Fórum témák
» Több friss téma |
Fontos: PICKit2 klón építése tanácsok
Szia! Nem tudom,hogy csak az érdekesség miatt írtam ide le.. Szerintem az USB feszt a processzor befolyásolja valamilyen mértékben.. Egy kisebb proci került bele ennek lehet az áramfelvétele is kisebb ezért a magasabb fesz..
Sziasztok!
Az új MpLab (8.53) -bal egyszerre megjelent egy új DeviceFile (1.62.03) is a PicKit2 -höz : "Added dsPIC33FJ256GP710 and family."
Én csak azért nem értem ezt a problémát, mert nálam soha nem jött még elő. Épp tegnap raktam össze és mértem be két klónt, tulajdonképpen mindkettő simán indult (egyiknél volt egy zárlat két vezeték között, amit nem vettem észre az átvizsgálásnál). A PC-mből majdnem 5.2V USB feszültség jön ki, a klón kimenetén mértem 5.1V körüli feszültséget (D2 beépítve!), és semmi baja sem volt egyiknek sem.
Milyen tekerccsel vannak szerelve azok a klónok, amiknél ez a baj előjött? Én csak a tekercsre tudok gondolni, tulajdonképpen más nincs is abban a körben, ami ezt okozhatná.
Sziasztok!
Szeretném megépíteni a Watt által tervezett felületszerelt PICKit2-t. Az oldaláról letöltöttem a fent levő forrásfájlokat a NYÁK-hoz, de sajnos sehogy sem tudom őket szóra bírni a programjaikkal se. Én EAGLE-t használok, az lenen a kérdésem, hoyg valaki el tudná esetleg küldeni nekem a NYÁK terveket pdf-ben, vagy az EAGLE formátumában? Köszönöm szépen! Üdv: Geza
Sziasztok!
18F2550 helyett LF -est adtak a boltba. Beépítsem, vagy cseréltessem ki sima F -esre? Doksit nem találok a low powereshez. Köszi
Használd. Doksija a 18F2550 doksija, electrical characteristics részben keresd az LF jelzést, hogy megtaláld az eltéréseket a paraméterekben.
Megtaláltam.
F : 4,5V - 5,5V LF : 2,0V - 5,5V Köszönöm.
Van ott még másik eltérés is, pl. az AD átalakítós résznél, de ha nem használod ki a paramétereket a határértékekig, akkor nem lényeges.
A watt féle kétoldalas smd clon-ba lesz beletéve. Szerintem az nem használja ki. Talán. most fogom programozni lpt-n az oshon programozóval, kiegészítve a kimenetére ezzel. (kép)
Remélem jó lesz.
Nem akar jó lenni. Viszont, ha simán dugom rá akkor sem jó. elszórva ír bele programfoszlányokat és az epromjába. Vajon?
Szia!
A 18LF2550-hez szerintem nem kell a kiegészítés. Kösd be mindkét Vss-t és tegyél 100nF kerámia kondenzátort a Vdd és a Vss közé közvetlenül a 18LF2550 -hez.
Megcsináltam PDF-ben még régebben Bővebben: Link
Van kondi. De a pic-et betettem már a pk2-be. És annak az icsp-jén próbáltam.
Jó lett a programozás.
De nem indul be az usb-n mármint a gép nem látja, meg nem világit, semmi reakció. Na, majd holnap tiszta fejjel.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm! holnap már neki is állok! Üdv: Geza
Folyasztószer maradványokat eltávolítottad? Nekem ezért nem ismerte fel. Alkoholos fogkefével átkeféltem, és egyből felismerte a gép.
sima melegvízzel fogkefe használatával mosta át én is, és persze kiszárítottam. Maradhatott volna még rajta? Átnézel nagyítóval.
Melegvízzel?
Forrasztáskor használtál valamilyen segédszert? A fólia-összeköttetéseket kicsipogtattad? Ha a kvarc és a 22pF-ek a helyükön vannak, valamint az USB négy vezetéke jól be van kötve a panelen, akkor annak el kellene indulnia. Ha nem világít semelyik LED, akkor erős a gyanú, hogy meg sem kapja a tápfeszültséget (vagy fordítva van a zöld LED, mivel ahhoz semmi köze a PIC-nek, az a tápfeszültségről közvetlenül működik).
A led nem volt jó. Kicseréltem. világít. Táp oké.
Arra gyanakszom, hogy az oshon-os programfeltöltéssel van a baj. Mármint a pk2 hex-em nem jó. Keresek másikat. zsoltee0001: Ja, langyos meleg vízzel. A forrasztókrémet azzal a legjobb leszedni. Az áramköri elemeknek pedig semmi baja sem lesz tőle. Még ki nem szárad teljesen, addig nem kap tápt és kész.
Azért pl. tiszta szesszel igazán lemoshatnád. Vicceltek már meg az ilyen forrasztást segítő anyagok minket, itt a topicban is olvashatsz róla.
Mondjuk én a gyantás cinen kívül nem szoktam semmit használni, de azzal nem is szokott ilyen jellegű gondom lenni soha. A PK2 hex biztos jó, ha a Microchiptől leszeded az eredetit. Azt ellenőrizd, hogy az Oshon rendesen beírja-e a config-ot is a PIC-be (nem ismerem a progit), mert az létfontosságú.
Ez a vizes dolog egy kicsit meredek volt, én denaturált szeszt szoktam használni, ha sok rajta a gyanta vagy lakk és haladni is akarok, akkor jön a nitrohígító ill. aceton, ha nincs benne olyan dolog amit szétmarhat
Mostam már mást is... Müködi még mindig.
Viszont ö nem akar életre kelni. Lehet csinálok újat, bár nemsok kedvem van hozzá hisz már egyszer megcsináltam és nem jó. Elment vele az egész napom.
Szia!
Próbáld meg a következöket: - Csatlakoztasd az USB-re. - Mért meg a pic 20. lábán a feszültséget az USB földjéhez képest. - Most a 20. lábhoz képest mérd meg a 8. és a 19. lábon levő feszültséget. - Mérd meg a feszültséget a 10. lábon: 2-3V körüli értéket kell mérned. - Mérd meg a feszültséget a 14. lábon: 3.3V körüli értéket kell mérned. - Húzd le az USB-ről. - Ellenőrizd le a quartz-ot (20.000 MHz) valamint a Vusb kondenzátorát (330 .. 470 nF). - Ellenőrizd le a D+ és D- vezetékek nincsenek e zárlatban egymással, a táppal vagy a földdel, esetleg más a környéken menő vezetékkel. Mérd meg ellenállásmérővel azt is, hogy a pic 15. és 16. lába az USB csatlakozó megfelelő lábára eljut-e. A legjobb ha az USB vezeték PC felüli végéig megméred... - Mérd meg az USB kábelt. Vannak olyanok, aminél a táp és a föld ellenállása 10 ohm nagyságrendű - ezek nem jók a PicKit2-hoz...
Helló!
- USB 3.9 ohm d+ d- is - 10 es láb 4,8V - 14es láb 0,53V - a többi jó Bocs, de csak ma volt időm vele foglalkozni. későn értem haza a héten minden nap...
C11 fordítva volt és kiégett, viszont már kicseréltem, és utánna méregettem. A zöld(power) világít, és egyszer kétszer volt, hogy halványan a piros, de semmi extra.
Szia!
A program nem indul el a pic-ben, vagy nem azt csinálja, amit kellene.... Nem inicializálta az USB illesztőjét... A 10. lábon nem jó a feszültség - nem indul az oszcillátor.. - Vizsgáld meg a Quartz -ot, a kondenzátorait... Ha van lehetőség oszcilloszkóp vagy frekvenciamérő használatára, mérd meg a frekvenciát. - Cserélj kvarcot ... - Valahol / valakinél programozd fel egy másik programozóval a 18F2550 -et, lehet, hogy a konfigurációs szavakba nem jó beállítás programozódott be..
A wpb ben a
config és a id beállításokat valaki megosztaná velem a PK2V023200.hex -nél. köszike. Minden más elvileg és gyakorlatilag jó.
A config-ot a képed alapján úgy tudom beállítani, hogy átváltom hexából binárisba és beírom a biteket a táblázatomba? (kép)
0E24 - 111000100100 1E39 - 1111000111001 0100 - 100000000 0081 - 10000001 C00F - 1100000000001111 A00E - 1010000000001110 400F - 100000000001111 Csak fordítva kell ugye? mert ahogy látom a low bitek vannak nekem bal oldalt. szóval a 0E24 valahogy így nézne ki?: Config1L 00100100 00001110 Config1H Jól gondolom?
A kép meg lemaradt. Már fáradt voltam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |