Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   42 / 338
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Igy van. Régi Golfok fapados változatában még volt olyan, hogy a relé helyén egy réz áthidalo volt. Ha ezt kivetted, és a helyére betoltál egy odavalo relét, lett szakaszos ablaktörlöd is. (plusz a spricnivel töröl egyet-kettöt a lapát)
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
És ha nagyon akarunk, akkor építhetünk is ilyet Link
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Nagyon nem akarunk, mert egyszerübb a relésdobozbol elökotorni egyet, van benne egy pár tucat.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Ennek dacára: grat!
(#) conetro hozzászólása Márc 24, 2010 /
 
Hello.Mindenkinek.Van egy berlingóm,és elég zavaró,hogy a rádió csak akkor szól ha jár a motor.
Van egy funkció,amivel a leállitás után még egy darabig müködik.
Az lenne a kérdésem,hogy hogyan tudom átkötni,vagy megoldani hogy a kulcs kivétele után is használhassam a rádiót.Volt már valakinek hasonló problémája?Hogyan oldotta meg?Elöre is köszi minden választ.
(#) akos70 válasza conetro hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Két (+) megy a rádiohoz, egyik állando, másik gyujtás.
A rádio ezen két vezetékét egyre, az állando (+)-ra kötöd. A másikat meg leszigeteled.
(#) holicse válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Döntöttem!
Mindenképpen az elsőt választom beavatkozási pontnak. A gáz lesz nullába húzva valahogy. Kiegészítendő szavaidat, az is ez mellett szól másokkal szemben, hogy gyárilag is ezt tervezték bele a dologba a röpsúly által, legfeljebb azzal nem ment teljes nullába, most meg fog. De még így is ezzel a megoldással vállalom a legkevesebb be nem tervezett akciót, s rá reakciót.
Fordulatmérésre marad a frekimérés inkább, de ez csak azért, mert odabent a röpsúly útjából kivágni a gázkar ottani részét (hogy a röpsúly azt ne érje el) már visszafordíthatatlan változásokat fog okozni. Ráadásul, az egy olajjal fröcskölt tér, amibe egy idegen tárgyat kellene elhelyeznem, s azt ott valahogy rögzítenem. Persze ez a rögzítés is kérdéses, azt ott hova. Így tehát a frekimérés a kézenfekvő megoldás, egyszerű, kintről elintézhető, mégis pontos értéket ad.

Tehát ott tartok, ahol az elején tartottam, hisz eredendően is ezzel jöttem ide kérdezni. Viszont nagyon sok új dolgot hoztatok be a képpbe, amikre nem is gondoltam, nem is tudtam róla. Ezért nagyon örülök, hogy konzultáltunk, hogy foglalkoztatok a dogommal. Köszönöm szépen.
Azt gondolom (és ez nem sértés szándékú), hogy ti itt inkább az autóhoz, a mechanikához értetek, semmint az elektronikai tervezés, építéshez. Ezért nem volt szerencsés, hogy a kérdésemet, amit eredendően nem ebbe a témarovatba raktam fel, átrakta a moderáció(?) ide. De nem baj, nem bántam meg.
Az áramkör megtervezésének kérdését megpróbálom egy régi ismerősöm elé vinni, aki, mint kiderült e témában munkálkodik.
Köszönöm a segítséget mindenkinek, hajrá előre tovább!!!
holicse
(#) zolika60 válasza holicse hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Szép feladat, sok sikert hozzá. Jeladót a főtengelyre is lehet szerelni, hisz annak a fordulat száma érdekes. De egyéb fordulat arányos alkatrész is megfelel.
(#) karika200 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Még egy ablaktörlős kérdést feltennék... Az ablaktörlő folyadékot felspriccelő motorommal van egy kis gond... Ha ráadom a feszültséget direktbe, dolgozik ahogy kell, de ha a rávaló sarukat rádugom, nem történik semmi, max 0,5 voltra emelkedik a feszültség ha bekapcsolom, és annyi. Viszont ha nincs rajta a saru a motoron, akkor 12 volt megjelenik rajta, ahogy illik, és ilyenkor az ablaktörlők is elindulnak, ahogy elkellene. Sima törlő módban a törlők működnek egyébként, csak a mosás+törlő kombó nem megy. Szerntem azért mert érzi, hogy nem nyomott fel semmit az ablakra... Ennek mi lehet az okozója? Erre tud valaki megoldást?

Köszönöm, karika200
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Jol emlékszem, Golf2?
Az ablaktörlökar mögött ha bekukucskálsz a kapcsoloba, látod a moso érintkezöit. Oda spriccelj be kontaktsprét, mosd le rola a mocskot. A burkolatot se kell levenni. Ha nagyon preciz vagy, szétszedheted, megcsiszolhatod, de ennyi is elég szokott lenni.
(#) karika200 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Igen, kettes golf Köszönöm a tippet, kipróbálom. Bár nem hiszem, hogy ez kapcsoló probléma lenne, hiszen, ha nincs rádugva a motor, akkor ad feszültséget a kábelre, amúgy meg nemigen. De megpróbálom, hátha

Köszönöm a tippet
(#) potyo válasza karika200 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Köss a motor helyett oda egy fényszóróizzót, és mindjárt meglátod, hogy mégse ad oda feszültséget.
(#) karika200 válasza potyo hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
az lesz Holnap megyünk egyet vakációzni, aztán ha hazajöttünk szerdán kipróbálom a sprayt

Köszönöm;]
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Bár nem hiszem, hogy ez kapcsoló probléma lenne
Én meg csodálkoznék, ha nem az lenne.
(#) karika200 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Legyen igazad;] Ez lenne a legjobb eset, mert akkor tudjuk mi baja és a gyógymód is adott. Majd jelentem mire jutottam
(#) bakaruha hozzászólása Márc 28, 2010 /
 
Sziasztok keresek etanol átalakító kapcsolási rajzokat
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
A II golfnál a biztosíték tábla is szokott kontakthibás lenni. Több rétegből van összerakva és eloxidálódnak az átvezető tüskék. Ha szerencséd van csak a kábelcsatlakozónál, ha nem akkor belül is.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Szokott, de inkább nagyobb áramigényü fogyasztoknál (pl fényszorok, fütömotor...).
Ez a kapcsolohiba tipikus a VW-knél.
(#) karika200 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Nos, majd ma kiderül az igazság, kap egy kis kontakt sprayt azt meglátjuk mi lesz... Addigis.. Mivel a hátsó amlaktörlő egyátalán nem működött, kiszedtem a motort, hogy kipróbáljam, egyátalán jó-e... És igen, úgytűnik minden oké vele, Viszont 3 kábel megy rá, egyik a test, egyik a +, a harmadikat nem nagyon értem, hogy minek megy rá. Mindenesetre a hátsó ablaktörlő motoron egyfolytában van feszültség, mind a 2 vezetéken(53 és 53a csatlakozók). Ilyet láttál már?

Köszönöm a választ
(#) zolika60 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Az állandó + a végállás kapcsolónak kell, ami csak alaphelyzetben engedi megállni a motort. Különben véletlen szerűen sikerülne neki, ahogy kikapcsolod.
Idézet:
„Ilyet láttál már?”

Csak ilyet láttam.
(#) karika200 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Áhh, tényleg.. erre nem is gondoltam.. Köszönöm. Viszont akkor sem értem, hogy a másik lábán is minek van állandóan feszültség. Itt valami nagyon nem stimmel.. Vagy a kapcsolónál lesz vmi nagy gubanc, vagy nemtudom.
(#) zolika60 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Valami lakatos mester nem dolgozott rajta? Összeégett kábelköteg is ehet az oka. Ha jól emlékszem a baloldali küszöb mentén a szőnyeg alatt megy hátra a köteg. Ha itt vagy a bal hátsó doblemez környékén hegesztettek, az igen csak okozhatja ezt a hibát.
(#) karika200 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Hmm, megnézem majd, mert lakatolva szerintem volt nem olyan rég. Viszont. Testet nem kapott rendesen a motor, azért nem ment az állandó + ellenére sem. Most letesteltem, de hát ugye mivel a bejövő +-on állandó feszültség van, ezért körbe-körbe forog a motor a végtelenségig... Na majd megnézem azt a kábelköteget... Köszönöm ;]
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Elöször huzd ki a reléjét, az egyszerübb. Ha ugy megáll, akkor nem kell a szönyeget bontogatnod.
(#) karika200 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Ja, igen... ezt próbáltam, csak elfelejtettem írni... és furcsálltam is, hogy nem állt meg :\ ..és legutóbb mikor a rádió testelésével volt gondom, akkor láttam egy jó nagy hegesztett foltot az autó oldalán, pont ott ahol megy a hátsó törlő kábelkötege.. gyanítom ott lesz a hiba. :\
(#) potyo válasza karika200 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Akkor ez elég egyértelmű. Lehet, hogy nem éri meg a szőnyeget bontogatni, inkább dugj be végig másik drótot.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Az is esztétikusabb a szönyeg alatt.
A másik, ami a bontás mellett szol, hogy ha egy vezeték megégett, megéghetett több is. Jobb a végére járni.

Épp ma csináltam egy Fordot, küszöbölés után nem indult, nem ment a tápszivattyu. Bontás után kiderült, hogy picit beleszaladt a flex a kötegbe, 4 vezetéket vágott át, ebböl csak egy kellet a tápszivattyunak.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Már úgy értettem, hogy ha be lehet dugni a küszöbbe elöl és hátul hozzá lehet férni, akkor így csinálnám. Ha viszont nem, akkor muszáj bontani.
(#) brigi hozzászólása Márc 31, 2010 /
 
Sziasztok!
1.4-es Honda Citynk (2007-es)van, központi zárral. Az lenne a kérdésem, hogy az ablakemelőket nem lehetne összehozni, hogy a központi zár (távirányítós) bezárásával a lentfelejtett ablakok felhúzódjanak automatikusan? A központizár és az ablakemlők is gyári széria tartozék!
Előre is köszi: Tomi
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Márc 31, 2010 /
 
Értelek én, és a mai Fordnál én is gondoltam rá, a küszöbdiszléc alatt hátraviszek egy drotot a pumpáig, az elöbb leirtak miatt döntöttem ugy, hogy inkább bontok többet. És aztán kiderült, hogy jol döntöttem.
Következő: »»   42 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem