Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
A motor leállás összefügghet a fordulatszám ingadozással? Hol keresem ezt a szelepet?
Köszönöm a választ és a gyorsaságot!
Megpróbál szerencsétlen állítani, de nem sikerül neki, ezért vagy sok levegőt kap vagy keveset.
A lambdaszonda meg "érzékeli" a különbséget és jelzi, mire a vezérlő szintén állít. Ez egy od-vissza játék, de ha pl nem zár el rendesen a kipufogógáz visszavezető szelep, akkor elképzelhető, hogy ingadozik az alapjárat, és annyira elveszi az "anyagot" a vezérlő, hogy beleszegényedik magába és leáll. Küldtem PM-et is, azt is olvasd el. Ha jól néztem a rajzot, és neked központi befecskendeződ van, akkor egy fémcső megy rá a kipufogótól. A képen a 6-os számú áldozatról beszélünk.
Most töltöm a progit amivel meg tudom nézni amit küldtél,ma már nem leszek itt de remélem holnap még tudlak kérdezni! Köszönöm a segítséget!
Köszi.
Időközben van egy kis fejlemény. Ma elvittem egy szerelőhöz és laptoppal kikapcsolta ezt a funkciót. Eddig oké, azonban valami elektromos érintkezési probléma lehet, ugyanis 80 km/h tempónál is csinálja, ha egy kisebb bukkanóra rámegyek.
Ajtóátvezetővel mi a helyzet?
Nem lehet ott a hiba? Esetleg valamelyik motor végén lévő kappcsoló. Elsőre a kábelátvezetést nézném meg. Lehet le van lazulva valamelyik motor és az ugrál, arra meg bekepcsol a KP vezérlő, mint ha kulccsal nyitogatnád. Ahhoz meg le kell venni a kárpitot.
Ma megpróbálom levenni a bal első kárpitot.
Szerintem ott lesz a bibi akkor. Ugyanis olyat is csinál, hogy álló helyzetben, álló motornál ha becsukom az ajtót, akkor (néha) mindenhol lezár de a bal elsőt kinyitja. Ez azért ciki, mert ha egyszer benthagyom a kulcsot és lezár, akkor nézhetek. A rosszabb az, ha egy parkolóban gondol egyet és kinyit. Félek, hogy más is lehet, mert tegnap észrevettem, hogy egyszer a benzinmutató is leesett 0-ra egy fél másodpercre majd visszajött. Ezen kívül szólt (amikor a laptoppal nézegette), hogy az 1. henger befecskendezőjére hibakód van. Azt nem tudom, hogy régi, elraktározott kód vagy mostani-e. Állítólag 5000 Ft körül van egy felújítás.
Esetleg ez lenne?
http://www.vatera.hu/vw_skoda_audi_seat_ajtozar_kapcsolo_167579883.html
Megint én...
Még egy kérdés. Az ablaktörlőm (persze esőben) azt csinálja, hogy a szaggatott és a lassú fokozat nem megy. Ilyenkor átkapcsolom a gyorsra, ott megy, majd vissza a lassúra és megy szépen tovább. Gondol egyet és megint nem megy. Ilyenkor megint felkapcsolom a gyorsra és vissza. Ez mitől lehet? A mikrokapcsolós dologgal kapcsolatban kérdés, hogy én is ki tudom cserélni? Nem ijedek meg kisebb javításoktól, a szakmám autószerelő lenne, de az elektromos dolgokhoz nem sokat konyítok. Amikor én tanultam, akkor még szerencsére minden mechanikus volt. Azok a szép idők...
Egy csavar kicsavarása nem mechanikai feladat?
Vagy "lefúrni" egy szegecset? Én is autószerelőnek tanultam, utána végeztem el a technikusit.
Ha be is szereli ennyiért, akkor jo. Kb. 100Ft-os tétel boltban az a kapcsolo.
Az ablaktörlömotorban 3 kefe van, egy test, a másik 2 a gyors ill. lassu fokozaté. Ha ez elkopott, vagy felakadt, akkor viselkedhet igy.
Jól láttam a képen egy mikrokapcsoló van?
Nálam ehhez hasonló 275 Ft-ért megvásárolható. Olcsóbb mint a postaköltség. Igaz nincs rajta vezeték.
Nos, ma reggel lekaptam az ajtókárpitot.
Sajnos a zárat nem tudtam leszedni, mert nincs torzkulcsom, de ami a zárra megy csatlakozó, azt mozgatva nyitott és zárt. Vagy kontakthiba vagy csak kicsit ki volt csúszva, de megfújtam és most jelenleg jól működik. 1-2 nap múlva kiderül.
Sajnos valami kis hasznomnak nekem is kell lenni.
De még így is olcsóbb vagyok, mint ami a linken volt.
Szia. Jól olvasom, neked van ilyen kapcsolód és ki is cseréled?
Időközben még egy hibát elhárítottam.
Nem tudtam, miért nem megy a klíma. Aztán megtaláltam, a klímapumpára menő mindkét vezeték tőben le volt szakadva. Amíg nem szerzek egy másik csatit, addig áthidaltam 2 vezetékkel és egy csokival. Viszont a bal első ajtóban lévő csipogóm nem megy. Ha jól mértem, akkor 35mm-es. Bármilyen hangszóróval helyettesíthetem, vagy kell bele az a forrasztott kütyü a hátulján?
Helló Aquagen!
A közép konzol világítását én is cseréltem, mikor megvettem. Kipattintod a vak dugókat, majd az egész keretet ki lehet pattintani. A kapcsolókról lehúzod a dugókat (nem tudom mi a neve, amivel a hideg-meleg levegőt, a fűtőmotort kapcsolod), majd az egészet kicsavarozod a műszerfalból. Picit nehezen jön ki, játszani kell vele, hogy merre bukik ki. Ha kiszedted, akkor a panel közepén meglátod a kis izzót. Gondolom neked zöld a műszerfal világításod, így egy zöld színű átlátszó műanyag alatt fogod megtalálni a ledet. Kiveszed és az autósboltban vásároltat beleteszed. Semmi nehézség nincs benne. Remélem tudtam segíteni.
Szaiasztok.
Kivételesen megint problémám van az autóval. Pár hónappal ezelőtt előjött, hogy ha sokáig nem megyek az autóval (ma már elég hozzá 1 nap is), indításkor nagyon ketyeg az autó. Mint egy dízel, pedig benzines. Kb. 2 hete még javában ketyegett az autó, amikor elkezdett villogni az olajlámpa menet közben. Gyorsan leállítottam, majd hívtam a szerelőt. Azt mondta, adjak nagy gázt. Beindítottam, de szerencsére nem villant fel megint. Húsvétkor megint felvillant, adtam neki egy nagy gázt és elaludt. Beszélgettem szerelőkkel és szerintük az olajpumpában lévő szelep visszaengedi az olajat és amíg nem termeli vissza, addig az olajtőkék szárazon ketyegnek. Van valami más ötlet? Tud valaki nekem olajpumpát? A radius-nal jelenleg hiánycikk. Köszönöm a választ.
Igen valószínű, hogy a hidrotőkék "ketyegnek" benne, vagyis nem jut hozzájuk olaj. Sok oka lehet. Egyik a szelep, amiről te is beszéltél, de lehet olajsár is az olajfuratokban. Nem lehet, hogy nagy az olaj viszkozitása? Első körben én megpróbálnám a mosóolajas tisztítást, mert az is lehet, hogy a hidrotőkék olajfuratai vannak eldugulva.
Mielőtt fel lett újjítva a motor, nagyon ette az olajat. Lehetséges, hogy maradt benne egy kis olajsár? Ugyanis mindíg lett utánna töltve. Mikor milyen olajat tudtam szerezni.
Miután felújíttattam, csak normális olaj ment bele. Most még nincs 1 éves a 10 w 40-s olaj. Ja, a hidrotőke sincs még 1 éves. Mind a 8 cserélve lett. Lehet kipucoltatom őket.
A felújítás alatt a blokk teljes szétszedését érted, vagy "csak" a hengerfej levételét illetve annak kiigazítását? Ha teljesen szét lett szedve, akkor biztosan ki lett mosva minden. Bár nem tudom mennyi idős a kocsi, a 10W-40-es télen szerintem elég rideg. Igaz nekem 4 éves a kocsi, de én 5W-40-eset teszek bele. Télen egy pár másodpercig ennek ellenére nekem is be-be ketyegett. Ha hinni lehet a bölcseknek állítólag az olajfuratok elég szűkek, és hamar el lehet dugítani őket, ha sokáig marad a kocsiban a "kokszos" olaj. Ha az olajnyomásjelző bevillan, akkor elképzelhető, hogy az olajszivattyúnál van/lesz a gond, mert az olajnyomásmérő érzékelője közvetlenül ott van a szivattyú után. (Azért alszik el rögtön az olajnyomásjelző lámpa beindítás után. A régi zsigulikban meg a visszatérő ágba tették az érzékelőt. Azért aludt el bőven a motor beindítása után)
A motor teljesen szét lett szedve. Amennyire csak szét lehet szedni egy motort. Akkor minden ki lett pucolva. A szerelő nem fukarkodott a takarítással.
Az autó 12 éves. 149 e. km van benne, de ki tudja mennyi volt (118 e. volt benne, mikor vettem). Nagy gázadásnál elalszik a lámpa rögtön. A ketyegés meleg motornál nem jön elő. 10 e. Ft. egy utángyártott olajpumpa. Kicseréltetem, ha lesz raktáron, kicserélem az olajat és kipucoltatom a hidrotőkéket. Van valami káros hatása, hogy szárazon ketyeg a hidrotőke?
A hidrotőke maga is tönkremehet.
Elengedi az olajat azaz nem tartja a nyomást és azért is kelepelhet. Mielőtt megvennéd az olajszivattyút egy tanács. Én megmérném az olajnyomást az autón. Gomba kivesz és egy "T" elágazóval tennék be egy mérőórát, megnézném mit mutat. Ha kevés a yomás, akkor: Olaj le, olajteknő le, olajszivattyú le, és megnézni lehet-e a szelepet tisztítani, nincs-e a fogaskerekeknél valami kosz. Egyszer jártunk úgy, hogy a selejtes szűrő "papírja" széthullott és az apró foszlányok kerültek a furatokba. Most jutott eszembe. A hengerfej tömítés jól van felrakva? Sajnos ilyen tapasztalatom is volt. Nem a szerelő volt a hibás, hanem a gyár, fordítva ütötte bele a TOP feliratot. Össze lett rakva a motor az meg olajjal történik, és a tulaj elvitte, majd kb 30 Km után jött vissza szólt, hogy ketyeg, kattog a motor. Mivel az olajzófurat el volt tömve a tömítéssel az olaj nem ment fel és így a himbák sem kaptak olajat meg a többiek akik fenn doloznak. Vedd le a betöltősapkát és nézd meg a sapka belső oldalát, valamennyi olajnak kell lenni rajta. ha látod a bütyköt vagy a vezérműtengelyt akkor nincs benne terelőlemez, és talán belelátsz van-e benne olaj. Be is indíthatod egy kicsit ki kell fröcskölnie az olajat.
A motor felújítása óta mentem kb. 15 e. km-t. Mindig is volt egy kis ketyegő hangja, amire nem tudtunk rájönni, hogy honnan jön. Már gondoltunk a főtengelyre is, hogy meg van kopva és az kopog, de elvileg akkor az olajnyomás problémának emiatt már hamarabb elő kellett volna jönnie.(lehet rosszul tudom)
A betöltö sapkánál van olaj. Vagyis olajos a hátulja. Beszéltem a szerelővel és megnézzük az olaj nyomást. Ha nincs a hidrotőkéknél olaj, akkor is ki kell fröccsennie?
Nem mert akkor nem megy fel az olaj, vagy van egy terelő a szelepfedél fölött, hogy a motorhoz képest hideg olajat rátöltve nehogy elrepedjen a tengely.
Meg ne fröcskölje ki, ha valamiért nem lenne ott a sapka. Sajnos én is jártam már úgy, hogy elfelejtettem visszatenni a nagy sietségben, és menet közben kifröcskölődött.
Megoldást találtam (legalábbis időszakosan ) a
folyamatos alapjárat változásra . A tankszellőztető szelepre menő gumicsőre szúrtam egy kis lyukat,és ebbe beledugtam egy réz golyóstoll betétből levágott 2 cm-es darabot. Így az alapjárat stabilan 800-on van. Persze valószínűsíthetően a fojtószelep ,vagy az alapjárati motor hibája van a probléma háttere mögött.
Sziasztok.
Pár hónapja egy 2003-as Skoda Octavia 1.6i, 75kW, 102 LE tulajdonosa lettem. Múlt héten a műszerfalon kezdett világítani a sárga jelzés (motorvezérlő). Elvittem egy (nem is olyan közeli) szervizben, hibakód leolvasásra. A szerelő rákötötte egy Bosch kütyüt (laptopszerű), mellyel leolvasta a következő hibakódot: 16524 - lambdaszonda (1. heng.sor.) 2 szenzor nincs jel (Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - no activity detected). Erre kicserélte a motorban lévő lambda szondát (NEM a katalizátor mögöttit) és letörölte a hibakódot a tárolóból. Ezek után boldogan haza mentem. De! Még haza sem értem, kb. 23-25 km után, visszatért a sárga jelzés (motorvezérlő)!!! Mi tevő legyek? Alvászsz.: TMBDX41UX..., motortípus: BFQ. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Köszönöm a választ. |
Bejelentkezés
Hirdetés |