Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Megvettem a készüléket, itt akciósan volt 4174 Ft. A doboza kívülről úgy néz ki, amit mutattatok. Még ki sem bontottam, holnap megnézem.
Egy jó nyomtatót vehettél volna a kettő árából. Nekem két Canon van, kíváncsi leszek hogy nyomtatnak nyáktervet.
Üdv!
Az lenne a kérdésem,hogy a mellékelt NyÁK tervet hogyan lehetne méretarányosan kinyomtatni(forrszemek megfelelő távra legyenek).Miféle módosításokat kellene végezni. Köszönettel:Máté.
Először jó lenne tudni a pontos méreteket. Például a külső vékony sávét. Mert ha azt tudod akkor az már egy jó kiindulópont. Szerintem képszerkesztő programban nyisd meg és próbáld meg addig kicsinyíteni amíg a valós méreteket nem mutatja.
Ám én a Te helyedben inkább újratervezném. Szerintem gyorsabb(ha van egy kis jártasságod) valamint ezzel is csak tanulsz.
Hali!
Az IC lábak furatainak közepe 2,54 mm-re van,ezt egy tolómérővel meg tudod mérni,vagy vonalzóval is be lehet saccolni.Esetleg ezen rajz alapján berajzolod a saját NYÁK tervező programodba,gyakorlatilag lemásolod. István
Az a szerencséd, hogy van benne egy ic.
Berakod egy pdf-be kinyomtatod, és ha nem jó akkor a nyomtatásnál állítgatod a méreteket. Addig gyűröd amíg az ic lábtáv (függőlegesen és vízszintesen is nem stimmel. egyébként valami 2.54mm egy ic lábtáv, de mérget ne vegyél rá. (Akár acd see-ből is csinálhatod)
Pár oldallal ezelőtt dbase írta:
"Drágábbik Tascos, gyári fűtés vezérlőbe 8kohm helyett bekötöttem 2-kohmot, és akkor is max 130fokig füt, majd lekapcsolja. Másnak is volt ilyen?" Hát én ugyanezt tapasztalom 2k4-el ! 150 fokig felfűt majd visszamegy 120-ra ? Elég pontos a hőmérőm forrásban lévő vízben 96 fokot mutat.
Hali!
Igen, nekem is, én lementem 1K-ra. Itt is 150fok, de végülis működik HP festékkel. Ja, és bele raktam a Watt féle szabályzót, csak a motorhoz, hogy lassú legyen.
[OFF]Nem akarok okoskodni mert nekem az olcsó sima lamináló van mi kiválóan működik is a watt féle hőszabályzóval és egy léptetőmotorral de abban a laminálóban úgy tudom két szenzor van egy a hengert méri egy a fűtőbetét közeli hőt.. tehát nem elég egy ellenállat csere szerintem mert ezek összefüggenek egymással.
Valószínű, hogy ez a gond, már a betét alujait nem engedi tovább melegedni, és lehet az is, hogy a másik érzékelő így már bele sem szól az egészbe, de végülis működik. És legalább nem durran szét a henger a melegtől
Csak az egyik oldalon van reszelve, vagy a motornál is ?
Ha csak egy oldal okkor billen és nem lesz egyenletes a nyomás..lehet, hogy ez a gyakorlatban nem okoz gondot.
Megnéztem a kapcsolást, a TR1 a soros 10K-val lesz a ludas. Nincs előttem a kütyü, estére megnézem, de valszeg ez van a hengeren és ez egyszerűen lekapcsolja a fűtés ha a henger eléri a 150 fokot...ez csak egy biztonsági védelem.
10k-t is le kell módosítani.
Sziasztok!
Nyák gyártatással és tervezéssel kapcsolatos kérdéseim volnának, sohasem csináltam ilyet. Lenne egy kész terv, amit a TI oldaláról tudok letölteni egy zipben, benne vannak a Gerberek és az összes layer pdf-ben. Az volna a kérdés, hogy mik ezek a layerek: - top overlay - top paste - bottom paste - top solder mask - bottom solder mask - assembly component side/solder side - silk component side/solder side A TopLayer és BottomLayer az értelemszerű de a fentiekre mi szükségem van, ha mondjuk beadom az egészet a Satronikba és utána úgyis magam forrasztom be az alkatrészeket? A Satronik árkalkulátor progija szerint ezek a layerek (pl. forrmaszk) plusz pénzbe kerülnek. Nekem még feliratokra sincsen szükségem ahhoz a maréknyi alkatrészhez. A másik kérdés meg az volna, hogy panel 30mmX40mm ezáltal 12 darab férne ki a minimálisan rendelhető 100X160 mm méretből. Ilyenkor a cég egymás mellé tudja pakolni 3*4 leosztásban a 30X40 paneltervet vagy nekem kell egy új nagy tervet gyártani? Előre is köszönöm.
A satronik egymás mellé pakolja neked, de a gatyád rámegy. Ha kell 12 darab, akkor esetleg megéri. Leadod megmondod mi kell, a forrasztásgátló réteg még megéri.
Csak azért nem mondom, hogy megcsinálom neked, mert a kétoldalas furatgalvanizált nyák még mindig nem megy házilag. (És itt nem a két oldal a gond, hanem a furatgalván)
Tehát felárat számolnak azért, ha úgy kérem, hogy 10x16-os panelre nyomják fel 12x ugyanazt 3x4-es mátrixban?
A forr. maszk ezek szerint a forrasztásgátló réteg?
Nem számítanak felárat az összerakásért, alapban drága, főleg ha igazából csak egy kell. Egyébként ők a legolcsóbbak, de a minőség elég gyenge.
Végül is 8k2 helyett 2k4 lett, de a bázisra menő 10k helyett most 30k van benn, sokkal jobb...szinte tökéletes lett az első NYÁK 100-as műnyomóra.
Majd azért még megnézem 50k-val is. Nagyon hülyén viselkedik ez az elektronika....nemigen lehet megúszni a vezérlés építést,akkor ha valaki sokat nyúzza. Egyszer felszaladt 190 fokra rögtön elszállt a hőbiztosíték.
Sziasztok!
Az a 30K talán nagyon sok lett... Lehet, hogy többféle elektronika van a ”T-s” Holamo-3 laminátorokban, vagy csak itt vannak eltérések az ellenállások értékeiben? Kerestem 10K-s ellenállásokat szintén, de csak a Q1 bázisa, 2db 1K a Vcc felől, és az IC2/D 13. lába van kivezetve a négypólusú csatlakozóra. Szerintem 1K van ott ahol 10K lett bejelölve, és azt lehet módosítani, ha szükséges. Két képet rakok fel a jelzett csatlakozó NYÁK felőli oldaláról.
Pittosi! Ne kapkodd el az ellenállás cseréjét, de azért berajzolom sárgával a TR1-hez tarozó alkatrészt egy mellékelt képen. Szerintem még nincs rendben a tesztelése, és megfuthat, elszállhat a hőbiztosíték Nálad is...
Csak fokozatosan növelve az ellenállást, és eközben mérve a hőmérsékletet tudnám javasolni.
Értem. Én kb. 10-11 ezerre saccoltam az egészet, annál tudsz olcsóbbat?
Ajjaj! Látom ez még nincs kiforrva. Ahogy írtam is, megvettem a laminátort, de a nyák gyártás nálam minimum egy hónap múlva lesz aktuális (vagy ha sok munkám lesz, akkor télen). Megvárom, amíg kikísérletezitek. Ha van többféle elektronika is ehhez a laminátorhoz, esetleg fényképezzem le a sajátomat, azzal segítek?
Furatgalvanizáltat nem. Ha nem kell furatgalván keress meg pm-ben.
Egyformák csak amit feltetem az részletvolt
Valaki nem mérte ki véletlenül a hőérzékelők karakterisztikáit ?
Szerintem a technológia már nem is lehetne kiforrottabb!!!
Íme néhány kép második laminálásomról. Gyakorlatilag a legkisebb stabil nyomtatható vezeték 0,15 mm !!! (3 vezeték két IC láb között !!!). A 0,1 mm vonalakat a nyomtató nem bírja stabilan. Laminálás előtt 600-as vízpappírral felérdesítem a felületet, majd utána zsírtalanítok féktisztítóval és mehet a laminálás - Sprint Layout 5 - Samsung ML-1640 nyomtató - Tesco laminátor 8,2 k helyett 2,7 k ellenállással - Office Depot 125 g/m2 photo paper (premium inkjet) vagy 160 g/m2 műnyomó papír. - 6-szor engedem át a laminátoron |
Bejelentkezés
Hirdetés |