Fórum témák
» Több friss téma |
Fontos: PICKit2 klón építése tanácsok
Szia!
Szerintem a L / H byte fel van cserélve a konfigurációs regisztereknél... Config1L = 0x24, Config1H = 0x0E Config2L = 0x39, Config2H = 0x1E Config3L = 0x00, Config3H = 0x01 Config4L = 0x81, Config4H = 0x00 Config5L = 0x0F, Config5H = 0x0C Config6L = 0x0E, Config6H = 0xA0 Config7L = 0x0F, Config7H = 0x40
Így sem megy, ha ezt állítom be. A pic programozóm, az jó, mivel másik pic-et is programoztam vele. Most.
Nem értem már mi lehet a gond.
Szia! Nekem is hasonló probléma lépett fel a szilva féle klónnál (nem ment az usb felismerése) de kivettem a kontrollert újraprogramoztam és jó lett egyből Egy törött usb kábel okozta a bajokat..
Kicsit nehezebb lenne kivennem a kontrollert, hogy újraprogramozzam egy törött usb kábel miatt.
de most le ellenőriztem ismét az usb kábelem, és jó. Kicsit már nyomasztó, hogy ugymond kész és nem akar jó lenni.
Nem kell kivenni, elég ha forrasztasz egy-egy szál drótot a programozólábakra.
Van programozó tüskesor, úgyhogy az újraprogramozás megy könnyedén, sikeres, viszont mégsem megy a kicsike.
Csatoltam a PK2 konfigját.
Ezt nem beállítanod kell, ezt kell látnod, mikor megnyitod a hex-et. Töltsd le a legutóbbi WPB verziót, amit a 16F-ekhez is írtam, - innen -. Ha a visszaellenőrzés rendben, akkor elektronikai problámád van.
Lecsekkoltam és azonos minden tartalom. Nem szeretek hibát keresni, inkább csinálok neki új nyákot. Majd átrakom az alkatrészeket, és mindet megmérem. A pic meg gondolom, hogy jó, mivel programozható. Remélem. Köszi
Szia!
Ott akadtunk el, hogy nem ment az oszcillátor, a 10. lábon magas szint volt, a 14. lábon nem jelent meg a 3.3V. Érdemes lenne most, hogy a konfiguráció jó, még egyszer lemérni... Szerinten az új panel nem oldja meg a problémát (csak újabbakat szül), inkább ezen a panalan kellene rajönni a hibára (ami lehet, hogy a panel tervében, kivitelezésében, beültetésében keresendő). Ha csak átrakod az alkatrészeket, megint elkövetheted...
Egyetértek Hp41C-vel, újra át kéne nézned a panelt, mérni, keresni a hibát. Lehet, hogy valamelyik alkatrész nem jó, ha átteszed ugyanott leszel...
Ugyan az a helyzet. A 10-es magas szintű, a 14-es pedig alacsony. Kipróbáltam, hogy kicserélem a kondit a 14-es lábon, egy újra, de ugyanaz, úgy is.
És ez a konstrukció amit megépítettem.
Szia!
A kártyán több átkötésnek kell lennie a két oldal között, így például a 9. és a 10. lábra csatlakozó vezeték átmegy a másik oldalra... Ezekbe a furatokba apró átvezetéseket kell beültetni és mind a két oldalon megforrasztani. Valamint több alkatrész lábát is átvezetésnek használják, azokat is mind a két oldalon be kell forrasztani (L1, jumpertüskék...). Ezen az oldalon levő képen narancssárga pontok, melyekben 0 olvasható, azok a pontok, ahová a két oldal közötti átkötéseket kell betenni, vagy az abba menő alkatrészt mindkét oldalon kell forrasztani. Szerencséd van, mindegyik olyan helyen van, ahol lehet javítani. Az átkötéseket ellenállásmérővel ellenőrizd le.
Ez nekem is megfordult a fejemben, de nem mertem felhozni...
Kíváncsian várom, mi a helyzet ezzel az átkötés történettel!
Sziasztok!
A PicKit2 programja nem kompatibilis a DirectX 9.0c verziójával. A hid descriptorban van a hiba, az alábbi módosítást ajánlják a firmware 2.32 -höz: usbdsc.c:
Sziasztok!
Csináltam egy Watt féle klónt. Az a gondom, hogy valami zárlat van, odáig jutottam, hogy ha az mcp-t kiveszem, a zárlat eltűnik, a pc is felismeri. Hiába teszek bele újat, nem változik a dolog, végig csipogtatva minden jónak tűnik. Itt elakadtam, jól jönne némi segítség! Előre is köszönöm!
Szia!
Az MCP6001 háromféle lábkiosztással létezik a SOT23-5 tokban... A MCP6001T-I/OT típus kell az áramkörbe... Adatlap a tokozásokkal
Igen, és ráadásul a ChipCad-nél pont az RT-s a gyorsan mozgó...
És én pont azt vetem Szerencsére csak a táp van fordítva, és még egy volt, szóval van most két darab "drót" a panelon, de majd kicserélem. Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek. Persze jött a következő gond, a fet3 nem nyit ki, pedig mindent "megkap". De sajnos már csak holnap folytatom. Köszi szépen még egyszer a segítséget!
Hp41C-é az érdem, én nem jöttem volna rá ilyen könnyen...
Lehet ezt valahogy itt "honorálni"? Pont, stb.
Viszont úgy alakult, hogy mégiscsak sikerül foglalkoznom ma vele, és elakadtam. A p-s fet gétjén szeretnék mérni, mert eddig csap ellenállás mérővel néztem, aszerint jók a "vezetékek". Hogy a pk2 programja egyből vdd hibát jelz, nem tudom megnézni, lehúzza e földre.Vagy kivehetem a 150 Ohm-os ellenállást, és lehúzhatom én? Egy ilyen pic-em van, nem akarom eltenni láb alól
Átnéztem ismét az átkötéseket. Jók.
Nem vettem volna sértőnek, ha felhozod. A segítség soha sem rossz szándékkal jön. Erre régóta odafigyelek, mivel volt hogy megszívtam vele. Az ellenállás lábát csak egy oldalt forrasztottam, a másikon nem. Nem érettem mért nem kapta meg a tápot. 2 napig kerestem mi lehet a baj. Hát igen, kapkodtam. Azóta, kétszer is átnézem.
Szia!
Először is: Köszönöm a honoráriumot, de anélkül is próbálok segíteni... Azokon a kis tokokon alig látszik a jelölés... P-Fet: Valóban a 150 ohm egy kicsit sok lenne a pic-nek. 5V ról 33 mA, a katalógus max 25 mA -t említ, és ott van még a led is... A megoldás inkább az, hogy a MCLR lábat húzd a földre (így a lábak bemenetek) és az idő alatt próbáld meg kinyitni a p-fet -et. - Nem cserélted véletlenül össze az IRF7314 -et és az IRF7317 -et? - A D7 valóban Schottky dióda, jól van beültetve? - Az R7 - (R8 R31) 1% -os ellenállásból van felépítve? - A programban a Vdd feszültséget állítsd 4-4.5 V-ra és a "Vdd on" pipával kapcsold be/ki. Még egy gondolat (főleg nagy SMD tokokat tartalmazó panelekhez): A lehető legtöbb dolgot ellenőrizzünk le az SMD tok(ok) beforrasztása előtt... Ez a leírás ugya egy másik klónhoz készült, de a bemérési rész adaptálni lehet...
A kristály biztosan jó? Nem véletlenül más harmonikuson rezegne be? Érdemes lenne másikat beletenni, amiről tudod, hogy alapharmonikuson rezeg! A Vusb feszültség is csak akkor lesz meg, ha a kristály rezeg. Amíg ezek nincsenek rendben nem fog elindulni.
Nézd meg a kristály körüli kondikat is nincs e valamelyik zárlatban részben, valamint az értékük valójában pF-os és nem véletlenül nF-os! A panelt is nézd még egyszer át, mert ha ott bármilyen kis mértékben is ellenállást lehet mérni, az meghíúsítja a berezgést. Sajnos a mérést a PIC kivezetései akadályozhatják, jó lett volna előtte mérni, de azért próbáld meg...
Köszi, hogy segítesz!
Nos, az osztó úgy tűnik jó, meg mértem őket. A feteket nem cseréltem föl, és szépen szabályoz is, ha a progiban állítom a feszültséget, legalább is a p fet 3as lábán. A vpp-t nem tudom bekapcsolni, mert az írja, hogy hibás a vpp. Ha a reset lábat testre teszem, ugye be sem kellene indulni a procinak? Mert simán kommunikál a pcvel így is.
Nézd meg, hogy a Q3 és/vagy a Q4 nem zárlatos-e? A Q5-öt is megnézheted, de annak kicsi az esélye, hacsak eleve nem rossz a tranyó.
Szia!
Bocsánat, nem jutott eszembe, hogy a konfigurációban le van tiltva a MCLR reset - a konfigurációs regiszterben előbb át kellene írni, tesztelni, majd visszaállítani...
Igen, be van forrasztva. Most azt csinálom, hogy elvágom a fóliát, és úgy lehúzom, de az előbb megpróbáltam resettben, lehet kinyírtam így a pic-et?
Opsz! Az icsp vppje nincs csak egy oldalon! Na, ügyi vagyok
A PIC elég masszív darab, nem olyan egyszerű kinyírni. Nekem a minap két szomszédos portláb között volt egy forrasztási hiba miatt rövidzár, zokszó nélkül viselte.
Ami eszembe jutott, az az, hogy a Vpp-t még a kimenetre kapcsolás előttről ellenőrzi, azaz a Q3-Q4-Q5 komplexum előtt. Ha a troubleshoot Vpp errort ír ki, akkor valami a tekercs környezete körül nem jó, nem alakul ki a 12V (pl. az elkó fordítva került beépítésre, és ez terheli le a Vpp pumpát; D8 zárlatos; FET2 szakadt). Nekem nemrég volt egy olyan esetem, amikor a troubleshoot jónak mérte a Vpp-t, a kimeneti ponton mégsem volt semmi. A kimenetet kapcsoló eszközöknél volt egy zárlat, ami megakadályozta a kimenetet kapcsoló FET nyitását. Ettől még a Vpp pumpán felépült tökéletesen a 12V. |
Bejelentkezés
Hirdetés |