Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
SeaQuest-re gondolsz? DC++ hozott néhányat, ott legalább nem kell figyelni az arányokat, meg ilyen marhaságokat, és gyorsan megvan minden
Köszi megpróbálom ott beszerezni.
A DC++ programot hogyan kell használni, hogy letudjam tölteni a filmeket?
Köszi, akkor majd megpróbálom, de most megyek, mert késő van.
Még egyszer köszönök mindent. Sziasztok, jóéjt mindenkinek. Klemo66: Igen, arra gondoltam, csak nem tudtam, hogyan írják.
Ma este nem tudtam a lámpaoltáson részt venni mert Egerben voltam. A Pártom lakossági fórumot tartott több ezer ember részvételével. Érdekes lett volna ha lekapcsolják a világítás egy órára.
Óriási segítségre lenne szükségem, bicikliszerelésnek álltam neki és elfelejtettem melyik irányba jön le a kerékről a hátsó fogaskerék sor. Tippem hogy a szabadonfutó iránnyal ellentétesen lazul az anya mégpedig azért hogy véletlenül sem eshessen le kerekezés közben. Sajnos a rozsda ami a téli időszak kerekezései miatt érte nagyon nem akarja egyik irányba sem engedni. A fogaskerék sor leszedő készülék gyakorlatilag el is ferdült, félek elnyírom a szerszámot és akkor már csak a sarokcsiszoló segít.
én régen ezt úgy oldottam meg ,hogy szétszedtem a fogaskereket, a belső részt befogtam a satuba a kereket meg letekertem róla. Más megoldás nem volt, lévén, hogy leszedőm sem volt és a 10 éves biciklin sosem volt azelőtt leszedve a fogaskerék. Ha meg úgyis cserélni akarod esetleg, akkor meg úgy is mindegy, hogy szétszeded-e vagy sem a régit.
Normál az iránya, tehát balra lazul. Vagyis a szabadonfutó irányába.
Kell spec kulcs hozzá.
Sziasztok, nekem 7 éves gépem van nyúzom elég rendesen és évente minimum egy hátsó tengely elferdül. Van valakinek ötlete mitől lehet?
Vegyél jobb minőségűt és kész. Én egy kerekezem ugratok, meg mindent művelek ami jó tehet egy bicajnak, de még soha nem görbült el. Na jó én kb. 2 évente teljes felújítást tartok a bicajomon.
Vagyis az a két végén menetes szár, - amire a golyókónuszok vannak feltekerve, - elgörbül?
Igen, valahol olvastam hogy lehet, hogy a váz nem szimmetrikus, de ezt nem hiszem, az mennyire terheil meg ha mondjuk folyamatosan országúton hajom sok km-eren át?
Ez a nem szimmetrikusság szerintem baromság, mivel az erőhatás amúgy sem szimmetrikusan éri a tengelyt. (A lánckerékcsoport miatt el van tolódva.) És egyébként hol görbül meg a tengely? A 2 golyós kosár közti részen?
Köszönöm! Sikerült! Én is így gondoltam először de annyira behúzta magát hogy csak egy egyméteres vascső és kitűnő minőségű erőkar rátételre felkészített krovával tudtuk ketten meglazítani!
Nem tudom nem szedtem szét, de ha megfordítom a bringát megtekerem a pedált, akkor a kerék elkezd ugrálni.
Az már szép könnyű gép. Én 9 kg körül vagyok az én kontrásommal, acélvázzal, de mondjuk nekem bejátszik a bazi nehéz hátsó kontrás agy, meg magas falúak a felnik is. Fiam montija, amivel a két héttel ezelőtti börzére mentem, 10 kg körül van, ott meg a teló nehéz. De az is le van csupaszítva, nincs váltó, csak láncfeszítő, két fék, aztán jónapot. Elöl 24-es tányér, hátul meg egy 12-es, városba bőven elég.
Ha montid van, azoknál azért gyenge a hátsó tengely, mert a fogaskerék felöli csapágy kicsit beljebb van a tengelynek attól a részétől, ahol arra felfekszik a váz, mint a másik oldalon. Valószínüleg nem kazettás a hátsó agyad, hanem sima menetes racsnis, annál ez még rosszabb, mert a kazettásnál azért kicsit betolták a fogaskerekek alá a csapágyat, a menetesnél meg nem. Ezzel nem nagyon tudsz mit kezdeni sajnos, csak akkor lesz jobb, ha veszel egy komolyabb hátsó kereket. De ez azt hozza magával, hogy akkor ugrik az eredeti meghajtásod, mivel az új hátsó fogaskeréksoron ugrálni fog a régi lánc. Ha lecseréled új láncra, akkor elöl a hajtóművön fog rosszul illeszkedni, azt is cserélni kell, tehát elég költséges egy ilyen váltás.
A montiknál valóban asszimetrikus a váz, nem egyforma a két támvilla, meg az alsó láncvillák sem, éppen azért, hogy elférjen a fogaskeréksor, de a maga kerék középen legyen. Továbbá a kerék is azért gyengébb, mert azt is asszimmetrikusan fűzik, a fogaskeréksor oldalán sokkal meredekebbek a küllők, majdnem derékszöget zárnak be a tengellyel, ezért kicsi az oldaltartásuk. Én többek között ezért is használok kontrás, 27 collos kereket, nekem teljesen szimmetrikus a váz is és a kerék is, már vagy 6 éve nem kellett hozzányúlni, csak zsírozni, és egy millimétert sem üt forgás közben...
Mi az, hogy elkezd ugrálni a kerék? Ezt nem értem...
Én sem értem, hogy városba minek Mountain Bike. Baján (Oké, Alföld!) mindenki régi kontrás csepelekkel jár.
Pályagépek voltak 5 kg alatt is. Azokat csak messziről csodálhattuk. Nekem ugyan nem tetszett, mert nem volt rajta semmi, még fék sem...
(Volt állítólag bambusz kerekű is, de erről csak Apámtól és Welwart [remélem, jól írom a nevét!] Úrtól hallottam.) A Shampion és a Favorit volt a két menő márka. Néhány gramm különbség volt közöttük. Ma teleszkópos Csepelem van... (> 200 kg)
Igen, a pályagépek durva egy szerkezetek voltak, az biztos. Fix áttétel, örökhajtás, ohne fék. Volt szerencsém kipróbálni egyet, de csak a járdán. A teknőbe még a saját országútimmal sem mertem bemenni, nekem az túl félelmetes volt.
Van egy haverom, már 60 fele jár, Ő pályaversenyző volt régen, 17 alkalommal volt kulcscsont törése... A harmadik után már benthagyták a csontjaiban a csavarnak a "foglalatát", aztán mikor megint reccs volt, bement, aztán csak összecsavarozták. Egyszer a rögzítőt is eltörte, mert úgy versenyzett, hogy még nem szedték ki az előző törés után...
Nekem van ez a kontrás, váltó nélküli, elöl 42-es tányér, hátul 16-os kerék. Az áttétel 1:2.625. Ezt ki lehet pörgetni 45-50-ig, de már kétszer felmásztam vele a Kékesre is. Ahol ezt is tolni kell, mert olyan meredek, ott én a montit is tolom, mert feleannyira sem fáradok el, mintha valami puding-áttétellel 10-et tekerve haladok 1 métert...
Idézet: „valahol olvastam hogy lehet, hogy a váz nem szimmetrikus” Nem is feltétlen a váznak kell szimmetrikusnak lennie. Ilyen esetben (ha valóban elhajlik a tengely) a felfogatás nem szimmetrikus. Akár baromság egyesek szerint, akár nem. Idézet: „A lánckerékcsoport miatt el van tolódva.” A fogaskeréksor általi asszimetriát a hátsó kerék fura, asszimetrikus fűzésével "kompenzálják".
Szép jó napot!
Nemsokára érettségi, és én pont most kezdtem el PIC-ezni (kb 1 hónapja), ez olyan rossz, tanulni is kéne, de ez a PIC-ezés is megbolondított, ráadásul én nemnormális még az emeltinfót is bevállalom, nem elég a középszintű 5-ös A warnt én kértem, oka pedig: Bővebben: Link Ráadásul elfelejtettem amit az eddigi 12 évben tanultam
Fejjel lefelé fordítva a gépet, megtekerve a pedált a keréken egy pontot kijelölve kicsit olvlis pályát jár be nem kerek ívet és ez berázza az egész gépet. Ne haragudj, hogy nem votlam egyértelmű.
Ja, így már értem. Ez nem a tengely hajlása miatt van, egyszerűen tojás alakú a kereked, centíroztatni kell. Vagy rosszul van felrakva a külső gumi.
Így nem kell annyit gépelni, elég másolni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |