Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni: Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel. Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek. Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Lapozás: OK   69 / 380
(#) elektromania92 válasza mex hozzászólására (») Márc 20, 2010 /

Ezt most nem értettem, de nem probléma. Kezdő vagyok.
Annyit elfelejtettem írni, hogy melegedik a primer tekercs huzalja.
(#) tamast2 hozzászólása Márc 25, 2010 /

A masik topicbol kizavartak
A hiradastechnikaban milyen transzformatorokat hasznalnak altalaban? Inkabb a regiekben milyenek voltak? Toroid, lemezelt?
(#) kadarist válasza tamast2 hozzászólására (») Márc 25, 2010 /

Szia!
Szinte kizárólag lemezelt vasmagokat használtak régen. Majd később tekercselt hiperszileket és toroidokat is. Természetesen ultrahangfrekvencián ferritmagokat.
(#) pucuka válasza tamast2 hozzászólására (») Márc 25, 2010 /

Rövid a válasz: mindenfélét. Lemezelt, toroid, por-, lég-, ferrit-, réz-, alumínium-, magos transzfomátorokat
Egyébként elolvashattad volna a téma címét, mielőtt beleírtál volna. Mégis sikerült megtalálni a helyét

Ertem Ez szomoru. Akkor ebben is lemezelt lehet?
http://www.vatera.hu/transzformator_166150084.html
Ez az MTV-nek volt valami transzformatora. Abbol gondoltam, hogy valami profi lehet, nem ilyen tomegcikk. Mar a gyarto cimere is irtam e-mailt de mar nem letezik az a hiradastechnikai ceg aki ezt keszitette, az elado a vateran meg nem tud ra valaszolni. Meg akkor sem ha belenezne.
Azert gondoltam, hogy abban a topicban tudni fogjak, mert ott nehanyan olvastak a hiradastechnikai transzformatorok -vagy valami ilyesmi- cimu konyvet.
(#) pucuka válasza tamast2 hozzászólására (») Márc 25, 2010 /