Fórum témák
» Több friss téma |
Ja megnéztem az enyémnél is, az is tuti. MEgpróbálom majd nagyobb táppal
Mégvalami.
Nem melegszik a vga? Ja és esetleg lehet, ráférne 1 kis takaritás. Nem poros? Nekem valamikor a régi p2-em eléggé "magáhozgyüjtögette" a vga csatihoz a port, befedve 1-2 smd alk. részt. Szóval esetleg megnézhetnéd, hogy ott minden rendben van-e?, ha nem esetleg 1 biciklipumpa elkelhet.
Az ADM-nél nem sok a 57 fok? , Most is lefagyott, gyorsan megnéztem a biosban a cuccokat. CPU tempricsőr: 57 fok. CÉPÉÚ FAN: 6521 RPM. Szerintem valószinű, hogy a proci melegedése lesz a gond. Stadi írta, ogy lehet, hogy lekockásítom a winyót, hőpaszta kenés közben. Ez mit jelent? És ha mondjuk meg tudom csinálni, akkor elég a "mezei" hővezető paszta, vagy valami speckós cucc kell?
Idézet: „Szóval esetleg megnézhetnéd, hogy ott minden rendben van-e?, ha nem esetleg 1 biciklipumpa elkelhet.” Hát igen, ott elkéne egy alapos takarítás, de azt holnap meg tudom csinálni
Pedig 55 fok nem számít soknak. Legalábbis Intel procinál. Nézd meg a procid típusát a Sajátgép/Tulajdonságok alatt, mert nem tudom, hogy néz ki egy 800MHz-es AMD, és érinti-e egyáltalán a lesarkazásos probléma. Ez a fogalom azt jelenti, hogy a proci azon téglalap alakú részének sarkai, amelyre a hűtőborda felfekszik, eléggé sérülékenyek, és a borda levételekor-felhelyezésekor könnyen le lehet törni belőlük egy kis darabot, ami a proci tönkremeneteléhez vezet.
Véletlenül nem a videokártya csere után kezdett fagyni a géped? Esetleg, ha megvan a régi, próbáld meg visszatenni azt, vagy kérj külcsön egy régebbi fajtát. Elképzelhető, hogy magát az alaplapot nem készítették fel a nagyobb áramfelvételű videokártyákra. A videokártyán van plusz tápcsatlakozó? Olyasmi, mint ami a vinyókon van. A tápod 235W-os, az egyik leggagyibb típus, ha nem sértelek meg. Mindenképp ráférne egy csere, akár az okozza a problémát, akár nem. Esetleg próbáld meg kölcsönkérni a másik gépben levőt 1-2 napra, hátha úgy jó lenne a géped. A gép kipucolása is jó ötlet, ha porosak a hűtőbordák, akkor sokat fog javulni a hűtés a tisztítás után. Ha parkettás szobában van a géped, akkor biztos vagyok benne, hogy elég poros belülről. Biciklipumpából valami izmosabb kell, a 8 baros kompresszor a legjobb a takarításhoz. Vagy levegő spray. És mindenképp vidd ki a gépet az udvarra. A chkdsk nem tud egyszerre 2 vinyót nézni, mindenképp 2x kell futtatnod. Újraundítás után csak 1x indul el, közvetlenül azután, hogy erre kérted. Az eredményt az Eseménynaplóba fogja írni. És a 10 gigával, ami feltehetőleg a C: meghajtód, sztem hamar fog végezni. A 70 giga lesz a hosszabb menet, főleg, ha tele van. Az újraindítás egyébként csak a rendszerpartíció vizsgálatához kell, a többit átnézi azonnal.
Hát elég soknak tünik az 57fok.
A procival valóban nagyon vigyázni kell, mivel a hűtőborda elég feszesen illeszkedik a procira. igen nagy erővel feszíti rá a "laprugó", és ha az ember nem vigyáz, könnyen megcsúszik, és lepattintja a cpu sarkát, alias "lesarkalja". Szóval ha még nem csináltál ilyet, inkább keress meg vele valakit, pl egy számtechboltban. Én már néhányszor csináltam ilyet, de még mindik van bennem 1 kis drukk, ha csinálnom kell. Azt javaslom, először ejtsd meg azt a takarítást, vga és cpu körül is, beleértve a hűtőborda réseit is. Aztán próba. Ha nem, akkor jöhet a hővezetőpaszta.
57 fok sztem nem kritikus, bár lehet, talán kicsit több a kelleténél. ~6500 RPM ha tényleg ennyi, sztem nagyon hangos lehet a hűtőd. És valószínűleg azért megy ilyen gyorsan, mert nagyon poros a borda alatta. Alaposan fújd ki a bordát, ne maradjon 1 apró pormacska se a környéken.
Ha bevállalod a borda leszedését, arra figyelj, hogy bármit csinálsz, a borda alja folyamatosan párhuzamos legyen az alaplappal, magyarul ne nyomd meg egyik oldalát vagy sarkát se. Ez socketes procira érvényes. Ha slotos van a gépedben, tehát az alaplapra merőlegesen áll egy "processzorkazetta", akkor előbb azt kell kiszedned, hűtővel együtt. Tapasztalatom szerint a fehér színű paszta sokkal jobban bírja, mint az ezüst, olyat kellene beszerezned. A régi paszta maradványait először mosd le benzinnel a bordáról és a prociról is. Az új pasztából csak egészen vékony réteget kell felvinni. Újrakenés nélkül ne tedd vissza a procit, mert nem lesz jó a hővezetés, és hamar elfüstölhet emiatt.
most látom, hogy közben Stadi is válaszolt, amig én is irtam.
Csatlakozom a megjegyzéséhez, hogy a tápot valóban nemártana kicserélned. valamint a 2. bek.ben említett dolog is lehet, persze ha korábban jól ment a vga-val, akkor nem hiszem, hogy ez lenne a hiba oka.
... Hűtőborda nélkül pedig még rövid időre se kapcsold be a procit, mert ez AMD esetében a proci gyakorlatilag azonnali halálához vezet.
... És a borda visszarakásánál is ugyanarra kell figyelned, mint amit a leszedéshez írtam.
Üdv Mindenkinek!
Látom hogy valakinek gondot okoz pl az alaplap pontos típusa...erre van egy progi : az Everest. Ez egy diagnosztikai program mely windowson fut,és minden fontos dolgot kiír a gépről.Az alapokkal kezdve (pl alaplap-chipset típust)tól a wincseszter hőfokáig mindent elárul.Tehát javaslom a használatát,hogyha ilyen gondokjaitok vannak mert jó kis program...
A procihőfok lehet gond, de nem 100, hogy az a baj. Az enyém 80! C-fok (igaz ez 1 athlon XP 2500+ Barton B magos 3200+-os sebességen járatva. A táp vagy vidikari lesz a hunyó!
Te vagy az én emberem. Végre valaki, aki nem parázik, ha 50 fokos a processzor. Az enyém is felmászik 70-75 fokra néhány órányi durva terhelés után (a játék nem durva terhelés, az áramkörszimuláció igen). A BIOS 80 fokra van állítva, volt már amikor elérte. Ki kellett fújni a port a bordáról.
Első körben a gépet ki kellene alaposan takarítani. Több rejtélyesen fagyó gép kifújás után rendbejött. Biciklipumpa is jó valamennyire, csak sokat kell fújkálni. Én speciel porszívóval csinálom, csak ehhez olyan porszívó kell, aminek a csöve a kifújó részhez is csatlakoztatható. Ja, a tápot is ki kell takarítani, csunyán meg tud rakodni az is porral. A táp simán kevés lehet. Az LC235 az egyik legócskább táp, ami létezik. A kondenzátorok kiszáradnak benne, aminek hatására a feszültségek zajosak lesznek, illetve a stabilitásuk csökken. Ha kinyitod a tápot, a piros és a sárga drótok közelében levő kondenzátorok valószínűleg púposak. Ha így van, akkor kár is összeraknod ezzel a táppal a gépet. Inkább vegyél egy másikat, vagy itt kérdezt meg a szakikat, hogy érdemes-e kicserélni a kondenzátorokat benne/valaki elvállalná-e.
Szerintem sem gond a meleg
Én más technikával takarítok, mert a lakásban pillanatok alatt szilikózis lesz a fújkálásból. - Végy egy finomszálú bronzecsetet (kefét) - A porszívót szűkítő alkalmazásával állítsd max. szívóerőre. - A kefével felkavart port szívd el. - Vedd ki az összes kártyát és mezei radírral az érintkezőket finoman radírozd át. Én azért esküszöm, babonából, a bronzkefére, hogy nehogy statikusan töltődjön a "szőr". A feszültségeket én műszerrel szoktam ellenőrizni, mert szerintem az alaplapi monitoring gyakran csal. Az alaplapon felpúposodó kondik is csinálnak bajt. Nekem egy ugyanilyen gépben az összes 5V-ra rakott kondi púpos volt, és annyira szűretlen lett a feszültség, hogy a monitoron csíkos volt a kép. Már majdnem elvittem szervízbe a monitort... Végül gyakran odarakok egy szünetmentest, ahol az ügyfél erre panaszkodik tesztből, csak akkor kell fizetni ha megoldja aproblémát alapon, és meglepően sokszor már ettől megoldódik a probléma. De valójában a legtöbbször a szoftverekkel van a baj. Én újrarakokom neki a rendszert, Ő átveszi és örül, majd visszarakja gondolkodás nélkül a régi cuccait és hív, hogy megint rossz.
Sziasztok!
KKöszönöm mindenkinek a segítségét, főleg azoknak akik azt mondták, hogy takarítsak és tápot cseréljek. Tegnap így kezdődött a napom: Felkeltem, gondolkozok ki kéne takarítani a gépet. Le a Tescóba venni egy porpisztolyt (ami csak levegőt fúj ki) kemény 300 ft-volt. Haza szétszedtem a gépet. Komolyan mondom, nem ismertem meg a proci hűtőbordáját, mert tele volt porral . Ki az erkélyre és PSSSSSSZ. Egy ici, pici por sem maradt benne. El is fogyott a porpisztolyomból a cucc. Jó. Megkockáztatom a proci újrakenését (már csinálam ilyet), Le a hűtőborda. Látom, hogy a 2 cm2-es procit, csak egy 0,5cm2-es paszta fedi. Elő az alkohol, fülpiszkáló, lemostam a régi cuccot (ezüstös volt, ki is száradt). Újrakentem a hővezető pasztámmal. OK, mindent kitakarítottam(érintkezők, kártyák, még a tápot is - kivűlről). Bekapcsa a gép, ez az műkszik. El kezdek játszani a underground 1-gyel, 10 perc megfagyott. Baszki, most takarítottam. Jó, újra szétkaptam a gépet, megnéztem közelebbről a tápegységet. Az egyik kondi annyira púpos volt, hogy már majdnem kidurrant. Felhívom haveroma nincs -e egy fölös tápja. Ó, de van. Tegnap vettem, csak nem volt jó a gépembe. Rohanok érte (két uccával arréb ). Szívesen és ingyen odaadta. Haza, be a gépbe. Bekapcsa a gép. 4,5 óra jáccás után se fagyott meg. Megcsiáltam, JEEEEE . Most már egész jól műkszik. Szóval köszönöm mindenkinek a segítséget. Hálám örökké üldözni fog mindenkit. Tényleg olyat nem lehet, hogy mindenkinek pontot adni, aki azt mondta, hogy tisztítsak és hogy tápot cseréljek? Mer akkor mindenkinek adnám a pontot.- Még1szer köszönöm
Örülök, hogy ilyen olcsón sikerült kihoznod a "gépjavítást".
Most nem akarok pofátlan lenni, de én még sosem kaptam pontot.
Sziasztok.
Ebbe a témába is beírom a gondomat, hátha a másikat nem olvasta a megfelelő ember. Van egy MSI 865 Neo 2-V alaplapom. Hibásan kaptam, a bekapcsoló gombra nem csinált semmit. Rájöttem, hogy egy tranzisztor a rossz, amelyik a tápegység zöld vezetékét a testre köti. Ezt a vezetéket próbából testre kötöttem, tehát a táp elindult, és akkor megnyomtam a bekapcsoló gombot is, és elindut az alaplap többször is. Egyszer a Win-t is betöltettem vele,majd pár perc múlva kikapcsoltam a gépet (start kikapcsolás). Szépen le is állt,(monitor kikapcs, de mivel a tápegység zöld vezetéke testen volt, így kb 3mp ig még ment a táp) de azóta nem tudom elindítani. A hibás tranzisztort kicseréltem, azóta a tápegység elindul a bekapcsoló gombra (5 másodpercig nyomva, meg leáll) procihűtő forog, de semmi mást nem csinál. (jumperral már próbáltam CMOS memóriát törölni, de nem lett jó) Ha valaki el tudná mondani részletesen, hogy mi történik a bekapcsoláskor (mi fogadja a gomb jelét, milyen IC-be megy, stbstb) akkor esetleg lehet valami esélyem arra, hogy megtaláljam a hiba okát. Mivel rendes kikapcsolás óta nem indul, így azt gondolom, hogy nem hardveres a problémám.
Hangsúlyozom, nem tudom, mi a pontos áramköri megvalósítás, de abból, amit leírtál, arra következtetek, hogy a bekapcs. gomb megnyomásakor egy külön "kapcsoló" (=a tranyó) kapcsolja a tápot, és egy másik "kapcsoló" indítja magát a gépet. Ha perpill. HW hiba van, akkor a lap érzékeny arra, hogy a lap leállítása után mennyi időn belül tűnik el róla a tápfesz (vagy fordítva). Ebben az esetben még valami tönkrement attól, hogy leállt a gép és még egy darabig (3s hosszú idő) volt tápfesz a lapon.
Egyébként, ha a táp indul, a ventik forognak, de se kép, se hang (hangszóró nem csipog), az lehet attól is, hogy meghibásodott a BIOS IC. (Jelen esetben sztem nem valószínű, de azért leírom.) Annak idején volt egy vírus is, ami ilyen szinten helyben tudta hagyni a lapot. BIOS újrapörkölés után persze minden simán működött tovább.
Köszi.
Szerinted ilyen állapotban lehetséges a Bios frissítés? (a Bios chip be van forrasztva)
Ha be van forrasztva, az pech. Minimum a tápfesz lába(ka)t kellene függetleníteni a laptól, és az összeset kivezetni egy programozóhoz. Sztem felejtős. Egyszerűbb kiforrasztani, vagy valakit megkérni, hogy forrassza ki. De mint mondtam, valszeg nem ez lesz a lapod baja.
Igazábol azt lenne jó tudni, hogy (ahogy fogalmaztál) a második "kapcsoló" hol lehet. (hátha mákom van, és egy másik tranzisztor) Sajna végigkövetni lehetetlen a vezetősávokat, mert alig látni őket...
Nem létezik valamiféle billentyű kombináció a hasonló esetekre? (mert lehet, hogy csak letiltott az alaplap, mert azt hiszi, hogy valami hibás)
Nekem az Abit NF7 lapon van egy olyan, hogyha totál áramtalanítom a gépet, majd bekapcsolom a tápot, és a gép bekapcsoló nyomógombjának megnyomásakor nyomva tartom az Insert gombot, akkor alapbeállításokkal indul el. De az alapbeállítás itt azt takarja, mint amire visszaáll a cmos törlésekor is.
Azt próbáltad-e, hogy a bekapcsolás után megnyomod a reset gombot? Lehet, hogy szegény indulna, de nem kap reset jelet. Szedd ki az összes alkatrészt, csak a processzor maradjon benne, és nézd meg, mit csinál úgy. Elvileg sípolnia kellene. Ha sípol, akkor lehet bele tenni ramot, majd próba. Utána videókártyát, és szintén próba.
Hát a pontot, annak adtam, aki először mondta, hogy takarítsak+tápot cseréljek. Mondták már előtte, hogy cseréljek tápot, meg hogy takarítsam ki, de Stadi mondta először mind2t. Fogadjátok úgy, hogy mindenki kapott pontot.
üdv nekem is lenne 1 nem kis problémám a helyzet a következő én ilyennel még életemben nem találkoztam és vaktába azt mondtam volna teljsesen magabiztosan hogy ilyen nincs, de mégis van kompatibilitási hiba. szóval van 1 smcwpci-g 54mb/s Wlan kártyám amit az smc routerhez vettem mondván ha a router az, nem árt ha a kártya is. Az alaplapom Asus P4P800-SE ami állítólag elég jó, és ezzel a kártyával fagyogat a gépem nem is kicsit, nagyon.
Már mindent próbáltam ide raktam oda raktam, néztem hogy melyik IRQ-n van azt is állítgattam hogy szabad IRQ-n legyen, semmi.... tiszta ideg vagyok berakom fater gépébe (p4p800s-x) hibátlan a kártya jah az övébe is ugyanilyen van csak kicseréltem próbaképp... szal ez a helyzetem valaki tud monani valami okosat erre? azon kívül hogy hajigáljak macskát az új kártyával? köszi a választ előre is!!!!!!!!!!!!!
Az Insert-es CMOS törlés 486os alaplapon már megvolt! Mindenki kipróbálhatja 99 százalék hogy működik! És akkor nem kell jumpert rakosgatni.
Eddigi tapasztalatiam azt mutatják hogy igenis van olyan hogy az alaplap "kiköp" valamit. Például az én alaplapom nem eszi meg az olcsó memóriákat (Hynix Infineon) egyedül Kingmax al hajlandó működni. Ha nincs más megoldás cserélj alaplapot "faterrel".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |