Fórum témák
» Több friss téma |
Az én gépemet körberorgathatod ezerszer ha akarod
![]() És nem csúszógyűrűs!!! Más megoldású.Ha azt mondom központi tű érintkezős,az mond valamit? Saját találmányom,és az oszlop BELSEJÉBEN van.Soha egy csepp víz nem érte,mióta működik.És soha nem nyúltam még hozzá,mert nem kellett. Második dolog: Nekem csak udvarvilágítás(ledes) megy a gépről.Saccra 1/100-ad energia van róla levéve ![]() Lúgos akksi megbírja 100 Amperórás.A gép 4-5 amperrel tudja tölteni,mert Le van korlátozva.Ráadásul még egy kicsi napelem is tölti az akksit. Több mint fél éve megy.Kétszer kellett hozzányúlnom:1-áttétel hiba,2-halogén égő csere. Egyenlőre még nem tervezem a fejlesztést! De érdekel a téma,hátha később fejlesztek valamit. 52 000 volt az éves villanyszámla ![]()
csak annyit akarok kérdezni, hogy ha tű az érintkező, akkor hogy záródik az áram?
A vázszerkezeten (csapányakon és zsírzott forgó alkatrészeken keresztül?) Egyébként az oszlop belsejében lehetne tárcsás csúszógyűrűt is csinálni (nem ázik soha...)
Kis áram esetén a viszonylag rossz kontaktus is működik, itt pedig szerintem max. 2-3 amperről van szó.
És hány volton? Mert ha nem 100 - 200 V-on jön az a 2A hanem 20 V-on, akkor lehet, hogy nem érdemes csúszógyűrűt csinálni/tatni...
Mindegy, szerintem akkor sem engedhető meg, hogy csúszógyűrűn kívül más csúszó, gördülő (pláne az olajozott/zsírzott) alkatészen áram follyon.
Barret LED-es udvari világításának táplálásához a törpefeszültség is elég. Valószínűleg azért nem is épített csúszógyűrűt, mert az árboc és a tűs csatlakozó elég.
A házi megoldásoknak vannak előnyei és hátrányai, ezt megítélni az építő dolga, ha a költséghatékonyság az első, akkor meg lehet engedni a csapágyakat is áramátadásra... kompromisszumokat persze kötni kell.
Én sokat kerékpározok, túrázok, közlekedek, sötétben is.
Még régebben hagyományos "dinamós" (generátoros) lámpával jártam. A 7,2V 0,8A-es halogén izzót egy Sanyo külsőforgórészes generátor látta el, ami a hátsó kerékre támaszkodott. Az egyik vezeték a váz, és a kormánycsapágy volt. Akkoriban két évente kellett cserélnem a kormánycsapágyat, mióta LED-es, akkumulátoros világítást használok, egyszer sem cseréltem az utóbbi 5 évben... A csapágyak nagyon nem tűrik az áthaladó áramot. Nagyobb villamosgépeknél a csapágyakat szigetelve építik be, nehogy az esetleges kapacitiv, vagy szórt mágneses terek által indukált áramok a csapágyakat tönkretegyék. A kapcitiv áramok nagyságrendje néhány mA, az induktívak feszültsége 1V alatti lehetne, de mégis figyelni kell rájuk, pedig a csapágy néha méteres átmérőjű, terhelése több tonna...de a kis áram is csökkenti az élettartamot.
Igen, ezért szerepelt a találgatásomban a "ha" és ilyesmire céloztam azzal, hogy "kompromisszumokat kötni kell".
Heló mindeninek ! Kezdő vagyok még e téren de készítettem egy kisebb szélgenerátort ami elemeket tölt , plusz még rásegít 2 db kertilámpából kibuherált napelem. ez mind frankón szuperál
![]() ![]() ![]() Előre is kösz!
Most én is építek egy szélerőművet. Nagyon lassan haladok, de haladok. Követem a fórumot és együtt örülök egy – egy fórumtárs sikerének. Inkább többé, mint kevésbé lelkes építők. De csak egyről vagyok meggyőződve, hogy szüksége van a megtermelt áramra. Ő is a szélerőmű – napelem kapcsolásával ért el elegendő áramot. A többi mind az építés szépségéért szállt ringbe. A fórumról tudtam én is meg, hogy nem töltésvezérlőre van szükséged, hanem feszültségfigyelőre. Amennyiben jól emlékszem lehar hozzászólásaiban található ilyen kapcsolási rajz. Építsd meg, mert erről szól az egész topic, az építésről. A visszalapozás is nagyon hasznos.
Akkor nem is töltésvezérlö kellene nekem hanem egy feszültségfigyelő..hmmm és ezalatt mit értesz pontosan, hogy kellene nekiálnom ?
![]() Esetleh ha kapcsolási rajzot tudnál mellékelni azt nagyon megköszönném ![]()
12 voltos akkut akarsz tölteni. Nagy lesz a veszteséged a levezető kábelen, de ez ingyenenergia, futja. Kevesebb lenne a vesztes, ha 24, vagy 48 voltban gondolkodnál. Ha igényled, kifejtem bővebben. 12 voltos akku töltéséhez legjobb a 14,4 volt, ha az erőműved többet termel, nem engedheted rá az akkura. Két lehetőség van: 1. a töltésvezérlő elengedi a többletenergiát, amiért kár;
2.mint ahogy más csinálja, rákapcsol annyi terhelést, hogy a feszültség leterhelődik 14,4 voltra és így nem fő ki a sav az akkuból. Ez a terhelés ellenállás szokott lenni, amivel bojlerben vizet melegítenek. 12 volt alatt ha termel a generátorod, az elvész, mert nem elég tölteni az akkut, de kárt sem tesz benne. Ebben a topicban található feszültségkétszerező is, de arról majd más fog írni, hogy milyen hatékonysággal működik. Mindent letöltök, ami a jövendőbeli erőművemhez szükséges lehet. Valószínű, hogy minden megvan, csak még elő kell kotorjam a hazai és a szolgálati gépből. Ha nem előz meg valaki, felteszem. Az én erőművem lapátjai 2,5 m hosszúak lesznek, hogy minden szellő elindítsa. A leggyengébb pontja a lapátnyelek lesznek, amit a nagy szél legelébb eltör. Olcsó anyagból lesz, amit könnyű kijavítani.
Remélem sikerülni fog a múdszered, ha valami fejleményt elértél nyugottan tegyél fel képeket , kíváncsi vagyok hogy hogy fog kinézni. Én még olvazsgatok meg utána járok a dolognak.
![]()
24,48 volt al hogyan működne? lekorlátozzam 14 volt körülire ? De csak autó generátort tudok használni és azt áttételezem ahogy tudom azt majd kitapasztalom.
Egy autógenerátor 1500 fordulatnál termel használható feszültséget. Tudsz-e akkora fordulatnövelő áttételt készíteni, hogy elérd ezt a fordulatot? Feltételezzük, hogy a szélkerék másodpercenként fordul egyet, a generátor tengelye kell forogjon 25-öt. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy a lapátok tengelyének a fordulatát a 25- szörösére kell sokszorozni. Így az erő, amit a szélkerék lead a huszonötödére lecsökken, a súrlódást nem is számolva. A megmaradt erő vajon megtudja – e pörgetni a generátor tengelyét másodpercenként 25 – ször? Itt a fórumon, szinte mindenki lebeszélne az autógenerátor használhatáról. Amennyiben mégis ragaszkodsz az autógenerátorhoz, legalább akkora erőművet kell építs, mint én. Ebben az esetben tényleg töltésvezérlőre lesz szükséged. Várom kérdésed.
Hmm értem..... de autógenerátor helyett mit használjak ?? mert készíteni nem tudom hogy hogy kellene pontosan, olvasgattam de egyenlőre nem tudnám megcsinálni
![]() Utána olvazsgatok még a dolognak és majd valami kisül ![]()
Ha csak 12 voltos akkura tervezel,akkor pl.ez megfelelne neked,és még nem is nehéz megépiteni,ebben a leirásban találsz megfelelő töltés szabályozot,(feszültség figyelöt).Egyébként ez a tipusu töltés szabályozók a megendetett feszültség felett egy plussz terhelést kapcsolnak a generátorra/akkura,ami elfüti a plussz energiát.Ez a generátor ugy kb.180 Wattot tud maximálisan,és ami nagyon fontos,ferritmágnesekkel épül,amit viszonylag nagyon olcson lehet beszerezni.
Autógenerátor helyett mit használj? Mielőtt ezt eldöntenénk, sok kérdés tevődik fel.. Ezeket gondold végig:
1. Mennyi áramot akarsz termelni? 2. Mit akarsz vele működtetni? 3. Sziget üzemmódban akarod működtetni? 4. Milyen messze lesz a felhasználótól? 5. Függőleges, vagy vízszintes tengelyűt akarsz készíteni? 6. Ha letörik egy lapát, kárt tehet valamiben, vagy valakiben? 7. Milyen megmunkáló gépparkkal rendelkezel? Eszterga, maró, hegesztő, cnc stb. 8. Szeretsz barkácsolni, úgy általában? 9. Van-e valami használhatód összehordva, vagy mindent vásárolni kell? 10. Miből fogod készíteni a lapátokat? 11. Van-e sok szabadidőd? Most, csak ennyi jut eszembe, de még van. Lehar, ezt a generátortípust azért nem építettem meg, mert nem tudtam összeszedni 8 db egyforma mágnest. Pénzt nem akartam költeni rá.
Nagyon köszi ezzel sokat segítettetek mindketten
![]() Lenne két aksim és azokat szeretném tölteni , egyszer az egyiket és ha "televan" akkor leszedem és mehet a másik és amelyik televan arra meg rákötöm az invertert és pl melegvízet fűtenék vele , mert van napelemes rendszer a házon , de az csak ugye a vizet füti és ha 1 hétig szar idö avn akor nem termel elehet és azt tudnám pl fűteni de akármi másra .....Időm pedig lenne rá szeretek barkácsolni és értek is mindenhez eléggé persze még van mit tanulnom bőven (nem nagyképüségből) Igen egy nagy kérdés még a lapát készítés úgy gondoltam hogy fábol fogom készíteni mert számomra az tűnik a leg ideálisabnak és a legkönnyeben megmunkálhatónak, vagy miből lehetne még könyedén csinálni? Na és persze milyen formával lehet elérni a leg ideálisabb hatásfokot? Egyenlöre pedig csak infókat gyujtök és nagyon kösz és ha már tiszta a kép mindenről akkor nekivágnok, időm pedig van bőven. Kösz a segítséget esetleg tudnátok még pár dologban segíteni hogy mit hogyan kéne csinálniom, egypár fontos tudnivalót. Pl töltésvezérlöt 12v os aksi töltéséhez honnan tudnák venni ha esetleg mégsem építenék és hogy milyen fajta kellene, hogy mit kell figyelembe venni ![]() utoljára is kösz ![]()
Írod: Lehar, ezt a generátortípust azért nem építettem meg, mert nem tudtam összeszedni 8 db egyforma mágnest. Pénzt nem akartam költeni rá.
No akkor nézzük már meg, mit tud az a híres generátor: A PMG generátor adatai: 180 ford/perc-nél kezd el leadni 12 voltot 420 ford/perc-nél lead 180 wattot A mágnesek: 16 db 20x50x50 mm-es ferrit A tekercsek száma 6db és egyenként 100 menetű átmérő 1,7 mm-es rézhuzalból A mágneseket 305 mm-es átmérőjű vaslemezre teszik fel. Ha csak arra gondolsz, hogy a Te szélkereked mikor éri el a 12 voltot adó 180 ford/percet, már látszik a probléma a PMG generátorral. Ha még gyengébb mágneseket is teszel be, biztos a sikertelenség. Nekem 60x30x13 mm-es hangszóró mágneseim vannak A javasolt légrés köztük 12 mm (10 mm vastag a tekercstömb, Lehar javaslata a 754861-es hozzászólásban) Az első gond: a vastárcsára felrakott mágnesek között a távolság 62 mm lesz. A 10 mm vastag tekercstömbbe 0,8-as kitöltési tényezővel 100 menet csak 1,4 mm-es huzalból fér be. Az 1,7 mm-es huzal 17 mm vastag tekercstömböt ad. Az 1,7-es huzal kuka, mivel kisebb teljesítmény is elég, legyen a huzal 1,4 mm-es. Nézzük meg a feszültséget: Az eredeti mágnesek 20 mm-es légrésnél B=0,19 Tesla értéket adnak. A hangszóró mágneseket bemértem, ezek 12 mm-es légrésnél B=0,13 Tesla értéket adnak. Ez a generátor váltó vonali feszültségébe egy 0,68 szorzót ad. A mágnes felület arány: 21/25 , ami a feszültségre egy 0,84-es szorzót ad. A kettő együtt 0,57, ami az egyenirányító után 5,9 voltot ad, az eredeti 180 ford/perc-nél Nézzük meg, mi a helyzet a fordulattal. Tételezzük fel, hogy a szélkerék gyorsjárási tényezője a legjobb, azaz 7. Azt is, hogy ezt a kis teljesítményű generátort szinte üres járásban viszi, és az üres járás fordulata kétszerese a terhelt értéknél. A 180 ford/percet 3,4 m/sec szélsebességnél éri el, ahol ennek a keréknek és egy jó generátornak már kb. 140 wattot kellene leadni. Hasonló megfontolásokkal a 12 voltos egyenáramot 5,9 m/sec szélsebességnél fogja leadni a szélgép. Ne felejtsük el, hogy mindez 7-es gyorsjárású kerékre igaz. Ha a gyorsjárás 3-4 közé esik, a helyzet még rosszabb. Szóljatok, ha butaságot írtam!
hmmmmmm én inkább nem szólok kezdő vagyok
![]()
nekem az a 0,13 T nagyon kevés.
Ezen lehetne segíteni jani5 által vázolt felépítéssel, kissé átalakítva a vastesteket. Nagyob lesz az indukció, a felület kisebb tehát a fluxus kb ugyanannyi, DE helyet nyerünk a tekercseknek, sokkal több réz férne be ugyanakkora paraméterű kerékbe (átmérő, tárcsatávolság), tekercs magassága növelhtő. több réz több menet, kisebb fordulaton jön meg a küszöbfeszültség. A rézveszteség ilyen légmagos generátornál szerintem elhanyagolható.
De hogy megnyugtassalak, rendszeres karbantartással a savas ólomakkumulátorok 10-12 évet is kibírnak,
Én nyugodt vagyok, úton-útfélen ezt papolom...:}}
A használat során szulfát rakodik le a lemezekre ami egyre csak csökkenti az akku kapacitását.
A szulfátosodás a nem teljesen feltöltött akku esetén lép fel. Az nem túl köztudott, hogy a 14.4 V esetén még nem teljesen töltött az akku, igaz, efelett erős a vízbontás. Ha kis ( C/100) árammal tovább töltöd, sose lesz az elméleti 2.7 V / cella, de 15.2-15.4 V-ig fölmehet. Persze a vízszintre ügyelni kell. Ha rendszeresen töltve van az akku, autóban is elmegy 10-15 évet...
>Lehet, de kínos meglepetés ér, ha egyszercsak >szétcsavarja, mert elfelejtettél ránézni...
Azám, de a körbetekeredés előtt szokott szélcsend lenni. Namost, ha az uralkodó szélirány irányába egy-egy laza rugó húzza a lapátot, ha megáll a szél, magától visszamegy alapállásba. 2-3 csavarást meg simán kibír a madzag.
Na tessék, megint föltaláltam a langyos vizet...:}}}
Igen,a lada szamara kerékagycsapágyon megy le a negatív,de még 1 éves sincs a gép...Ennyi idő alatt még nem ment tönkre a csapágy.
És ha kopik,nincs jelentősége...van rajta kb 40 kiló... Az meg rendberakja a kontaktust ![]()
Westhorses, ennyi profi között nehogy elkedvetlenedj. Építs, valami majdcsak kijön belőle. Vigyázz, kevered az ingó firmát a f***ó Irmával. Azt írtad, hogy van napelemes rendszered, amivel vizet melegítsz. Ez akkor lenne igaz, ha a napenergiát átalakítanád elektromos energiává és az árammal táplált ellenállás melegítené a vizet. Ami csak vizet melegít, az napkollektor. Ahhoz, hogy elraktározd akkumulátorokba az energiát, hogy majd későbben vizet melegíts vele, nem lehetetlen, de irgalmatlanul nagy akkutelepre van szükséged. Ezt az energiát 220 voltra felemelni, és úgy melegíteni vizet, egy drága inverterre van szükséged, amin keresztül még vész is el az áramból. A fűtő ellenállást a generátor feszültségéhez méretezik, és akkor használják, ha nagy szél van és az akkupakkot tönkre tenné, mert ugye akkora akkupakkot nem tarthatsz, hogy néha egy – egy nagyobb szél által termelt energiát be tudjon fogadni.
Hali! Nekem is van biciklim,de az enyémen átviszi a fékbowdwn!
Biztosra megyek,2 fék van a biciklin. Ha egyiknél kontakthiba lép fel,akkor a másik átviszi a kontaktust. ![]() ![]() ![]()
Töltés vezérlöt lehet viszonylag olcson is venni,elég okos készülékeket lehet készen kapni.csak arra kell ügyelni,hogy a a generátor teljesitmény tartományába essen a a töltésvezérlö teljesitmény tartománya,a te esetedben egy 100-500 wattos töltésvezérlő tökéletesen megfelel.Mivel elég ,,,szerény,,, teljesitményben gondolkodol,ezért vizfütésre nem szükséges tervezni.
Jah kösz valamit csak kihozok a dologbol hogy milyen hatásfokkal az majd kiderül valami csak lesz belölle
![]() Hát az idők során rájöttem hogy nem olyan egyszerű ezt megépíteni mind ahogy gondoltam. ![]() Még gyüjtőm az infókat oszt majd kiderül hogy mi lesz |
Bejelentkezés
Hirdetés |