Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Talán, mert épp nem az én problémámat taglalja egyik se.
Amúgy meg ha okosat nem tud valaki írni ne is *****! Nana..köb..
Sziasztok, van egy régi autósrádióm, aminek az erősítője kell a hangfalamhoz és nem tudom hogy a csatlakozón hova kössem a 12v-ot. (mellékelve van a kép)
Szia
Ha van rajta vezetek is, akkor altalaban: Piros: +12V gyujtason (A kepen a jobb felso) Sarga: +12V allando (bal also lab) Fekete: test (Jobb also lab) Kek: Elektromos antenna kimenet (Bal felso)
Köszi a gyors választ, és bocsánat a fölösleges témanyitásért.
Igen, habár az elektromos antenna kimenetről gőzöm sincs micsoda, de szerintem nem lesz rá szükségem.
A magnó bekapcsolt állapotában +12V található rajta, régen ezzel nyomták ki a motoros antennákat, manapság ezekről megy az erősítők kapcsolása (remote). Csak kis árammal terhelhető!
Üdv Inhouse
Autórádió hangszóró bekötésénél miért nem szól a gyári negatívról? Ha a kocsiról adok neki közös testet minden ok.
Az nem lehet, hogy hídba van kötve a hangszóró a kimeneten? Lehetséges, hogy a végfokod egyik kimenete ment szét, és a föld és a híd kimeneti pontja között még szól. Mintha azt írtad volna, hogy egyszer csak elhallgatott.
Na akkor ott valami összeért, aminek nem lett volna szabad(és akkor ment el szerintem a végfokod hídkimenetének az egyik fele). Csak egy gondolat volt, nem biztos, hogy ez történt... Idézet: „negatív, a dobozán belül a házára van kötve” Ez a régi autórádióknál volt igaz, a mai rádiókban már a hangszórók negatív pontja is a végfokról jön. Többnyire nem is szeretik, ha úgy kötik be. Természetesen a táp negatív valóban a rádió fém házára van kötve.
Sziasztok!
Pár oldallal előbbre leírtam az autó rádiómmal kapcsolatos gondomat, kaptam is tanácsokat, de a problémát nem sikerült megoldanom. A rádió, még mindig csak akkor szólal meg, ha valami fém tárgyat érintek a házon belül a testjére. A végfok jó, mert ha bekapcsol, tökéletesen szól. A mute ágat megnéztem, az nem zavarhat be. A zavarszűröket is megnéztem, amik a végkimeneten vannak. Forrasztási hibát kizártam, mert már átforrasztottam az egészet. A kondik kapacitás csökkentését is néztem. De szerintem azok is jó. A hiba állapotot nem lehet műszerrel mérni, mert amint hozzáértetem a műszer egyik zsinórját, már szól is a rádió. Ilyennel még nem találkoztam. Az ötleteket előre is köszönöm!
Rögzíts oda valamit, hogy szóljon aztán told vissza a helyére. Tudsz feltenni képet?
De ha fixen berakok valamit, akkor nem jó.
Autóba nem kapcsol be, csak ha letesteled az egyik negatív hangkimenetet. az meg nem igazán jó neki.
Letesteled az egyik negatív hangkimenetet?
Elvileg azt nem igazán szabad! Rendesen megkapja testet? A csatlakozó testcsatlakozója és a fémváz között megvan a kapcsolat? Kimérted? Milyen végfok van benne?
Sziasztok, még egy kérdésem lenne, az autósrádiómban egy TDA 2005 R végfok van, mi történik akkor ha kiforrasztom és egy nagyobb teljesítményüt rakok a helyére?
Szia!
Olyat szeretnél beépíteni, ami lábkomatibilis a 2005-tel? Így fejből olyan végfok IC-t nem tudok. Te?
És átkábelezéssel?
Nincs ott egy szakadt fólia?
Üdv Inhouse
Tudom hogy nem szabad.
Azért mondtam, hogy nem szereti.
Már átnéztem az egészet nagyítóval.
A test mindenhova eljut rendesen. ohm ikusan mértem ki a testeket. De minden jónak tűnik. Nem tudom kimérni mitől nem szó, mert hozzáértetem a müszi zsinórt és megszólal.
De ki mondta neked, hogy üzem közben, feszültség alatt mérj a multival ellenállást?
A betápnál rendesen megkapja a testet? Egyáltalán hol teszteled? Kocsiba, vagy valami egyéb tápról? Képet nem tudsz mutatni? De ne valami netről letöltött előlapról, stb., hanem a saját rádiódról, amin az is látszik, hogy van bekötve. Merthogy szerintem két dolog lehet: 1. Vagy valamit nagyon nem jól kötsz be. 2. Vagy nem jó a végfok. De nekem nagyon gyanús az első.
Ez azért nem mindig van így. Nekem pl. a gyári Ford 3000-res fejegységben két hidalt végfok van belül a két hangszórónak, így egyik hangszórókimenetnek sincs sok köze a testhez. Bár mondjuk többnyire a négyhangszórós rádiókban nem így van megoldva, ott elkönyvelhető a közös test. Olcsóbb cuccokban erőszeretettel alkalmaznak még TDA1558Q-t, single-ended kapcsolásban.
Az ellenállást nem üzem közben mértem.
Ne igazán vagyok zöldfülü. A testeket kikapcsolt állapotba mértem ohmikusan. És mindenhova eljut rendesen. A bekötésen már rég túl vagyok,az tuti jó, különben a kocsiba akkuról ugyanezt produkálja, amikor ugyanoda be lett dugva az új rádió tökéletesen ment. Egyébként kapcsoló üzemű tápról próbálom a műhelybe az asztalon, szétszedve. A végfok is jónak tűnik, mert amikor szól, még terhelés alatt is jól üzemel.
Pedig ha valóban csak akkor kapcsol be a végfok, ha az egyik negatív kimenetét lekötöd testre, akkor ott tuti a végfokkal nem stimmel valami. (Mivel azt mondod, a bekötés jó.)
Ha lekötöd testre, akkor kell hozzáérned a fémházhoz, hogy szóljon? Az RCA csatlakozó az kimenet? Ha onnan veszed le a hangot, akkor is kell ez a sok hókusz-pókusz, hogy onnan legyen hang? CD-ről és rádióról is ugyanaz a jelenség?
Nem próbáltam hosszabb ideig testre vinni a végfokot, hátha kárt teszek benne.
De nem pont szükséges a hangkimenetet le testelni, ha valamelyik kondi negativ lábát, megérintem fém tárgyal biztos megszólal, de még vannak egyéb alkatrészek is. Az RCA-t nem még néztem de csütörtökön lesz időm foglalkozni vele, meg fogom nézni. Kösz a tippet! Egyébként CD-ről és rádióról is ugyanazt mutatja. De fejegység nélkül keresem a hibáját.
Hogy érted azt, hogy fejegység nélkül? Úgy érted előlap nélkül?
Milyen típusú a végfok IC? Adatlapját nézted már? Szerintem a végfok IC a ludas a dologban...
Milyen a rádió típusa? Az oké, hogy Pioneer, de pontosabban? (vagy csak Én nem találtam meg a hozzászólásaidban?) A végfok benemetét megérintve is azt csinálja, hogy csak akkor jelenik meg a brumm, ha adott kimenetet, vagy kondit letesteled??
A végfok egy TDA7386-os.
Ha a végfok bemenetét megérintem, megjelenik a fehér zaj, meg a brumm is. De nem csak a végfok környékén lehet megérinteni, hogy megszólaljon. lehet a tuner környékén, a hang control, az RDS, vagy a micro vezérlő környékén is. De a kondit nem letestelem, csak megérintem a negatív lábát, valamilyen fém tárgyal, és szól addig amíg ki nem kapcsolom, ha újból bekapcsolom, megint meg kell érinteni egy pillanatra. Ilyennel még életemben nem találkoztam.
Nem lehet, hogy hiányolja a fejegységet? Olyan mintha kóboráram lenne benne... Én még mindíg nem érerem, hogy tud így áramkör kialakulni valamiben.... Rajtad keresztül kapna testet? de hogy? nem értem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |