Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   58 / 344
(#) zoly15 válasza Gergő81 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Köszönöm mind a kettőtöknek! Így már van némi fogalmam a kondenzátorral kapcsolatban.
(#) danodano hozzászólása Júl 15, 2010 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha egy 3 fázisú motort bekötök csillagba, tehát rá a 3 fázis meg a föld, akkor a nullát hova kell tennem? Azt nem muszáj bekötni? Vagy közösíteni kell a földponttal?
(#) VIM válasza danodano hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Idézet:
„egy 3 fázisú motort bekötök csillagba, tehát rá a 3 fázis meg a föld,”

Szia!....és ez így jó! A nullát most ne kösd sehová sem, de a földelés az kötelező.
(#) Dudus válasza VIM hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
A nullát a csillagpontba kösd, de elhagyható...
(#) danodano hozzászólása Júl 15, 2010 /
 
Okés. Köszönöm a segítségeteket.
(#) Gergő81 válasza danodano hozzászólására (») Júl 16, 2010 /
 
A földet a motor házára, (és a hajtott gép házára) kösd!

A nulla bekötése a motor számára fölösleges, de komplett gép esetén kellhet, pl. a segédberendezéseknek.

A 0 és a föld összekötése épületenként egy helyen, a leásott földelésnél szabályos, (az életvédelmi relé után). Fogyasztóknál kerülendő.

Csillagba a 220..230/380...400 V-os motort kötheted, a 380...400/660...690V-osat deltába kösd, ha a terhelés a névleges felénél nagyobb.
(#) nfero válasza VIM hozzászólására (») Júl 16, 2010 /
 
A motort nemrég vettem betonkeverővel eggyüt az előző gazdája szerint ő egy padlásteres házat huzot fel vele gond nélkül. én eddig 3 x 1.5 órát dolgoztam vele.
A motorvédőt az indítókondit és a nyomógombot már én tetem rá.

A nyomógombot csak induláskor nyomom mig felpörög.

Az üresjárati 8 A áramot ékszij nélkül mértem.

A motorból négy vezeték jön fel a kapocstáblára a két sárga vastagab és a két kék vékonyab

a két tekercs között az ellenálás végtelen a sárga vezetékü tekercs ellenálása 2.8 ohm a kék vezetékü tekercsé 9 ohm
(#) VIM válasza nfero hozzászólására (») Júl 16, 2010 /
 
Akkor ezek szerint így kötötted be. Azt azért meg kell hagyni, hogy a táblázat szerint ez a motor a legrosszabb hatásfokú (44%). Ez nem jelenti azt, hogy rossznak kell lennie és terheletlenül is 8A-t kell felvennie. Azt furcsállom, hogy a "mérések" között 1-2A különbség van (terheletlen/terhelt) és a teljesítményromlásra nem panaszkodsz. Vagy az is van?
(#) nfero válasza VIM hozzászólására (») Júl 16, 2010 /
 
Edig még nem ált meg.Nem rég vettem nem is sokat használtam még eddig.
550W-750W motorokat is látam hasonló gépeken.
(#) teren56 válasza Gergő81 hozzászólására (») Júl 17, 2010 /
 
Szia!
Biztos vagy benne,hogy az ÉV relé után kell összekötni a nullát és a földelést?
(#) Dudus válasza teren56 hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Biztos, hogy nem !
(#) Myrrdin hozzászólása Júl 19, 2010 /
 
Hali !

még múltkor kérdeztem a fórumon hogy hogy kell bekötni a motort (52 oldal közepe) azt szeretném megkérdezni hogy mekkora inditó kondi kéne rá? mert szereztem egyet 80-100 F megcsináltam nyomógombra és csak szép lassan kezdte el forgatni ,mekkora kéne rá?
(#) CsemanAttila hozzászólása Júl 20, 2010 /
 
Üdv Mindenkienek!

Segíséget szeretnék kérni a következő motor bekötésében, valamint kérdezném, hogyan lehet fordulaszámot csökkenteni, forgásirányt változtatni (ha képes rá a motor) és azt megoldani, hogy szépen lassan induljon a motor. Eőre is köszönöm a segítséget!
(#) Gergő81 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Ez a kétpólusú, háromfázisú aszinkron motor frekvenciaváltóhoz van tervezve. A hálózati 50Hz-es frekvencián max 55V-ot adhatsz rá, és terheletlenül kevéssel 3000/perc alatti fordulatszáma lesz. Ezt esetleg a veszteséges szlipszabályzással csökkentheted egyszerűen. Forgásirány váltás ekkor relével kivitelezhető. Ha tényleg kell 2900/perc fölötti fordulatszám, akkor három út járható:

Veszel egy másik motort, ami hálózati üzemre tervezett, és egy invertert, ami lehet régebbi is.

Megtartod a motort, és veszel korszerű, programozható invertert, ami nem csak szabványos motorokhoz alkalmas, majd felprogramozod ehhez a motorhoz.

Veszel egy kommutátoros motort, és teljes hidas PWM szabályzót hozzá, esetleg triak + forgásirány kapcsoló.

Mekkora fordulatszám, és nyomaték kellene az adott hajtás esetén? (vannak motorjaim, invertereim, ha vásárolni szeretnél, privátban írj!)
(#) CsemanAttila válasza Gergő81 hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Kaput szeretnék vele nyitni, szóval a fordulat nem nagyon számít, de azért jó lenne ha nem 1 óra alatt nyitna ki Amit írtál annak a fele nekem kína, a másik fele bonyolult, úgyhogy marad egy fúrógép motor Azért köszi a segítséget!
(#) Gergő81 válasza Myrrdin hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Olvass vissza!
753905, és amit rá válaszoltunk.
Ne indító, hanem állandóüzemű segédfázis-kondenzátort használj. A nyomógombos indítás csak igen nagy indítónyomaték-igény mellett indokolt, de a segédfázis kondenzátor akkor is folyamatosan kell, csak indítás közben nagyobb kapacitásra van szükség.
(#) Gergő81 válasza Myrrdin hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Olvass vissza, leírtuk.
Nem kell nyomógomb, állandóüzemű kondit válassz, kösd be. Csak egy kondi kell, bármely kettő kivezetés közé.
A harmadik, és a kondi egyik lába közé megy a 230V, 50Hz.
80-100F-os kondit még nem láttam, a tied nem akkora.
Ha 80-100 µF akkor az 1kW-os motorhoz kb jó. Ellenőrizd a feszültségszimmetriát terhelés alatt, ahogy azt másnak leírtam !
(#) CsemanAttila válasza Gergő81 hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Helló! Sikerült szereznem egy fúrót, igaz darabokban de működik! Ennek a bekötésében is tudnál segíteni? Ha lehet kéne bele a gyári ford. szabályzó, és ha még azt is leírnád, hogyan tudok forgásirányt váltani relé segítségével akkor nagyon megköszönném!

Üdv Cs. Attila
(#) Myrrdin válasza Gergő81 hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
oké köszi vissza olvastam de ott watt-hoz van kötve hogy mekkora kell és én azt nem tudom
(#) darazsa hozzászólása Júl 21, 2010 /
 
Sziasztok,

Olvasgattam a fórumot, de nem kaptam megnyugtató választ a kérdésemre. Kaptam egy régi 3fázisú EWIG motort. Az adattáblán az áll, hogy 380/220 V, az áramfelvételnél pedig D/Y 15,5/8,8 A. (A D helyett persze egy háromszög van)

Szabványos 6 kivezetése van.

Ez a motor köthető deltába, vagy nem?

Köszönöm a segítséget,

Honey
(#) pucuka válasza darazsa hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Adattábláján világosan ott van, hogy csillag/delta, még a felvett áramok is mindkét esetre.
Köthető deltába, (ha bírja a villanyóra)
(#) Gergő81 válasza darazsa hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Semmiképen se kösd deltába, hacsak nem 127/220V-os a hálózatod!
A 230/400V, 50 Hz-es hálózaton csillagba kell kötni.
Deltában a 380/660V-os motorokat kell üzemeltetni.
(#) darazsa válasza pucuka hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Kösz. Azért nem egyértelmű nekem, mert többen állították, hogy deltába csak olyan motor köthető, amin 380...400/660...690V felirat van. Így is?
(#) Gergő81 válasza Myrrdin hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
A teljesítmény úgyis csak tájékoztató értéket ad.
A megvalósítandó cél a terhelt állapotbeli tökéletesen szimmetrikus 3~-ú áram/feszültség. Előbb rosszul írtam, a 80-100µF 1-2 kW-hoz a körülbelüli érték.
A motorok kb:
2pólus:6-10 kg/kW
4pólus:8-12 kg/kW
6pólus:14-18kg/kW
8pólus:20 kg/kW
A kicsik, és a régiek fajlagosan nehezebbek.
(#) pucuka válasza darazsa hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Azt nem tudom, hogy mostanság hogy van, én, igaz régebben csak olyan motorokkal találkoztam, aminek az adattábláján az volt írva, mint a tieden, és gond nélkül lehetett deltába kapcsolni. A nagy indulóáramok miatt csillagban indult, majd át kellett kapcsolni deltába.
Én még nem láttam olyan adattáblájú motort amit Gergő81 írt, (mostanság nem is foglalkoztam ilyennel) de ő biztosan jobban tudja.
Onnan gondoltam, mivel evig gyártmányú, és valószínűleg nem mai darab. Jó lenne tudni az adattábláról a teljesítmény adatot is
(#) darazsa válasza pucuka hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
4kW-os
(#) darazsa válasza darazsa hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
igen, pont ezért írtam, hogy ewig, mert gondoltam számít, hogy ilyen régi
(#) Gergő81 válasza pucuka hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Nézd meg ennek a motoromnak az adattábláját!
380V delta/(660V csillag)

Eladó motorom képei, adattábla
(#) pucuka válasza Gergő81 hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Én elhiszem, de pl egy hegesztő aggregát motorján is ilyen adattábla volt, meg egy csillag delta kapcsoló.
Egyébként ha a fázistekercsek 380 V -osak, és a csillagkaocsolás csak az indítást könnyíti meg.
Különben miért írták volna rá
(#) Tomi111 válasza darazsa hozzászólására (») Júl 22, 2010 /
 
Üdv!

Gergő81 jól írja: Itt nálunk magyarországon 3 fázisú hálózatra 400/230(380/220)V-os motor csak csillagban köthető! Csillag-deltában is üzemeltethető a 400/690(380/660)V-os motor.
darazsa 4kW-os 380/220-as motorja deltában csak egy fázisról (230V) használható, de ekkora motort már nem nagyon szoktak egy fázisról használni. (Nagy az áramfelvétel és rengeteg kondi kell rá!)

Üdv! Tomi
Következő: »»   58 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem