Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   238 / 507
(#) kingkey válasza Iszkakof István hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
A szalonna-disznózyír elég szép rozsdát tud generálni, csak szólok...
Jó lesz oda az olaj..
(#) gulyi88 válasza kingkey hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Nade nem akármilyen (kenő)olaj!
Jobbesetben repceolaj, roszabban meg napraforgó (étolaj).
(#) Iszkakof István válasza kingkey hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Ezt a szalonnás dolgot még nem próbáltam, de jó hogy szólsz, mert így nem is fogom. Csak azért nem próbáltam, mert mire menetvágásra került a sor, már keményen koszos volt a kezem, ugyanis koszos kézzel nem nyúlok élelmiszerhez. Azt tudom, szerencsére másoktól, hogy az étolaj sem jó gépolaj helyett. Csodásan avas szutykot képez.
(#) kingkey válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Miért nem jó nektek a mindenhol hentergő pl. fáradt motorolaj??
Az összes növényi olaj is savas...
(#) Stewe válasza kingkey hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Van ilyen töltő, de nem egyszerű, ezért drága az elektronika....
De hogy megnyugtassalak, rendszeres karbantartással a savas ólomakkumulátorok 10-12 évet is kibírnak, ha nem kell elviselniük a gépkocsi mechanikai rezgéseit, néhány száz amperes indító áramlökéseit, a -20 +50 °C os üzemi hőmérséklet tartományt, és az indítás utáni pillanatnyi 40-60A -es töltőáramot, amikor is a generátor feszültséggenerátorként megtömi...
(#) Stewe válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Sajnálom ha félreértettél, ha csak annyit árultál el amennyit, akkor ez jutott eszembe. Továbbra is titok a felépítés, vagy vagy még szemére akarod hányni valakinek hogy nem ismeri? Hogy mit tudsz belőle hasznosítani, az valóban a Te dolgod, de a tények azok tények.
(#) gulyi88 válasza kingkey hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Kérdés hogy mit tartunk szem előtt?
Én a menet minőségét és a menetvágó/fúró élethosszát.
Sokadlagos szempont hogy milyen a kémhatása, vagy hogy sok idő után besűrűsödik (trutyisodik), mert úgyis kell tisztítani a munkadarabot (nem valószinű hogy hetek telnek el a menetfúrás/vágástól a tisztításig).
(#) Stewe válasza kingkey hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Nem biztos hogy jó a fáradt olaj!
Sőt gyakran az sem biztos, hogy jó az olaj. Öntöttvas esetében a petróleum a legjobb, bronz esetén semmit sem szabad használni, műanyag és alumínium esetén a víz a nyerő. Nem csak síkosítani kell, hanem forgácseltávolítás, hűtés, és az anyagszétválasztás is fontos!
A korrózióvédelem opcionális, és ha káros anyaggal kenünk (ha nincs más) azt le lehet takarítani.
(#) sziriusz válasza Stewe hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Bocsi hogy beleszólok, de Pudding1 nekem válaszolt, és pontosan arra, amit kérdeztem. Amit leírtál, az persze hasznos, és fogok is kérdezni Tőled pár dolgot.
(#) pudding1 válasza Stewe hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Semmi gond, ne sajnálkozz, nem értettem félre hogy segíteni akartál.( ) Mindössze azt furcsálltam hogy úgy adtál tanácsot mintha ismernéd az összeállítást és az hibás lenne holott semmit sem tudtál róla. Amit írtál azzal nincs semmi gond, de minden sora csak bizonyos körülmények esetében igaz. Ebben a fórumban már többször leírtam a részleteket, de a nevemre kattintva megtalálhattad volna a honlapomat ahol szinte minden info fenn van, igaz nincs minden tétel szerűen összegezve. A kérdéseidre válaszolva: "Miért kell pazarolni, csak mert az energia ingyen van? Már csak a megépített "erőmű" kímélése miatt is érdemes korrektebb megoldást alkalmazni." 5db 12V-300/500W-os generátor üzemel aminek a gyári vezérlőik hamar leégtek, semmire sem voltak jók. Szélviharban volt már darabonként 60A-is ami miatt legalább 5db 800W-ra alkalmas vezérlőt kellene vennem. Nem tudom pillanatnyilag mennyibe kerülne, de "pazarlás" lenne megvenni, mert azt a pénzt amibe kerülne, soha nem termelné meg. Mivel folyamatosan mentem a szélsebesség adatokat, így ez biztos, korábban ki lett számolva, nem csak saccoltam........................ "A töltőáramot illik korlátozni is, az amperóra kapacitás 10%-ában." 4000Ah akkura van kötve az 5 generátor, amik tornádóban sem fognak folyamatos 300A-nál többet adni. .................................. "Maximálni kell a szélkerék fordulatszámát, ez a határfordulatszám elérésekor állásszög módosítással lehetséges. (Macerás mechanikai konstrukció, de nem baj, ha megvédi magát a kerék a viharos szél ellen.) Ha a teljes akkumulátortelep feltöltődött ugyanezzel a mechanikával megszüntethetjük magát a hajtást. Kímél, és a zaj is csökken." Kíváncsi lennék ki az aki ezt a megoldást alkalmazza egy gyári készülék átépítésekor vagy egy saját készülék készítésekor mert ez már nagyoncsak a profi kategória. A zajcsökkenésről csak annyit hogy az enyémeknél 10km/h felett nem hallod a lapátokat mert elnyomja a szélzaj, tehát nincs mit elhallgattatni, mert minek? ......................"Végső esetben a fűtőventilátor helyett egy forróvíztároló elegánsabb megoldás," A napkollektorom 3/4-e egész nyáron ki van kötve, mert a maradék is túltermelésben van, így botorság lenne a túltöltéssel tovább forralnom a vizet. Télen természetesen van létjogosultsága.................."de ha már mindenképpen terhelni kell a rendszert az energia-egyensúly fenntartása érdekében, akkor azt ne az inverteren keresztül tegyük, ha 12 (24?) voltos terhelést tudunk adni nem gyilkoljuk feleslegesen a teljesítmény elektronikát." A 12V-os a rendszerem, 12V-os terhelésnél 800-2000W-nál kiszámoltad mekkora amperek rohangálnak? Jópár relém és elektronikám bánja mire kikötöttem a 230V-os megbízható és elnyűhetetlen túltöltés elleni védelemnél!.................Mindezt ne vedd szemrehányásnak, de mint írtad "a tények azok tények" és te a tények hiányában homályosítottál fel. Bárminemű építő kritikát szívesen fogadok, van még mit tanulnom nekem is.
(#) Jesu válasza Jesu hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Erre senki?
(#) Jesu válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
4000 Ah akku? :wow1:
Annak csak az amortizációja havi 20-30E (jobb esetben). Termel ez a rendszer neked ennyit?
(#) pudding1 válasza Jesu hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Amortizációban nem vagyok otthon, mivel nem kellett cserélnem még akkut, de megmondom őszintén a megtérüléssel is úgy vagyok hogy az első áramszünetnél megtérült a rendszer mert a vízteres cserépkályha púposra volt rakva és a keringető szivattyú leállásával simán átrendezhette volna a házat. (mint nemrég kiderült a biztonsági szelep mindenre alkalmas volt csak a feladatára nem.)...............A korábbi kérdésedre válaszolva, nekem is volt egy ilyen dilemmám a hálózatra táplálós szélgenerátorral kapcsolatban. Windyboy hiányában azon agyaltam hogy mit lehetne csinálni a 410 VDC-vel. Nem igazán jutottam vele dűlőre. A végén ki akartam hagyni a vezérlőt és a generátorról jövő váltakozó áramra akartam kötni 3db 230/12V autós akkutöltőt. Elvileg működőképes lehet, de nem lett kipróbálva a gyakorlatban.............................(kicsit számoltam és ha 25e ft-lenne az amortizáció akkor pontosan 3 év után kellene kidobnom az összes akkut, és ez messze nem reális. Autós felhasználás esetén az akkut a leginkább az Önindító veszi igénybe a többszáz amperes terhelésekkel, míg nálam ilyen terhelés sohasem lehet. Az inverter 4000W-os és a 40db akkuval számolva ha nem tévedek ez max 8-9A terhelést jelent akkunként.)
(#) Jesu válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 

Én szolár akkuval számoltam, ami 60E/db- 160Ah.
Ez:
- ha 4 évig bírja, akkor 30E/hó,
- ha 6 évig húzza, akkor 20E/hó.
CSAK AZ AKSI KÖLTSÉGE A CSERÉNÉL!
Ez két határérték.

Autós aksit senki sem ajánlja ilyen célra, az nem bírja a komolyabb kisütést, így hiába a sok Ah, nem használhatsz belőle sokat, mert kinyírod az aksid (>2-3év?)

Szívesen olvasnám a tapasztalataidat ezzel (is) kapcsolatban.
Végül milyen inverterrel táplálsz a hálózatba?
A visszatáplálós generátor hozama hogy viszonyul a többihez? (jobb/ rosszabb?)

Jah és a majdnem felrobbanó cserépkályha, mint megtérülés/spórolás nem tartozhat a témához, hiszen ott vki/ vkik óriási, felelőtlen hibát követtek el a nem megfelelő biztonsági elemek alkalmazásának elhagyásával! Én azért nem írnék a számlára egy 2-3 milliós rendszert., el is hűlnének az ügyfelek...
(#) cimopata válasza Jesu hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
AZ akku élettartama több mindentől függ.
Szerintem te azzal számolsz amit megadnak az adatlapokon, hogy 500-1000 töltési ciklus teljesen lemerítve.
Na most, ha te nem meríted le otthon az akkupakkor csak mondjuk 70% ig akkor az élettartam mindjárt megtöbbszöröződik.

A másik dolog a szulfátosodás. A használat során szulfát rakodik le a lemezekre ami egyre csak csökkenti az akku kapacitását. Ha folyamatosan karban van tartva, akku aktivátor, impulzus töltés (amit megjegyzek nagyon kevés töltő tud) akkor az élettartam ezzel is hosszan kitolható.

Szerintem az autókból rengeteg akkut kidobnak amiatt mert már gyenge, NEM ZÁRLATOS, hanem gyenge.
Erről azt olvastam, hogy az ilyen akksikat akár szinte a kezdeti kapacitásig is vissza lehet regenerálni.

A rendszer legnagyobb költsége az akkumlátor.

Én javasolni tudom mindenkinek, hogy érdemes lenne építeni egy akkumlátor kapacitás mérőt (itt a HE-n van egy nagyon jó kis cikk belőle), valamint egy akku aktivátort, ami később folyamatosan rajtalehet az akkupakkon.

Ha körülnézünk a MÉH telepeken biztosan lehetne találni jópár olyan akkut amit még sokáig lehetne használni napelemes, szélgenerátoros rendszerekhez.
Ezzel nem csak pénzt spórolunk meg, hanem kíméljük a természetet is.
(#) Stewe válasza Jesu hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Miből gondolod, hogy egy akku 2-3 év alatt tönkremegy? Ha nem gépjárműben alkalmazzák, tizenegynéhány évet is kibírnak.
Cimopata gyorsabb volt, de tökéletesen egyetértek vele. Lásd: (#756946)
(#) Stewe válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Nem tanácsot adni akartam, csak értetlenkedtem, nem tudtam racionálisan egymás mellé tenni a tiszteletre méltó működési nagyságrendet, és a kényszer jellegű megoldásokat. Egyébként pedig semmi másról nem mondtam véleményt, csak amiről te is beszéltél.
Ha a felesleges teljesítményt el kell fűteni, (tehát van felesleges teljesítmény) akkor a szabályozás elégtelen.
Te is leírtad, hogy a meghajtás, és az energiafejlesztés illesztése nem tökéletes, erre javasoltam, egy lapátszög állítást. Ez a mechanikát is megkíméli (nem is veszi le a felesleges teljesítményt a mozgó levegőből) Nem terheli túl a generátorokat, és nem kell kénytelen kelletlen elfűteni a fölös energiát. Csak azért mert túlpörögnek, nem mennének tönkre a generátorok szabályzói sem.
Ha a mostani lapátozásodat lerajzolod, egy animálható 3D modellt tudok csinálni a - meglepően egyszerű - lapátszög állításról.
(#) pudding1 válasza Jesu hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Nagy marha lennék ha hagynám "komolyan " kisütni az akkukat! 11,4-11,5 körül tilt le terhelés alatt a rendszer, és az inverter lekapcsolása után visszaáll kb.11,7V-ra.Szolár akkukat meg elvből nem vennék. Oké hogy gyorsabban lehet feltölteni meg lemeríteni, de kétszer annyiba kerül mint az autós akku, márpedig ha ugyanabból a pénzből kétszer annyi akkut vehetek ami a mennyisége miatt ugyanolyan gyorsan nyeli el a töltést mint a fele mennyiségű szolár akku, akkor nincs min gondolkodni. A hálózatra táplálós generátor még nem termel, mert a hét végén készültem el a beton alappal. Minden részegység megvan ,inverter,vezérlő, terhelés,generátor, a saját gyártású lapátok finomítása van hátra, meg az oszlop összehegesztése, felállítása. Az inverter egy 3300-as Windyboy. (A kályha témára visszatérve, minden biztonsági elem be lett építve, csakhogy hibás volt, ami nem látható kintről. Lehet hogy neked ez nem jelent megtérülést, de nekem igen....és most magamról van szó, nem ügyfelekről. Aki ilyen szélgenerátoros és napelemes témában a ténylegest (áram megtakarítást) megtérülést számolgatja, az ne álljon neki, mert kicsi az esélye.)
(#) Jesu válasza Stewe hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Mert az autó akku INDÍTÓ akku. Arra van kitalálva, hogy hacsak lehet mindig fullon legyen, aztán hirtelen megterheld sok amperrel RÖVID IDEIG, ami után ismét csurig van AZONNAL töltve.

A szolár aksik pedig egész mások. A tervezés szerint max. 70-60-50%-ig le lehet meríteni/ ciklus, hogy legyen HOVA termelnie a rendszernek. Hogy valaki ebből a tartományból hova tervez, az már csak pénztárca és előretekintés kérdése. Mert spórolhat a kezdeti költségen, de elúszik a gyakoribb cserén a dolog, mert mélyebb kisütés alacsonyabb ciklusszámot hoz magával.

Autó aksik ezt nem bírják igazán, nem véletlenül más a kettő. Annak merg mi az értelme, hogy max 10-20%-ot használunk fle a teljes kapacitásból?

Regenerálókat behatóbban nem ismerem, hallottam már róla, de jó lenne hallani valakinek a tapasztalatait ezzel kapcsolatban.
(#) pudding1 válasza Stewe hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Bocs de nem akarom átalakítani a lapátozást mivel tökéletesen elégedett vagyok vele, főleg ami 6 lapátosra lett alakítva. Tudsz olyan vezérlőt ajánlani amit el tudok készíteni, vagy meg tudok venni, és meg is térül? Mert a "lehetne egy jó vezérlés" konkrétumok nélkül, sajnos nem segít rajtam....................Akku regenerálás: A napelemeim MPPT vezérlővel vannak az akkupakkra kötve és ezek a vezérlők tudják az automata szulfátmentesítést. Kipróbáltam 3 éve félrerakott zselés akkukon, tényleg működik a dolog. A tejesen feltöltött (hagyományos töltővel) akkukkal az elektromos robogó ment 1,5 km-t. 10h szulfátmentesítéses töltés után 7,5km-t ment. Tény hogy az akkuk már rég nem hozzák eredeti formájukat, de működött a dolog.
(#) Stewe válasza Jesu hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Nem értem honnan veszed a 10-20 %-os használatot!!!
A 12V névleges, és a 16.2V maximális kapocsfeszültség között az akkumulátor az adattábláján látható amperórakapacitást szolgáltatja. HOgy ez feszültségben nem látszik az tulajdonképpen szerencse.
Gépjárműakkumulátorok nem arra vannak tervezve, hogy rövid ideig működjenek, hanem arra is képesek, hogy rövid idő alatt leadják a tárolt energiát. A kímélet nem árt nekik
(#) Jesu válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Terhelés mi lesz? Mert láttam egy listában vmi műterhelést ami annyiban volt, mint maga az inverter. :bummafejbe:

Megírnád (akár magánban), hogy hol és mennyiért sikerült beszerezni a windyboyt?

Milyen oszlopot tervezel?
Én még nem tudtam eldönteni, de vannak 2 colos 6-7m-es csöveim, meg van 3 colos 6+3+3m-es darabokban (még). Arra gondoltam a vékonyabból csinálok egy terpesztős rácsszerkezetest, és a közepébe (magasabbra kiemelhetően ) beteszem a vastagabbat. Engedélyekről van pontos infód?

Én kandallókkal és kazánokkal foglalkozom, mint szervizes, azért akadtam fent ezen. Most már a duplázás az előírás a biztonsági szerelvényekre (mióta elárasztotta a szar az országot), mégpedig olyan módon, hogy az egyik hő/nyomás a másik nyomásra indít.
(#) Jesu válasza Stewe hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
A 10-20%-ot onnét veszem, hogy egy indítás vagy rövidebb táv kocsival ennyire veszi igénybe az aksit, és én még csak eggyel találkoztam, ami ilyen körülmények között kibírt 6 évet. Ebből következik, hogy minden ettől eltérő üzem csak kevesebb lehet.

SZVSZ, de a tévedés jogát fenntartva.
(#) Stewe válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Nem akarok én lapátozásba beleszólni, épp azért kértem a rajzot, hogy a jelenlegi kialakítással legyen állítható a lapátszög a rotoragyból.

Ha kapok leírást a generátorokról kitalálok valami építhetőt, készet vásárolni egyrészt majdnem lehetetlen, másrészt bűn drága.
(#) pudding1 válasza Jesu hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Tehát szerinted ha csak kis áramokkal terhelem az akkut, soha nem merítem le 11,5V -alá és havonta többször is elindul rajta a szulfátmentesítés akkor rövidebb lesz az élettartama mint ha autóban önindítózgatnék vele? Ha jól tudom nagyobb rendszert autós akkuval régebb óta Lehar üzemeltet, kérdezz rá nála hogy mi a helyzet, de szerintem napelemes-szélgenerátoros üzemben tovább lesz akku az akku, mint egy kocsiban.
A műterhelés amit a generátorhoz gyárilag adtak egy fém doboz, benne olyan fűtőszál mint a bojlerekben és a szaunakályhákban szokott lenni. [/OFF]a windyboy használt és cseréltem e sunnyboy-ra. A generátor oszlopa 3 lábú lesz, 45 fokos átkötésekkel. 2 colos lábak 1 colos merevítések. 9 méteres lesz és 3 sodronnyal feszítem meg. A jogszabályokról már érdeklődtem én is, de semmi újat nem tudok. Állítólag az eddigi 6 méter is megszűnt, de nem láttam semmi konkrétumot.
(#) gulyi88 válasza Stewe hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Engem érdekel mindenféle lapátszögállítási megoldás, egyet kitaláltam már, amit meg is tudnék valósítani, de jöhetnek még ötletek.
csá
(#) Jesu válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Jajj, dehogy hiszem azt. Ez a regenerátoros dolog más történet. Biztos segít valamit, de azért csodák nincsenek.

Szerintem ha egy autó aksit napi rendszerességgel felére merítesz, igen hamar vége.

Egy ismerős mondott egy olyat, hogy állítólag már 18 méterig nem cseszegethetnek, de lehet helyi dolog csak. Próbálok több infót szerezni.
(#) Stewe válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Nem szabad csodálkozni a reakciókon, mikor még az ilyen megbízhatónak látszó weboldalon is előfordulnak csacsiságok, és égbekiáltó marhaságok is.
(#) Jesu válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
http://www.youtube.com/watch?v=I8HU41KCvVY

A lényeg 3:20 és 4:20 között van.
(#) pudding1 válasza Jesu hozzászólására (») Júl 19, 2010 /
 
Mennyi időt értesz igen rövid idő alatt? Sem az 1 éves, sem a másfél éves akkuimon nem vettem észre teljesítmény csökkenést. (Ha jól van összeállítva minden akkor a termelés, a fogyasztás és az akkupakk összhangban van, legalább annyira hogy reggelre nem esik le a töltöttség 11,5V-ra és nem kapcsol le az inverter, onnantól meg már a napelemek töltenek rá a pakkra.)
Következő: »»   238 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem