Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Igy van. Régi Golfok fapados változatában még volt olyan, hogy a relé helyén egy réz áthidalo volt. Ha ezt kivetted, és a helyére betoltál egy odavalo relét, lett szakaszos ablaktörlöd is. (plusz a spricnivel töröl egyet-kettöt a lapát)
És ha nagyon akarunk, akkor építhetünk is ilyet Link
![]()
Nagyon nem akarunk, mert egyszerübb a relésdobozbol elökotorni egyet, van benne egy pár tucat.
![]()
Hello.Mindenkinek.Van egy berlingóm,és elég zavaró,hogy a rádió csak akkor szól ha jár a motor.
Van egy funkció,amivel a leállitás után még egy darabig müködik. Az lenne a kérdésem,hogy hogyan tudom átkötni,vagy megoldani hogy a kulcs kivétele után is használhassam a rádiót.Volt már valakinek hasonló problémája?Hogyan oldotta meg?Elöre is köszi minden választ.
Két (+) megy a rádiohoz, egyik állando, másik gyujtás.
A rádio ezen két vezetékét egyre, az állando (+)-ra kötöd. A másikat meg leszigeteled.
Döntöttem!
Mindenképpen az elsőt választom beavatkozási pontnak. A gáz lesz nullába húzva valahogy. Kiegészítendő szavaidat, az is ez mellett szól másokkal szemben, hogy gyárilag is ezt tervezték bele a dologba a röpsúly által, legfeljebb azzal nem ment teljes nullába, most meg fog. De még így is ezzel a megoldással vállalom a legkevesebb be nem tervezett akciót, s rá reakciót. Fordulatmérésre marad a frekimérés inkább, de ez csak azért, mert odabent a röpsúly útjából kivágni a gázkar ottani részét (hogy a röpsúly azt ne érje el) már visszafordíthatatlan változásokat fog okozni. Ráadásul, az egy olajjal fröcskölt tér, amibe egy idegen tárgyat kellene elhelyeznem, s azt ott valahogy rögzítenem. Persze ez a rögzítés is kérdéses, azt ott hova. Így tehát a frekimérés a kézenfekvő megoldás, egyszerű, kintről elintézhető, mégis pontos értéket ad. Tehát ott tartok, ahol az elején tartottam, hisz eredendően is ezzel jöttem ide kérdezni. Viszont nagyon sok új dolgot hoztatok be a képpbe, amikre nem is gondoltam, nem is tudtam róla. Ezért nagyon örülök, hogy konzultáltunk, hogy foglalkoztatok a dogommal. Köszönöm szépen. Azt gondolom (és ez nem sértés szándékú), hogy ti itt inkább az autóhoz, a mechanikához értetek, semmint az elektronikai tervezés, építéshez. Ezért nem volt szerencsés, hogy a kérdésemet, amit eredendően nem ebbe a témarovatba raktam fel, átrakta a moderáció(?) ide. De nem baj, nem bántam meg. ![]() Az áramkör megtervezésének kérdését megpróbálom egy régi ismerősöm elé vinni, aki, mint kiderült e témában munkálkodik. Köszönöm a segítséget mindenkinek, hajrá előre tovább!!! holicse
Szép feladat, sok sikert hozzá.
![]()
Még egy ablaktörlős kérdést feltennék...
![]() ![]() Köszönöm, karika200
Jol emlékszem, Golf2?
Az ablaktörlökar mögött ha bekukucskálsz a kapcsoloba, látod a moso érintkezöit. Oda spriccelj be kontaktsprét, mosd le rola a mocskot. A burkolatot se kell levenni. Ha nagyon preciz vagy, szétszedheted, megcsiszolhatod, de ennyi is elég szokott lenni.
Igen, kettes golf
![]() ![]() Köszönöm a tippet ![]()
Köss a motor helyett oda egy fényszóróizzót, és mindjárt meglátod, hogy mégse ad oda feszültséget.
az lesz
![]() ![]() Köszönöm;]
Bár nem hiszem, hogy ez kapcsoló probléma lenne
Én meg csodálkoznék, ha nem az lenne. ![]()
Legyen igazad;] Ez lenne a legjobb eset, mert akkor tudjuk mi baja és a gyógymód is adott. Majd jelentem mire jutottam
![]()
A II golfnál a biztosíték tábla is szokott kontakthibás lenni. Több rétegből van összerakva és eloxidálódnak az átvezető tüskék. Ha szerencséd van csak a kábelcsatlakozónál, ha nem akkor belül is.
Szokott, de inkább nagyobb áramigényü fogyasztoknál (pl fényszorok, fütömotor...).
Ez a kapcsolohiba tipikus a VW-knél.
Nos, majd ma kiderül az igazság, kap egy kis kontakt sprayt azt meglátjuk mi lesz... Addigis.. Mivel a hátsó amlaktörlő egyátalán nem működött, kiszedtem a motort, hogy kipróbáljam, egyátalán jó-e... És igen, úgytűnik minden oké vele, Viszont 3 kábel megy rá, egyik a test, egyik a +, a harmadikat nem nagyon értem, hogy minek megy rá. Mindenesetre a hátsó ablaktörlő motoron egyfolytában van feszültség, mind a 2 vezetéken(53 és 53a csatlakozók). Ilyet láttál már?
![]() Köszönöm a választ ![]()
Az állandó + a végállás kapcsolónak kell, ami csak alaphelyzetben engedi megállni a motort. Különben véletlen szerűen sikerülne neki, ahogy kikapcsolod.
Idézet: „Ilyet láttál már?” Csak ilyet láttam. ![]()
Áhh, tényleg.. erre nem is gondoltam..
![]()
Valami lakatos mester nem dolgozott rajta? Összeégett kábelköteg is ehet az oka. Ha jól emlékszem a baloldali küszöb mentén a szőnyeg alatt megy hátra a köteg. Ha itt vagy a bal hátsó doblemez környékén hegesztettek, az igen csak okozhatja ezt a hibát.
Hmm, megnézem majd, mert lakatolva szerintem volt nem olyan rég. Viszont. Testet nem kapott rendesen a motor, azért nem ment az állandó + ellenére sem. Most letesteltem, de hát ugye mivel a bejövő +-on állandó feszültség van, ezért körbe-körbe forog a motor a végtelenségig... Na majd megnézem azt a kábelköteget... Köszönöm ;]
Elöször huzd ki a reléjét, az egyszerübb. Ha ugy megáll, akkor nem kell a szönyeget bontogatnod.
Ja, igen... ezt próbáltam, csak elfelejtettem írni... és furcsálltam is, hogy nem állt meg :\ ..és legutóbb mikor a rádió testelésével volt gondom, akkor láttam egy jó nagy hegesztett foltot az autó oldalán, pont ott ahol megy a hátsó törlő kábelkötege.. gyanítom ott lesz a hiba. :\
Akkor ez elég egyértelmű. Lehet, hogy nem éri meg a szőnyeget bontogatni, inkább dugj be végig másik drótot.
Az is esztétikusabb a szönyeg alatt.
![]() A másik, ami a bontás mellett szol, hogy ha egy vezeték megégett, megéghetett több is. Jobb a végére járni. Épp ma csináltam egy Fordot, küszöbölés után nem indult, nem ment a tápszivattyu. Bontás után kiderült, hogy picit beleszaladt a flex a kötegbe, 4 vezetéket vágott át, ebböl csak egy kellet a tápszivattyunak.
Már úgy értettem, hogy ha be lehet dugni a küszöbbe elöl és hátul hozzá lehet férni, akkor így csinálnám. Ha viszont nem, akkor muszáj bontani.
Sziasztok!
1.4-es Honda Citynk (2007-es)van, központi zárral. Az lenne a kérdésem, hogy az ablakemelőket nem lehetne összehozni, hogy a központi zár (távirányítós) bezárásával a lentfelejtett ablakok felhúzódjanak automatikusan? A központizár és az ablakemlők is gyári széria tartozék! Előre is köszi: Tomi ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |