Fórum témák
» Több friss téma |
Igen ez is egy meg oldás mint sok más is de a két trafó közötti feszültség különbségekkel sem szabad csak úgy dobálózni,ott is meg van egy bizonyos % ami 2-3 volt max.
szükséges 600V?
szerintem nem annyira, bár a motorindító kondenzátorok bírják.... mondjuk ha jobban belegondolok ha emelem a feszt ua kondenzátoron akkor a kimenő teljesítmény növekszik, szóval végül is miért ne, persze jobb ha eleve oylan leválasztó transzformátor van amiből kijön 300-500V környéke, már ha szükséges
Van olyan gombom, de gondolom a leírásaim műszaki tartalmát nem befolyásolja a nagybetű a mondat elején, vagy igen?
Ennek ellenére, igyekszem odafigyelni.
Nem szükséges, lehet 230/12 és 15/230-as felállásban is csinálni, akkor kisebb lesz a töltőfesz, és a trafók sincsenek túlterhelve. Gyári cuccokban szoktam látni, hogy hálózatról közvetlen feszkétszerezővel töltik fel 600V körülire. Gondolom a kimenőtrafója leválasztó.. Remélem.
Sziasztok!
Valakinek nincs valamilyen villanypásztor teszter kapcsolása? Köszi!
Itt van,ez egy glimm lámpás rajz
hy!
Tessék! Folytatom, még van 2 kép. hegusp
hy!
Ez a maradék két kép.Összerakod, ennyi.Majd felrakom a digitális műszert is, képek már vannak, csak időm nincs. hegusp
Szia!
Még annyi kérdésem lenne, hogy mire vonatkozik a 6*0,25 W és a 2*0,5 W.
Mint látod a képen van sok kis ellenállás meg van kettő ami nagyobb, ezek hívatottak meg gátolni a szikra át húzást azért nagyobbak, mondjuk egy autótrafósnál még ez sem védelem mivel a képen egy 6kv-ig kalibrált műszer látható.
Úgyhogy simán beletehetsz még 2 wattost is a lényeg,hogy jó hússzú ellennt válassz. Én a rajzomat egy gyáriról másoltam,hátha jó lesz még valamire alapon,de ez sajnos nem valami hiteles,de tesztelésre,saccolásra tökéletesen megfelel. [OFF]De ahogy nézegetem az én rajzom meg hegusp képeit egyre nő bennem a gyanú hogy ez a kettő dettó ugyan az, de akkor az ővé miért 6kv az enyém meg miért 10kv-s.
Na ezt nem mertem megcsinálni, elvielg a trafó ami a szikrát adja pedig leválasztott.. már mint amit csináltattam, de akkor is.. valami történik és nem hogy megrázza de még meg is süti a tehenet
Szóval jó az a két trafós dolog.... mondjuk jobb lenne egy sima kics traffancs 230/300V os... leválaszttott persze és akkor kevesebb alkatrész... de amennyiért azt legyártják simán vesz az ember két paneltrafót meg hozzá a nyákot
Gondolom egyikünknek sincs háttere milliós kártérítéseket fizetni, ellenben egy Horizon nevű céggel.
Én is inkább akkusat csinálok csak, illetve rakjon rá a júzer dugasztápot, ha akar.
Szerintem nem szükséges egyáltalán a "nagyon nagy fesz" . Mivel már 270 voltra feltöltött kondenzátorral is 2 - 2,5 cm az átívelő szikra köz érhető el !
Amit aztán a végén szépen a beépített szikra közzel lekorlátozzuk ( 8,2mm -re 10kv) .Ahhoz hogy combosabb vastagabb legyen a szikra a kondenzátor értékét kell növelni . De ezeket a tapasztalatokat már le írtuk az előzőekben . :nezze: üdv
Na igen autótrafóval.... 1-2cm
az én trafóm "csak" 6mm tud de simán átüti az A4 es lapot, úgy hogy a kicsapódó láng 1-2 cm, megpróbálok valahogy készíteni erről fotót.. hja és csak 20µF os kondit sütögetek rá
Szia
Én 2µF -al használom kutya pásztornak a kertben .De 1µF is már tette a dolgát .Az autó gyújtó trafó nem tudom hány µF-ot bírna el hogy ne menjen tönkre .Ha valakinek erre van infója szívesen venném . De úgy emlékszem hogy ezt is hajtották már 20µF -al .De ilyen intenzitás leégeti a bundát nem ? Minden esetre gratula a saját tekeréshez .Ha nem titkos akkor az adatokat feltehetnéd ,anyag .méret huzal menetszám ,átmérő ,és milyen feszt sütögetsz rá ?Gondolom mást is érdekelnének .És hogy milyen szigetelést használtál a sorok között stb . üdv
Én rendszeresen 20 µF-s kondival járatom,teljesen jó,de próba gyanánt kötöttem már rá 50 µF-t is ezzel az volt a probléma, hogy az inverter nagyon nehezen töltötte fel,de amikor ívet húzott szinte a szikra mentén lángolt a levegő.
Amit régebben felraktam Gallagher abban 2x40µF 900V. DC kondi volt benne .De azt hálózatról töltötte .A te inverteres megoldásodban viszonylag kis Watt számú trafókat használsz ha emelnéd akkor nagyobb árammal tudna tölteni .És a töltési időt kitolni amennyire csak lehet .Az 1 sec + - 10-20% érték az ajánlott vagy kőkemény előírás ? Mert ha minél később jön az impulzus annál több idő marad tölteni . Sokat számít az is ha a töltő körben levő áram beállító soros ellenállás értékét is a lehető legkisebbre választani . De mindenféleképpen legyen benne nehogy rövid zárba vigye a trafót a tirisztor .Ezeket a kompromisszumokat kell beállítani A trafó meg a szokásos AGYT. A Jövő héten nincs időm de utána megnézem milyen kicsatoló csatlakozott a nagyfeszre a további finomítások miatt .Mert maga a pásztorka már lassan kiforrta magát a lehetséges variációkat végig táncolva .Igaz még az akkus üzemre kell a minimális áram felvétel miatt leállítani az oszcillációt. Már csak extra dolgokkal lehetne tovább lépni .De nem értem miért nem gyártanak 220/220 as paneltrafókat pl puskás .Tudom hogy te is tudod ezeket csak összegezés miatt írtam le .
üdv
A puskásék gyártottak 2x110/2x110-et, 220/220-at
380/220-at,380/2x110-et csak sajnos már a cég is csődbe ment.
Én írtam nekik vagy két napja emailt a puskás trafók lábkiosztása miatt . Mert megelégeltem ha valamit csinálok akkor mindig úgy kell sakkoznom hogy mi mennyi .Amikor meg elkészül valami akkor meg nem megy bele mert máshova esik Még várom a válaszukat ha írnak egyáltalán .Amire te gondolsz azok olyan 63 VA- nál kezdődtek és nyitott de osztott csévések voltak ha jól emlékszem .De nyák trafóra nem emlékszem ezekkel a paraméterekkel.Bővebben: Link
Itt található a cég . üdv
Nagyfeszültségű 380 voltos kapcsolószekrényeket bontottunk valamikor a 90-s években ,dee nagyon sokat, azokban voltak 14 ill 35 wattos 380/220,380/2x110, 380/24 és 220/24-es panel trafók közel ezer db ilyen trafónk volt.
Elfogadom akkor a te infód az igazabb .De egy magára valamit adó cég ami még él és fent van a neten . Ilyen gyenge reklámot és web oldalt működtessen csoda hogy még él No comment.
üdv
Szervusztok!
A napokban alkottam egy keveset,túl vagyok a tesztelésen,a doboz kivételével megvan minden alkatrészem,a dizi által mutatott,de a BSS fórumon is látható elektromos vadriasztóról van szó. Elkészült egy óriás "fáziskereső" is,amit dizi tett fel kapcsolást,az alapján,működik.Képet mutatok,nem nagyon élesek sajnos és nem kinevetni az alkotásért.Alkatrészei:egy darab berman cső,két levágott üdítős palack szája kupakkal (kalapáccsal kalapáltam rá a csőre),glimm jelzők szétbelezve és az ellenállások,a földelő szonda még hiányzik,de holnap az is meglesz.Alkottam egy szikraközt is,kiválóan teszi a dolgát amikor szükség van rá.Alkotórészei:Átlátszó szívószál darab,koax kábel darab (belső szigetelés és a tömör vezeték),kis nyák darab,kábelsarú,amivel majd a trafóra lehet csavarozni.Hát ennyi lenne,lehet véleményt nyilvánítani,bármilyen is,szívesen elolvasom,a negatív véleményért sem haragszom meg! Annyi megjegyzés, hogy a Bergmann-cső az nem ez, hanem a kátránypapíros fémcső. (mostanában szedegetem az ilyeneket a ház falából )
Te ez nagyon eredeti ötlet, és profi megvalósítás lett! Nekem nagyon teteszik! A szigetelés is, és a kúszóáram "ellenállása" is nagyon jó lett így, csak gratulálni tudok.
hy!
Csak hogy egy kicsit kötöszködjek...A szikraköz elvileg a cső falán kívűl is tud záródni, elvileg. Én a szikraközt egy műanyag gyógyszeres dobozba gondoltam ki.Abból nem tud kilépni, mert nagy a táv.Egyébként sirály. hegusp
Sziasztok.
A barátom panaszkodik, hogy a kutyája rendszeresen felugrik a meleg motorháztetőre. A macskátol látta . Arra gondoltam, hogy a földtöl gumival szigetelt gépkocsira rákötjük a villanypásztor meleg pontját, a föld a másik. Szerintetek a gépkocsi elektronikájára nem veszélyes ?? Kösz a véleményeket... dobro
Szervusztok!
Tisztelettel köszönöm Mindenkinek a véleményét,kiegészítését,gondolatait! A kész alkotásról is mutatok majd képeket.
Sziasztok
Megépítettem a csatolt kapcsolást de nem igazán működik. Zy200 zener helyett 1 N 5388 B zenert(Hestoreban megtalálható) tettem, 6,8µF kondi helyett pedig két párhuzamosan kötött 3,3µF-osat. 1N4001 dióda helyett 1N4004-et használtam. A trafó amit rákötöttem jó, mert működő autóból lett kiszedve és ki is próbáltam, működik. A nyugalmi áramfelvétel 40-60 között ingadozik. Képeket holnap tudok feltölteni ha szükséges. Szeretnék segítséget kérni abban, hogy mi lehet a probléma. Nyákot ezerszer átnéztem elvileg nem szakadt és mindenhol átvisz rendesen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |