Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Fordulatszámmérő passzív alkatrészekből
Témaindító: sufni_elektro, idő: Ápr 23, 2010
Témakörök:
Szia
nem ledes a fordulatszám mérő órám hanem számlapos mutatós csak digitális 3 lábas tudnál nekem késziteni hozzá való jeladót ?
Azért keztem azzal, hogy ez még a LED-eshez tartozik.
A tiédhez: Számlapos mutatós, és digitális? Ez olyan "fából vaskarika". Nem is értem. Nem vállalok így nagy távolságból még tervezést sem, nem tudok semmit a műszeredről: végkitérési áram, karakterisztika, stb. És honnan származik? A mutató felfüggesztése el fogja viselni egy motorkerékpár rezgéseit?
Küldök róla képet
a motor az malguti fifty 00078 as kép a hátulja és 3 darab érintkező van benne ehez kellene nekem jeladó
Helló
köszönöm a válaszod egy kérdés meg tudnád nekem csinálni képet már feltettem 12 voltos az óra nekem csak a jeladó kellene és még annyit a motor tirisztoros a gyújtása Köszönöm
Szia! Talán kevés az információ róla, mondjuk én közel lakok hozzád, sőt a Keménybe járok suliba, de ilyet még nem csináltam.... Meg ott kezdődik, hogy max. fél éve, hogy elektronikázok, szóval kezdő vagyok. Egyébként szívesen megcsinálnám.
BZoli94!
Amit megemlítettél fordulatszámmérőt azt 4 ütemű 1 hengeres motorra is rá lehet rakni? Ha ez lényeges akkor csak egy jeladó van rajta... Előre is köszi a választ!
A négyütemű motor csak minden második fordulatnál gyújt, ezt a kalibrálásnál kell figyelembe venni.
Gyújthat az fordulatonként is, mert a kipufogási ütemben a szikra nem okoz bajt. Ezért nem kell trükközni a jeladóval, hogy minden második főtengelyfordulatra adjon ki jelet. Sok régebbi (soros, négyhengeres)japán motoron kettő gyújtótrafóval oldották meg a gyújtást. A trafók szekunderének kezdete, és vége is ki volt vezetve, egy-egy gyertyára, és ilymódon kettő szikraközön volt egyidőben kisülés, az egyik a munkaütemet végző hengerbe, a másik a kipufogási ütemet teljesitő hengerbe történt.
Sznte bizonyos, hogy a Joshua által irt egyjeladós négyütemű moci is fordulatonként adja a jelet.
Ha méltóztattál volna elolvasni, hogy négyütemű egyhengeres motorról van szó akkor nem állítottál volna ilyesmit! Kipufogó-ütemben tényleg nem zavar a szikra, a "kispolszki"-nak is sorba volt kötve a két gyertyája, de egy nagy fordulatszámú motorkerékpár-motornál biztosan nem csinált a tervező dupla szikraszámra alkalmas gyújtórendszert, teljesen feleslegesen. /A szimpla sem egyszerű/ Egyébként pedig furcsa dolog úgy tanácsot adni, hogy szinte bizonyosnak tartasz valamit, ami nem igaz. Hogy végképp ne legyen igazad, nem a jeladóhoz kell hozzányúlni, csak a kalibrálásnál meg kell duplázni a kijelzett fordulatszámot: Hálózati 50Hz -ről hitelesítve nem 3000, hanem 6000 1/s os kitérést kell beállítani.
Ha méltóztatnál végiggondolni elküldés előtt mit is irkálsz, nem ajánlanád, hogy a kalibrálásnál duplázza meg a kijelzett fordulatszámot.
Mond meg mester, mire alapozod, hogy egy a főtengelyen levő bütyök által vezérelt jeladó, hogy a pitlibe ad minden második fordulatnál jelet? Erről szó sincs, akárhány ütemű a motor, fordulatonként egy jelet ad, ha a főtengelyre szerelt egy vezérlőbütyök halad el előtte. Amúgy láttam pár fentebb irt motortipust, nem véletlenül irtam az előzőeket..
Akkor most elárulok neked egy ipari titkot: négyütemű motoroknál nagyon gyakori, hogy a gyújtás a vezérműtengelyről, vagy fél fordulatszámon járó segédhajtásról kapja az indítójelet. Aki látott már négyütemű motort, annak eszébe sem jut főtengelyen bütyköt keresni!!! Szintén elfelejted, hogy négyütemű többhengeres motornál lehetséges, hogy fordulatonként kell gyújtóimpulzus, (egy nyolchengeres esetében fordulatonként négy is ) de az egyhengeres négyüteműnek akkor is csak minden második fordulatra kell szikra.
Idézet: „de az egyhengeres négyüteműnek akkor is csak minden második fordulatra kell szikra.” Ezt én nem is vitattam Tényleg titkok tudója vagy, ugyanis én csak olyan motorokkal találkoztam (négyütemű, négyhengeres), amelynek a főtengelyén volt a lendkerék az egyik oldalt,a belső felén a generátorral, és a jeladót vezérlő bütyök a másik oldalt szintén a főtengelyen helyezkedett el. Sok-sok egyhengeres négyütemű motor gyújtását javitottam, itt viszont a főtengelyre szerelt lendkerék külső palástján helyezték el a palást anyagából kipréselt jeladóbütyköt, és az egyszem jeladót fordulatonként ez késztette impulzus adására. Mit ad isten, szikrázott is minden fordulatnál, pazarló módon.... Igazán ránézhetnél hatalmas adadbázisodban mondjuk az XT-XL tipusokra, hátha tágranyilik a szemed.
Egyet mondok: egyszerűen nem éri meg lekezelően beszélgetni sehol, senkivel. Barátságos hangnemben, értelmesen elbeszélgetve bármiről lehet okoskodni, annak van is eredménye és mindenki boldogan alszik el és örömmel kel fel másnap és jön fel új információkat olvasni vagy megosztani. Érvekkel, alátámasztásokkal, képekkel, csatolmányokkal el lehet mindent szépen magyarázni, kapkodni pedig úgyszintén nem érdemes, nem siettet senki senkit. Egy jól átgondolt, következetes válaszhoz, érvelés, magyarázat megírásához nem elég másfél perc és csak 1-2 odalöttyintett reagálás.
Ennek fényében nyitom meg ismét a topikot beszélgetésre.
Szia! Biztosan rá lehet tenni. - Mint már a vitából kiderült - lehet, hogy nem is kéne hozzányúlni a gyújtáshoz, csak egyszerűen feltenni, mint egy 2T-s pacira. Ha ez nem olyan egyszerű, akkor kalibrálni kell. Ez sem veszélyes. Azaz, hogy választ adjak a kérdésedre: !megoldható! Milyen motorod van? Üdv:Zoli
Eléggé ritka motorom van. Sachs Madass 50.
Ha esetleg segít tölthetek fel képet a lendkerékről, jeladórol. Szerintem legjobban a Hondákhoz hasonlít legjobban a blokkja.
A kérdés az, hogy hova van bekötve a jeladó? Direktbe a főtengelyre? Mert akkor minden fordulatnál gyújt, és akkor nem kell variálni, csak úgy kell nekiállni, mint ha 2T-hez csinálnád. Üdv. UI: Tehetsz képet, abból nagy baj nem lehet. Egyébként nekem Honda MTX80-asom van. Plusz a bátyámnak 2db, de még csak szétesőben.
Na, szóval led-es fordulatszámmérőt szeretnék diszkrét alkatrészekből 6V-os, megszakítós, 1 hengeres, 2 ütemű motoromhoz. Tud valaki segíteni?
Itt vannak a képek. Remélem lehet mindent látni...
Az ajánlott fordulatmérő a bemeneti fokozat ellenállása alapján (100k) megszakitós gyújtáshoz készült, mivel a megszakitó nyitásakor többszázvoltos impulzus keletkezik, és ez túl nagy áramot hajtana át a zeneren, mellesleg csökkenne a gyújtási energia is, ha sokkal kisebb értékű ellenállást használnának.
Az induktiv jeladó lényegesen kisebb tüskéket produkál, a nagyobb fordulatok tartományában sem megy 20-30V fölé, persze ez gyártmányfüggő. Tehát a bemeneti ellenállás csökkentés nélkül az alacsony fordulattartományban bizonytalan,pontatlan lehet a kijelzett érték. Csökkenteni kell az értékét, jó lehet ide ~10k. A zenerdiódát lecserélném 4.7V-os értékűre. A többi marad az eredeti rajz szerint.
Szia! Úgy tudom, hogy te otthon vagy a gyújtásban... Amit linkeltem simson.hu-s gyújtás....Szóval én úgy tudom, hogy ott a jelfogó vezetéket a gyújtásvezetékre kell kötni, pl. úgy csinálták sokan, hogy párszor körbetekerték a vezetéket rajta... És ha minden igaz ott már ugyanaz a feszültség szaladgál a megszakítós illetve a jeladós gyújtásnál is. Szóval nem kell változtatni semmit, szerintem. Üdv
Igen lehetséges, hogy a gyertyavezetékről vették a jelet kapacitiv csatolással. Megmondom őszintén nekem nem tetszik ez a módszer, mert először is rondán néz ki, másodszor nedves időben még gyújtászavart is okozhat. Ráadásul az ellenállás át is üthet, és hiába a zener, vihet magával mindent. Ez a fajta csatolást csak stroboszkópos méréseknél alkalmaztam, amig nem tértem át az induktiv úton történő (ugyancsak a gyertyakábelről) vett jelfogásra.
Nade ettől még jó lesz, ahogy előzőleg irtam az induktiv jeladóhoz is. Maximum a bemeneti ellenállást kell jusztirozni. Érdemes lenne egy potival kikisérletezni, azután fix ellenállással helyettesiteni.
Valóban én is kételkedem a módszerben, hogy a gy.vezetékről vesszük le a jelet, de sokaknak bevált. Haverommal meg is csináltuk a szocimotoros-féle verziót, még a nyáron, de én még annyit sem tudtam az elektronikáról, mint most... Haver csinálta, valami nem volt OK, de nem is kísérleteztünk vele, mert az a fajta mérő senkinek sem ment. Utána találtam rá erre, de ezt már nem építettem meg. Érdekes, hogy mondtad, pont strobit csinálok. Üdv
Üdv !
Van egy Simson s51b motorom ami tirisztoros és most arra vetemedtem( hogy van egy psp kijelzőm de ha tud valaki adni mást fajta kijelzőt vagy meg építi az egészet vagy segít mind1)szoval szeretnék építeni egy ilyen kisebb fajta digidális műszer falat hogy a kijelzőn lenne középen a idő,dátum , job oldalt a sebeségem bal oldalt lenne a fordulat szám . Ilyesmit szeretnék építeni. Valami ilyesmire gondoltam Bővebben: Link És alul lenne a dátum csak színesbe.
Utú irat : Olyat is lehetne bele tenni hogy ki írja hány fokos a blokk
Sziasztok
Az lenne a tervem hogy rakok egy Lada 2107 fordulatszámmérőt a Simsonomra aminek tirisztoros a gyújtása. Megpróbáltam már úgy hogy a jelet a gyújtáskábelre rátekert drótból szedtem akkor ment csak összevissza ugrált de ha ráteszem a szűretlen tápomra akkor stabilan megáll 2000-2500 körül (jelet nem kap ) Várom az ötleteket!
Mire ezt valaki megépíti neked többefog kerülni mint a szimód !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |