Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Ezt most nem értettem, de nem probléma. Kezdő vagyok.
Annyit elfelejtettem írni, hogy melegedik a primer tekercs huzalja.
A masik topicbol kizavartak
A hiradastechnikaban milyen transzformatorokat hasznalnak altalaban? Inkabb a regiekben milyenek voltak? Toroid, lemezelt?
Szia!
Szinte kizárólag lemezelt vasmagokat használtak régen. Majd később tekercselt hiperszileket és toroidokat is. Természetesen ultrahangfrekvencián ferritmagokat.
Rövid a válasz: mindenfélét. Lemezelt, toroid, por-, lég-, ferrit-, réz-, alumínium-, magos transzfomátorokat
Egyébként elolvashattad volna a téma címét, mielőtt beleírtál volna. Mégis sikerült megtalálni a helyét
Ertem Ez szomoru. Akkor ebben is lemezelt lehet?
http://www.vatera.hu/transzformator_166150084.html Ez az MTV-nek volt valami transzformatora. Abbol gondoltam, hogy valami profi lehet, nem ilyen tomegcikk. Mar a gyarto cimere is irtam e-mailt de mar nem letezik az a hiradastechnikai ceg aki ezt keszitette, az elado a vateran meg nem tud ra valaszolni. Meg akkor sem ha belenezne. Azert gondoltam, hogy abban a topicban tudni fogjak, mert ott nehanyan olvastak a hiradastechnikai transzformatorok -vagy valami ilyesmi- cimu konyvet.
Ehhez nem kell nagy tudomány, az adattábláról minden leolvasható. Valószínűleg a vészvilágítás hálózati törpefeszültségű transzformátora lehetett
Ez egy VST akkutöltő, 48V-os, és 25A-t tud töltőáram gyanánt.
Tehát, nem (csak) trafó, hanem vezérelt egyenirányító, töltő. Ott van a típusa.