinből csinál 120-as oktánszámút.
(#) Moderátor hozzászólása fassenkugel hozzászólására (») Márc 1, 2010
 
Javíttasd meg a billentyűzetedet, vagy dobd ki és vegyél egy újat. Sajnos a mostanin látom, hogy tönkrement mind a kettő shift gomb. Ennyit az agyatlan topicról és hozzászólásokról/hozzászólókról...
(#) divertem válasza fassenkugel hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
tök jó, hogy mindenki offolhatja ezt a topicot azzal, hogy kijelenti hogy itt mindenki hülye. erre ha valaki meg akarja védeni a csapatot, akkor meg törlik a hszt. Na mindegy. a figyelmeztetést tudomásul vettem. mást úgyse tehetek.
(#) vicsys válasza divertem hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Azért a f*szozás durva volt... (és nem a "megvédésért" kaptál warn-t).
(#) The_Saint válasza divertem hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
De legalább igazad van
(#) huba hozzászólása Márc 1, 2010 /
 
A hatásokat nagyjából kitárgyaltuk. Beszéljünk kicsit a mellékhatásokról. A durranógázt a szívó részhez kellene bekötni, a "vákumhoz". Így szépen a hidrogén a motorba áramlik és ha ki is akarna diffundálni a hidrogén egy repedt csövön, nem tudna,mert jönne be a levegő, persze ez feltételezi azt is, hogy csak járó motornál kapcsoljuk be a cellát(töltéslámpa kialvása).

A káros felrobbanásokat bugyborékoztatókkal meg lehet előzni, szerintem kettő bőven sok. Na de valami rosszat csinál e a motorban? Hallottam olyant, hogy kilyukasztja a dugatyut a nagy robbanás, esetleg szeleptörés következik be. Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Én lassan készülök egy bontóval, tokkal vonóval de nembiztos hogy nyugodt lélekkel tenném egyből autóba, de megint emelkedtek egy lépcsőt az üzemanyag árak :circling:
(#) attikanagy hozzászólása Márc 1, 2010 /
 
HÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ miért lett törölve a hozzászólásom?
(#) attikanagy válasza huba hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Nekem két évig nem lyukasztott ki semmit,nem égetett szét semmit.

Mégegyszer kérdem: kinek van / a kötözködők közül / fizikális tapasztalata ?
(#) Moderátor hozzászólása attikanagy hozzászólására (») Márc 1, 2010
 
Ne ordibálj! Nem emlékszel mit írtál benne? Te örülnél ha nagypofájúnak hívnálak? Gondolkozz már egy kicsit!
(#) divertem válasza huba hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Bár rendkívül sokan vagyunk kevésbé jó véleménnyel a fénykapuról, de ott van egy vízbontó fórum,. Azt ha végigolvasod, ott nagyon nagyon sok tapasztalatot olvashatsz. A "vákuumos" csőbe ha egy szabályozható szeleppel kezded adagolni a HHO-t, akkor szerintem nem lehet gond. Csak állítsd "szegényre" a keveréket. És kell egy visszavágó szelep is, nehogy visszarobbanjon. Ezt sokan teszik a buborékoztató megléte ellenére. Biztos ami sicher alapon. Sajna nem sok lehetőségem volt idáig ilyennel próbálkozni, de a gugli haverom nyújtotta információkból sokat elolvastam.
(#) mokuli válasza huba hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Jobban megy halkabb lett,ha nem akarsz fotot akkor vehetsz vissza az anyag csavaron.Én is úgy gondolom a benzintjavítja fel(kutja válogatja 95.....86)bár az uaz az utobbít is meg ette! A végét arra értem hogy a liter meg van-e az látszik a kannán az oktánszám nem de ha a tempó marad a fogyasztás nő és ha szólsz neki"térdre esik mint a bányaló".
(#) huba válasza divertem hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Köszönöm az információt, majd le fogok ülni elolvasni azt is. Mondjuk az autó elég régi(71) attól függetlenül kiválóan üzemel, meg itt a tartalék motor a garázsban, csak ne valahol messze hagyjon cserbe. Visszacsapó szelepet honnan lehetne szerezni? Nekem csak műanyag van az meg nem nagyon jó ide.
(#) The_Saint válasza huba hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Szia!

Tapasztalatom nincs sajna még, de hallottam egy dologról, amit nem árt átgondolni, mielőtt bekötnéd.
Korábban tárgyaltuk, hogy a benzin-levegő keverék "lassabban" robban, mint a hidrogénes verzió. A belsőégésű motorokhoz csak kicsit értek, de úgy tudom, hogy mire a benzin-robbanás ereje hatni kezd, addigra a dugattyú már rég túl van a holtponton és a robbanás ereje jó irányba hat. Mivel a hidrogén gyorsabban robban, mint a benzin, ezért az itt ható erő van hogy a dugattyún keresztül inkább a tengelyre hat, elenyésző forgatónyomatékkal. Na ezt orvosolandó a gyújtást időben arrébb tolták...
Huhhh...nehéz itt ezt konkrétan leírni....rajzban biztos érthetőbb...bocs, ha nem volt egyértelmű amit írtam!

Üdv
The_Saint
(#) mokuli válasza The_Saint hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Valahol le van irva ez is,de meg nem mondom hol ha meg világosodom be linkelem.
(#) huba válasza The_Saint hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Igen, az előgyújtásra gondolsz. Ha túl hamar robban kopog a motor.
(#) huba válasza attikanagy hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Ha szabad kérdeztem milyen autóba szerelted? Mennyit csökkent a fogyasztás? lehet írtad, de nem találom.
(#) szsrobert hozzászólása Márc 1, 2010 /
 
Mielőtt féltenétek a motort, számoljátok ki, mennyi hidrogén szükséges ahoz, hogy minden ütemben több köbcentiméter gáz jusson a hengerbe.
1 köbcentivel is 3000/min fordulaton 1500 köbcenti hidrogén 1 hengerre.
Kb 2400 liter hidrogén felel meg 1 liter benzinnek, ez egy órás alapjárati fogyasztás.>40 liter/perc.

A bontó ennél sokkal kevesebbet ad.Úgy gondolom, nem kell félteni a motort.
(#) attikanagy válasza huba hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Moderátornak: akinek semmi tapasztalata sem a vizbontás,sem a motorra illesztés terén az ugye lehet nagypofájú!? Én meg nem?Mindegy,túllépek rajta.

Két verziót vennék alapul,a vákumozott illetve túlnyomásos rendszerüt /ha lehet így mondani/ mindkettő a beőmlő nyilásra van kötve.
A túlnyomásosra jobb ha teszünk visszaduranás gátlót / nem vagyok biztos benne,hogy jól írom de mindha : backfire arestor / ez jobb ha minél vékonyabb.Mondjuk 20mm es csőbe kb 150mm hosszba beletuszkolunk rézgyapotot / youtubon kereshető /
A lamdaszondát nem árt átverni mert igy megnőhet a fogyasztás,ami benzint elveszünk belőle azt pótoljuk a durranógázzal de többszörösen.
Utó gyujtást adjunk neki,mix fuggően.Benzinesre ezt tudom mondani,dizelben más a helyzet.Bár attól függ itt is vagy a régi rendszerü / amivel semmi babrálás nem kell/ vagy az újabb amit szintén át kell verni.
Nekem tartósan a régi volt és itt a 6.5l ből levett 4l re miközben a teljesímény nem változott,abszolut nem kormolt.Mindez 12V 1A rel.
(#) szsrobert válasza attikanagy hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Légy szíves bővebben kifejteni a bontód felépítését. Engem érdekel. Köszönöm.
(#) divertem válasza attikanagy hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Jaj de örülök, hogy végre van akinek konkrétan működik, és mérhető az eredménye. Gratulálok! Komolyan. Egy kérdés: a 12V 1A -t a kocsi akkumlátorától kapja, vagy külön akksi szolgáltatja?
(#) divertem válasza divertem hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Még egy dolog: össze kellene hasonlítani, hogy 100 kilométeren "elhasznált áram mennyi energia, és össze kellene hasonlítani, a a 1.5 liter benzin energiájával. Mert ha a két érték nem egyezik, akkor az érdekes elméleti kérdéseket vet fel.

ha 100 km es sebességgel tennénk meg a 100 km-t, akkor 1 óra alatt sikerülne ez. Egy óra alatt a 12V x 1Ah az pontosan 12 Watt. HA jól tudom. Joule-ban lehetne ezt összehasonlítani nem? 1,5 liter benzin hány Joule, és a 12Watt hány Joule. Nékem így szemre a 12 Watt kevesebbnek tűnik...
Akkor ez mit jelent? Ne értsetek félre, ezzel EGYÁLTALÁN NEM az "ingyenenergia" létére akarok utalni, csak arra, hogy valami furcsaság történik.
Vagy egyszerűen kevés az ismeretem, és nem jól értelmezem dolgot?
(#) szsrobert válasza divertem hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Egy óra alatt a 12V x 1Ah az pontosan 12 WattÓRA.
1Wh= 1W x 3600s.

1 liter benzin kb 8kWh, ha jól emlékszem(42000kJ/kg, 0,7kg/liter).

Ahatásfok javulása nem furcsaság, hanem kívánatos jelenség.
Következő: »»   21 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem