Fórum témák
» Több friss téma |
Én print screennel kimentem a képet a Multisimből, beteszem a World 2007-be, aztán írok hozzá, majd kimentem pdf formátumban. Ezek szerint, ez sem száz százalékos.
( jók ezek a programok... semmi sem kompatibilis semmivel... és ez nem csak a pdf-re vonatkozik ) Ötlet jöhet, különösen, az amperóraszámlálóra. Vagy hát kell valami "fogyasztásmérő". Sajnos az is azzal kezdődik, hogy végy egy söntöt... ajaj... Tudtok valamit arról, hogy egy késes nagyobbacska bizti ellenállásának milyen a hőfokfüggése? Az lehetne a sönt, miután úgyis kell bele egy bizti. Ferrit, légrés? Ne zavarjon... néha én sem tudom merre van az egyenes...
Epityu,mikor megfogalmazódott bennem hogy nekem is kell egy Ekocsi,akkor a te videóid is segitettek abban a megerősitésben hogy meg is fogom tudni csinállni.Ha másnak is sikerül akkor nekem miért ne menne...
Egy picit fel is néztem rád,mert neked már sikerült.De ezekkel a beirásokkal nagyot zuhantál a szememben. Elősször is,te most azokat az embereket fikázod akik már nagyon régóta önzetlenül megosztják a tudást ezen a fórumon és időt,energiát pocsékolnak arra hogy a számba régják a dolgok működését. Másodszor,igaz hogy a fórum elején még itt voltál,de igazán használható ötlettel nem drukkoltál elő.És ha jól emlékszem kértem tőled privátban egy 48V-os akksitöltő kapcsolási rajzot.Most szólok hogy még nem jött meg. Harmadszor,én nem vagyok egy haragtartó ember.És továbra is szivesen venném az épitő jellegű hozzászólásaidat.(tudod,ami eddig nem volt) De szépen megkérlek hogy fejezd be az áskálódást.Éppen elég hosszúra sikeredett ez a fórum.(néha alig találok meg régebben elhangzott infókat) Nem kell hogy te ezekkel a beirásokkal még bővits rajta. Szóval vagy okosat vagy semmit. Mindenesetre én ezek után is szivesen vendégül fogadlak.De akkor olyan álltalad allkotott vezérlőt hozz amiben van áramkorlát is.És a tudásodban nem kételkedek de ajánlom átolvasni az egész fórumot mert ez már rég nem egy egyszerű mezei PWM szabájzó kapcsolási rajzárol szól. katt.: Holnap lessz időm tesztelgetni méricskélni,elmélkedni.Majd jelentkezem az eredményekkel. gulyi.: Nincs fent vagy nincs meg?Mert holnap ha kell feladom postán CD-re kiirva. Én virtuális PDF nyomtatót szoktam feltenni a gépre.Minden ujratelepités után másikat találok a neten.Ez minden program nyomtatás menüjében megjelenik mint virtuális nyomtató. Amúgy lehetnél egy kicsit bőbeszédübb is.Mármint a mostanában történtekröl kiváncsi lennék a véleményedre.
Kivett töltést mérni talán lehetne a következőképp:
akkuról elmenő egyik fővezetékre tenni egy légmagos fojtót (elvileg erre az ágra úgyis kellene LC szűrő). A fojtó belsejében egy lineáris hall-al mérni az indukciót (B~áram, áram*t=Q) Vagy talán lehetne közvetlenül mérni az akkusav töménységét, ez elvileg egyértelműen megadja a töltöttségi szintet (csak ez nem elektronikus, egyenlőre) rozsda: Ne fáradj a postával, 9es van a gépemen(ami otthon van, mert hétközbe álltalában nem otthon vagyok), de majd leszedem torrentről a 10 vagy 11et. Jó ez az áramgenerátoros megoldás, de ez még csak a dolog fele, mert az akkuk árama így még négyszöges. Közben halvány gondolatfoszlányok keringenek a fejemben egy 2hurkos szabályozásról (belső és külső hurok, ahhol a belső az áramszabályozás, a külső pedig a feszültségszabályozás, eredményül feszültséggenerátoros hajtás lenne, és az áramszabályozás olyan lenne, mint amit most teszteltek. Meg van egy másik ötletem is, amit már az elöbb is említettem, de ezek még nem értek meg eléggé )
Hello!
Én virtuális nyomtatóként a PDFCreator-t használom. Ingyenes és eddig semmi bajom nem volt vele. üdv! proli007
Csak olvasásra ott az Acrobat Reader. Ez a 9... valahányas már gyors is. Régebben a 4-est használtam, mert az olyan volt mint a villám. ( már amit hajlandó volt megnyitni... ) A későbbi verziók meg nagyon lassúnak tűntek nekem.
Ez a Hall elemes nagyon jó ötlet. Ráadásul, mintha láttam volna olyat, aminek a kimenete frekvencia! Akkor már csak egy számláló kell hozzá, meg valami kijelző. Az igazi ez a kémiai megoldás lenne... nem is értem, hogy miért nem csinálnak a gyári akksikhoz ilyet. Különösen, nagyokhoz, amiket mondjuk 50 kVA-es szünetmentesekhez használnak... Ha ezt meg tudnánk oldani, az egy nagyon piacképes termék lehetne... "...mert az akkuk árama így még négyszöges." Nem négyszöges, mert ott van a bemeneten az a rakás kondi, aztán csak kisimogatja. Ha meg mégsem eléggé, akkor kell egy néhány mikrós fojtó. Lehet még egy hurok, de minek? A külső huroknak inkább az állandó fordulatszámra kellene szabályoznia. De szerintem nem kell bele semmi ilyesmi. Bár, ha kerülne bele egy tempomat, akkor már kell a dolog. De azért ez csak egy kisautó. Inkább a visszatáplás... meg jöhet lassan a világítás, index, egyebek. Meg a duda... egyszer látam egy bogárhátút, abba kerékpárcsengő volt beépítve...
Azért a kémiai mérés nem egy nagy vasziszdasz, csak sűrűségmérésről van szó. Ezt pedig egyszerűen lehet hosszméréssé konvertálni. Problémát csak a folyadékszint és a rázkódás/lötyögés okoz.
Akrobatot én is azért váltottam le, mert arányosan nagyon sok helyet foglalt (talán még sok memóriát is felzabált), és a foxithoz képest tetűlassú volt.
Valami egyszerű amperóraszámlálónak nagyon tudnék örülni.Legalábbis jó lenne ha valami szerkezet mutatná az akkumulátorok töltöttségi szintjét.És szerintem erre a feladatra kevés figyelni a kapocsfeszültséget.Egyébként más müszert nem szeretnék bele.Az ampermérőt is fölöslegesnek tartom.
Ez a vezérlő szerintem csak egy félkész áramkör.(hozzáteszem hogy amit csinál az tökélletes) De van egy olyan érzésem hogy egy bizonyos tempónál azért rángat mert már nem gyorsul az autó és a feteket folyamatosan nyitva akarja tartani.De rájön hogy mégsem kell.Vagyis folyamatos tempótartásnál hol eltűnik a fűrész az integrátor kimenetéröl,hol visszajön.Szerintem ha holnap 60A ra állitom be a gázpotit és eléri az ehez tartozó sebességet,akkor ott kezd el rángatni.Másszóval,ezzel egyenlőre csak gyorsitani lehet,vagy lassitani.De folyamatos tempóval gurulni nem. Tehát még nem vagyunk teljesen kész. Volt már próbálkozásom az akksik hullámos áramának a megmérésére.De vagy rosszul mértem,vagy olyan sima 100A-nál hogy az AC-s szkóp nem mutatott semmit. Majd elfelejtettem mondani hogy az akksik teljesen zárt kivitelűek.A savsűrűségmérés nem megoldható.
Növeld meg a hiszterézist ahogy korábban írtam.
Ha a komparátor visszacsatoló ellenállását 44K-rol 32K-ra cserélem akkor 60-70A között kezd el bizonytalankodni és rángatni.De se fölötte se alatta nem.
Ha 54K-ra cserélem akkor szerintem magasabb értékek között kezd el bozonytalankodni.Azért nem mondom biztosan mert nem tudtam minden alkalommal megismételni a rángatást.És csak akkor jelentkezett ha guruló autónál kb 60A-rol odacsavartam padlóra. (de nem minden esetben) És nem rángatott,csak a hangján lehetett hallani hogy szaggat.Sokkal nagyobb frekivel mint 32K-val.Gondolom ezért nem is lehetett érezni a rángatást. Ha fojamatosan tartom a sebességet,tehát potit nem piszkálom,ampermérő fix 60A-ron,tempó kb 20km/h,visszacsatoló ellenállás 54K,akkor szépen gurul.(32K nál ezen az áramértéken igy is rángat,viszont fojamatos 80A-nál nem) Ha gázt adok szépen gyorsit.Ha viszzábveszem akkor nagyon lassan elkezd lassulni és miután beállt az áramhoz tartozó sebességre akkor gond és bizonytalanság nélkül tartja is a tempót.Olyan mint egy benzinmotor csak nagyon minimális a motorfék. És ha leveszem a digitműszert akkor is bizonytalankodik egy adott amperon.Ezt nem is értem igazán.Megpróbálok alló hejzetben élérni hasonló hejzetet és szkóppal figyelni. Proli007.: Köszönöm a linket.Ezzel még nem is találkoztam,pedig már elég jól átböngésztem az oldalt. Ha sikerül rá időt szakitanom és foglalkozni vele egy kicsit akkor lehet hogy megkereslek a fórumában.
Jó lesz azon a fékpadon gondolkozni...
Nem értem továbbra sem a rángatást. Az, hogy 32kHz fölött megy, azt a frekimérő mutatta? Lehetett is hallani a hangján, hogy felmegy a freki és nagyon magasan fütyül, aztán olyan magas lesz a fütyülés, hogy már nem lehet hallani? A tegnapi videón nem volt semmikor ilyen magas hang... " Ha gázt adok szépen gyorsit.Ha viszzábveszem akkor nagyon lassan elkezd lassulni és miután beállt az áramhoz tartozó sebességre akkor gond és bizonytalanság nélkül tartja is a tempót.Olyan mint egy benzinmotor csak nagyon minimális a motorfék." És ekkor működik a szabályozó? Tehát, van hangja? A nagyon lassú motorfék abból van, hogy a diódákon záródik az áram, ami csak 1 V, tehát, a motorból kivett energia nagyon kicsi, ezért nem is fékez, csak egy kicsit. Ilyenkor nagyon kicsi lehet a kitöltési tényező, tehát, jóval rövidebb ideig vezet a FET, mint a dióda. Ez így rendben is volna... csak a rángatás nem világos. Kezdek attól félni, hogy valami gerjedésféle van benne, tehát olyan jelek is mennek be a komparátorba, amiknek nem szabadna. Pl: azért, mert valahol rosszul van összekábelezve, tehát zavarok vannak. Az a baj, hogy menet közben, - illetve rángatás közben, - nem tudod megnézni, szkóppal. Esetleg próbáld ki a következőt. Az integrátor bemeneti ellenállása most 3,9 k. Ezt oszd két részre, az első ellenállás legyen 1 k, ez megy a mérőfojtó felé, a másik pedig legyen 2,7 k, ez megy az integrátor bemenetére. A két ellenállás csomópontjához tegyél egy 1 nF-os kondit, aminek a másik lábát kösd a GND-re. Ha lehet, akkor közel az integrátor pozitív bemenetére, vagyis az ic 3-as lábára. Én attól tartok, hogy a mérőfojtó, meg a motor találkozásánál lehetnek jó nagy, keskeny túlfeszültségek. Ha ebből valami bemegy az integrátorba, akkor hajlamos lesz hülyeségeket csinálni. Az így kialakított 1 k-1 nF egy aluláteresztő szűrő, nem engedi a túl nagy impulzusok kialakulásást. Ez egyfajta " előintegrálást " hoz létre, ami egy kicsit elrontja az integálást, de nem számottevő a hatása. Esetleg, az integrátor visszacsatoló ellenállásába tegyél bele még 10 k, tehát 130 k körül legyen, de ez nem annyira lényeges. proli007: jó ötlet, különösen a 600,- Ft-os pedométer. Ennyiért semmit nem lehet kapni, ez meg egy számláló, meg egy kijelző kompletten, tehát, ezt nagyon jól lehet majd használni.
Azthiszem rájöttem mi a gond.
Valószinűleg a vezérlőnek semmi baja.A gerjesztés tápja adja ki a szaggató hangot.És mikor ilyet csinál a kimenetén a fesz leesik 10V-rol 7V-alá.Ez pont elég indok a rángatásra. Most felvan bakolva a kocsi és egy darab deszkával fékezem a kereket.(ez igy sokkal finomabb mintha a féket taposnám) És az a különös hogy igy padlógázt adok,és csak egy bizonyos kerékfordulatnál csinálja a gerjesztés tápja a hüjeséget.Ha egy kicsit gyorsabban forog a kerék akkor már nem,de ha lassabban akkor sem esik le a kimeneti fesz.Csak egy bizonyos fordulaton.Persze az amper az folyamatosan 100A-on van. És szerintem a frekimérő is ezért bolondul meg.Vagyis a légréses mag (ami a gerjesztés tápjában van) tud ilyet csinálni a tőle 30cm-re levő mérővezetékben? Ugyanis a vezérlő gate meghajtás és az integrátor kimenetén semmi válltozás nem történik szkóp szerint mikor a gerjesztés tápja meghüjül. Akkor szerinted elkezdhetem felfele tornászni az ampert? Cimopata.: Ha bekapcsolom a gerjesztést akkor az UC táplábán 10V van.És mikor megterhelem az akksikat a vezérlővel akkor leesik 8V-ra és itt kezd el hüjéskedni.Gondolom kevés neki a tápfeszültség.Kicseréljem a 2,2K az IC táplábán egy kissebbre? Most feltettem az egész kocsit töltőre.Biztos ez is segit rajta valamit.Egyébként a kimeneten stabilan tartja a feszültséget,mindaddig amig kicsi nem lessz neki a táp.
Hát, elég indok, valószínű, akkor kikapcsol az egész gerjesztés, vagyis a motor gerjesztés nélkül menne tovább. Nyilván, baromi nagy áramot akarna felvenni, de a szabályozó ezt nem engedi. Azt nem értem, hogy miért csak egy fordulaton hülyül meg a gerjesztőkör, de ennek millió oka lehet. Elsősorban olyanok, amiket utólag sem lehet megérteni...
Hát, hogy 30 cm-re bezavar a frekvenciamérőnek, ezt így megint nem lehet eldönteni.... kétesélyes. Ha viszont, a szabályozó gatemeghajtásában, meg az integrátor kimenetén nem látsz semmi különöset, akkor legalább a szabályozó jó! És ez azért lényeges, mert sokkal nehezebb valamit 100 A-re megcsinálni zavarmentesre, mint 10-re. Persze, mehetsz feljebb az árammal, de vagy kapjon egyenlőre külön akksikat a gerjesztőkör, vagy ha elektronikáról megy, akkor ne csináljon hülyeséget. Nem tesz jót a motornak mechanikai szempontból a rángatás. Azt végképp nem értem, hogy miért esik le a gerjesztés tápja, ha beindul a vezérlő. Elvileg, semmi közük egymáshoz. Ettől, még lehet valami kábelezési hiba, ami belelátszik valahogy. Mindenesetre, a gerjesztőkör tápja külön legyen bekötve az akksikra, vagyis külön a pozitív, külön a negatív drót és közvetlenül az akksik kapcsaira. Lehet, hogy ez nem számít semmit, de ha mégis, akkor ez az a kategória, ahol úgysem fogjuk pontosan megérteni, hogy így miért nem jó. Igen, csökkentsd le azt a 2,2 k -t, mondjuk 1 k-ra, de legyen az egy 2 W-os ellenállás, hogy ne legyen nagyon meleg.
Szia!
Értelemszerűen befejeztem... Én is büszke vagyok rájuk, hogy íly kitartóak, én nem lennék! Ez a FET, amit most választottam, nem a 250, hanem a 260! Ez tudja azokat a paramétereket, amit elvárok az eszköztől: 200v 0,04ohm 50A. Sajnos 75V-os tápfeszhez nem engedhetek meg kisebb feszültségbírású FET-et. Én azt a módszert követem, amit gyári vezérlőkben láttam, mint p.l. tornádó és tsa. villanybicaj, 10A-es üzemi áramhoz 50A-es FET. Mindenféle áramkorlát nélkül /ez nem azt jelenti, hogy rozsda hagyja ki!/ kefés 300w-os motort null fordulatról halál nélkül vezérelnek! Mivel ezt is aránylag kis frekvenciáról kívánom működtetni /500Hz/, ezért jobb és olcsóbb valamint megbízhatóbb megoldás nincs a kezemben mint védődiódaként 4db párhuzamos graetz hidat felhasználni.
Szia rozsda!
Az, hogy közel fél éve csak ímmel ámmal jelenek meg a fórumon, az legyen betudható a novemberben született kislányomnak /aki hordott már ilyen cipőt, tudja.../ (talán még a vérmérsékletem is ) A konfliktus előtti utolsó hsz-emben valóban ígértem neked töltő rajzot, és le is írtam az elvét / fázishasítós teljesítmény szabályzás, 55v/10A-es trafó , graetz, kondik, ampermérő.../ viszont utána olyan igényekkel rukkoltál elő a többieknek, mint állandó árammal töltés, autómata lekapcsolás, amit ez nem tudott volna. Ezért talán kicsit félvállról is vettem az egészet. Utána meg jött a második csaj a családba, és még írni sem volt időm. Több rajzot linkeltek a többiek, és így az én töltőm, bár nem kellett volna sehova alakítani, háttérbe is szorult volna. Nos , ezt a töltőt építettem én is meg, csak 75v-os szekunderű 1000w-os trafóval, persze 200v-os kondikkal. Ha túl primitívnek tartanád, nem muszáj megépíteni, de nekem bevált! A lényege, akksit rákötöd, letekert potival, majd feltekered a kívánt áramig. Otthagyni hosszútávon eleve nem érdemes töltés közben az akksikat, kiszámolod, a töltésidőt, majd akkor ránézel, esetleg rámérsz. /én is ezt tettem!/ Mivel a fázishasítás által csak teljesítményszabályzás van, terhelés nélkül a kondik a teljes csúcsfeszültségre töltődnek, ezért első az akksik rákötése. a diak típusával állíthatod be a maximumot minél kisebb feszültségű, annál hamarabb kezdi a nyitást, annál több jut át a félhullámból a trafóra! Az elv csak saját megvalósítás, nem saját találmány, láttam már ilyen megoldást gyári orosz töltőkben is! Látod még arra sincs időm, hogy gépbe berajzoljam, remélem nem gond!
Heló!
Erre csak azt tudom mondani, hogy rozsda is 500Hz-en kezdte és hova volt kénytelen jutni??? 10-20kHz-re. Kérdezem rozsdától, hát nem kényelmesebb magas frekvencián játszani? A másik, ha már egy ilyen komoly szerkezet épít valaki, amibe az akkumlátor nem olcsó dolog, akkor nem érdemes egy ilyen rém egyszerű töltővel etetni. Ha az ember megfeledkezik róla rajtafelejti és már meg is indul a gázképződés és el is fajulhatnak a dolgok. Ezzel nem bántani akarlak, csak amit nem tartok jó ötletnek megírom.
Szerintem kezdjük előröl!
Kérlek ne haragudj, hogy ilyen csúnyán reagáltam le azt az egy szavadat, hogy "fikázni"! Tudod azt a hsz-emet mindenféle gúny, és nagyképűség nélkül, mintegy "nincsidőmvégigolvasni, de tényleg hol tartotok" kérdésnek szántam! Visszaolvasgatva a gonoszabbnál gonoszabb szófordulatokat, te bizonyára arra a kérdésemre, hogy "Jól látom, hogy még mindíg nem üzemkész a technika?" teljesen besértődtél, és azt hitted, hogy gúnyolódom az elmúlt fél éveteken... Hát NEM! Eszem ágában sem lett volna a más munkásságát becsmérelni! (viszont te megtetted, ha burkoltan is, amin elborult az agyam!) A főmegszakító "relé", és a "véggáz relé" ötlete sem az enyém, tehát engem ne szapuljatok, én is egy elektromos kisautó építése pdf-ben olvastam itt a fórumon! Ezért is mertem ötletként felvetni! Az én általam indított topic elején is írtak badarságabbnál badarságabb ötleteket, mégse húztam le senki szakmaiságát, talán ezért is esett olyan rosszul! Nem , nem vagyok okosabb mindenkinél, de minden amit létrehoztam, az valamiért úgy készült el, ahogy... Vagy időszűke, vagy anyagi megfontolás áll a háttérben.
Szia!
Én annó kipróbáltam asztalon jóval magasabb frekvencián is, de a kitöltési tényező felének eléréséig meg sem mozdult a motor, és így elég szűk szabályzási tartományom volt. Így jutottam el az 500Hz-ig! A trolik is 150/500Hz-es tirisztoros szaggatóval tekernek. A töltőnél ezért írtam, hogy nem muszáj megépíteni. Az én töltőm nem volt képes túltölteni az akksikat, a trafó szekunder feszültségével lehet esetleg játszani.
Valószínűleg csakis amiatt mennek alacsony frekin mert a tirisztorok nem bírnak többet.
De ott vannak a kombínók, azokban lehet hallani hogy több kHz-en mennek. Valószínűleg azokban IGBT-k vannak, amik szintén nem egy gyors cuccok. Manapság a mosfetekkel megengedhető a több 10kHz is magasabb teljesítmény mellett.
Had gratuláljak a kislányodhoz.
Nem vagyok nagyképű ember de az utolsó beirásod óta (még tavajrol) sokat fejlődtem a témában.Szerintem gondold át azt az 500Hz-et.A vezérlőnek akár még jó is lehet,de az bitzos hogy az akksik hosszú távon nem fogják megköszönni.És lássuk be nem mindegy hogy évente vagy ötévente kell benne akksit cserélni. Én úgy vagyok vele hogy inkább most költök kondikra meg diódákra egy akksipakk töredékének árát. Köszi a töltő kapcsolási rajzot.Annakidején ennek is örültem volna.De töltőm már van.Ami mostanság gondot jelent az az egyszerretöltés.Vagyis ne legyen olyan akksi ami túltölt,egy másik pedig alultöltött marad.Ha egyszer eljutok odáig,akkor szeretném ezt is kiküszöbölni mert a töltés szeretném felügyelet nélkül hagyni. Ha az asszonynakvalóm elviszi és este tölteni kell akkor szegény nőnek ne kelljen már körbemultizni az egész pakkot. katt.: A gerjesztés tápja a kezdetek óta kölön vezetéket kapott a pólusoktol.Mivel a motortol egy pár centire volt a panel,elösször azthittem hogy attol gerjed valami,de miután távolabbra tettem sem válltozott semmi. Akkor maradjon örök rejtéj az is hogy miköze van a szaggatási frekinek a vezérlő komparálási értékéhez. Nem volt ilyen értékű ellenállásom itthon,de holnap ugyis mennem kell boltba.Ugy tervezem hogy az áramot az integrátor visszacstoló kondijával és ellenállásával tornászom egyre föntebb.Max még a komparáláson állitok. Aztán ha minden klaffol akkor csinálok egy videót a hétvégén az egész kocsirol menet közben és közzéteszem.
Lehet, hogy ez a rángatás a 2 szabályozód frekvenciáinak üttetéséből jön létre.
értsd: egyik megy X frekin a másik meg X+- egy kicsin és akkor a kettő között egy viszonylag kis frekvenciás különbség adódik, ami már az érezhető tartományba kényszeríti a nyomatékpulzálást, azaz érezhető lehet a kasznin a rángatás. És mivel a forgórész szabályozód változó frekis így néhol ütközik az állórész frekijével (fele, azonos, duplája..).. Gondolkoztam a töltésáramlás számlálón, 2 ötletem is van, mindkettő alapja a főköri induktivitásban lévő indukciómérés lineáris HALL al. Ennek a kimenőjele feszültség. Ezt egyszer lehetne használni egy VCO vezérlésére és enenk kimenetét számlálni. Vagy csinálni egy feszvezérelt áramgenerátort és tölteni egy kondit, aztán kisütni és megint tölteni és számlálni a ciklusokat, ez tulajdonképp proli007 linkjén szereplő rajzzal azonos elven mér, én elsőnek ezt választanám. számlálóból pedig elsőkörben 2 kellene (összes elhasznált töltés, meg nullázható elhasznált töltés), második körben ugyan ezek, csak a visszatáplálást is mérve. Ezt a rész leginkább mikrovezérlővel elnne célszerű megoldani, de ekkor már az analóg átalakítóknak nem sok értelme van, mikrovezérlő megoldaná pár soros programból.
Üttetés? Nagyon is lehetséges! Különösen, ha elég nagy a gerjesztőkörben az áram hullámossága.
Rozsda, tegyél még egy jó nagy elkót a gerjesztőtekerccsel párhuzamosan. Bár szerintem inkább azt a 2,2 k -s ellenállást kell csökkenteni. A többi nagyon tetszik. Különösen, a mikrovezérlő... pláne, ha más csinálja meg... ezekhez egyáltalán nem értek és mindíg is csodáltam, ahogy a hozzáértők írják hozzá a szoftvert, meg ilyenek. Ez a ti asztalotok lesz, ebben nem tudok segíteni, nem értek hozzá... vén vagyok már ilyesmihez. Mindezek ellenére tudom, hogy ez lenne az igazi megoldás.
Jó!
" Ami mostanság gondot jelent az az egyszerretöltés.Vagyis ne legyen olyan akksi ami túltölt,egy másik pedig alultöltött marad. " Ezzel majd még foglakozunk.... meg lehet csinálni, meg is kell, hiszen csak egy darab kell belőle. Az ember gyereke csinálja meg rendesen magának... Ha az integrátor bemeneti ellenállását növeled, ugyanazt a hatást éred el, de csak egy alkatrészt kell cserélni. ( már az áram növelésre gondolok ) Ezt az ellenállást természetesen ne oszd ketté, ha tényleg kiderül, hogy a gerjesztés tápja miatt csinálta a motor a rángatást. Illetve, érdemes megcsinálni, de legfeljebb 220 pF legyen a kondi. Ez biztosítana valamennyi zavarelnyomást, szóval beteheted.
Én majdnem 15 évig használtam tirisztorokat kényszerkommutációval... nem tartozik a kellemes élményeim közé...ha lehet, akkor inkább ne, felejtsétek el. Már nem is nagyon lehet beszerezni komolyabb tirisztorokat, még hálózati frekvenciára sem. Most rendeltünk e Semikrontól 1500 A-es, 1000 V körülieket és közelharcot kell vivni azért, hogy egyáltalán teljesítsék az ajánlatukat. Még így is 12 hét a szállítási idő. Persze van kinai is, fele árért, sokkal jobb paraméterekkel. A baj csak az, hogy nem merjük kipróbálni...
Rendben.
Csak egy javaslatom van: ha nincs időd, akkor ne írj választ, mert ha átgondolatlanul írsz, akkor az eléggé félreérthető. A leírt soraidat sokan olvassák... és nagyon nem mindegy, hogy mi jön le nekik belőle...
Inkább ide írom, mert mindkettőtöknek szól.
"... 500Hz-en kezdte és hova volt kénytelen jutni??? 10-20kHz-re. " Igen, de azért kell hozzá még néhány dolog. Kondik, ide-oda, szóval, azért nem olyan egyszerű. De hát nem sok különbség van egy ilyen, meg egy kapcs táp között. A szórt induktivitás itt is van, a Qrr itt is van, túlfesz itt is van, stb... nem olyan bonyolult, de mint mindennek, ennek is van egy jó, vagy mégjobb, vagy rosszabb megoldása. Szóval, azért a dolgok nem egyértelmüek. És az a baj, hogy nem nagyon látod leírva ezeket a dolgokat, neked kell az elméleteket ráhúzni az adott elrendezésre. De, ettől szép az egész... Idézet: „De töltőm már van.Ami mostanság gondot jelent az az egyszerretöltés.Vagyis ne legyen olyan akksi ami túltölt,egy másik pedig alultöltött marad.Ha egyszer eljutok odáig,akkor szeretném ezt is kiküszöbölni mert a töltés szeretném felügyelet nélkül hagyni.” Nálam amikor töltenem kellett asztalon egy villanybicaj akksipakkját, szedett-vetett akksikból, egyértelműen azt tapasztaltam, hogy össze vissza töltődtek, volt amelyiken már 15,5v volt, és fortyogott, és volt amelyik 13v-on töltődött. (merthát azok is sorba vannak kötve) Nos, fogtam egy izzót, és terheltem azokat az akksikat, amelyiken már az egekben volt a kapocsfeszültség, és addig terheltem őket, míg ki nem egyenlítődött köztük a feszültség, utána levettem az izzókat, és onnantól együtt, arányosan vették a töltőáramot. Tehát sorbakapcsolva a terhelt akksiról a többi akksira kerül a nagyobb töltőfeszültség. Ha készítenél nagyobb áramot bíró feszültségstabilizátort /mint egy jó nagy zénerdióda, csak lekapcsolható!/ talán párhuzamos stabilizátor a megfelelő szó rá, és ezt mondjuk beállítanád 14,4v-ra, egy közös visszajelzővel, akkor minden kapocs töltéskor megkapná ezt az eszközt, és amelyik "cella" kész van, az jelez, és tarja a 14,4v-ot, amíg mind el nem készülnek. Ha mind a 4 jelez, hogy ne kelljen feleslegesen elfűteni egy csomó teljesítményt, le is kapcsolna a töltő. Az is igaz, hogy 14,4v-os kapocsfeszültséggel még nincs kész a töltés, de ez mondjuk variálható áramszabályzott párhuzamos stabilizátorral. Remélem érthető voltam. De majd a többiek megmondják róla a véleményüket...
Alakul a dolog.
Szerencsére nem lett igaza gulyinak.A kapcsolat a két vezérlés közöztt lehet hogy a motor álló és forgórésze,de magasabb tápfeszültség megoldotta a gondot.(de egyszerűen nem hiszem el hogy milyen problémákba ütközhet az ember.itt tényleg minden mindennel összefügg) Cseréltem az integrátor kondiját és ellenállását.33nF,75K.Lényegesen fürgébb lett.De most az a gond hogy nem 0A-tol indul el hanem 50A körüli értékre ugrik egyböl.Valószinüleg az integrátor bemeneti ellenállását kell kissebre cserélni.Legalább is volt már ilyen és ez megoldotta.Csak az a baj hogy igy már kiakad a 200A-os ampermérő.Hogyan lehetne megsaccolni hogy mennyi lehet az áramfelvétel?Érzésre olyan 250A,de ez közel sem lehet valós.És a hiszterézist is lehet csökkenteni mert nagyon kis frekin dolgozik.Majd holnap folytatom és a videót is megcsinálom. Tényleg jó volna megoldás az akksik egyszerre töltésére.Voltak már ténykedéseim ezen a téren,de még nem volt időm belekezdeni.Amugy ezt inkább ebben a fórumban tárgyaljuk ki. http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_8888_4_ASC.html Gulyi.: A Proli007 kapcsolása nagyon teccik.Csak az a bajom vele hogy abban is shöntök meg lámpák vannak amik fölösleges energiapocséklás.Beszélj még erröl a hall elemes dologrol.A mikrovezérlőktöl tartok egy kicsit mert nemsoka tudok róluk.De ha segitesz benne akkor nekiállok.
Hello!
Nem kell ide lámpa meg egyebek.. (amit belinkeltem, az egy aksi tényleges kapacitásának mérésére szolgál) mind össze, egy feszültség-frekvencia konverter szükséges, ami a shunt ellenálláson 1A áram mellett létrejövő feszültségből 36sec-onként készít egy impulzust. (100A esetén, ez 0,36sec) Ezt összegzi a számláló. 1A esetén 1óra alatt 100impulzus van, így 0,01Ah a legalsó digit. Mivel 5 digit van, a méréshatár 999Ah. De egy PIC-el ugyan ezen alapon meg lehet oldani a dolgot. Mind össze csak az AD bemenetére kell egy analóg erősítő, amivel konvertálni a Shunt ellenálláson eső feszültséget. Ja, a shunt meg adott, mert az áramszabályozáshoz mindenképpen használsz egyet. De lehet a shunt egy Hallelemes dolog is. üdv! proli007
Előre mondom, hogy nem vagyok gyakorlott mikrokontroller felhasználó, sőtt egyenlőre semmilyen felhasználója nem vagyok. Csak tisztában vagyok azzal, hogy mire is képes egy ilyen, mikor lenne értelme alkalmazni (magyarul olyan alkalmazás amikor már énis nekiállnék barátkozni a mikrokontrollerekkel ).
persze már bele is futottam egy olyan mérési feladatba amiért neki kell álljak PIC-elni. Ha majd penge leszek szólok... Hallos cucc: kb azonos az elve egy hallos áramváltóval, csak itt amúgy is kellene a főkörbe induktivitás ezért meg lehetne próbálni abba az induktivitásba betenni egy hall eérzékelőt, így meg lenne spórolva egy hallos áramváltó, meg induktivitás is lenne. Lineáris összefügések a következők: Fojtó belsejében az indukció B~I árammal. Hall kimenetén az indukcióval arányos feszültség keletkezik, ezt kell lekezelni. Amit én választanék az egy ezzel a fesszel vezérelt áramgenerátor, így ennek az árama lieáris összefüggésben lenne a főkör áramával Ifőkör =x*Ivezérelt | x>1 pozitív szám. Vezérelt áramgenerátor tölt egy kondit, Q=c*u=I*t.. proli007 által linkelt rajzon C2 22µF tantál kondi EZ a kondi. Az 555 a kondi feszültségét 1/3 és 2/3 táp között tartja, tehát a kondin mindig (2/3-1/3)Ut*C a töltésváltozás, és ez egyezik az I*t vel, az I arányos a főárammal, a t pedig ugyan az. Tehát minden kondi kisütés elött a kondinba bement kis q töltés, és a lineáris kapcsolatok miatt a főkörön ennek valahányszorosnyi nagy Q töltés ment át. Ha nem csak valahányszorosnyi hanem olyan az arány, hogy q*arány = valamilyen 10 hatvány, akkor a számláló kimenete mögé egyből lehet írni, hogy 10^valahanyadokon Ah (avagy coulomb). |
Bejelentkezés
Hirdetés |