Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Minden, ami Riga 16 javításával kapcsolatos
Lapozás: OK   1 / 1
(#) DB Thündér hozzászólása Máj 11, 2010 /
 
Van egy motorom már nagyon régi és eldöntöttem, hogy felújítom! A gyújtást kellene beállítanom csak nem tudom hogy hogy, a 6V-ot hol tudom megmérni? Mert szikra is csak kicsi van, lehet nem is 6V jut el a gyújtó trafóhoz! Nem nagyon értek hozzá ötleteket várom! Vagy esetleg új tekercsek kellenének? Ellenállás méréssel ki lehetne mérni hogy jó-e?
(#) quite válasza DB Thündér hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Én ugyan motoroztam még ilyen mocival, meg Mini Riga modellel, sőt még Verhovinával is, és utóbbit még javítottam is, de sajnos az emlékek már elhaványodtak.

Én már a Simsonos generációhoz tartoztam a nyolcvanas évek végén.

Szerintem nem sokan ismerik már ezeket a motorokat.
Nézz szét a Riga.hu oldalon talán sokkal előbb fogsz választ kapni a kérdésedre, ráadásul a felújításban is jobban tudnak segíteni.

Riga.hu
(#) burgdavid válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Simpi válaszát annyiban egészíteném ki, hogy csavarhúzó helyett precízebb a tolómérő, azzal egész pontosan beállítható az előgyújtás.
A 6V-ot felejtsd el méricskélni, mert a világításnak semmi köze nincs a gyújtáshoz!
A beállítás pontos menetét megtalálod itt.
(#) gkari válasza burgdavid hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
A gyenge szikra több ok miatt lehet:gyenge a mágnes(delejezni kell), beégett megszakító, nem jó érintkezés a gyujtótekercsnél, megszakítónál, trafónál, forgás közben hozzáér a lendkerék a tekercs vasához, hibás kondi, menetzárlatos trafó, rossz gyertya, -gyertyakábel, -pipa.A megszakítóhézagot 0,4mm.-re kell állítani, alaplappal kb. 10 fokos előgyujtást. A 6V-ot külön tekercs adja a világításnak.
Most több ötletem nincs.
Üdv!
(#) walter válasza DB Thündér hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
"Mert szikra is csak kicsi van"
Gyertya, gyertyapipa, gyújtókábel, megszakító, kondenzátor, gyújtótrafó, ezeket kellene ellenőrizni.
A kondenzátornak kb.022µF-os nak kell lenni. A gyújtótranszformátor megszakítón és testen lévő tekercse pár ohmos míg a gyertya és a test között kiló ohmok vannak, cserére egy Simson trafó is jó lehet. A megszakító hézag 0,4mm, ha jól emlékszem a gyertyáé 0,6mm.
(Rég volt bocs ,ha valamire rosszul emlékszem.)
Na ezt gkari-val kétszer írtuk le.
(#) nemgyuri válasza DB Thündér hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Nekem Rigával nem volt dolgom, csak Verhovinával. (mai napig is megy!) Valószinüleg azonos a gyújtásrendszere. Delejezés, sűrű gyertya, pipa, stb csere után átalakítottam.
1. megszakító és gyújtótekercs (vékonyabb drót) szétválaszt, kivezet.
2. gyújtótekerccsel sorba egy dióda (min. 50V 5A)
3. kb 4700µF 40V -os kondi (ezt tölti a dióda)
4. 6V-os pl. Simson gyújtótrafó (eredeti KUKA)
5. bekötés mint egy akkumulátoros gyújtásnál
akkumulátort NE tegyél rá mert megint gyenge lesz a szikra. Ennek pont az a lényege, hogy nagyobb fordulaton nagyobb feszültség lesz, tehát a szikrateljesítmény nem csökken!
(#) DB Thündér válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Nagyon köszönöm szépen a válaszod sokat segítettél vele már már beindulgat de nem annyira tökéletes, még kísérletezgetek és biztos jó lesz előbb vagy utóbb
(#) DB Thündér válasza nemgyuri hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Ez sem rossz megoldás amint lesz hozzá alkatrészem (simson gyújtótrafó) neki is kezdek az átalakításnak!
(#) nemgyuri válasza DB Thündér hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Bátran nekiállhatsz, tuti javulás. Az átalakítás elött egy gyertya max 500 km-ig volt jó, utána sokezerig. Ja és a lendkerék nem melegedett, pedig a gyújtástekercsre kötöttem a féklámpát (12V 15W). Alapvető hiba van a gyújtásban - a megszakító rövidre zárja a gyújtótekercset a lendkerékmágnes meg felmágnesezi aztán le és csak a következő felmágnesezésnél lesz megszakítás. Na ez melegíti a mágnest és elmúlik a gyújtás egy idő után.
(#) Imi65 válasza nemgyuri hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
A Verhovina csak a vázban tért el a Rigától, ugyanaz a blokk volt benne. Rigán nekem is volt pár évig, az volt a tapasztalatom, hogy sokkal rosszabbul indult, ha a lámpa fel volt kapcsolva. Tehát, hidegindításnál ki kell kapcsolni a lámpát.
(#) nemgyuri válasza Imi65 hozzászólására (») Máj 13, 2010 /
 
Ez igaz, mert a terhelt világitási tekercs is fékezi a lendkereket és a mágneses tere is ront a gyújtáson. Miután átalakítottam nem volt vele bajom.
(#) kisedison hozzászólása Júl 28, 2010 /
 
Hello

Van egy Riga 16-os ból egy blokkom. S-58-as a tipusa. A gyújtás most egy 12V-os akkuról megy, egy skoda gyújtótrafó társaságában. Hogyan kell beállítani a megszakítót hogy mikor szakítson meg? Légyszi részletesen írjátok le ha tudtok segíteni. A blokkot majd a bringámba akarom beépíteni. Ja és a váltóján hogyan vannak a fokozatok? Van az a kis kar amibe megy a bowden, ha azt bekuzom akkor nem forgatja a lánckereket, de én úgy tudom hogy 2 sebességes a váltója.

A segítséget előre is köszi mindenkinek!!
(#) Ricsi89 válasza kisedison hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
Fentebb le van írva a gyújtás beállítása. A bowdenes rész meg a kuplung lesz.
(#) SzervízMacska válasza kisedison hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
Gondolom, ez a pedálos változat. Három állása van a váltó-bowdennek. Tökig kihúzva 1-es fokozat, alaphelyzetben 2-es fokozat és a kettő között, középállásban van az üres - már ha jól emlékszem. Lehet az is, hogy pont fordítva... Maga a váltókar a bal kormányszáron volt és behúzott kuplungnál lehetett tekergetni.
(#) kisedison válasza SzervízMacska hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
Köszi szépen.

De ez nem pedálos hanem berugókaros. Egyébként ott van a hely az alu öntvényen a pedálnak is csak be van dugaszolva egy gumi dugóval.
(#) SzervízMacska válasza kisedison hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
Végül is mindegy a pedál, a váltó látom ezen is ugyanaz.
(#) kisedison válasza SzervízMacska hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
Köszi.

Azt esetleg nem tudod hogy milyen keverék kell neki? Mondjuk egy liter 95-ös benzinhez mennyi olajat öntsek?
(#) SzervízMacska válasza kisedison hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
Lehet, hogy fel is száll a 95-östől. Annak idején a keveréket 86-osból csinálták. Szerintem a 33-as keverék simán jó lesz neki, csak azt nem tudom, hol árulnak mostanság 2 üteműhöz való olajat? Szóval, 1 literhez olyan 3 centilitert légy kedves.
(#) kisedison válasza SzervízMacska hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
Köszi szépen a z összes segítséget!!!

Ha van valami kérdésem akkor ide írom, mert láthatóan értesz hozzá.
(#) Imi65 hozzászólása Júl 28, 2010 /
 
Itt a rajza a blokknak.
(#) TóthMarcell hozzászólása Aug 15, 2012 /
 
Üdv. Van egy csodásan felújított Verhovinám, csak az az egy probléma van vele mint a kérdés feltevőjének , hogy nem indul. Már többször is mentem vele de most nem tudom beindítani.A szikra színe és nagysága tökéletes. Kondenzátor is eredeti és működik. Esetleg lehetséges, hogy az összes verhovinánál a gyújtás alaplapjának ugyanazon a ponton kell lennie ??? Ha igen megtennétek , hogy felraktok róla nekem egy képet. Előre is köszönöm.
(#) Gabi válasza TóthMarcell hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Szia, ha a szikra megvan, akkor a porlasztóddal lesz valami. Próbál a gyertyanyíláson beönteni egy kis benzint, gyertyát visszatenni és megpróbálni beindítani. Ha lesz pár gyenge fordulat, akkor valahol dugulásod van a porlasztódban.
(#) zolika60 válasza TóthMarcell hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Az előgyújtása felső holtpont előtt 1,5mm emlékeim szerint. Itt kezdjen nyitni a megszakító. Ha nincs előgyújtás beállítód, sublerrel is mérheted a gyertyanyíláson keresztül. Ha a gyújtás rendben valószínű a karburátor probléma. A Verhovina sosem volt az üzembiztonságáról híres. Sokat szórakoztam ilyennel gyerekkoromban, mert egy barátomnak ilyen járgánya volt.
(#) Patkany16 hozzászólása Ápr 2, 2014 /
 
Sziasztok! Na szoval van nekem egy verhovina minden eredeti rajta. el szeretném adni menyyit lehetne kérni érte és hol érdemes meghirdetni?
(#) zolika60 válasza Patkany16 hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Hirdetni itt lehet például. Kérni bármennyit lehet, de eladni csak annyiért amennyiért viszik.
(#) kisedison válasza Patkany16 hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Talán 15-20 ezer forint. Ha tényleg minden eredeti, és jó állapotú. Ha átlag, vagy leharcolt akkor 5-10 ezer. Nem érdemes eladni, inkább motorozgass vele amíg bírja.
(#) szikorapéter hozzászólása Feb 2, 2016 /
 
Üdv. Kicsit pörgetek már a topicon ha találtam egy ilyen csodát is. Nos a következő elektronikai probléma merült fel. Sikerült beszereznem egy Riga "D" blokkot,ami kiválóan működik,hátránya,hogy sajnos nincs rajta világítás tekercs. Nem túl sok hely a "lendkeréknél" sem,de ha oda sikerülne valamit még beszorítani (mondjuk a kondenzátor helyére?-azt pedig kitenni a trafóra),akkor össze tudnék-e egy olyan tekercset hozni amiről legalább 10-20W-nyi energiát le tudok venni? 6V tökéletesen megfelelne,egyenirányítani tervezem,első lámpának 2db 5W-os fehér led megy,hátra pedig 10 nagy fényerejű 5mm-es piros led. Ezt a terhelést kéne elviselnie a tekercsnek,esetlegesen egy utólag beépített ledes fordulatszámmérőt. Később teszek képet a hét folyamán,de aki ismeri a típust az sokat tud segíteni. A válaszokat előre is köszönöm.
(#) szendi001 válasza szikorapéter hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
Mi lett a megoldás? Én most újítottam fel egy riga blokkot.
(#) szikorapéter válasza szendi001 hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
Végül átalakítottam tirisztorosra, hall jeladóval,másik lendkereket kapott, és 2 világítás tekercset amik sorba lettek kötve.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem