Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 65
(#) lacko841 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Én is arra gondoltam "bütykös" ...
Ect-nek ismertem nem camsaft-nak...

Köszönöm szépen Neked a sok segitséget, holnap nekilátok és megnézem ezeket is!!!
KÖSZÖNÖM!!!
(#) lacko841 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Te ezeket az infokat a service manuálból tudod kimásolni?
(#) VIM válasza lacko841 hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Nem minden kocsihoz van infó a progiban, amit meg tudnék jeleníteni, de amit tudok azt szívesen megosztom bárkivel. A Tiedhez elég sok minden van megadva.
(#) attrax hozzászólása Ápr 15, 2010 /
 
A kormány alatti német Siemens, francia feliratos olasz elektronikus doboz az mi? Fiat panda1.3Mjet
(#) lacko841 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Szia!

Ma végre volt időm és be tudtam fejezni a beméréseket!
A bütykös tengelyen megfelelő ellenállások mértem...
De a főtengely holtpont jeladóján 610-620 ohm-ot mértem, ez meg is felelne a táblázatban szereplő tartománynak, de a jól működő kocsiban az ellenéállása 1220 ohm volt... A bütykösön csak 10ohm különbséget mértem...
Lehet megkisérlek egy holtpont jeladó cserét, mert az "nem sok idő"...
Üdv.:Lacko
(#) lacko841 válasza attrax hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Sárga szinű a doboz?
(#) Tizzyke hozzászólása Ápr 19, 2010 /
 
Sziasztok! Van egy kis problémám a 98-as Fiat bravo-m indexével. Nem hajlandó müködni csak magas hangon vinnyogni. Kiszedtük az index relét a kormánymű alol (kék dobozka), kicsit megmozgattuk, visszatettük és müködött is úgy ahogy, de mivel azt mondták, bármikor bekrepálhat vettem egy újat és kicseréltem, de a probléma ettől nem múlt el. Mivel lehet még próbálkozni?
Más, naggyából az index-vel egyidőben a tompított fényszoró is meghalt, gondoltuk rossz az izzó, kicseréltük újra, de semmi nem változott. Lehet a kettőnek köze egymáshoz?
Előre is köszönöm a segítséget!
(#) VIM válasza Tizzyke hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Szia!

Idézet:
„Más, naggyából az index-vel egyidőben a tompított fényszoró is meghalt, gondoltuk rossz az izzó, kicseréltük újra, de semmi nem változott. Lehet a kettőnek köze egymáshoz?”

Ilyen esetekben, amikor más fogyasztó sem hajlandó működni a világítási körön, testelési gondok vannak. Hogy hogyan függ össze egymással a index és a tompított fény hibája, azt nem tudom, de ha a közös testelésük kontakthibás, akkor az átmeneti ellenállás csak a zümmert fogja tudni működtetni, a világítást már nem.
(#) lacko841 válasza Tizzyke hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
.....
(#) attrax válasza lacko841 hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
fekete és jó nagy.rámegy vagy 10 csatlakozó és borzasztóan nehéz kiszerelni.Én megtettem vagy 3X,mert nem megy a bal 1 ablak de ezt már itt ecseteltem. Jó a motor, a kapcsoló,a relék. A nyomatékhatároló tilt le.Nem szeretnék panelt cserélni,mert gyanítom nem 2ezer Ft.
(#) VIM válasza lacko841 hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Igazad van! Csak én későn vettem észre. Máskor jobban odafigyelek.
(#) Rike hozzászólása Ápr 19, 2010 /
 
Sziasztok,

Talán Ti tudtok orvosságot a problémámra
2001-es 1.1SX Seicentom van, úgy fest, talán némi elektromos problémával.
Tünetek:
- A motorhiba lámpa időnként felgyullad, világít akár napokig is, (üzemelés közben) aztán fogja magát, és a következő indításnál elalszik. (Sokszor produkálta, hogy tankolás után nem gyulladt ki újra, de ez sem segít mindig)
- Az alapjárat vacakol. Ez télen nem annyira jellemző, de nyáron pl. lámpához közeledve egyszerre kell gázt adnom és fékeznem, különben leállna a motor.
- Nagy melegben volt már, hogy szabadtéren is intenzív benzinszag árasztotta el a környezetét.
- Nőtt a fogyasztása (kb. 1/3-ával, és ezt akkor is produkálja, ha nem kell az alapjáratot +gázadással kompenzálni)
- Volt már rá példa, hogy hiába nyomtam a gázt, még magához képest sem gyorsult (persze nem tapostam annyira, hogy befulladjon, csak haladni szerettem volna)
- Egyenletes gázadásnál (pl. 40-el 3-ban) egyszer csak elkezdett rángatni.

Ha Valakinek lenne hasznos ötlete, azt szívesen veszem!
Egyébként holnap viszem motordiagnosztikára, de azért mégis jó lenne tudni, hogy mire számíthatok szerintetek!?

Nagyon szépen köszönöm előre is, hogy foglalkoztok a bajommal
Rike
(#) Frankye válasza Rike hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Nem biztos, de katalizátor-problémára (esetleg motorvezérlő elektronika meghibásodására) gyanakodnék első körben, azután az AC pumpára, és az üzemanyag-ellátó rendszerre...
Olcsó nem lesz a javítás, erre készülj fel lélekben!
(#) lacko841 válasza Rike hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Egyik ismerősömnél a labdaszonda meghibásodáa produkált hasonló tüneteket!
(#) zolika60 válasza Rike hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Legelőször azt vizsgálnám meg nem szív-e fals levegőt valahol. Kirepedezett vákuum cső is okozhat ilyen problémát. Ha ezek rendben vannak, csak akkor keress elektromos hibát.
(#) zolika60 válasza lacko841 hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Lambda az a szonda. A labda az egészen más dolog.
(#) lacko841 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
A lambda szonda befolyásolja az üzemanyag befecskendezét, az érzékeli a kipufogó gázban lévő oxigén mennyiséget, ha rossz értéket ad az ecu-nak több anyagot nyom be neki és nem lesz egyenletes az alapjárat!
(#) lacko841 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Ennek a cseréje sem segitett!
Marad az ecu!
(#) zolika60 válasza lacko841 hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Köszönöm, tisztában vagyok a lambda szonda működésével. Az az érzésem néha, hogy ez egyeseknek egy varázsszó és minden hibát ennek a cseréjéve akarnak megoldani. Ugyanilyen bűvszó az ECU Pedig sok esetben ennél egyszerűbbek a hibák. Először meg kell minden egyéb lehetőséget is vizsgálni. Persze tudom nem ez a szervízmódi a legtöbb helyen, hanem csereberélünk mindent ész nélkül amíg meg nem lesz a hiba, az ügyfél meg fizeti a számlát. Azért a saját autómon nem így járnék el.
(#) lacko841 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Bocsi nem bunkoságbol mondtam, természetes, hogy az aproságoknál kell kezdeni...
Csak azért mondtam amit mondtam, mert tesomnak 1.1-es puntoja van ugyanezeket produkálta megmértem a labdát és azt kellet cserélni 8500ft volt +a csati átforrasztása...
(#) zolika60 válasza lacko841 hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Rendben.
(#) attrax válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Ez igaz és a lampda szondát sem kell minden esetben kicserélni hiszen a rövidtávokat futó autók szondái elkormosodhatnak.Kiszed, féktisztítóval lemos és voila.A fiatnál meg ezer és 1 hiba lehet.Simán lehet kontakthiba.A csatlakozókat és minden nemű vezetéket alulméreteznek az olaszok.Pl a fényszóróhoz 0,5-ös vezeték megy stb.Soha nem vennék Fiatot (se)Sógorom fiatjánál (panda1.3Mjet)is rendszeres a kontrollámpa jelzés/kioldás de úgy mindegyik.
(#) Rike hozzászólása Ápr 20, 2010 /
 
Sziasztok,

Túl vagyok a diagnosztikán, az egyetlen hibaüzenet a következő volt:
Első lambda szonda hiba. Belső szakadás.

Kormosnak kormos volt, az tuti, és nem is tudom, hogy a féktisztítós takarítás bevált volna-e, (későn olvastam az üzit ) de csere lett a vége.
Ajánlottak gyárit 57000Ft-ért, utángyártott Bosch-t 35000Ft-ért, valami más típust 27000Ft-ért, és 30000-et futott bontottat 20000Ft-ért.
A bontottra esett a választásom, remélem nem döntöttem rosszul.
Egyelőre szépen jár, a csere után nem volt hibaüzenet, de a puding próbája is az evés. Most teletankoltam, km órát nulláztam és kíváncsian várom az eredményt ...

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!
Örülök, hogy ilyen jó kis társaságra akadtam itt a fórumon
Hibamentes km-eket Mindenkinek!
Rike
(#) VIM válasza lacko841 hozzászólására (») Ápr 20, 2010 / 1
 
Amit Te mértél az lehet, hogy nem is az volt, hanem a TP szenzor. Vagy a progi nem jól illusztrálja az érzékelők helyét a motortérben. Injektorról nézzek valami értékeket?
(#) attrax válasza Rike hozzászólására (») Ápr 21, 2010 /
 
Gondolom az anyagiak miatt döntöttél így de nem biztos ,hogy rosszul.Az új is tönkremehet de máskor előbb írj,kérdezz,mert a szondát is be lehet mérni.0-1V-ot kell adjon fordszámtól függően.Szia
(#) hgy hozzászólása Ápr 21, 2010 /
 
Csak véletlenül botlottam ide, elnézést, más rovatokat szoktam nézni. De régi Fiatos vagyok.
5 éve használtan vett Punto-I feleségnek. Világít a légzsák visszajelző. Az okosok meg a Fiatosok blogja is azt mondja, nem probléma, legfeljebb nem működik a légzsák. Nem is működött 1 évig, csak világított szerencsétlen, próbált figyelmeztetni. Nem foglalkoztunk vele.
Aztán működött. Magától, Bp-en egy lámpa előtt orrba vágta 3 gyerekünk anyját. Végül is történhetett volna fél órával előbb, Az M3-on, 130-nál.
Ok: évek óta szivárgó fűtőtest, alatta a korrodált légzsákelektronika. Szervízben mondom:konstrukciós hiba. Mondják: Nem.
Itt megálltam, végül is én is hibás vagyok egy kicsit, lehet hasznosabb dolgokat is csinálni, a pár karcolás 8 napon belül gyógyul. Okulásul.
(#) zolika60 válasza hgy hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Annyi haszna azért van a dolognak, hogy biztos lehetsz benne, ez még egyszer nem fordul elő. Bocsi a rossz viccért, de nem tudtam kihagyni.
Az igazság az, hogy a nyolcvanas évek vége óta annyi elektronikát zsúfolnak szinte minden autóba, hogy inkább az a csoda, hogy ezek az esetek viszonylag ritkák. A nem működés pedig nem ilyen publikus ezért az gondolnánk az is ritka. Pedig itt a szervízben nap mint nap látom, milyen lehetetlen hibák tudnak előfordulni még egy ilyen presztizs márkánál is amit mi javítunk. Elhihetitek nekem, hogy ezeknél bármelyik népautó sokkal megbízhatóbb, a mindennapi használatban. Ez a szerencsénk. Ezért vagyunk még, a viszonylag szűk ügyfélkör ellenére.
(#) lacko841 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Szia!

Bevittem ma a fiathoz, mértek ide-oda de nem találták meg a hiba okát adtak időpontot egyhét múlvára, akkorra odahivank valami fószert aki még megnézi...
Ez a nemgyenge!!!
(#) attrax válasza hgy hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Köszi,hogy ezt megosztottad.Sógor fiatjában is folyton világít LÉGZSÁK kontroll lámpa...
(#) Rike válasza attrax hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Alaposan letesztelték, hogy tényleg az-e a hiba, és mi lehet a baja...
Amennyire én tudom, 100-900mV között kellene dolgozni a szondának.
A mért alsó értékek 4mV-89mV közöttiek voltak, középértéken abszolút nem dolgozott, majd a felső értékek 740mV-790mV köztiek voltak, és a fordulatszám emelésre sem reagált úgy, ahogyan kellett volna neki.
A csere után is rámértek, azzal szépen vándorolt fel-le a műszeren a mV-ok száma.
Az utángyártottra azt mondták, hogy rövid a vezetéke, és nem épp szerencsés a forrasztgatása.
Meggondolni nem sok időm volt, mert Édesanyám betegsége miatt szükségem van az autóra, és fontos, hogy ne hagyjon ott félúton.
Remélem én is, hogy jól döntöttem
Következő: »»   8 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem