Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Lenne nekem egy yamaha jog 3kj (artistic special)! Ugy gondolom hogy tiltott az elektronikája mert hiába huznám a gázt nem megy 50nél többet! Nem tudom milyen módon lehetne épiteni neki egy gyujtáselektronikát!? Érdekelne ha esetleg valaki tud valami jó rajzot esetleg! a boltban ilyet adnának:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/YAMAHA_3KJ-JOG_GYUJTA...KJ.php Ez nem tudom hogy tiltott vagy tiltatlan e de gondolom házi körülmények között munkaráforditással olcsoban is ki lehetne jönni! (irtam már egyébként más fórumba is de ott érdemleges választ nem kaptam) Köszönöm a segitséget!
Egyszerűbb, ha betartod a szabályokat. 40km/h. Ennyi. Amúgy meg van ilyen téma...
Városba azért vannak 60as táblák is legalábbis nállunk! Alig érem el az 50et a kocsik meg mennek mint az őrült éshát nemnagyon vigyáznak a motorosokra... A szabályokkal meg senki nem foglalkozik éshát inkább legyek szabálytalan minthogy baleset legyen!
Te tudod. De azt nem fogadja el válasznak a szerv bácsi, hogy 'mások is gyorsan mennek...'...
Utánépíthető, csak az alkatrész beszerzés okozhat problémát. Ezekben az alábbi tirisztor van. Nem tuom, hogy kapható -e.
Esetleg komplett működö nyákterved,rajzod nincs?
Idézet: „Ezekben az alábbi tirisztor van. Nem tuom, hogy kapható -e.” TIC106 jó helyette, és kapható.
Szia mex! Ezt kööszi! Esetleg ha neked is lenne valamid azt is megköszönném..
Nem biztos hogy az elektronika tilt.
Én a helyedben lekapnám a kipufogót és úgy próbálnám ki hogy megy 50nél többet, lehet hogy a kipufogóban lévő fojtás miatt nem megy. Ha kipufogó nélkül megy 50nél többet akkor a kipufogóból kell a fojtást kivenni, és nem az elektronikát kell bántani. próba cseresznye (hangos lesz )
Azért a kétütemű motor működésével tisztában vagy? A kipufogó is szerves részét képezi a rendszernek, tehát lehet, hogy még az 50-et sem fogja elérni, mert olyan gyenge lesz. Mint amikor nekem Simsonon kifújt pár helyen a henger és a cső, illetve a cső és a dob között. Kínszenvedés volt vele a veszprémi utcákon. Meg amikor kiszedik egyesek a hangtompítót (mondjuk nem robogó), és hű de gyors lett a gép, pedig egy picivel sem megy többet, csak nagy lett a hangja.
Lehet igazad van, még nem próbáltam a 125ös ETZ-met kipufogó nélkül.
De, mikor havernak a 125ös TS-ének a kipufogójában eltört az egyik fojtás/hangtompító és pont eltömítette a kipufogónyílást belül, akkor alig akart menni 30al. Innen próbáltam meríteni az ötletet, akkor ezek szerint kissé eltúloztam. Akkor ezek szerint az se jó ha nincs fojtás, meg az se ha túl sok van. 100 szónak is 1 a vége, én először a kipufogónál próbálkoznék valami módon, és nem egyből az elektronikával.
Szia kisfeca halgass a jótanácsra szedd szét a kipufogót és megtalálod a fojtást a könyökcső végén, áltolában egy alátét van a végére hegesztve,nem pedig elektronika által butitva! HA ez sem segít akkor a gázkaron van egy határoló lemezke miáltal nem lehet teljes gázt adni ha kiveszed tuti jobban fog menni a szekér. Jó munkát!
Hát nem tudom szerintem nem a kipufogó folyta! Amugy krisznek igaza van mert a kétüteműeknél a gázlengéseknek ha jol fejezem ki magam nagy szerepe van a teljesitményben! Ezért tesznek a gyári kipuff helyet sport kipufogót mert abban méretre alakitották a konfuzor diffuzor és többi részét a kipuffnak hogy egy kicsit nagyobb teljesitményt csaljanak ki a motorbol! Ha jol tudom!
Hidd el tudom mit beszélek! Az alátétet azért hegesztik bele,hogy a bejáratós motort ne tudd széthajtani! Ha elviszed szerelőhöz Ő ezt kiszedi jó pénzért és azt mondja milyen sokat dolgozott vele. DE tisztelet a kivételnek! Sajnos ez még nálunk így működik,máshol ezt garanciában bejáratás után ingyen kiveszik!
Szerintem is jól teszed ha nem hallgatsz rájuk.
1, városban KELL, hogy tudjon 70-et a robogód különben életveszélyes vagy. (ez tény. 4éve hajtom, tudom mit beszélek) 2, kipufogó nélkül nem megy a kétütemű. Aktív elemnek számít a motorban, mint a 4 ütemnél a szelepek. nézd meg itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9t%C3%BCtem%C5%B1_motor 3, ha csak 50-et megy, biztos, hogy fojtott. Ennek sok módja van, ezek közül a legdrágább a CDI-be épített elektronikus leszabályozás. Ha új a mocid, lehet rá esélyed, de szerintem nem lesz ilyened. Itt érdeklődj: http://forum.egumotors.hu/ Itt találsz rengeteg infót, csak vigyázz mert ha előbb-utóbb a gatyád rámehet erre a hobbira (inkább igyekezz megszerezni az A-s jogsit mihamarabb) 4, párszáz forintból meg lehet építeni egy ilyen gyújtáselektronikát, én is csináltam egyet kíváncsiságból. Egy tirisztor, négy dióda, megy egy 400V-os kondi. Nem lesz jobb tőle a moci, viszont rengeteg érdekes dolgot megtudhatsz a motorodról. Valahogy adja magát rögtön, hogy rakjon bele az ember egy uC-t is. Előgyújtás, fordulatszám kijelző+limit stb. ilyesmi: http://cdiignition.atw.hu/ Kezd a mechanikus fojtások eltávolításával, aztán vegyél egy vas 70-es hengert meg sport kiput hozzá. Új karbi sem árt, de túlzásba ne vidd a dolgot, mert nem éri meg. Ha már megy 70-et a mocz, akkor annyi elég. Túrázásra meg vegyél inkább egy rendes motort.
nahh, én ezt csináltam meg csak AVR-rel: Bővebben: Link
Ha a kapcsrajzon nem nézed a a felső részt ami a táp, meg leveszed az aljáról a uC-t, akkor marad a CDI - és látszik, hogy tévedtem, mert két dióda kell csak nem négy
Szia! A motor az olyan 1995 körüli gyártás! Ma elmentem egy szervizbe ott azt mondták hogy nehezebb görgőt tegxek a varióba! Esetleg nem tudnád feltenni annak a gyujtásnak a rajzát amit te is megcsináltál! Olyan 5-6 ezernél nem nagyon akarnék többet költeni a moccra! Köszi
Helló.
jogoknál nem az elektronika van tiltva, haverommal elöszőr mi is azt hittük és 2 napi szenvedés után rá jöttünk, hogy az első variátor max. mérete akkora, hogy nem tud a robogó 50-nél többet menni. Mikor csak az első variátort cseréltük meg az én jogoméval akkor rögtön jobban ment és az enyém szenvedett 50-nel pedig azon 70ccm-es henger van. Remélem segítettem.
Akkor azt mondod hogy az első varió a cserés? Leirnád pontosabban mit kellene cserélni?
elöszőr is kezd az első variátor görgőinek a cseréivel, a jogokban 15x12 6,2 g-s a gyári, hátha egy variátor hangolás is segít. variátor müködése, hangolása <--nekünk ez segített.
Ha ez nem segít akkor viszont első vario csere, mert akkor a variátor legnagyobb kerülete akkora, hogy nem megy a motor 50-nél többet. Még egy kis segítség: vario görgők variátor Remélem tudtam segíteni.
Szia! Köszönöm! Tényleg nem az elektronika van tiltva ma jöttem rá! Sok levegőszűrő volt a gépbe azért nem birt 50nél többet menni! Most sima gyári van benne 50ig ugyanugy megy mint eddig utánna meg lassan s ha nincs szembeszél akkor elértem az 54-et! Még +6km-h szeretnék és tökéletes is lenne számomra! Megnézegetem amiket irtál!
A motorod nem véletlenül csinálták meg úgy, hogy ne mennyen többel 45-nél. Ez csak egy segéd motor, ne várj tőle sokmindent, csak azért van, hogy ne kelljen tekerni. 45-nél már legalább 5000-6000-el pörög a motor, ha efölé emeled, akkor nem biztos, hogy hosszú életű motorod lesz, nem ekkora fordulatszámra találták ki. Ha pedig tönkremegy nem fogod megúszni olcsón, tűgörgő, hajtókar, főtengely, esetleg fúratás, csapszeg, dugattyú, főtengely, stb. csere, de Te tudod.
Sziasztok
Van nekem egy Yamaha Jog motorblokkom,egy régebbi típus.A motorkód 27V . Na most egy olyan problémám lenne,hogy ezt egy gokartba szeretném beépíteni.Nem is ezzel lenne a gond,hiszen karosszéria lakatos vagyok és autószerelő,ezért egy vázat és egy hajtást pikk-pakk megcsinálok.Az a fő probléma,hogy a blokkot egy kosárban kaptam meg ami szépen össze is állt,csak az összes vezetékét elvágták tőből.A kérdésem a következő lenne.Van-e valakinek esetleg gyári rajza,hogy a tekercsektől kezdődően a jeladón a gyújtásmodulon és a trafón keresztül hogyan jutok el a gyertyapipáig?Esetleg akkumulátorig?Világításig?Bár az utóbbi félig-meddig elhanyagolható hiszen gyerekeknek lesz nappali hobbijármű.Van egy 3KJ-s Yamahám ami hibátlanul működik,de nem hinném,hogy egyezik vele a bekötése.Aki esetleg tud segíteni azt előre is köszönöm,csak most az a fő problémám,hogy azt sem tudom egyáltalán melyik tekercs melyik.még a vezetékek színe sem túlzottan kinyomozható,mert úszott az olajban.Köszi,hogy elolvastatok Cserébe ha valakinek szüksége van vázépítési tanácsokra vagy futóműtervezési tanácsokra hasonló témában szívesen segítek.Köszönöm
Ne beszélj már hülyeséget. Robogó automata váltós azért 9000 ezres fordulat is megfelelő neki. Lényeg hogy nagy parton ne legyen nagy a fordulat. És amit mondtál 5000-6000 fordulat az a legoptimálisabb..
Robogó azért van folytva mert még garanciás és 1évig bejáratos moci.
Igazad van, de azért lehetne szebben is tálalni. Nem kell mindenkit leordítani, mert van valamiről (más) véleménye.
Amúgy nekem is 3KJ JOG-om volt, variátor hangolással egyébként kisebb csodát lehet tenni, mert ezek a 49ccm-es blokkok igen erősek. Viszont a görgők csereberélésével 65-70-nél többet nem tudtam kihozni (nekem gyári állapotban is 60-at ment). A gyújtás pedig tiltva van (most én is moroghatnék, hogy ne beszéljetek "butaságokat"). Elektronika cserével, amit 6-7 ezerért szerintem még mindig lehet kapni én elértem a sacc 90-et (átbukott az órám ) ezzel a seggrakétával. No ezzel most nem tippeket adtam, mert elég félelmetes tud lenni, a dobfék meg pillanatok alatt túlhevül és leüvegesedik, aztán csak a fal állít meg. A tiltásnak különben elég jellegzetes hangja van, ha nem halljátok, akkor a motor nem tud kipörögni. Ez lehet többek között kompresszióvesztés... ilyenkor hiába cserél görgőt nagyobbra, mert nincs nyomaték. Sajnos én is így jártam, és igen... azt megerősítem hogy 5000-6000 felett a motort gyorsan ki lehet nyírni, mert nem erre van kitalálva. Üdv!
Kedves Fórumozók!
Kérem szíves segítségeteket. Vettem egy kb. 15 éves Jamaha Jog mocit és nem indul a lelkem. Addig sikerült eljutni, hogy szikrát nem ad a trafó. Abban kérem a segítségeteket hogy hogy kell egy ilyen hiba keresésében elindulni? A villanyhoz valamelyest értek, de nincs motor javítási tapasztalatom. Kezdő lévén minden segítséget szívesen veszek. Előre is köszönöm fáradozásaitokat. Üdv, oldmann
Sziasztok!
Nem pont gyújtáselektronikai jellegű a kérdésem, de vezérléstechnika . Van egy '93-as, japán belpiacos Yamaha Jog Poche-om (3KJ), amivel nem sokkal a megvétel után a szívatóval gondok lettek. Kiderült, hogy a karburátorban levő "pasztilla" (ami két rézlapka között helyezkedik el és felelős ennél a 3KJ blokknál a szívató működéséért) darabokra tört valami miatt - még a szerelő sem látott ilyet -, cseréltük egy bontottra, meg is javult. Viszont mostanában nem használtam és újra előjött a hiba, nem működik a szívató. Mielőtt teljesen darabokra szedtem a motort, elkezdtem méregetni. Sajnos nincs Service Manual-om 3KJ-hez, de furának tartom, hogy a karburátorra menő vezetékek zárlatot mutatnak, valamint az ide csatlakozó vezetékköteg sárga/piros és fekete vezetéke is (a csatolt képen széthúzva hagytam a fénykép erejéig). A hűtőbordával rendelkező egységre (gondolom, a feszültségszabályozó) is megy egy sárga/piros és mellette egy fekete vezeték is, a csatlakozót lehúzva itt is zárlat van a két vezeték között. Meg tudná valaki mondani, milyen ellenállást kellene mérnem a "pasztilla" két vége között, illetve normális-e, hogy a hűtőbordás egységre menő két, egymás melletti vezeték is testelt? Mértem a karburátorra menő vezetéket hideg motornál (kb 25°C környezeti hőmérséklet) és meleg motornál egyaránt, ellenállása semmit nem változott. A motor kis bemelegedés után egyenletesen jár, stabil alapjárattal, normális fogyasztással. Üdv: Zoli
Sziasztok,
nahát azért ragadtam billentyűzetet, mert most 7végén sógornál én is belefutottam egy hasonlóba.... A moci egy nevenincs kínai fighter (Qlink RAS 50, vagy mi), egyébként a Yamaha 2-ütemű 3KJ blokk koppintása van benne - mostmár felhomályosítottak a dororgi Egü-nél... Szóval én kínomban innen szedtem le szervizmanuált: http://www.chinesescooterreference.com/manuals_charts.htm Ez ugyan a Honda GY6 4-üteműjéhez van, de sztem bizonyos részei (pl. elektronika is) stimmelnek. Szóval a 104-ik oldalán a pdf-nek van a fesszabályzó rajza, és alul egy kis táblázat, h melyik lábakon mit kellene mérni. Mellékelem a kimásolt oldalt. Nekem pl. így derült ki, h rossz ez az egység (valami tök szakadt volt máshol meg az 50-100Kohm helyett 2,2Mohm volt, ilyesmik). Egü-éknél pl. 4500Ft körül volt ez a cucc. Most látom, h neked a soban 4-érintkezős csati van rajta, na majd ehhez is kell valami rajz. Mind1, a körülbebüli értékek sztem segíthetnek... Üdv.: Peti
Sziasztok! Egy kérdésem lenne szintén Yamaha Jog, de nem gyújtás, hanem világítás-téma és nem 3KJ, hanem 2JA... Kicsapkodja az első égőt egy pillanat alatt, azaz túlfesz van...
Ennél a darabnál a világítás nem akkuról megy, hanem tekercsről. 3 tekercses (azaz a gyújtás jeladóval 4) az elektronika, gyújtás, féklámpa/töltés, világítás. Hogyan szabályozza a világításhoz való feszkót? Mit kell megnézzek, ami túlfeszt enged az első izzóra? Szeretném normálisan megoldani, meghagyva a "gyári elképzelést" de végső esetben arra is hajlok, hogy egy csapással alakítsam át, hogy a világító tekercs töltse az akkut egy egyszerű fesszabályzón keresztül, aztán nyomassam az akkuról a világítást... Ötleteljetek, köszi! Ja esetleg ha valakinek lenne egy normális méretű, olvasható kapcsolási rajza, az nagyon jól jönne |
Bejelentkezés
Hirdetés |