Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A ladánál ha jól emlékszem található egy relé ami a gerjesztést kapcsolja a doblemezre van felszerelve ha az beragad akkor a gerjesztés lemeríti az aksit és túl is tölt, tehát cseréld ki ezt a relét, de szét is szedheted.
Köszi fiúk!
Megcsinálom mindkettőtök tanácsát! potyo: Azért vettem új aksit,mert régi,szar aksival vettem a kocsit,30 perc állás után már nem indult be. Mielőtt megvettem az új aksit,elvittem egy elektromos emberhez,azt mondta,hogy rossz a fesz.szab.,és kicseréltettem,nem akartam,hogy az új aksit is tönkretegye.
Szétszedtem ismét a generátort. A 6db fődióda OK. A segéd diódáknál az egyik szakadt volt az új diódahídon! Már az új alkatrészekben se lehet megbízni. Meg se mértem beszerelés előtt, nem gondoltam, hogy gyárilag hibás lehet. Ezért világított halványan a töltés lámpa, csak sötétben lehetett látni. A régi diódahídból áttettem a segéd diódákat. A biztonság kedvéért kimértem az állórészt. A vasmaghoz a tekercskivezetéseket szigetelés vizsgálóval. Utána szétkötöttem a tekercseket és megmértem a 3 tekercs induktivitását menetzárlat kizárása végett. Az állórész hibátlannak bizonyult. Holnap építem be a generátort remélem már jó lesz.
Jó lett a generátor. Rákapcsolt világítással alapjáraton 13,9V van.
Gratulálok. Csodák nincsenek, ha minden jó, működnie kell.
Üdv! Megint segítségre szorulok...Most az volna a kérdésem, h az autógenerátoromra hogy tudom a feszültség szabályzót rákötni?Belinkeletem két képeket a generátoromról és a feszültség szabályzóról..A képen látható hogy a feszültség szabályzóból két kábel jön ki.Melyik a bemenet és melyik a kimenet? Vagy ha azok nem kimenet és bemenet akkor mi célt szolgálnak és hová kell kötni?Sajnos hiába néztünk haverral a neten bekötéshez valami tanácsot , de eddig nem jártunk sikerrel.Autóval való bütyköléshez pedig nemértünk. Várom a válaszokat! Elöre is köszönöm!
Ez egy régi Skoda generátor.
A 6-os menetes kivezetés aksi +, a generátor háza aksi -. A 2 sarus kivezetés közül a piros műanyagban lévő (talán R jelzésű?) a gerjesztődiódák kivezetése (ismertebb nevén D+), a fekete a pozitív keféhez megy (DF). A csokis kivezetés tipusidegen. A feszszabályzód nem ismerős, és nem látom a jelöléseket rajta. Amúgy ha nem vagyok indiszkrét, mi az elképzelésed ezzel az összeállítással. Idézet: „Amúgy ha nem vagyok indiszkrét, mi az elképzelésed ezzel az összeállítással” Erre én is kíváncsi leszek
[OFF]Nekem is úgy fest. :yes:
köszi az infot,ez lehet a megoldás.a csokis kivezetést mi vezettük ki sufniból váltó áram(AC)lehetőség érdekében... ergo a generátor immár nem csupán egyenáramot termel hanem váltót is...attól függ hogy dc,vagy ac áramra van szükségük.. Amugy valoban skoda generátor,de a fesszab az kispolski. remélem az nem gond ,h a fesszab kispolski,és nem skoda....bár én amikor vettem a fesszabot vittem a generátort,és mutattam az eladónak hogy ehhez kell fesszab.......és igy adta ezt a kispolski fesszabot.....nekem azt mondta, hogy az nem lehet probléma hogy külömböző márkák...remélem ez igy van ahogy mondta...
amugy a masina tervem szerint:12v,7 amperes zselés akku hajt 12volt 7-11 amperes motort az pörgeti a generátort...ez idáig ki vanprobálva,fullosan jól pörög... végül ha a generátorra megoldottam a fesszabot, a generátor kimenetére inverter(ek)et szánok....hangsújozom h az aksi tervem szerint csak a motort táplálná,a generátorom 55 aperes gerjesztett árama látná el az invertert(eket)7amperes akku visszatöltése gondolom nemlehet gond 55 amperből....dióhéjban ennyi
És az általános iskolás fizikaórán ki fogja megtanulni az energiamegmaradás törvényét?
[OFF]Sosem lesz béke, mindig dúl az elmeháború...
A Skoda generátor a segéddiódák segítségével akku nélkül öngerjedésre is képes.
Nem ismerem a kispolski bekötését, nagyon sok generátort működésre lehet bírni mások szabályzójával. Olyan nagyon nagy különbség nem lehet köztük, hiszen ugyanarra a feladatra készültek. Egy dolog zavar. Úgy rémlik, hogy talán épp valamelyik régi Skodában fordított volt a polaritás?
Képesnek képes, csak az a játékmotor nem fog nyekkenni se, ha felgerjed a generátor.
Voltak + testes autók, de azok már rég elporladtak. Szerintem a 60-as években már nem nagyon gyártottak olyat.
hát igen egy öntöltős ingyen energia gép a cél...
Azt sajnos nem tudom, mivel nem értek hozzá igy sajnos nem tudom milyen autós alakatrésznek milyen tulajdonsága van.De azt tudom h az én skoda generátorom is jelölve van melyik a D+ és a kispolski feszszabomon is meg van jelölve a D+ a két kábel közül. Tehát ha fordítva is lenne a polarítás gondolom ezek után már sehogy se köthetem félre.Nagyon remélem hogy működni fog.És nem lesz gond hogy két egymástól különböző márka.
Skoda sohasem volt + testes, de az amerikai gyökerű Pobeda, Nysa, Zuk azok igen.
Elég viccesen néz ki a pici modellmotor hajt egy sokkal nagyobb generátort, általában fordítva szokott lenni, nem is tudom miért.
A motor ereje bőven elég, sőt 1 amperrel is kipróbáltam úgy is hogy a motor csak 1 ampert kapott.És akkor is tökéletesen tudta hajtani a generátort, gondnélkül feltöltötte.
Akkor majd add rá a gerjesztést a generátorra, még csak terhelni sem kell és meg fogsz lepődni...
Aranyos gyerekem, 14,4V*55A=792W, mi így számolunk és ebben nincs benne semmi veszteség mivel ez a generátor névlegesen leadott teljesítménye. A hajtásához KB:1000W szükséges vagy másként kifejezve az autóban max terhelésen 1,5-2 LE-t vesz el a motortól.
De ez ne vegye el a kedvedet a kísérletezéstől építve tanul az ember, ha nem tudsz valamit kérdezel, utána olvasol, kísérletezgetsz. Remélem az első kudarcok nem veszik el a kedvedet. Tudod három jó tanács :olvasni, megérteni, alkalmazni, nálad mind három hiányát lehet észlelni.
Nem siklottam el semmi felett, csak nem akartam elsőként bekiabálni, hogy "-Örökmozgó!".
Az a laposan a generátor mellett elsuhanó kis szíj nekem is feltűnt. Úgy 30 évvel ezelőtt volt a kezemben az első +diódasoros generátor, akkor úgy mondták rá, hogy Skodáé. Nem ellenőriztem, csak feltűnt, hogy fordított. Kicseréltem benne a hibás diódát, nem jött vissza a tulajdonosa, hogy nem működik. Azóta Skodát nem javítottam.
Sziasztok!
Van egy még nem hsznált dácia generátorom. Ezt szeretném felszerelni egy kistraktorra. Sajnos nem tudom mit hová kössek.A B+ az akku+ saruhoz megy, mint töltő vezeték. Van azonban még D- , DF, és C kivezetés is amikkel nem tudom mit kezdjek. Ha valaki tud, segítsen, pl. melyik megy a töltésellenőrzőhöz?
Helló!
A "D-" az a negatív, DF a gerjesztés, és C a kontrollámpa vagy a generátor csillagpontja a nullfesz reléhez ami a lámpát működteti. A bekötés majd függ a fesszabályzó típusától is (azon található kivezetésektől).
VIM leírta a lényeget, annyit tennék hozzá, hogy Daciakon nem volt töltésvisszajelzö, mutatós feszültségmérővel szerelték öket. Viszont a C (csillagpont)kivezetésre egy relén keresztül köthetsz visszajelzőt, hasonlóan a régi Ladákhoz.
Feszszabályzónak jo más tipusé is, amin pl. DF és D+ vagy 15 és 67 jelű kivezetéseket látsz. Pl. régi Lada szabályzó, vagy ahhoz készült elektronikus utángyártott.
Sziasztok,egy kis segítségre lenne szükségem:
2006 os swiftben nincs töltésem.(dizel). nem akartam szenvedni a dologgal,vettem egy bontott generátort,kicseréltem,de igysincs semmi,igy hát belevágnék a méricskélésbe...a b+ töltőszálon aksi feszt lehet mérni állandóan,a gerjesztés csatlakozónál pedig 1,2 v ot mértem gyújtás alatt,ha beinditom az autot ak aksi fesz ugye lejjebb esik egy kicsit,a töltés visszajelzö pedig nem alszik ki... valaki tud valami okosságot? Üdv:Krisztián
Mi a helyzet járó motornál ott, ahol állónál az 1,2V-ot méred? Próbáld ki azt, hogy azt a pontot összekötöd a B+-al egy darab dróttal, és megnézed, hogy úgy megindul-e a töltés a motor indítása után (persze műszerrel mérve, mert a töltésjelző lámpa az nem fog világítani egyáltalán). Csak ne hagyd ott azt a drótot hosszú időre álló motornál, mert lemeríti az akkut és esetleg a generátor forgórészét is leégetheti. De néhány perctől nem lesz baja semminek sem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |