Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami Riga 16 javításával kapcsolatos
Témaindító: DB Thündér, idő: Máj 11, 2010
Témakörök:
Van egy motorom már nagyon régi és eldöntöttem, hogy felújítom! A gyújtást kellene beállítanom csak nem tudom hogy hogy, a 6V-ot hol tudom megmérni? Mert szikra is csak kicsi van, lehet nem is 6V jut el a gyújtó trafóhoz! Nem nagyon értek hozzá ötleteket várom! Vagy esetleg új tekercsek kellenének? Ellenállás méréssel ki lehetne mérni hogy jó-e?
Én ugyan motoroztam még ilyen mocival, meg Mini Riga modellel, sőt még Verhovinával is, és utóbbit még javítottam is, de sajnos az emlékek már elhaványodtak.
Én már a Simsonos generációhoz tartoztam a nyolcvanas évek végén. Szerintem nem sokan ismerik már ezeket a motorokat. Nézz szét a Riga.hu oldalon talán sokkal előbb fogsz választ kapni a kérdésedre, ráadásul a felújításban is jobban tudnak segíteni. Riga.hu
Simpi válaszát annyiban egészíteném ki, hogy csavarhúzó helyett precízebb a tolómérő, azzal egész pontosan beállítható az előgyújtás.
A 6V-ot felejtsd el méricskélni, mert a világításnak semmi köze nincs a gyújtáshoz! A beállítás pontos menetét megtalálod itt.
A gyenge szikra több ok miatt lehet:gyenge a mágnes(delejezni kell), beégett megszakító, nem jó érintkezés a gyujtótekercsnél, megszakítónál, trafónál, forgás közben hozzáér a lendkerék a tekercs vasához, hibás kondi, menetzárlatos trafó, rossz gyertya, -gyertyakábel, -pipa.A megszakítóhézagot 0,4mm.-re kell állítani, alaplappal kb. 10 fokos előgyujtást. A 6V-ot külön tekercs adja a világításnak.
Most több ötletem nincs. Üdv!
"Mert szikra is csak kicsi van"
Gyertya, gyertyapipa, gyújtókábel, megszakító, kondenzátor, gyújtótrafó, ezeket kellene ellenőrizni. A kondenzátornak kb.022µF-os nak kell lenni. A gyújtótranszformátor megszakítón és testen lévő tekercse pár ohmos míg a gyertya és a test között kiló ohmok vannak, cserére egy Simson trafó is jó lehet. A megszakító hézag 0,4mm, ha jól emlékszem a gyertyáé 0,6mm. (Rég volt bocs ,ha valamire rosszul emlékszem.) Na ezt gkari-val kétszer írtuk le.
Nekem Rigával nem volt dolgom, csak Verhovinával. (mai napig is megy!) Valószinüleg azonos a gyújtásrendszere. Delejezés, sűrű gyertya, pipa, stb csere után átalakítottam.
1. megszakító és gyújtótekercs (vékonyabb drót) szétválaszt, kivezet. 2. gyújtótekerccsel sorba egy dióda (min. 50V 5A) 3. kb 4700µF 40V -os kondi (ezt tölti a dióda) 4. 6V-os pl. Simson gyújtótrafó (eredeti KUKA) 5. bekötés mint egy akkumulátoros gyújtásnál akkumulátort NE tegyél rá mert megint gyenge lesz a szikra. Ennek pont az a lényege, hogy nagyobb fordulaton nagyobb feszültség lesz, tehát a szikrateljesítmény nem csökken!
Nagyon köszönöm szépen a válaszod sokat segítettél vele már már beindulgat de nem annyira tökéletes, még kísérletezgetek és biztos jó lesz előbb vagy utóbb
Ez sem rossz megoldás amint lesz hozzá alkatrészem (simson gyújtótrafó) neki is kezdek az átalakításnak!
Bátran nekiállhatsz, tuti javulás. Az átalakítás elött egy gyertya max 500 km-ig volt jó, utána sokezerig. Ja és a lendkerék nem melegedett, pedig a gyújtástekercsre kötöttem a féklámpát (12V 15W). Alapvető hiba van a gyújtásban - a megszakító rövidre zárja a gyújtótekercset a lendkerékmágnes meg felmágnesezi aztán le és csak a következő felmágnesezésnél lesz megszakítás. Na ez melegíti a mágnest és elmúlik a gyújtás egy idő után.
A Verhovina csak a vázban tért el a Rigától, ugyanaz a blokk volt benne. Rigán nekem is volt pár évig, az volt a tapasztalatom, hogy sokkal rosszabbul indult, ha a lámpa fel volt kapcsolva. Tehát, hidegindításnál ki kell kapcsolni a lámpát.
Ez igaz, mert a terhelt világitási tekercs is fékezi a lendkereket és a mágneses tere is ront a gyújtáson. Miután átalakítottam nem volt vele bajom.
Hello
Van egy Riga 16-os ból egy blokkom. S-58-as a tipusa. A gyújtás most egy 12V-os akkuról megy, egy skoda gyújtótrafó társaságában. Hogyan kell beállítani a megszakítót hogy mikor szakítson meg? Légyszi részletesen írjátok le ha tudtok segíteni. A blokkot majd a bringámba akarom beépíteni. Ja és a váltóján hogyan vannak a fokozatok? Van az a kis kar amibe megy a bowden, ha azt bekuzom akkor nem forgatja a lánckereket, de én úgy tudom hogy 2 sebességes a váltója. A segítséget előre is köszi mindenkinek!!
Fentebb le van írva a gyújtás beállítása. A bowdenes rész meg a kuplung lesz.
Gondolom, ez a pedálos változat. Három állása van a váltó-bowdennek. Tökig kihúzva 1-es fokozat, alaphelyzetben 2-es fokozat és a kettő között, középállásban van az üres - már ha jól emlékszem. Lehet az is, hogy pont fordítva... Maga a váltókar a bal kormányszáron volt és behúzott kuplungnál lehetett tekergetni.
Köszi szépen.
De ez nem pedálos hanem berugókaros. Egyébként ott van a hely az alu öntvényen a pedálnak is csak be van dugaszolva egy gumi dugóval.
Végül is mindegy a pedál, a váltó látom ezen is ugyanaz.
Köszi.
Azt esetleg nem tudod hogy milyen keverék kell neki? Mondjuk egy liter 95-ös benzinhez mennyi olajat öntsek?
Lehet, hogy fel is száll a 95-östől. Annak idején a keveréket 86-osból csinálták. Szerintem a 33-as keverék simán jó lesz neki, csak azt nem tudom, hol árulnak mostanság 2 üteműhöz való olajat? Szóval, 1 literhez olyan 3 centilitert légy kedves.
Köszi szépen a z összes segítséget!!!
Ha van valami kérdésem akkor ide írom, mert láthatóan értesz hozzá.
Üdv. Van egy csodásan felújított Verhovinám, csak az az egy probléma van vele mint a kérdés feltevőjének , hogy nem indul. Már többször is mentem vele de most nem tudom beindítani.A szikra színe és nagysága tökéletes. Kondenzátor is eredeti és működik. Esetleg lehetséges, hogy az összes verhovinánál a gyújtás alaplapjának ugyanazon a ponton kell lennie ??? Ha igen megtennétek , hogy felraktok róla nekem egy képet. Előre is köszönöm.
Szia, ha a szikra megvan, akkor a porlasztóddal lesz valami. Próbál a gyertyanyíláson beönteni egy kis benzint, gyertyát visszatenni és megpróbálni beindítani. Ha lesz pár gyenge fordulat, akkor valahol dugulásod van a porlasztódban.
Az előgyújtása felső holtpont előtt 1,5mm emlékeim szerint. Itt kezdjen nyitni a megszakító. Ha nincs előgyújtás beállítód, sublerrel is mérheted a gyertyanyíláson keresztül. Ha a gyújtás rendben valószínű a karburátor probléma. A Verhovina sosem volt az üzembiztonságáról híres. Sokat szórakoztam ilyennel gyerekkoromban, mert egy barátomnak ilyen járgánya volt.
Sziasztok! Na szoval van nekem egy verhovina minden eredeti rajta. el szeretném adni menyyit lehetne kérni érte és hol érdemes meghirdetni?
Hirdetni itt lehet például. Kérni bármennyit lehet, de eladni csak annyiért amennyiért viszik.
Talán 15-20 ezer forint. Ha tényleg minden eredeti, és jó állapotú. Ha átlag, vagy leharcolt akkor 5-10 ezer. Nem érdemes eladni, inkább motorozgass vele amíg bírja.
Üdv. Kicsit pörgetek már a topicon ha találtam egy ilyen csodát is. Nos a következő elektronikai probléma merült fel. Sikerült beszereznem egy Riga "D" blokkot,ami kiválóan működik,hátránya,hogy sajnos nincs rajta világítás tekercs. Nem túl sok hely a "lendkeréknél" sem,de ha oda sikerülne valamit még beszorítani (mondjuk a kondenzátor helyére?-azt pedig kitenni a trafóra),akkor össze tudnék-e egy olyan tekercset hozni amiről legalább 10-20W-nyi energiát le tudok venni? 6V tökéletesen megfelelne,egyenirányítani tervezem,első lámpának 2db 5W-os fehér led megy,hátra pedig 10 nagy fényerejű 5mm-es piros led. Ezt a terhelést kéne elviselnie a tekercsnek,esetlegesen egy utólag beépített ledes fordulatszámmérőt. Később teszek képet a hét folyamán,de aki ismeri a típust az sokat tud segíteni. A válaszokat előre is köszönöm.
Mi lett a megoldás? Én most újítottam fel egy riga blokkot.
Végül átalakítottam tirisztorosra, hall jeladóval,másik lendkereket kapott, és 2 világítás tekercset amik sorba lettek kötve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |