Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Napkollektor házilag
Sziasztok !
Ha valakit érdekel vannak sörösdobozaim. Ha kell teljesen előkészitve is. Csak össze kell rakni.
Sziasztok.
kiegészítenem a régi hozzáoszlásom anyival,hogy a mai nap. 200 liter 50 fokos vizet csiálnt a kpe csöves rendszerem Sajna egyéb okokból még vagy másik 80 liter elfolyt Szóval csak ajánlani tudom a következő pár dolgot. kpe cső + mosógép mágnesszelep + termosztát + tároló.
szia! az ország melyik részén laksz?
Szia ! Szolnokon
Hú ha itt mindent lehet látni is meg olvasni is.Én már napok ota ,hogyan is kezdeném a napkollektor előkészitését.
Hali mindenkinek.Én egy egyszerű napbojlert készitettem.Beváltan működik persze ha az időjárás is hozzájárul.Ha esetleg ötletet ad vagy segitséget akkor fel rakok pár képet.
Helló
Szerintem teljesen jó megoldás, ha egyszerűen el tudnám helyezni és is hasonlót építenék! Ilyen jó napos időben kb mennyire melegszik fel benne a víz? Hali
Sziasztok!
Ha valakit érdekel, van eladó Sopron közelében 4db gyári 2x1 m használt folyadékos napkollektor elemem aluminium kerettel. Egyiknek hiányzik a plexije, és kb 3mm -es lyuk van rajta ezen és egy másikon. A doboz felhasználható szerintem "söröshöz" is . 4 db irányára: 150 ezer HuF
Helló.Szép napos időben fel tud menni 65-70 fokra is.De most sajnos olyan helyen van ahol be árnyékol neki a házunk és csak 11 órától éri a Nap.De még igy is 4 személyt el lát melegvizzel.Persze akkor ha 1 valaki elkezdi a tisztálkodást akkor érdemes egymás utánn menni mert aztán már csak hűl ahogy megy bele a hideg viz.Nekem ki jött 110Eu ból a munkadijjam nélkül.De szerintem ezen a nyáron meg is térül mert a villany sem olcsó.
Helló
Mondjuk én úgy gondoltam ki a dolgot, hogy a nap segítségével előmelegített vizet vezetném be a rendes bojlerbe és így kiküszöbölhető, hogy hamar lehüljön a víz. A bojlernek a már előmelegített vizet kellene melegítenie és nem a földből jövő hideg vizet! Hali
Végül is nem rossz megoldás.Én szeretnék csinálni a másik házhoz is egyet de oda kissé más módszerrel.Egy Napkollektor melegiteni a bojlerba levő spirál csövet gravitációval.A padlástérbe lenne a bojler a fal másik felén pedig a kollektor.A magasság különbség pedig végezné a dolgát a gravitáció segitségével.A rendszert pedig fagyállóval gondoltam feltölteni,hogy ne keljen minden télen vizteleniteni.
Hali!
Csinált már valaki csöves kollektort házilag? Ha igen érdekelne pár ötlet a megoldásra. Ha jól értelmezem a vákuumcsöves napkollektor gyakorlatilag 2 üvegcső egymásban ,ami úgy működik mint a sík hőszigetelt üveg az ablakokban,és azon belül van a nagynyomású cső feketére festve. Annyi az előnye a házi barkáccsal szemben,hogy utánozhatatlan szigetelése van,és ezért tud akár télen is szűrt fényben 20-30 fokos vizet csinálni. Van ötlet,hogy hogyan utánozható le? minden ötlet érdekel.
Jó nyilván nem lehet egy ilyen szintű gyártást túlszárnyalni ,de ha már meg lehet jobban közelíteni azt a hatásfokot akkor az már eredmény,hiszen a hengeres felület szerintem a kulcs mert mindig van olyan felület amit merőlegesen ér a napfény,és ha ebből sok van viszonylag kis űrtartalommal akkor intenzívebb a melegedés,és nem kell 1 nap 80 liter víz felmelegítéséhez.
Dehogynem lehet. Megfelelő vákumot egy 2 lépcsős rotációs szivattyúval el lehet érni. 1mbar alatti nyomás mondjuk mindenképp szükséges, de teszteléshez hűtőgépkompresszorral is meg lehet nézni (50mbar körüli vákumra képes). Ha pedig készen van a koncepció, és nincsen semmiféle vákumszivattyú kéznél, el lehet vinni esetleg olyan emberhez, aki ezt megcsinálja. Ehhez persze kell egy szelepet is rászerelni a cuccra.
Mielőtt nagyon belemerülsz a vákuumcső házi készítésébe, a gyári vákuumcsöves kollektorok sem tudnak télen szűrt fényből 20-30°C-os vizet csinálni. Nézd meg a honlapomon a bojlerhőfokok között a téli hónapokat!
Na igen, ezt el is felejtettem írni. Nem tudom mekkora lehet télen az egy négyzetméterre eső hőenergia a napból, de hogy egy nagyságrendi különbség van a nyárihoz képest az biztos. Viszont van egy egyszerű trükk, amivel többszörözhető az energia
Szerintem annak csak a neve vákuumcső .
Emlékezzünk vissza arra az időre amikor divatba jöttek a hőszigetelt üvegek az ablakokba. Mindenféle tudományosnak hangzó hírek terjedtek,hogy kiszivattyúzzák a két üveg közötti levegőt ,meg hogy speciális gáz van a két üveg között. Közben pedig lófütty. Az egész célja az volt,hogy a köznép elhiggye,hogy az ő gyártósoruk nélkül ez nem működhet,azonban mára már tudjuk,hogy egy 6 éves gyerek is összeszerelheti otthon. Magam is csináltam hőszigetelt üveget. A titok a két üveg közötti perforált szegélyben van (kép) ,ugyanis az alumínium üregében magas szilikát tartalmú apró golyócskák vannak amik 100%-ban felszívják az üvegek közti levegő teljes páratartalmát,ami azt eredményezi,hogy nem lesz soha párás az üveg belülről,illetve a vízpára atomok biztosítanák a két üveg közötti hőközlést,de mivel nincs ezért télen a belső üvegréteg meleg marad.
Valami hasonlóra gondoltam az üvegcsövek közötti légtérben is.
Eszem ágában sincs vákuumot kelteni a csőben. Elég nekem a páraelszívó golyócska amit kilóra adnak potom pénzért az üvegezős boltokban. Kiváló lesz nekem a 3 rétegű cső amiben ugyebár két légréteg van ami szigetel. Mások még ennyire sem törekednek mégis van meleg vizük. Megmutatom az én verziómat. Remélem látszik a 3 cső egymásban. Nézd meg a képet. Ezzel a kis teszt hőelemmel máris nagyszerű eredményeket értem el. Nem fogjátok elhinni a legbelső csőbe vizet öntöttem és ledugóztam mindkét végét az egyik végében egy parafadugó volt begyömöszölve. Kitettem a napra és el sem szívtam egy szál cigit máris úgy kilőtte a parafadugót,hogy meg se találtam,pedig nem ez volt a cél.Aztán kis idő múlva felhólyagosodott a csövön a fekete festék,úgyhogy aki ilyet gyárt az hőálló matt-feketét használjon! Azzal vagyok bajban,hogy mivel lehet méretre vágni az üvegcsövet? Tud valaki mondani erre valamit?
Nyáron ez működik. Attól függ, mi a cél. Van speciális üvegvágó, amivel csövet lehet vágni.
Sziasztok én is kotyvasztottam egyet a kerti zuhanyzóhoz és nagyon jól működik.Egy 180L-es hordót melegit, direktbe. Tálen akarom megcsinálni a nagytesot.
Ez 50x50-es, A nagy az 1000x2000-es lesz. Ez 3L vizet melegit a másik 24-et fog de fagyállót. A nagy a lakást fogja ellátni.
Heló.Hát mondjuk én próbáltam már vágni üveget és szépen is sikerült.De ezt csak azért próbáltam ki mert nem akartam elhinni a módszert.Egy vékony madzagot körül tekertem egyszer az üvegen,az egyik végét ki kötni valami stabil dologhoz a másik végét pedig finoman spanolni az üvegre,majd az üveget húzgálni kezded,az pedig annyira fölheviti abban a pontban ahol a madzag fut hogy ha leöntöd hideg vizzel abban a pillanatban elreped.Hát nem tudom mondjuk neked mennyire felelne meg ez a módszer,de ez rögtönözhető házilag.A pontosság már csak azon múlik mennyire tudod pontosan vezetni a madzagot ugyan abban a vonalban.
Óvatosan flex koronggal köszörülve, borosüveg tetejét szépen le lehet vágni. Csak körbe köszörültem, majd ott tört el szépen.
Másik megoldás cekáz huzal a cső köré, áramot rá melegíti, majd mikor vizet engedünk rá lekapcsolni az áramot.
A vákuumcső tényleg vákuumcső.
A végén lévő getterréteg kifehéredése jelzi, ha megszűnik a vákuum. A rádió (tv) csövek annakidején pont ugyanígy reagáltak a vákuumvesztésre. A vákuumvesztés másik jele, ha egy csőről mindig sokkal hamarabb olvad le a zúzmara, mint a többi csőről. A vákuumcső a vékony zúzmara alatt is melegszik, és ha nincs vákuum, akkor abból a csőből sokkal több meleg kijön. (Mellesleg infravörös hőmérővel is jól mérhető, hogy a vákuumvesztett cső külseje sokkal melegebb.) (A tudományosnak hangzó, terjengő hírek meg csak azokat tudják megtéveszteni, akik nem tudják a fizikát. Sajnos manapság egyre többen vannak.) A mellékelt képen látszik, hogy nekem is van pár vákuumveszett csövem. Ez a felvétel a telepítés után volt pár hónappal, a cső vagy szerelés közben roppant meg, vagy gyári hibás volt. Azóta is ugyanezek a csövek olvadnak le leghamarabb, csak nincs mostani felvétel róluk.
Ezt a módszert én is hallottam,annyi különbséggel,hogy a hideg víznek a csőben kell lenni és a forró huzal vonalában elpattan a cső,de ez már részletkérdés.
Csak azt nem tudom,hogy honnan szedjek olyan huzalt ami nem olvad szét egy pillanat alatt? Rossz hajszárítót szedjek szét,vagy vasalót? Vagy esetleg lehet valahol venni ilyet? Valami tuti megoldás kellene amivel legalább nagyjából méretre vághatom a csöveket, 5mm eltérés igazából nem téma,viszont ha minden csőnek csipkés a széle ,akkor nehéz dolgozni vele. Ezek vékony falúak ,ami viszont nem baj mert önmagában az üveg hővezető anyag,csak a légréteg szigetel. Mindenesetre ha jól számolom kb 10.000 Ft lesz durván az anyagköltsége egy 10 csőből álló kollektornak ami szerintem elég biztató. Plusz költség lehet esetleg még ütésálló dobozt eszkábálni rá az esetleges jégeső ellen,mert ezek a csövek a gyári kollektorral szemben nagyon sérülékenyek,de dobozt összeszögelni már nem olyan nagy feladat. A kollektor kb 130cm magas és nagyjából 90cm széles,és 10cm vastag lesz. Ha valakit érdekel a dolog akkor szívesen dokumentálom képekkel, csak addig nem akarok fárasztani senkit,ameddig nem biztos a siker.
Ezeken a nyári napokon mekkora hőfokot lehet elérni házilag készített kollektorral a tárolóban? Ha a tárolom 200l-es?
Zaraki!
Én úgy tervezem,hogy egy spirál hőcserélő lesz a bojler belsejében. Ha te is így akarod kivitelezni,akkor a következőt javaslom neked. Ha úgy tervezed,hogy a kollektor rendszerében levő folyadékkal a bojler vize csak közvetve találkozik,és emellett termoszifonos elven működő lesz a rendszer,(azaz keringető szivattyú nélküli),akkor a legjobb folyadék neked a trafóolaj (ha tudsz szerezni) Mivel az olajnak jobb a viszkozitása mint a víznek,ezáltal könnyebben vándorol a csőben önszántából mint a víz. Ráadásul nem fagy meg,és a hőtűrése legalább 2x-ese a víznek,nem beszélve arról,hogy nincs vízkő,és nincs korrózió,ami azt teszi,hogy nyugodtan építheted vékony falú acélcsőből és az olcsóbb.csak a belső hőcserélőnek kell rézből lennie. Nézd csak meg a nagy trafóházakban télen-nyáron ugyan az a folyadék szolgál évekig Ha nem lesz más szintetikus motorolajjal fogom feltölteni a rendszeremet,az meg kibír nyomás alatt akár 400 fokot is. Remélem jó ötletet adtam Ha más rendszerűt építesz akkor vedd úgy,hogy nem szóltam semmit.
INOX 4 EVER! Köszi az ötletet de valószinüleg fagyállóval fogom feltölteni . 16mm-es rézcsöves rendszert épitek.
Ajánlom figyelmetekbe ezt a hírt.
A 20 %-os sóoldat -18 °C-on fagy meg, talán megfontolandó
A trafóolajjal csak óvatosan!
A kollektorokban csak olyan folyadékot szabad használni, ami a kollektorkör sérülése esetén a használati vízbe jutva sem okoz mérgezést, szennyezést. Ezért ajánlják a kollektorkörbe az úgynevezett "szuperzöld" fagyállót, ami egészségre veszélytelen, és nem az autókban szokásosat. Olajat meg egyáltalán nem szoktak használni.
Igen erre is gondoltam.
Ha a kollektorkörben sérülés lenne,akkor nem az olaj fog a használati vízbe menni ,hanem a 10 bar nyomást rejtő bojler fogja belefosni az összes vizet a kollektorkörbe, (fizika óra 5.-ik osztály: a nagyobb nyomás a kisebb felé halad), a kollektorkört 4 bar-os lefúvószelep fogja biztosítani,tehát ha a távollétemben sérülne esetleg a bojlerben valami akkor legfeljebb lesz egy bazi nagy vízszámlám,és 6000 liter víz az udvaromon mire hazaérek,de semmiképpen nem mérgezés Teljesen zárt körben természetesen tök logikus amit mondasz és teljesen jogos.Tehát ezúton én is javaslom mindenkinek,hogy ne legyen olyan kis bolondos mint én Csak azt figyeltem meg,hogy jobb a hőszállítása és a hőtűrése az olajnak. Két tök egyforma edényben tegyél le egymás mellé 100 fokos olajat és vizet ,és egy fél óra múlva dugd bele az ujjad mindkettőbe. Szóval a másik kérdésemben tud valaki segíteni? Honnan szedhetek olyan fűtőszálhuzalt amivel el tudom vágni az üvegcsövet? Előre is köszi a választ |
Bejelentkezés
Hirdetés |