Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Igy van. Régi Golfok fapados változatában még volt olyan, hogy a relé helyén egy réz áthidalo volt. Ha ezt kivetted, és a helyére betoltál egy odavalo relét, lett szakaszos ablaktörlöd is. (plusz a spricnivel töröl egyet-kettöt a lapát)
És ha nagyon akarunk, akkor építhetünk is ilyet Link
Nagyon nem akarunk, mert egyszerübb a relésdobozbol elökotorni egyet, van benne egy pár tucat.
Hello.Mindenkinek.Van egy berlingóm,és elég zavaró,hogy a rádió csak akkor szól ha jár a motor.
Van egy funkció,amivel a leállitás után még egy darabig müködik. Az lenne a kérdésem,hogy hogyan tudom átkötni,vagy megoldani hogy a kulcs kivétele után is használhassam a rádiót.Volt már valakinek hasonló problémája?Hogyan oldotta meg?Elöre is köszi minden választ.
Két (+) megy a rádiohoz, egyik állando, másik gyujtás.
A rádio ezen két vezetékét egyre, az állando (+)-ra kötöd. A másikat meg leszigeteled.
Döntöttem!
Mindenképpen az elsőt választom beavatkozási pontnak. A gáz lesz nullába húzva valahogy. Kiegészítendő szavaidat, az is ez mellett szól másokkal szemben, hogy gyárilag is ezt tervezték bele a dologba a röpsúly által, legfeljebb azzal nem ment teljes nullába, most meg fog. De még így is ezzel a megoldással vállalom a legkevesebb be nem tervezett akciót, s rá reakciót. Fordulatmérésre marad a frekimérés inkább, de ez csak azért, mert odabent a röpsúly útjából kivágni a gázkar ottani részét (hogy a röpsúly azt ne érje el) már visszafordíthatatlan változásokat fog okozni. Ráadásul, az egy olajjal fröcskölt tér, amibe egy idegen tárgyat kellene elhelyeznem, s azt ott valahogy rögzítenem. Persze ez a rögzítés is kérdéses, azt ott hova. Így tehát a frekimérés a kézenfekvő megoldás, egyszerű, kintről elintézhető, mégis pontos értéket ad. Tehát ott tartok, ahol az elején tartottam, hisz eredendően is ezzel jöttem ide kérdezni. Viszont nagyon sok új dolgot hoztatok be a képpbe, amikre nem is gondoltam, nem is tudtam róla. Ezért nagyon örülök, hogy konzultáltunk, hogy foglalkoztatok a dogommal. Köszönöm szépen. Azt gondolom (és ez nem sértés szándékú), hogy ti itt inkább az autóhoz, a mechanikához értetek, semmint az elektronikai tervezés, építéshez. Ezért nem volt szerencsés, hogy a kérdésemet, amit eredendően nem ebbe a témarovatba raktam fel, átrakta a moderáció(?) ide. De nem baj, nem bántam meg. Az áramkör megtervezésének kérdését megpróbálom egy régi ismerősöm elé vinni, aki, mint kiderült e témában munkálkodik. Köszönöm a segítséget mindenkinek, hajrá előre tovább!!! holicse
Szép feladat, sok sikert hozzá. Jeladót a főtengelyre is lehet szerelni, hisz annak a fordulat száma érdekes. De egyéb fordulat arányos alkatrész is megfelel.
Még egy ablaktörlős kérdést feltennék... Az ablaktörlő folyadékot felspriccelő motorommal van egy kis gond... Ha ráadom a feszültséget direktbe, dolgozik ahogy kell, de ha a rávaló sarukat rádugom, nem történik semmi, max 0,5 voltra emelkedik a feszültség ha bekapcsolom, és annyi. Viszont ha nincs rajta a saru a motoron, akkor 12 volt megjelenik rajta, ahogy illik, és ilyenkor az ablaktörlők is elindulnak, ahogy elkellene. Sima törlő módban a törlők működnek egyébként, csak a mosás+törlő kombó nem megy. Szerntem azért mert érzi, hogy nem nyomott fel semmit az ablakra... Ennek mi lehet az okozója? Erre tud valaki megoldást?
Köszönöm, karika200
Jol emlékszem, Golf2?
Az ablaktörlökar mögött ha bekukucskálsz a kapcsoloba, látod a moso érintkezöit. Oda spriccelj be kontaktsprét, mosd le rola a mocskot. A burkolatot se kell levenni. Ha nagyon preciz vagy, szétszedheted, megcsiszolhatod, de ennyi is elég szokott lenni.
Igen, kettes golf Köszönöm a tippet, kipróbálom. Bár nem hiszem, hogy ez kapcsoló probléma lenne, hiszen, ha nincs rádugva a motor, akkor ad feszültséget a kábelre, amúgy meg nemigen. De megpróbálom, hátha
Köszönöm a tippet
Köss a motor helyett oda egy fényszóróizzót, és mindjárt meglátod, hogy mégse ad oda feszültséget.
az lesz Holnap megyünk egyet vakációzni, aztán ha hazajöttünk szerdán kipróbálom a sprayt
Köszönöm;]
Bár nem hiszem, hogy ez kapcsoló probléma lenne
Én meg csodálkoznék, ha nem az lenne.
Legyen igazad;] Ez lenne a legjobb eset, mert akkor tudjuk mi baja és a gyógymód is adott. Majd jelentem mire jutottam
A II golfnál a biztosíték tábla is szokott kontakthibás lenni. Több rétegből van összerakva és eloxidálódnak az átvezető tüskék. Ha szerencséd van csak a kábelcsatlakozónál, ha nem akkor belül is.
Szokott, de inkább nagyobb áramigényü fogyasztoknál (pl fényszorok, fütömotor...).
Ez a kapcsolohiba tipikus a VW-knél.
Nos, majd ma kiderül az igazság, kap egy kis kontakt sprayt azt meglátjuk mi lesz... Addigis.. Mivel a hátsó amlaktörlő egyátalán nem működött, kiszedtem a motort, hogy kipróbáljam, egyátalán jó-e... És igen, úgytűnik minden oké vele, Viszont 3 kábel megy rá, egyik a test, egyik a +, a harmadikat nem nagyon értem, hogy minek megy rá. Mindenesetre a hátsó ablaktörlő motoron egyfolytában van feszültség, mind a 2 vezetéken(53 és 53a csatlakozók). Ilyet láttál már?
Köszönöm a választ
Az állandó + a végállás kapcsolónak kell, ami csak alaphelyzetben engedi megállni a motort. Különben véletlen szerűen sikerülne neki, ahogy kikapcsolod.
Idézet: „Ilyet láttál már?” Csak ilyet láttam.
Áhh, tényleg.. erre nem is gondoltam.. Köszönöm. Viszont akkor sem értem, hogy a másik lábán is minek van állandóan feszültség. Itt valami nagyon nem stimmel.. Vagy a kapcsolónál lesz vmi nagy gubanc, vagy nemtudom.
Valami lakatos mester nem dolgozott rajta? Összeégett kábelköteg is ehet az oka. Ha jól emlékszem a baloldali küszöb mentén a szőnyeg alatt megy hátra a köteg. Ha itt vagy a bal hátsó doblemez környékén hegesztettek, az igen csak okozhatja ezt a hibát.
Hmm, megnézem majd, mert lakatolva szerintem volt nem olyan rég. Viszont. Testet nem kapott rendesen a motor, azért nem ment az állandó + ellenére sem. Most letesteltem, de hát ugye mivel a bejövő +-on állandó feszültség van, ezért körbe-körbe forog a motor a végtelenségig... Na majd megnézem azt a kábelköteget... Köszönöm ;]
Elöször huzd ki a reléjét, az egyszerübb. Ha ugy megáll, akkor nem kell a szönyeget bontogatnod.
Ja, igen... ezt próbáltam, csak elfelejtettem írni... és furcsálltam is, hogy nem állt meg :\ ..és legutóbb mikor a rádió testelésével volt gondom, akkor láttam egy jó nagy hegesztett foltot az autó oldalán, pont ott ahol megy a hátsó törlő kábelkötege.. gyanítom ott lesz a hiba. :\
Akkor ez elég egyértelmű. Lehet, hogy nem éri meg a szőnyeget bontogatni, inkább dugj be végig másik drótot.
Az is esztétikusabb a szönyeg alatt.
A másik, ami a bontás mellett szol, hogy ha egy vezeték megégett, megéghetett több is. Jobb a végére járni. Épp ma csináltam egy Fordot, küszöbölés után nem indult, nem ment a tápszivattyu. Bontás után kiderült, hogy picit beleszaladt a flex a kötegbe, 4 vezetéket vágott át, ebböl csak egy kellet a tápszivattyunak.
Már úgy értettem, hogy ha be lehet dugni a küszöbbe elöl és hátul hozzá lehet férni, akkor így csinálnám. Ha viszont nem, akkor muszáj bontani.
Sziasztok!
1.4-es Honda Citynk (2007-es)van, központi zárral. Az lenne a kérdésem, hogy az ablakemelőket nem lehetne összehozni, hogy a központi zár (távirányítós) bezárásával a lentfelejtett ablakok felhúzódjanak automatikusan? A központizár és az ablakemlők is gyári széria tartozék! Előre is köszi: Tomi |
Bejelentkezés
Hirdetés |