Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   2 / 213
(#) Báddzsó válasza dbase hozzászólására (») Dec 13, 2006 /
 
köszi, erre voltam kiváncsi, amugy biztos nem én nyirtam ki..., azér kaptam h nézzem meg mi abaja..
(#) dbase válasza Báddzsó hozzászólására (») Dec 13, 2006 /
 
De ez még nem tuti, bármi más is lehet, zárlat panelon akármi.Sokan a fordított táppal, vagy a több hangszoró rákötésével, vagy a akku töltö 16-18v jával nyírták ki .Nagyon tud mindnenki.Mainap egy gyerek a kamionba rakott be 24v ra egy 12 es magnot És felhívott h a mekkora fezs szokott lenni benne mert valami elszált!!!
(#) Báddzsó válasza dbase hozzászólására (») Dec 13, 2006 /
 
Idézet:
„vagy a akku töltö 16-18v jával nyírták ki”
de jó, hogy én maradtam a pc tápnál... hu, pedig mindenki mondta h rakjam az akkutöltöre...
de ezekben nincs is semmi ilyesmi védelem?? amugy nem olcsó az ic, 3500Ft bruttó... és ha nem is ez a baj akkor az a nagyonjó...
(#) Báddzsó válasza Báddzsó hozzászólására (») Dec 14, 2006 /
 
mijezaaa: AMP REM MAX. 0.3A jelöléső vezeték szerintetek a raádión???? én tök hülye vok hozzá...
amp=erősítő??? rem=remote??? meg olyan is van h ACC TEST, ez is mi???

örök hála!
(#) dbase válasza Báddzsó hozzászólására (») Dec 14, 2006 /
 
AMP REM=az amit írtál amplifier remote.Ha bekapcsolod a rádiót, akkor ott 12v-ot ad ki.Amit max 0,3A-ral terhelhetsz le.Azaz 3,6wkb.
1-2w os izzóval próbáld ki.
ACC az meg +12V ami szükséges neki.
(#) Báddzsó válasza dbase hozzászólására (») Dec 15, 2006 /
 
kösz, még egy kérdésem lenne, mi van ha végfok ic nélkül akarom kipróbálni?? mer ezen van ugye sima kimenet külső erősítőnek, nah tehát ha nincs benne a végfok és uyg kapcsolom be attól nem lehet baja ugye?? kössz!!
(#) dbase válasza Báddzsó hozzászólására (») Dec 15, 2006 /
 
Nemszabadna semminek elszállnia,csak nem szolal meg a hangszoro.Rca kimenetet más ic hajt meg. Annak kell szolnia.Szerintem szedd le a végfok ic adatlapját, és nézd meg megkapja-e az üsszes +12V ot és az összes negatívot.És ellenőrizd terheletlenül a földhöz képest a kimeneteket, ha hidalt típusu akkor fél tápfeszen kell lennie,kondis csatoilás nélkül.
Ha kondis kicsatolt, akkor a kondi elött mérd meg az ic felé, a fél tápfeszt.
(#) (Felhasználó 2863) hozzászólása Dec 23, 2006 /
 
Sziasztok! Van egy grundig sc303 autorádiom amire kellene egy sztereo bemenetet csinálnom olyan modon hogy a rádio am sávját feláldozva ide rákötve ugy hogy az elölapon ha megnyomom az am gombot akkor a bemenetröl müködne. Biztos hogy meg lehet csinálni van egy cég aki azt csinálja csak aranyárban. Segitsetek légyszives hol kellene átvágnom ahova beköthetem az rca-t sajnos nekem tul bonyolult a rajz. A válaszokat elöre is köszönöm:
Zsiráfka
(#) JZoli válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Dec 23, 2006 /
 
Szia! Nem tudom, hogy mire szeretnéd használni a bemenetet, de van egy sokkal egyszerübb módja is ha valakinek bemenet kell egy autórádióhoz, például egy MP3 lejátszó számára.Ez pedig egy kazetta adapter ami abból áll, hogy van egy műkazetta amit beteszel a kazettafészekbe és "kilóg" belőle egy sztereó jack amire gyakorlatilag bármit ráköthetsz.A minősége szerintem jobb valamivel mint a kazettáé volt. beszerezhető nagyon sok helyen, nemrég (két hete) voltam a Metróban ott volt, 1000-1500FT körül nem emlékszem pontosan.
(#) Danix válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Dec 23, 2006 / 4
 
Szervusz! Megnéztem a rajzot, de sajna, az úgy sztem nem igazán kivitelezhető, mert az am/fm átkapcsolás nem a hang szinten történik, hanem dekódolatlan jelre, és egy közös demodulátoruk van az am és fm jelnek (10.oldal SDA2121), bár enm vok teljesen biztos.
A legegyszerűbb megoldás sztem is a kamukazetta (és a legolcsóbb is), egyébként barkácsolni is lehet, csak egy kazettát és egy felveőfejet kell feláldozni , esetleg a jobb minőség érdekében vmi korrektort, bár az már bonyolultabb dolog.
Egy másik gyári megoldás kicsit drágább, h lehet direkt erre a célra kis teljesítményű (szivargyújtó-csatlakozóba épített) FM adót kapni, így, csak a rádiót kell a megfelelő frekire állítani.
A harmadik (sztem legjobb) megoldás, ha rábarkácsolsz egy kapcsolós jack aljazatot, amit a hangerő poti elé iktatsz be (14 oldal L1 R1 vonal), így amikor nincs bedugva semmi, akkor normálisan müxik, de ha bedugsz vmit akkor az szól.
kb ennyi ötletem van, remélem segítettem.
(#) (Felhasználó 2863) válasza Danix hozzászólására (») Dec 23, 2006 /
 
Köszi a válaszokat sokat segitettetek! A kamu kazi az van de szerintem az csak magno minöségben szol, az fm ado meg csak rádio minöségben. A jack jo ötlet azt legalább cd minöség lesz szerintem ezt fogom megcsinálni. Mégegyszer köszönöm a válaszokat és ezuton kivánok mindenkinek kellemes ünnepeket!!! Zsiráfka
(#) szabics hozzászólása Dec 24, 2006 /
 
az Sda2121 9 lába a kapcsolo kimenet, ha am en akarod használni azt irtad akkor annak a kimenetével tudsz egy tranyon keresztul rellével kapcsolni a bemnetet. nagyvonalakban ennyi.
(#) (Felhasználó 2863) válasza szabics hozzászólására (») Dec 25, 2006 /
 
És akkor hol kell megszakitani hogy az am sáv ne szolajon meg hanem az rca-rol mennyen? És az rca-t kössem a poti elé?
(#) dbase válasza (Felhasználó 2863) hozzászólására (») Dec 25, 2006 /
 
Ilyen bemenetet én is csináltam több rádióra már, mindegyikbe máshogy kellett.Volt olyan aminek a cd je szart be és annak a helyére, és az volt a problémám, míg nem talált az elektronika cd-t addig tiltotta a végfokot.És ki kellet iktatnom.Nyomatta a némítást.Volt olyan amire csak ugy kivezettem és egy kapcsoloval lehetett váltani saját beslő cuccok, vagy a külsö bemenet.Ott is voltak problémák.
-Ha a rádióval keresteett az ember tiltotta végfokot(zajzár).
-Ha a hangerőt állítottam hallatszottak a lépések, kattanások, és sorosan be kellet tennem egy egy kondit és eltünt, a hang.
Volt hogy az AM rész helyére tettem be egy buszba egy mikrofont, csak egy előerősítő kellett elé, és már szolt is rendesen
(#) Skip hozzászólása Feb 15, 2007 /
 
Sziasztok! sajnos nagyon sötét vagyok ilyen autó hifi magnó téren és kéne egy kis felvilágosítás! a kocsiba a gyári kazettás magnó található amihez tuti nem gyári hangszórók vannak! rá van kötve a magnóra hátul két hangszóró (gondolom mély...) az ajtóba kettő és elöl az ablakba 2 magassugárzó...
no most az a helyzet hogy van még két hangszóró benn a műszerfal alatt és azok nem szólnak! gondolom nincs bekötve... nos először is azt szeretném megtudni hogy egy magnótól függ hogy hány hangszórót lehet rákötni? (meg ugye vannak a magnóknál hogy pl 2*45W ez mit takar?) mer szívesen rákötném még azt a kettőt is. amugy meg majd ha összejön anyi "fölös" pénzem vennék egy CD-s magnót! abból milyet érdemes? de most elsősorban az érdekel hogy be lehet-e még kötni azt a kettő hangszórót és hogy hogyan??
előre is köszönöm! skip!
(#) Skip hozzászólása Feb 19, 2007 /
 
senki nem tud segítséget nyújtani az előző hozzászolásban leírtakhoz?!
(#) X Sügi X hozzászólása Márc 9, 2007 /
 
Hy all!

Volna egy olyan problémám, hogy az autórádiómban megunt normálisan dolgozni a rádió rész! Szval már nem fogja rendesen a csatornákat, azaz méterenként ahogy haladok, úgy fogja, nem fogja.. Mi lehet a gond? Azt sejtem, hogy gyenge a vétel, de hol keressem a hibát? Egyelőre nem akarom kibányászni a kocsiból, mer nem eccerü. De ha nagyjából tudnátok adni hibalehetőségeket, akkor talán nekiállok. Esetleg antennaerősítőt milyet célszerü hozzátenni? Amugy egy memóriás rádióról van szó, szval programozható, 2 X 6 csatorna Fm, és 1 X 6 Am. Grundig. Nem mai!
(#) Stadi válasza X Sügi X hozzászólására (») Márc 9, 2007 /
 
Én az antennacsatival kezdeném a nézelődést. Nekem ott volt a bibi legutóbb, mikor ilyen gondom volt. Kontakthibás lett az antennakábel végén a csati.
(#) X Sügi X válasza Stadi hozzászólására (») Márc 9, 2007 /
 
Antenna jó, kipróbálva másik rádióval, dobozon belül lesz a problem, ott is inkább passziv alkatrész, mintsem forrasztási hiba, vagy kontakt..
(#) derbi hozzászólása Márc 14, 2007 /
 
Sziasztok! Az automban egy blaupunkt mp3 (4*45watt) rádió van. A gondom az vele, hogy indításkor vagy csak világítás + izzitáskor mindig kikapcsol. Járó motornál, (mikor a generátor már tölt) pedig nagy hangerőn kikapcsol, majd ujra indul.Közepes hangerőn tökéletesen működik. Kérdésem a következő lenne: létezik, hogy nagy hangerőn több áram kell neki? ha igen ez valami módon javítható?
(#) szabi83 válasza derbi hozzászólására (») Márc 14, 2007 /
 
az aksi nem régi??

mérj rajta feszt, mikor kikapcsol a cucc..

amugy 8-10A kell neki csúcsba, ha elég basszusos a zene

üdv
(#) derbi válasza szabi83 hozzászólására (») Márc 14, 2007 /
 
Szia Szabi83!
Az akksi 1/2 éves. Valóban, ha a basszus sok akkor elöb kikapcsol! Azt gondoltam ez valami hangszoró védelem.Segíte vajon, ha az akksitól közvetlenül hoznám a +12 V-t?
(#) szabi83 válasza derbi hozzászólására (») Márc 14, 2007 /
 
Idézet:
„Segíte vajon, ha az akksitól közvetlenül hoznám a +12 V-t?”


IGEN!!
(#) Joci77 válasza X Sügi X hozzászólására (») Márc 15, 2007 /
 
szewa. már találkoztam ilyennel. öregebb Autós cuccokkal többször ,Elkók ki vannak száradva,idővel elveszítik a kapacitásukat,
ha van időd,kedv,lóvé akkor 4,7yF-tól felfelé az összes elkó-t cseréld le. nekem 7ből 5x bejött
(#) X Sügi X válasza Joci77 hozzászólására (») Márc 16, 2007 /
 
Hát, időm nem sok, lóvé se, de van egy marék kondim.. Megpróbálom.. Hátha!
(#) palika hozzászólása Márc 24, 2007 /
 
Sziasztok!!

Tud arról valaki valamit, hogy létezik-e olyan autórádió, ami mp3-as de nincs benne CD olvasó csak egy usb csati? A CD-t ugyse használnám, csak egy pendrive-ot.
Olyat sokat találtam, hogy volt benne usb, de ezek mind CD-sek voltak. Gondolom ha van ilyen akkor az nem is lehet valami drága, mert az egész CD-s részt kihagyhatták belőle.

Ha valaki ismer ilyet az szoljon.
(#) Norberto válasza palika hozzászólására (») Márc 24, 2007 /
 
Én még nem találkoztam ilyen fejegységgel

Pedig nekem is jól jönne...talán egyszer itthon megépítem magamnak, mert van minden hozzá...
(#) tams hozzászólása Ápr 11, 2007 /
 
Üdv!
Az volna a kérdésem, hogy van egy 1999-es 406-os Peugeot-nk és van benne egy Philips autórádió.
Az érdekelne hogy van egy csomó rövidítás amit nem értek. Például AF-et ha kapcsolgatom akkor nem veszek észre semmi változást, vagy van még TA ami hasonló vagy TP.
Van még olyan is hogy EON, ezt meg akkor írja ki hogyha valami állami rádiót vesz(Petőfi, Bartók...)
Tudnátok segíteni?
(#) Frankye válasza tams hozzászólására (») Ápr 11, 2007 /
 
Az AF tulajdonképpen arra szolgál, hogy a beállított sávon tartsa a vevőt, vagyis kiküszöböli a rádiónak azt a kellemetlen tulajdonságát, hogy hajlamos elmászni az adó hullámsávjáról, ezért állandóan utána kell(ene) hangolni.
A TA/TP pedig egy olyan okos kis "szerkezet", ami ehhez egy kicsit hasonló, de nem teljesen ugyan ez. A lényege:
Biztos előfordult már Veled is, hogy hosszabb úton autóztál, és közben hallgattad valamelyik adót, ami egy idő után egyre gyengébb jelet sugárzott, majd megszűnt. Viszont egy másik helyen ez az adó kiválóan bejött!
Na, a TA/TP tulképpen ezt a kis "korrekciót" végzi el helyetted: Folyamatosan figyeli az étert, és ha azonos rádióadót (pl.: Danubius) érzékel több hullámsávon is (mert ugye átfedések vannak a sugárzási körzetek között), akkor kiválasztja a legerősebb jelet sugárzó adót, amire automatikusan ráhangolja a rádiót. (Ez utóbbi funkció, ha jól tudom, akkor csak az RDS-t is sugárzó adóknál működik, amelyikeknél a rádió-készülék kiírja, hogy melyik adót hallgatod. Ilyenek a Danubius, a Sláger, a Petőfi, a Kossuth, a Bartók, a Roxi, és még sorolhatnám...)
Ha nem volt érthető, akkor szólj, csinálok egy móricka-rajzot, azon - talán - érthetőbben el tudom magyarázni.

Sajnos azonban az EON-ról fogalmam sincs, hogy mi lehet... (Tippelni tudok, hogy pl. az országos sugárzású adó jele, de ez csak egy halovány tipp, nem akarlak bevinni hülyeséggel az erdőbe...)
(#) tams hozzászólása Ápr 11, 2007 /
 
Értem, teljesen világos, szóval érdemes ezt a 2 funkciót bekapcsolva tartani. És akkor már azt is értem, hogy miért fordult elő az hogy néha egy pittyenést lehetett hallani a rádión. Gondolom akkor rakta át magát másik rádióra.
Az az EON azt csak a Magyar Rádió állomásain voltak (Petőfi Kossuth Bartók) A kereskedelmiken nem.
Következő: »»   2 / 213
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem