Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Nos méregettem megint a képen látható módon ahogy írtad.....61V ot mérek a diódákon ..úgy ahogy a képen látod ...Remélem érthető a rajz ...
Ja igen .a diódákon mindig az Anódra a pozitiv mérőtüskét raktam .....a katódra a (-)
Nemhiszed el.............mondom magamba ha ilyen értékeket mérek , mondom ráakasztom a hangfrekit is .. meghallgatom ....ééés eltünt a morgó hang ! végighallgattam az összes csatornát és úgy néz ki minden OK ....Viszont ami még mindig zavar az a betáp 12V negatívhoz mért diódafeszültségkülönbség....ez a különdség normális lehet ? Nem tudom igazából mi történt most hogy látszólag minden jó lett ..
Te Norbikám, nagyon rossz nyomon jársz, ugyanis azok nem diódák, hanem a végfok tranzisztorok. A diódákat mellettük találod. Egyel jobbra.
Mindenesetre, amit mértél, az már jó, a 60V az rendbe van, azt jelent, hogy megvan a szimmetrikus 2*30V azaz +-30V tehát 60V. Viszont, ne aggódj a betáphoz képest való eltéréssel, ugyanis galvanikusan semmi köze az erősítőn mért táphoz, figyelj, megpróbálom elmagyarázni. Bejön a 12V, az akku felól, ezt megszaggatják az IRFZ44-ek, amiket a TL494-es IC vezérel négyszögjellel, ez azt jelenti, hogy a fetek egyszerre egyik pillanatba áteresztik a két trafó felé a 12V-ot, a következő pillanatban nem, tehát a trafóban létrejön a váltakozó áram, amit már lehet transzformálni, ezt a váltó feszt, azon a két bazi nagy tekercsen 1*12V ról feltranszformáljuk 2*30V ra, majd azon a 4db kettős diódán keresztül egyenirányítjuk, és a középen található kondikkal puffereljük illetve megszűrjük, innen kerül a bal oldali blokkra, azaz a végerősítőre az immár 60V-os azaz 2*30V os tápfeszültség. A TIP tranzisztorok már nem a táphoz hanem a végerősítőhöz tartoznak. Ha rajtuk mérhető a 60V akkor az azt jelenti jó a táp rész. Egyébként ez az alap elv minden autós erősítőnél jobbára így néz ki. Ha ezeket a sorokat átolvasod, magad is rájössz, hogy az akku betáp és a trafó utáni kettősdiódán mért pontoknak nagyon nincs közük egymáshoz galvanikusan. Így értelmetlen ezen aggódni. Erre mondtam, hogy a multinak ne higyj el mindent amit mond. Remélem így érted a lényegét.
Igen értem!! már .......mivel a betáp +,- és a diódákon lévő fesz nem ugyanazon körön van !! így a hülyeségemből mért dolgon bosszankodtam .............de akkor most miért is nem búg a ketyere ? valami forrasztási vagy kontakt hiba lehetett amit rendberakhattam mikor ki-be forrasztgattam a dolgokat ..........
Nem butaság, csak nem tudtad. Én sem tudok mindent, ez nem probléma. Ezért vagyunk itt.
A kontakt hibát valószínűleg jól látod, bár ezt tartom a leg undorítóbb hibának, elég nehéz az ilyet kifocizni, én azért átforrasztgatnám a kapcsoló feteket, bár ez már megvan, a kettősdiódákat és a nagy TIP végfoktranyókat, nem baj az ha át van pöttyintve, illetve a két nagy trafót, a kondikkal egyetemben. Valamint, ha van rá módod, egy nagyító lencsével erős lámpánál nézd át az alján a forrasztásokat, hajszál repedést keresve, ha szerencséd van megtalálod a hiba okozóját. Ha nincs, akkor reménykedj, hogy nem jön elő ismét. A másik kérdésedre válaszolva azért nem búg a ketyere, mert mivel megszünt a kontakthiba, így a végfok megkapja a neki kellő tápfeszt , nem csak 1*30V ot hanem szimetrikusan 2*30V ot, így nincs elbillenve, így átgondolva, szerintem a táp résznél volt a gond, mivel az most jó, a végfok rész is szépen működik.
Legnagyobb tiszteletem és köszönetem a segítségedért
Üdv!
Amit mondtál (TDA 1524-el kapcsolatban, amibe beleszól a generátor) megcsináltam, a 100nF bent van, az induktivitást is beraktam, 20 menet ferrit, vagy inkább porvas toroidra tekerve. És nem tudom, de szerintem nem változott sokat. Ilyennel találkozott valaki? Most nem lesz időm vele foglalkozni, mert suliban vagyok, de addig is ha valakinek van valami tapasztalata, ötlete, akkor segítsen, mert eléggé idegesítő, főleg vezetés közben. Majd rá fogok mérni szkóppal, hátha fény derül legalább a zavar alakjára.
Nekem a zastavába volt ilyen... elromlott a rotor a gyujtáselosztómba amibe gyárilag egy zajszűrö van beleintegrálva 3. rotorpróbáa sikerült egy olyant kifogni hogy nem hallom a hifibe a gyujtás pattogását......a generátorzajt meg elég komplikált dolog.....lehet attól hogy olyan helyen van elvezetve a tápkábel hogy összeszedi a zajt a közelébe lévő vezetékekből....akkor attól is lehet hogyha a biztosítéktábla környékén van elvezetve ..ott is összeszed sok zajt amit pontosan kihallassz.......aztán attól is lehet ha a táp ,amit az erősítő kap az nem közvetlen az akksiról kapja !! ezekre figyelj oda .......aztán az is lehet ,hogy nem a tápon szedi össze a generátorzajt hanem az RCA mazzagon , mondjuk az kiderül abból is ha lehúzod a bemenőjelet "rca"-t és igy túráztatod a motort..ha igy nem hallatszik akkor egyértelműen ott szedi össze.....arra meg kiváncsi lennék hogy ha Pl a magnót kikapcsolod és az erősítőt meg manuálisan bekapcsolod ,vagyis adsz 12V-ot a bekapcsszálra akkor hallatszik e a generátorzaj?? ...próbáld meg azt hogy az erősítőt kiveszed az autóból , de a kocsi akksijárol táplálod meg ugy hogy nem kötsz rá semmi jelet "rca"-t a magnóból,és igy kapcsolod be az erősítőt...na ha igy is hallod a zajt, akkor már csak 1 dolog segíthet talán 1F kondi ...de az sem 100% ............az egésznek az a lényege hogy próbáld meg kizárni hogy honnan szedi össze a zajt melyik kábelen ....na tőlem ennyit
Kedves modik, pontot szeretnék kérni Doncso nak a sok segítségért !!
A végfok nem zajong, még ha az RCA be is van dugva. Szóval mobil+rca+végfok, akkor nincs zaj, ha mobil+tda1524+rca+végfok, akkor van. Majd megpróbálom direkt az akkuról, mert most (most jön a vicc ) az első lámpa kábeléről jár, a biztosítéktáblából. Lehet ez okozza a galibát. Eddig nem volt bajom a végfokkal, persze, mert abban úgy is van valami fesz.átalakító. Na, hát szerintem akkor ez megoldódik majd. Persze csak ideiglenesen van/volt a tápellátás a fényszóróról táplálva, addig amíg nincs kész a mélynyomó. Köszi!
Nincs mit ....azért akkor annak a tda-szabályzónak jól meg kell szűrni a tápját mert ott keveredik bele a zaj....
Na hát ezt nem értettem én se, de a végfok eddig műanyag dobozban volt, a biztosítéktábla alatt (ez kb 10cm-t jelent), a negatív is oda, és a pozitív is oda volt bekötve. Mikre nem jók a TDA-k, mi? Hétvégén majd fény derül mindenre...
Üdv!
Csak bejelentem, hogy tényleg igazad van, a biztosítéktábla volt a ludas. Akkuról pisszenni se mer. Köszi a segítséget, a pont repül.
Nincs mit.... örültem hogy én is segíthettem
Hali! Van egy autóerősítőm és egy csomó 3 lábú fet/ic elsült. Az lenne a kérdésem hogy a
-IRFZ 44N (IR 134D 58 70) -IRFZ 44N (IR 340K G6 2R) között mi a különbség??? Mert amik kisültek azokat tudnám pótolni mert találtam itthon,csak nem merem belerakni mert az alsó számok betűk nem egyeznek. De szerintem a IRFZ 44N számít. Vagy nem?
Hali!
A típus a lényeg. A zárójelben lévő számok szerintem valamiféle gyártási sorszám lehet. Üdv!
Köszönöm!
Hali!
A képen látható azt hiszem FET-eket keresek,de sehol nem találok őket. Valaki segítene hogy hol lehet vásárolni ilyeneket?
Üdv! Ezek tranzisztorok : 2SB és 2SD. Öreg T
Pontositsunk mert ha nem tudja mi a D1047E
Akkor valoszinuleg azt sem, hogy mit is takar a 2SD. - bár ez eleg logikusnak tunik. Szoval a D1047E-t, igy keresd: 2SD1047E - Illetve 2SB817E.
Ja!
Ezek a jappánok nemszeretik ki írni a " 2S " feliratot!
Az IRFZ44 dologban meg csak az számít, hogy milyen betűre végződik a fet tipus jelzése, mert másmilyen a V N és a sima betű nélküli is. az egyik 90W-os, a másik meg 150. Szóval nagyobbat tehetsz bele, csak kisebbet ne.
Köszönöm a segítséget mindenkitől!
Ohh így se találok. Szerintem nem lehet ilyeneket venni. :no:
Néz csak, nem írtam oda a végére az E-betűt! És kiadta és oda van írva a párja!! Fontos a végére az E-betű?
ITT
Hali! Valaki segítene nekem?
Arról van szó hogy a képen lehet látni a tranzisztorokat ,és olyant keresek hozzá hogy: 2SD1047E,2SB817E nos de ilyent sehol nem találok! De ha elhagyom a végéről az E-betűt akkor találok,sőt a felső négy tranzisztornak se van odatéve az E-betű! És még az lenne ,hogy az a 2 db SK biztos odavaló? Mert mindegyik 2S... .
Hello
Na szóval. A tranyóknál azt kell eldönteni, hogy melyik volt az eredeti. Szerintem az, amelyik a felső sorban van a képeden, mert mind a 4 egyforma tokban van, és a gyártója is egyforma. Az alsó sorban a jobb oldali végtranyó, amit te SK C3263 -nak, és SK A1294-nek jelöltél azt rosszul tetted, mert azok mint mondtam 2S el kezdődnek, azaz 2SC3263 és 2SA1294 lesznek. Ha ezeket megnézed a paraméterei alapján látod, hogy nem egyformák. De nagyon nem. Én azokat kiforrasztanám, és azok helyett is betenném a 2SD1047, 2SB817 párost. E betű, vagy nem E betű? Kérdésre annyi a válaszom, hogy nem kell az E betűvel foglalkozni. Viszont látok az alsó végtranyóknál még 2 hiányzó tranyót. Az alsó sorban, bal oldalon a végtranyók fölött. valami TO220-as tokozású cucc. Azt is megnézhetjük. hogy az is biztos legyen. Valószínű, hogy volt differencia a munkapontokban, és azért ment az a csatorna úgy szét. Majd ha be indul, akkor nézd meg, hogy a bázis-emitter között mekkora feszültség van, és ha ezen a csatornán nagyobb, akkor azt majd orvosold, mert megint szét fog menni ha jól meghajtod. Táp fetek: Az IRFZ44 simán a végén lévő betűjelzés nélkül, az 150W-os. Az IRFZ44N viszont már csak 94W-os Az IRFZ44V meg 118W-os. Szerintem az eredeti alkatrész a sima betű nélküli fet volt. Én azt tenném bele, mert az a legerősebb. Amúgy az autós erősítőknél van egy íratlan szabály, hogy az ilyen "B" osztályú erősítőkben 10A biztosíték 80W-nak felel meg, tehát ebben 40A van, akkor az 320W ehhez hozzá jön a végfok hatásfoka, meg a tápé, és látszik, hogy nem lesz elég a 44N, a 44V is necces, tehát inkább a sima 44 kell bele.
Szia.Köszönöm a segítséged! IRFZ44N volt benne,és olyant raktam vissza. (olyan volt pont itthon)
A SK C3263 és a SK A1294 biztos kicseréljem 2SD1047, 2SB817 párosra?? Ami mellet volt hiányzó 2SD1047E, 2SB817E párost azt kiforrasztottam mert full zárlatosak. Csak az a E-betű ijesztett meg,de figyelmetlen hagyom! És a tranyók alatt van egy-egy pár kisebb tranyó,azok közül csak egy durrant el! A neve: TIP41C (párja:TIP42C) Szerintem ezeket is frissítem. A bázis és az emitter között ugyan az a feszültség van.
rákötöttem 11.4 voltot,és világít a zöld power led! Semmi nem melegszik kivéve a két valami. KA7915,KA7815
Ez baj? |
Bejelentkezés
Hirdetés |