Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   1107 / 3611
(#) klemo86 válasza Szabi 35 hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
SeaQuest-re gondolsz? DC++ hozott néhányat, ott legalább nem kell figyelni az arányokat, meg ilyen marhaságokat, és gyorsan megvan minden
(#) Szabi 35 válasza klemo86 hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Köszi megpróbálom ott beszerezni.

A DC++ programot hogyan kell használni, hogy letudjam tölteni a filmeket?
(#) Beradan válasza Szabi 35 hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Szia!
seaquest dsv:Bővebben: Link

Az első rész: Link

Trnt: Link
(#) Szabi 35 válasza Beradan hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Köszi, akkor majd megpróbálom, de most megyek, mert késő van.

Még egyszer köszönök mindent.

Sziasztok, jóéjt mindenkinek.

Klemo66: Igen, arra gondoltam, csak nem tudtam, hogyan írják.
(#) nagy hoho hozzászólása Márc 27, 2010 /
 
Ma este nem tudtam a lámpaoltáson részt venni mert Egerben voltam. A Pártom lakossági fórumot tartott több ezer ember részvételével. Érdekes lett volna ha lekapcsolják a világítás egy órára.
(#) llaci56 válasza tungsram hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Ők más időszámítás szerint járnak?
(#) SALáta hozzászólása Márc 28, 2010 /
 
Óriási segítségre lenne szükségem, bicikliszerelésnek álltam neki és elfelejtettem melyik irányba jön le a kerékről a hátsó fogaskerék sor. Tippem hogy a szabadonfutó iránnyal ellentétesen lazul az anya mégpedig azért hogy véletlenül sem eshessen le kerekezés közben. Sajnos a rozsda ami a téli időszak kerekezései miatt érte nagyon nem akarja egyik irányba sem engedni. A fogaskerék sor leszedő készülék gyakorlatilag el is ferdült, félek elnyírom a szerszámot és akkor már csak a sarokcsiszoló segít.
(#) Ricsi89 válasza SALáta hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
én régen ezt úgy oldottam meg ,hogy szétszedtem a fogaskereket, a belső részt befogtam a satuba a kereket meg letekertem róla. Más megoldás nem volt, lévén, hogy leszedőm sem volt és a 10 éves biciklin sosem volt azelőtt leszedve a fogaskerék. Ha meg úgyis cserélni akarod esetleg, akkor meg úgy is mindegy, hogy szétszeded-e vagy sem a régit.
(#) llaci56 válasza SALáta hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Normál az iránya, tehát balra lazul. Vagyis a szabadonfutó irányába.
Kell spec kulcs hozzá.
(#) hodbond válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Sziasztok, nekem 7 éves gépem van nyúzom elég rendesen és évente minimum egy hátsó tengely elferdül. Van valakinek ötlete mitől lehet?
(#) bankimajki válasza hodbond hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Vegyél jobb minőségűt és kész. Én egy kerekezem ugratok, meg mindent művelek ami jó tehet egy bicajnak, de még soha nem görbült el. Na jó én kb. 2 évente teljes felújítást tartok a bicajomon.
(#) llaci56 válasza hodbond hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Vagyis az a két végén menetes szár, - amire a golyókónuszok vannak feltekerve, - elgörbül?
(#) hodbond válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Igen, valahol olvastam hogy lehet, hogy a váz nem szimmetrikus, de ezt nem hiszem, az mennyire terheil meg ha mondjuk folyamatosan országúton hajom sok km-eren át?
(#) bankimajki válasza hodbond hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Ez a nem szimmetrikusság szerintem baromság, mivel az erőhatás amúgy sem szimmetrikusan éri a tengelyt. (A lánckerékcsoport miatt el van tolódva.) És egyébként hol görbül meg a tengely? A 2 golyós kosár közti részen?
(#) SALáta válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Köszönöm! Sikerült! Én is így gondoltam először de annyira behúzta magát hogy csak egy egyméteres vascső és kitűnő minőségű erőkar rátételre felkészített krovával tudtuk ketten meglazítani!
(#) hodbond válasza bankimajki hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Nem tudom nem szedtem szét, de ha megfordítom a bringát megtekerem a pedált, akkor a kerék elkezd ugrálni.
(#) tatabike válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Az már szép könnyű gép. Én 9 kg körül vagyok az én kontrásommal, acélvázzal, de mondjuk nekem bejátszik a bazi nehéz hátsó kontrás agy, meg magas falúak a felnik is. Fiam montija, amivel a két héttel ezelőtti börzére mentem, 10 kg körül van, ott meg a teló nehéz. De az is le van csupaszítva, nincs váltó, csak láncfeszítő, két fék, aztán jónapot. Elöl 24-es tányér, hátul meg egy 12-es, városba bőven elég.
(#) tatabike válasza hodbond hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Ha montid van, azoknál azért gyenge a hátsó tengely, mert a fogaskerék felöli csapágy kicsit beljebb van a tengelynek attól a részétől, ahol arra felfekszik a váz, mint a másik oldalon. Valószínüleg nem kazettás a hátsó agyad, hanem sima menetes racsnis, annál ez még rosszabb, mert a kazettásnál azért kicsit betolták a fogaskerekek alá a csapágyat, a menetesnél meg nem. Ezzel nem nagyon tudsz mit kezdeni sajnos, csak akkor lesz jobb, ha veszel egy komolyabb hátsó kereket. De ez azt hozza magával, hogy akkor ugrik az eredeti meghajtásod, mivel az új hátsó fogaskeréksoron ugrálni fog a régi lánc. Ha lecseréled új láncra, akkor elöl a hajtóművön fog rosszul illeszkedni, azt is cserélni kell, tehát elég költséges egy ilyen váltás.
A montiknál valóban asszimetrikus a váz, nem egyforma a két támvilla, meg az alsó láncvillák sem, éppen azért, hogy elférjen a fogaskeréksor, de a maga kerék középen legyen. Továbbá a kerék is azért gyengébb, mert azt is asszimmetrikusan fűzik, a fogaskeréksor oldalán sokkal meredekebbek a küllők, majdnem derékszöget zárnak be a tengellyel, ezért kicsi az oldaltartásuk. Én többek között ezért is használok kontrás, 27 collos kereket, nekem teljesen szimmetrikus a váz is és a kerék is, már vagy 6 éve nem kellett hozzányúlni, csak zsírozni, és egy millimétert sem üt forgás közben...
(#) tatabike válasza hodbond hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Mi az, hogy elkezd ugrálni a kerék? Ezt nem értem...
(#) DuMatyi válasza tatabike hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Én sem értem, hogy városba minek Mountain Bike. Baján (Oké, Alföld!) mindenki régi kontrás csepelekkel jár.
(#) llaci56 válasza tatabike hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Pályagépek voltak 5 kg alatt is. Azokat csak messziről csodálhattuk. Nekem ugyan nem tetszett, mert nem volt rajta semmi, még fék sem...
(Volt állítólag bambusz kerekű is, de erről csak Apámtól és Welwart [remélem, jól írom a nevét!] Úrtól hallottam.)
A Shampion és a Favorit volt a két menő márka. Néhány gramm különbség volt közöttük.
Ma teleszkópos Csepelem van... (> 200 kg)
(#) tatabike válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Igen, a pályagépek durva egy szerkezetek voltak, az biztos. Fix áttétel, örökhajtás, ohne fék. Volt szerencsém kipróbálni egyet, de csak a járdán. A teknőbe még a saját országútimmal sem mertem bemenni, nekem az túl félelmetes volt.
Van egy haverom, már 60 fele jár, Ő pályaversenyző volt régen, 17 alkalommal volt kulcscsont törése... A harmadik után már benthagyták a csontjaiban a csavarnak a "foglalatát", aztán mikor megint reccs volt, bement, aztán csak összecsavarozták. Egyszer a rögzítőt is eltörte, mert úgy versenyzett, hogy még nem szedték ki az előző törés után...
(#) tatabike válasza DuMatyi hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Nekem van ez a kontrás, váltó nélküli, elöl 42-es tányér, hátul 16-os kerék. Az áttétel 1:2.625. Ezt ki lehet pörgetni 45-50-ig, de már kétszer felmásztam vele a Kékesre is. Ahol ezt is tolni kell, mert olyan meredek, ott én a montit is tolom, mert feleannyira sem fáradok el, mintha valami puding-áttétellel 10-et tekerve haladok 1 métert...
(#) t-dani válasza hodbond hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Idézet:
„valahol olvastam hogy lehet, hogy a váz nem szimmetrikus”


Nem is feltétlen a váznak kell szimmetrikusnak lennie. Ilyen esetben (ha valóban elhajlik a tengely) a felfogatás nem szimmetrikus. Akár baromság egyesek szerint, akár nem.

Idézet:
„A lánckerékcsoport miatt el van tolódva.”


A fogaskeréksor általi asszimetriát a hátsó kerék fura, asszimetrikus fűzésével "kompenzálják".
(#) zenetom hozzászólása Márc 28, 2010 /
 
Szép jó napot!
Nemsokára érettségi, és én pont most kezdtem el PIC-ezni (kb 1 hónapja), ez olyan rossz, tanulni is kéne, de ez a PIC-ezés is megbolondított, ráadásul én nemnormális még az emeltinfót is bevállalom, nem elég a középszintű 5-ös
A warnt én kértem, oka pedig: Bővebben: Link
Ráadásul elfelejtettem amit az eddigi 12 évben tanultam
(#) tatabike válasza t-dani hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Most leírtad ugyanazt, mint én...
(#) hodbond válasza tatabike hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Fejjel lefelé fordítva a gépet, megtekerve a pedált a keréken egy pontot kijelölve kicsit olvlis pályát jár be nem kerek ívet és ez berázza az egész gépet. Ne haragudj, hogy nem votlam egyértelmű.
(#) tatabike válasza hodbond hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Ja, így már értem. Ez nem a tengely hajlása miatt van, egyszerűen tojás alakú a kereked, centíroztatni kell. Vagy rosszul van felrakva a külső gumi.
(#) llaci56 válasza tatabike hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Így nem kell annyit gépelni, elég másolni.
(#) tatabike válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Na, köbzoli is áttért a CTRL+C/CTRL+V-re, és csak szerkeszt...
Következő: »»   1107 / 3611
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem