Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Lehet szakadt, de akkor inkább nem kapcsolna be nem?
Bár hansúlyozom nem értek hozzá! Így nem is tudom mi az a béta.
Igen, kivett tranyóval mérek 12voltot úgy hogy nem kötök rá semmit, csak a pozitívot és a negatívat kötöm be. Ilyenkor, ahogy korábban írtam tranyó nélkül nem kapcsol be, a remotén mégis ott a fesz, 1 volttal kevesebb mint a tápon. Ha fordítva teszem vissza valamelyik diódát nem lövöm ki?
Az még nem derült ki, hogy a nyákodon lévó alkatrészek jók-e. A tranyók akkor elvileg jók. De akkor mi van, ha a tranyók munkapontja ment el valami miatt, Kipurcanás előtti ellenállás, vagy bármi más.
Amúgy meg találkoztam már olyan erősítővel, amelyik már attól bekapcsolt, hogy megérintettem a remote csatlakozót kézzel. A brummtól már be is kapcsolt! Ez lehet nálad is gáz. Ha ezt ki akarod szűrni, akkor rakd össze az erősítőt úgy ahogy volt, és ráteszed a 12V + - tápot, és a negatívat ráteszed a remoréra is. Akkor mindenféleképpen ki kell kapcsolódnia. Ha akkor se kapcsol ki, akkor tuti, hogy a 2 tranyó körül lesz valami gáz, mert azt írtad, ha kiszedted, akkor nem is kapcsolt be. Ha viszont a remotét a negatívra tetted, és ki kapcsolt, akkor meg van a hiba, mert az egyik tranyó munkapontja elment, vagy csak rossz konstrukció, és be kell tenned egy mondjuk 680 Ohmos ellenállást a negatív, és a remote közé. Az fogja hidegíteni.
A diódával óvatosan, nézd meg hova van kötve, ha a REM és a föld között van, akkor ne forditsd meg, ha a + és a rem között van, akkor mond meg merre áll a dióda csíkos vége. Apropó, a REM csatira menő fólával kapcsolatba lévő alkatrészeket kimérted?
Azt mondod 1V-al kevesebb? Nem egész pontosan 0,7V al? Az pont egy P-N átmenetnek felel meg, fogadjuk az a dióda a + és a REM között van, csaképp fordítva.
A diódákat átnéztem, nem bonyolult, mert a nyákra van nyomtatva hogy kell álljon. Azok jók. Viszont elkezdtem sorra kiforrasztani mindent egyesével (illetve csak a tranyokat, abból is marha sok van), és találtam egyet, aminek a középső, és az egyik szélső lába közt zárlat van. Lehet ez a bűnös, és eddíg rosszakat néztem? Egyébként nem pont 1 volttal kevesebb (talán 0,7 volttal). Ma sajnos nem jotottam el a lomexba (pont úgy vannak nyitva ahogy dolgozok), de holnap minenképp szerzek valahonnan tranyókat. Egyébként ezeknél fontos a tipus? Sok kütyüm van itthon, amiből tudnék hasonlókat kiműteni.
A negatív és a rem közé rögtön tettek ellenállást, meg van ott kondi meg induktivitás is (lehet ezek már a pozitív felé mennek, nemtudom). Szóval ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy szerintem nagyon jó konstrukció (lenne), bár nem vagyok szakértő, de minőséginek néz ki.
Egyenlőre köszönöm a segítséget mindenkinek, megpróbálom megjavítani holnap. Jelentkezek utána, ha sikerül, ha nem.
Idézet: „Lehet szakadt, de akkor inkább nem kapcsolna be nem? Bár hansúlyozom nem értek hozzá! Így nem is tudom mi az a béta.” Nekem nem volt egyértelmű, hogy mitől kapcsol be és honnan vettél ki mit... Ha van digit műszered, könnyen lehet, hogy van rajta béta mérési lehetőség, persze csak egyenáramú. hFE feliratot keress és egy foglalatot tranzisztorok lábához, EBCE (NPN/PNP) feliratokkal. De nem kell túlbonyolítani, ezek mezei tranzisztorok, cseréld ki azt a párat... Üdv Inhouse
sziasztok.
Lenne 1 kérdésem bár nem biztos hogy ide vág. Van 1 erősítőm kocsiba való. És beteg lett nagyon mozgatja a membránt de hangot nem ad ki. vagyis kopog. Namost én hibát nem látok a panelon. Meijk alkatrész hibája szokott ilyet okozni? Én még csak most tanulom az elektronikának ezt az oldalát önerőböl ugyhogy légyszi mint a hűjegyereknek úgy magyarázzátok már el.
üdv.mindenkinek.
nekem egy olyan problémám lenne.. adott egy autós végfok egy line bemenettel. ha arra a bemenetre RCA "Y" elosztóval két bemenetet kötök rá elhalkul a zene ha mindkét egység be van kapcsolva. ha egyiket lekapcsolom megszűnik a lehalkulás. hogy tudom ezt ( keverő ) nélkül illeszteni? köszi előre is!
üdv.
köszi a segítséget, de pontosan hava is? a melegpont, és a földközé, vagy csak a melegpont közé. ez nem egészen tiszta. bocs, de ezekben nem vagyok járatos.
Sziasztok!
Nagy bajban vagyok! Van a kezem alatt egy MAC fearless one 1000W digitális erősítő EZ , amit a tulajdonosainak sikerült rendesen elfüstöltetniük. A tápfetek /IRFP064/ mind elégtek, a végerősítő FET-jeiből 2 túlélte. A FET-ek típusa : FQA34N20 /látsd lent!/ ami a szép nagy internet szerint nem kapható, mert nem gyártják LÁTSD Farnell ! Nos itt jön az én problémám, ugyanis árambírás, feszültségtűrés, és belső kapacitások alapján már 4 garnitúra MOSFET járt benne, és mindegyik melegszik már alapállapotban is, terhelés nélkül... Próbáltam bele /Rockford fosgate T15000-ből kivett/ IRFP3415-öt, IRFP250-et, IRFP260-at, és a Farnelltől rendelt STW30NF20 helyett küldött STW30NM50N-et is. Az első még lehetett volna feszültségtűrés probléma, mert a 3415 csak 150v-ig bír, és az erősítő 160V-ról (igen 2x80V) működik. de a többi FET mindennek megfelel! És mégis melegszik , amint bekapcsolom, és a nyugalmi árama sem 1A, hanem 3-4-5A.../12V/ Ha viszont (mert párban párhuzamosan voltak a gyáriak is) csak a gyári kettőt teszem vissza, azzal tökéletesen szól, és 100W/4ohm-ig hűtés nélkül asztalon elketyeg... Szerintetek mi lehet a baj a csereFETekkel?
Lehet hogy mellélövök, de Rds érték is ugyanaz a csere alkatrészeknél? Esetleg amikor cserélted, akkor próbáltad úgy, hogy csak kettőt betenni? Mint amikor az eredeti kettővel nem melegszik? Ez egyébként tényleg szemét hiba. Igazából Pafi a főpuska D-osztály ügyben, ha olyan gatyó van rajta biztosan segít.
Szervusztok!
Egy MAGNAT RX44 ültetett fel. A probléma a következő: Hangszórók nélkül, bemenőjel nélkül az erősítőt bekapcsolva a nyugalmi áramfelvétel 45A, a védelem led világít. A tápegység szekunder egyenirányítói nélkül a táp tökéletesen megy. Egyenirányítók visszarakása, majd a végfok fetek kiforrasztása után a hiba ugyanaz. Szűrőkondik kiforrasztva,leellenőrizve. Mindegyik rendben. A nyákon egyetlen alkatrészen sem látszik sérülés vagy melegedésnyom. A végfok fetek hibátlanok. Várom az autós erősítők lelkivilágában járatos szakik szíves segítségét, hátha valamelyikőtök tudja,hogy hol csúsztam el a hibakeresés során.
Igen, jól látod. Valóban 45A. De sehol nem találok zárlatra utaló nyomot. Már az is megfordult a fejemben, hogy valahol talán valamelyik nagyobb alkatrész alatt lehet fólia zárlat. De ellenállásmérővel tesztelve az erősítő részek betáp vonalait, a műszer szakadást mutat, tehát az ilyen jellegű zárlat kizárva.
Tanácstalan vagyok a hiba okát illetően.
Ilyen 45 A-es áramfelvételnél mi az, ami melegszik? Valaminek melegednie kell. Az az 540Watt nem tűnik el a semmibe.
Szia Z!
Én is egymásra nyitásra gondoltam...
Szia!
Köszi az ötletet, de az rds érték, terhelés nélkül nem kéne , hogy számítson...(egyébként mind hasonló: 0042ohm-0075ohm) Amúgy ki lett próbálva csak a két cserefettel is. Nem jáó!
Melegíti is a házat a tápegység rendesen. De-mint már korábban írtam, az erősítőfokozat végtranzisztorok kiforrasztása után is fennáll a hiba. Ha a tápegységet önállóan működtetem, az hibátlan. Az a bajom, hogy nincs hozzá kapcsolási rajzom, a panel igen sűrű szerelésű, rajz nélkül a javítás igencsak nehézkes. Arról nem is beszélve,hogy közben mással is kell foglalkozni(ami nem csak viszi,hanem hozza is a pénzt )A szekunderen nincs antiparallel dióda,csak a betápnál van hülyeségvédelmi funkcióval(fordított táp rákötés ellen)de az hibátlan.Ha nem lenne az,akkor a táp el sem indulna.
Nem igaz, hogy nem lehet behatárolni egy melegedő alkatrész helyét egy erősítőben.
Vagy esetleg egy minimális terhelés hatására elkezd valamilyen nem normális üzemállapotba kerülni a táp, és azért melegszik?
Én tudom, hogy jó szakember Mpisti, csak nem értem... A tápegység a rossz, vagy valami tényleg beterhel?
Csak, hogy meglegyen.
Üdv Inhouse
Nem lehetne a Magnat RX44-ről is egy efféle doksit?
Nagyon köszönöm a sok dicséretet,nem biztos hogy rászolgáltam. Ma délután a MAGNAT javításé lesz, adtatok néhány ötletet, megpróbálkozom valahogy kiszűrni ,hogy mi lehet a hiba. Ha lenne hozzá rajz,nyilván sokkal könnyebb helyzetben lennék, de valahogy csak meg fogom találni a hiba előidézőjét.
Köszönöm a segítségeteket.
Hülye kérdés!
Az egyenirányító diódáidat /a hűthetőeket/ mérted? (mindkét ágát, mert ezt sehol nem írod!) Ilyen teljesítmény, ha nem hűthető (jobb esetben félvezető) alkatrészen megy kárba, akkor minimum füstölnie kéne!
Én ilyenkor 36w-os izzón keresztül szoktam neki a tápot adni, és hűtés nélkül pillanatokra indítom el a masinát, akkor azonnal megmutatkozik a hiba.
A MAC 1000w-osat is így tesztelem, fogom a végfetet, és adom neki a delejt árammérőn keresztül, és ha forrósodik, már le is kapcsolom!
A kérdés egyáltalán nem hülyeség. Mértem őket, sőt, beforrasztottam egy másik alkalmazásba, hibátlanul működik mind a 4 db. A meglepő számomra az,hogy a végfok fetek egyáltalán nem melegszenek, akkor,amikor a táp fetek már szinte izzanak. De ha csak a táp megy,akkor semmi baja, hűtés nélkül is hidegek maradnak a kapcsoló fetek. Ma délután műterheléses vizsgálatnak vetem alá a tápot. Ha azzal van a baj, akkor úgyis előjön a hiba.
Az Elektrotanyáról van, ott meg már jártál...
Üdv Inhouse
Szervusztok Fiuk!
Megoldódott az RX44 probléma. A hiba valóban banális volt, és én pedig nem voltam eléggé körültekintő. Ahogy hazaértem az volt az első dolgom,hogy külső táppal tápláltam meg az erősítő részt,miután az összes ikerdiódát kiforrasztottam. És láss csodát,- a végfok nem terheli le a tápot, az áramfelvétele mindössze 0,15A. Tehát ha végfok jó, akkor csak a táp lehet a rossz. Mint már korábban írtam, ez a szuper jószág két táppal rendelkezik. A meggyőződésem volt,hogy azért tettek bele két tápot,hogy a hidalás egyszerűbb legyen, -de nem. A viszonylag magas kimeneti teljesítmény(600W 4 csatornán) egy táppal nem volt megoldható,ezért két tápot építettek bele két kapcsolófokozattal és egy meghajtóval. Azt hittem,hogy a két trafó kimenete a két-két csatornát külön látja el,de ma délután-miután a nyákot alaposabban átnéztem-akkor találtam meg a két átkötést,amivel a két szekunder egyenirányított feszültségét lepárhuzamosították. Amikor a kimeneti egyenirányítók ki voltak forrasztva,a táp hiba nélkül ment. De mihelyt beforrasztottam őket, azonnal letiltott. A diódák-mint korábban írtam-jók. A trafókat ellenőrizve tapasztaltam némi aszimmetriát a két trafó jelalakjai között,de elenyészőnek tűnt. A kimeneti feszültség is egyforma, kitöltési tényező közti különbség 0,6% ez nem lehet gond. Következett a kapcsolófokozat. A gate elektródákat ellenőrizve azt tapasztaltam,hogy egyik trafó fetjei közül 2 nem kap vezérlőjelet! Mint ez imént írtam,a trafók kimeneti jelalakja nagyon minimális különbséget mutatott. Elvileg ekkora jelalakbeli különbség semmilyen zavart nem okozhat. De ebben az alkalmazásban igen, ugyanis hiába volt külön-külön hibátlan a két táp,49% környékén mozgott a trafóra jutó jelek kitöltési tényezője, és mivel a két trafó fetjei nem azonos időpillanatban kapcsoltak a hiányzó két fet miatt egyik pár kapcsolási idői megrövidültek. Ebből a két végfok kimeneti jelei között fázisbeli különbség lépett fel,ez az aszimmetria a kimeneti egyenirányítókon akart kiegyenlítődni. Ez a fázis eltolódás hajtott át ekkora áramot a tápon. Az ok pedig az egyik megható tranzisztorral ellenpárhuzamos 1N4148 dióda hibája volt. Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget és az ötleteket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |