Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   25 / 196
(#) báricsabi válasza Aquagen hozzászólására (») Júl 27, 2010 /
 
Sziasztok!

Skoda Octaviám 1.4 16V Benzin-Gázos (Skoda szervizben építették be) 2005-ös BCA motorkódú.

Történetem:
1 tünet: hidegen (reggelente, később már ha sokat állt napközben is) elsőre nem indult, második indításra azonnal beindult.Gázadáskor durrogott le akart fulladni induláskor rángatott, 10-20 másodperc alapjáraton járatás után simán ment.("Skoda szakszervizben" tanácsolták ne járassam alapjáraton mert nem figyeli az olajnyomást 1800 fordulatszám alatt. De ha egyszer rángat hogy menjek vele?)

2 tünet: néhány méter, kilométer megtétele után az autóból az erő érezhetően elfogyott, ment az autó de ütemesen rángott, nehezen gyorsult, össze-vissza járt alapjáraton.
Benzinen alacsony fordulatszámon úgy 2000-ig, gázon 1800-tól 3400-ig produkálta ez tüneteket.
A két tünet közt több hét telt el, függetlenek egymástól!
Általam megnevezni nem kívánt Skoda "szak"szervizben!? semmi hibát nem találtak az autón! Számítógép semmilyen hibakódot nem írt ki, ergo az autó jó, motor hibátlan fizess további jó utat!
Illetve említették még mivel gázzal járok kipárologtak az adalékok a benzinből tankoljak rá újra és használjam el ami benne van!
Megtettem!
Hiba maradt ami volt!
"Skoda szakszerviz" tanácstalan.

Én új szerviz új szerelőhöz!
Új szervizben Új szerelő minden vizsgálódás nélkül gyertyacsere 3 pólusú Denzo ki 1 pólusú Bosch be, motort számítógépre. Pillangószelep kimosás féktisztító folyadékos ronggyal.


És itt az első lényeges lépés!

Megállapítja nem jó az alapjáraton adagolt üzemanyag mennyiség hol sokat hol keveset kap az autó.
Motort beszabályoz, próbakör, autó tökéletes.
Fizetés Kb.:13500 Ft gyertya és munkadíjjal együtt.
Haza.
Reggel indulás tökéletes, indítás elsőre.
Megy, repülünk!
Bemelegszik átvált gázüzemre néhány kilométer megtétele után eszméletlen rángatás, hibakód műszerfalon kijelez és el sem alszik.
Ez mi ez?
Szervizbe telefon, 9-re vissza. Tegnap mikor gyertyát cseréltek egy gyújtótekercset (minden gyertya előtt van) 3 darabban tudtak kiszedni az lehet rossz (Én mondtam ne cseréljék ki ha tudják rakják úgy vissza ha tudják, tudták!)
Csere!
Utángyártott kb.: 13000 Ft erre pontosan nem emlékszem, Bosch 18300 Ft, Boscht kértem.
Hagyjam ott este menjek érte.
Délután felhívtak kicserélték.
21050 Ft melyben a munkadíj is benne van.
Az a vicc nem az volt a rossz amelyik 3 darabban jött ki hanem egy másik a 4-ből!
Azóta az autóm hidegen melegen elsőre indul, indítás után azonnal indulhatok nem rángat, végzi a dolgát.

Összefoglalva ha nehezen indul vagy többször kell indítózni mire sikerül beindítani ha beindul és másodpercekig rángat lehet elég egy motor beszabályzás, amit számítógéppel meg tudnak oldani pikk-pakk.
Nem biztos mindjárt alkatrészt kell cserélni!
Ha az autóból az erő úgymond elmegy lehet gyújtótekercs (is) a probléma.

Mivel nem értek az autószereléshez sok "szakszervizessel " együtt hozzá kell tegyem kiegészítésként: A történet velem esett meg, minden más ilyen vagy hasonló jellegű véleménynyilvánítástól beírástól elhatárolódom! Véleménynyilvánításom a tévedés lehetőségét magában hordozza!

Üdv, báricsabi!
(#) nohab013 válasza Lóri_octavia hozzászólására (») Júl 27, 2010 /
 
Attól függ, hogy mennyire vagy barkácsolós típus. Nem kell hozzá nagy képzettség, de egy kis kézügyesség nem árt.

orrmotor.zip
    
(#) nohab013 válasza nohab013 hozzászólására (») Júl 27, 2010 /
 
A félreértések kedvéért: a tachoumbau a szétszerelést írja le, a másik pdf pedig azt, hogy melyik 3 pötty újraforrasztása oldja meg a problémát. Nekem még nem ment tönkre, de két fórumtárs ezen leírás alapján tökéletesre csinálta a sajátját (index-fórum).
(#) örvájn28 hozzászólása Júl 28, 2010 /
 
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne. A műszerfal világítást a zöld szint kilehet cserélni más színre? ÉS ha igen akkor hogyan?
(#) samara válasza báricsabi hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
Sziasztok!
Kiragadnék pár gondolatot, ami sajnos jellemző a "szakszevizekben" ténykedő megmagyarázós félrebeszélős - és a lényeg, hozzá nem értő szerelők hozzáállására. "tanácsolták ne járassam alapjáraton mert nem figyeli az olajnyomást 1800 fordulatszám alatt" Kérdés mi köze a nem indulásnak a durrogásnak az olajnyomáshoz? Mit nem figyel? És mi az ami nem figyel? "Illetve említették még mivel gázzal járok kipárologtak az adalékok a benzinből tankoljak rá újra és használjam el ami benne van!". A lényeg a gázüzem "agya" nincs az ECU-ba beépítve - integrálva. Kívülről veszi az ECU jeleit. Ha a gázüzemben hiba keletkezik azt az autó ECU-ja nem érzékeli, tehát hibát nem jelez a műszerfalon. Régebbi írásomban már jeleztem a gázüzem egyik fő hibaforrása a regulátor amiben időnként gumigyűrűt kell cserélni, mert az említett hibajelenségek fő okozója. Gyertyacseréhez annyit fűznék. Mivel hengerenkénti trafós platina gyújtógyertya való bele, semmi féle 3-4 polusú "csoda", legalább is ha jót akarsz magadnak. A platinán kívűli más gyertya ennél a trafós megoldásnál kb 60000Km-t ha bír, aztán zárlatos lesz és a trafót is "kiüti". Azt viszont érdekesnek tartom, hogy a rossz gyújtógyertya és trafó esetében a Chek lámpa, trafó hiba esetén még az EPC is, nem világított. Az is érdekes számomra, hogy ingadozó alapjárat esetén "
nem jó az alapjáraton adagolt üzemanyag mennyiség hol sokat hol keveset kap az autó - Motort beszabályoz, próbakör, autó tökéletes" megállapítás.
Én aki Xezer Skodát javítottam sem tudom, hogy különböző fordulatszám tartományban mennyi mennyiségű üzemenyagot kell, hogy kapjon a motor. Egyébként az mind az ECU-ban tárolt adat, a hiba kijavításával adott esetben cserével (trafó és gyertya) minden visszaáll eredeti betáplált értékekre. Így már azon is csodálkozom, hogy az "elállított" adatok miatt még tökéletesen működik a motor.
(#) nohab013 válasza örvájn28 hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
EGYETLEN hosszászólással menjél vissza.
(#) sufni-tunning válasza samara hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
"Én aki Xezer Skodát javítottam sem tudom, hogy különböző fordulatszám tartományban mennyi mennyiségű üzemenyagot kell, hogy kapjon a motor."

Egy dologt észre lehet venni, de hogyan kell orvosolni, azon nekem is gondolkodnom kell.
Az ingadozó fordulatnál más-más befecskendezési idó tartozik. Ezt láthatta a szerelő, feltételezem ebból vonta le a következtetést. A megoldást csak a vezérlő alapprogramjának "átírásával" (felülírásával) tudnám elképzelni a megvalósítást, de az szerintem ha lehetséges nem egy dékután, és valószínű vagy ki kéne forrasztani az IC-t, vagy (amit inkább elképzelhetónek tartok) eg másik "frissebb" kerülne bele.

Természtesen ez csak elméleti síkon.

Az olajnyomást meg nem figyelni kell, hanem meg kell lennie, alapjáraton is, mert különben a csapágyak, gyűrűk, egyebek besülnének.
Ha alapjáraton nincs olajnyomás annak utána kell jáni, miért nincs vagy csak egy gomba hibája mutat rossz értéket.
(#) nohab013 válasza örvájn28 hozzászólására (») Júl 28, 2010 /
 
én megcsináltam:

in.jpg
    
(#) örvájn28 válasza nohab013 hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
És milyen smd ledet használtál?
(#) báricsabi válasza samara hozzászólására (») Júl 29, 2010 /
 
Sziasztok!

Az alapjáratra azért mondta Skoda szervizes mert említettem, hogy járatni kell indulás előtt, akkor nem rángat. 10-20 másodperc után mintha beállított volna valamit a motor és utána simán ment nem rángatott induláskor, erre mondta a "szakember", hogy nem figyeli, nem jelez vissza alacsony fordulaton a műszerfalon az olajnyomás jelző.

Az adalék kipárolgás meg csak valami rossz viccnek szánhatta ezt mondtam is neki. Itt gondoltam először, hogy innen el és soha többet ide vissza! De Skoda "szakszerviz" képzett "szerelőkkel"!( ha itt nem értenek hozzá akkor hol? gondoltam Én)

Gázautó szervizbe vittem és ott csinálták meg.
Ott mondta a szakember 3 pólusú gyertya nem való gázos autóba mert kényes a gyertyahézagra és 1 pólusún könnyebb beállítani a hézagot.3pólusú gyertyával vettem át az autót a Skodától ezért vettem bele a 3 pólusú Densót. Gyertyára is gyanakodott a szerelő, de nem azért mert 3pólusú hanem azért mert sokat mentem már vele. Ezért cseréltük ki, nem mentem velük 5000 kilométert. Sógorom örül a gyertyáknak megspóroltam neki 8800 Forintot.

Az üzemanyagot valahogy így mérték: valami műszert rákötöttek és alapjáraton mutatott egy értéket majd felpörgették vissza alapjárat és az adat megint más lett. Volt néha pozitív előjel a műszeren majd negatív és ez ingadozott össze-vissza. (nem értek hozzá tehát bármit látok nem mond semmit)

Próbakörön laptoppal össze volt kötve az autó és mentünk néhány kilométert, kapcsolták benzinre gázra benzire stb...

Hibajel csak akkor volt mikor a trafó miatt a végén már nagyon rángatott gyorsításkor, sőt mikor visszavittem már csak három henger ment.

Azt tudom és tapasztalom az autó azóta egy pöccintésre indul nem rágat indítás utáni azonnal induláskor és nincs rángatás szaggatott gyorsulás.

Azt írom le amit ott láttam, mutattak és mondtak nekem.
Mint hozzá nem értő természetesen (sajnos)megvezethetnek és ezért tévedhetek vagy ökörséget adhatok tovább.
Csak annyit akartam közölni nem biztos a "szakszerviz" a szakszerviz és az sem biztos mindjárt nagyobb, drága darabok cseréjére,szerelésre kell gondolni.
Talán tanulságos is beírásom.

(#) lanti válasza nohab013 hozzászólására (») Júl 30, 2010 /
 
Profi!

A kék nem lett volna jobb?
(#) VIM válasza nohab013 hozzászólására (») Júl 31, 2010 /
 
Szia!
Itt vannak az úri típusokhoz a hibakódok, de írod, hogy nem datálódik semmi hiba. Nem találok konkrétumot a kapcsolási rajzokon ami segítene a Te típusodnak a beazonosításához. Ugyanis a progis rajzon csak egyszerű az üza. reléje, a gyárin pedig az 1.6-s változatnál 4 ellenőrző vezetékszál fut be a relébe. Többek között a légzsák, immo, vízhőfok és még valami, amit nem lelek meg a rajzokon. Mivel a gyújtás jóformán "direktbe" megy (nem szól bele más vezérlés) és attól nem erőtlen lesz a motor, hanem egy nagyot "bólint" előre (torpan), így a J17 elnevezésű benzinszivattyú reléje tűnik "ludasnak". Neki van egy késleltető modulja is
ami magyarázatot adna a menet közbeni idő késleltetésre való reagálásra.
(#) -Maci- hozzászólása Aug 3, 2010 /
 
Sziasztok urak!

Tudom, hogy Octavia-s fórum, de sok okosságot olvastam itt, hátha tudtok nekem segíteni!
Van egy 2006.11. havi BUD-s motorkódú 1.4 16V Skoda Fabiam!
Röviden és lényegre tömören Ez és ez a gondja hidegben. Durrog és nem képes beállni alapjárati fordulatra. Egyébként a kocsi szépen húz, használat közben semmi gondja! Természetesen hibakód nincs és 3 szerelőn már túl vagyok (az egyik Skoda márkaszervíz volt)!

Mond valakinek valamit ez a két kis video? Volt már ilyen gondja valakinek?

Előre is köszönöm az infokat!
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Úgy érzem még ez a kép ide tartozik, ha már egyszer szétszedtem és megnéztem, hogyan is van ez az egész megkreálva gyárilag. Az egész ellenállás egység egy porcelántestre van felcsévélve és az alábbi értékeket tartalmazza (a rajzon).
(#) gyumil válasza -Maci- hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Volt itt már más is így, olvasgass vissza egy kicsit.

Kemény a járása, jobban rázkódik a motor a kelleténél?
(#) -Maci- válasza gyumil hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Alapból nem járna durván, de mikor elkezd durrogni, akkor ugye berángatja a kasztnit rendesen. Ez inkább okozat, mint ok. Amég nem durrog (vagy durrogás után) nem ráz, nem jár durván.

Próbálok még vissza olvasgatni is, hátha...
(#) nohab013 válasza örvájn28 hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
A Lomexben vettem, gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a gyári.
(#) nohab013 válasza lanti hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Csak azért nem, mert utálom a kék LED-et. Bár a műszerfal távolságában még éppen elviselhető.
(#) nohab013 válasza VIM hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Szia, köszönöm!
Időközben hál'istennek letárolt egy hibaüzenetet, pénteken kiolvasta egy barátom, amivel mondjuk sokra nem megyünk, de próbálkoztunk. Azt írja, hogy "gyújtás 1-es kábel időszakos szakadás". Ugyanezt a hibát tárolja, ha törlés után menet közben egyszerűen levesszük a kockatrafó csatlakozóját. Sajnos fejből nem emlékszem a kódra, akkor megnéztük. Most annyit csináltunk, hogy a motorvezérlőből a kockatrafóba menő +12-t "megpatkoltuk", hogy kiderüljön, hogy ez a szakasz okozza-e a hibát. Ha nem, akkor sajnos lehet motorvezérlő-hiba is.
Ettől függetlenül az oldalt eltettem, nem ismertem, nagyon állat!!
(#) nohab013 válasza örvájn28 hozzászólására (») Aug 3, 2010 /
 
Nem találtam meg a LOMEX oldalán, de lefotóztam, ez alapján tudni fogják, mi ez.

lomex_LED.jpg
    
(#) gyumil válasza -Maci- hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Én azt ajánlom, hogy a gyújtás ellenőrízd le, gyertyákat, vezetékelést, stb, és a kopogásérzékelőt is, ha van.
A durrogás rossz, elégtelen előgyújtás miatt is lehet, illetve ha nagyon kokszos a gyertya, akkor azon felizzik a cucc, és detonációs égést okoz.
Rángatás meg lehet, még üza. -hiányból is. Mérd meg a tápnyomást az elosztócsőnél, annak 2,5 és 4 Bar közzött kell lennie.
(#) vajas válasza báricsabi hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Szia Tisztelt Bári Csabi!

Nekem szintén ilyen tünetem van csak gázüzem nélkül. Ha megtudod mondani hol van ez a műhely vagy pontosan mit csináltak a motorbeállítás alatt akkor azt nagyon megköszönném
(#) fütipisti hozzászólása Aug 4, 2010 /
 
Sziasztok.
Problémás az 1,4 16V octaviám. Lehet valaki már találkozott hasonló problémákkal.
A motor kb.2-2500 fordulatszámon 4-ik sebességben rángat.
Szerelő (1) megnézte folytószelepház kitakarítást követően tisztító adalék beöntve 2 tank benzin elhasználva, nem történt semmi. ( Most jut eszembe gyertya, benzinszűrő előtte cserélve lett.)
Szerelő (2) megnéz javasolja, hogy ő majd elviszi szervizbe és folytóházcsere meg egyéb dolgok / ez a szerelő kilőve /
Szerelő (3) aki a gondjaim elmondása után rátette a műszerér és megállapította, hogy ezen fent említett fordulatszám tartományban mind a négy hengernél más-más gyújtáshibák jönnek elő. Előtte kicserélte a benzinszivattyút mert ami benne volt az csak 2,9 bart termelt.
Hozzáteszem ukrán benzinnel jártam, de az ő tanácsára most magyar benzinnel járok mert feltételezhető, hogy amiatt történtek ezek a hibák.
Már a harmadik tankolást szenvedem el, de még mindig rángatgat és most már gyorsuláskor is.
Ha valakinek valami megoldás jutna az eszébe azt szívesen venném. Köszönöm előre is.
(#) -Maci- válasza gyumil hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Szia!

Mint hívők a megváltót, úgy várok valami megoldást! Ma délután már 5.-re indult az autó, durrogva, köhögve... Már azt hittem be se indul! Pedig hideg sincs...

Most járattam ki vele némi injektor tisztítót. A gyertyák vatta újak, de csere előtt is volt ez a gond. Az autóban 75K km van.

Több autószerelőnél voltam vele, de senki nem tudott mondani semmit. Még Skoda márkaszervízben is megnézték az értékeket. Minden jó volt...
(#) báricsabi válasza vajas hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Szia Vajas!

A műhely Baranya megyében van.
Sajnos azt nem tudom megmondani mit állítottak rajta, de a számlát holnap megnézem hátha rá van írva mit és miért fizettem.
Elsőre gyertyát cseréltek + pillangószelep féktisztítós ronggyal kitörlés, tisztítás.
Majd összedugták egy akkora műszerrel mint egy videó kazetta. Ez műszer mutatta az alapjárati keverék ingadozást amin állítottak is (gondolom levegő üzemanyag keverék).
Majd ezután dugták össze a laptoppal, azzal is állítottak néhány dolgot (ezzel mindent átnéztek amit csak lehet állítottak amin kellet, mikor, milyen hőfokon váltson gázra benzinről, ez mutatta hány órát mentem gázzal illetve benzinnel mióta beszerelték, ..............).
Nem tudom parasztvakítás volt-e de van egy fekete "doboz" a motortérben jobb oldalt, arról lehúzott a szerelő azt hiszem egy csövet (holnap ezt is megnézem) mert ha percekig le van szedve lenulláza vagy újra indítja magát vagy valami hasonlót mondott és az is javít a helyzeten!?

Mivel nem értek az autószereléshez és nem hallok minden nap ilyen dolgokról a leírtakban (vannak) lehetnek hülyeségek, féligazságok, tévedések vagy csak rosszul emlékszem események.

Azt viszont félve írom le ma reggel megint második indításra indult be. (na majd reggel meglátom)

Üdv, báricsabi!
(#) samara válasza -Maci- hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Első tipp. Indítózáskor és ha beimdult a motor akkor is nyomkodd (folyamatosan pumpáld) a fékpedált. Ha a durrogás megszűnik, az alapjárat stabilabb lesz ettől a művelettől akor fals levegő probléma van.
Ha nem akar indulni fújj féktisztítót a légszűrőbe, így kiszűrheted az AC hibát is. És a második tipp - figyeld meg, hogy a tankszellőztető szelep kattog e a motor járásakor. Ha nem akkor vedd le a benzinsapkát és figyeld meg történik e változás. Tudósíts arról, hogy a gyertyák elektródái milyen színüek.
(#) samara válasza báricsabi hozzászólására (») Aug 4, 2010 /
 
Itt van a kutya elásva. A tisztítás nem a megfelelő eszközökkel történik (rongy) A tisztításhoz féltisztító és fogkefe kell, mert a kefével lehet 100% -os tisztaságot produkálni - a pillangószelep tengelyénél is.
(#) VIM válasza -Maci- hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Itt már egy alkalommal volt erről szó, hogy mit kellene megnézni a fals levegő ügyében (amit ugye nem tud a hibatároló elmenteni). Samara már rá is utalt erre a részre. Ahhoz még fiatal a kocsid, hogy ilyen hamar elöregedjenek ezek az alkatrészek, bár nem lehet tudni, hogy manapság mennyire "silányítják" le a minőséget ezen hibák érdekében....Minden esetre ha csak az indítási, és az azt követő "hideg" állapotban jön csak elő a hiba, akkor az ezzel összefüggésben lévő részeket kell átnézni. Mivel már indítási szakaszban is probléma van, így a holtpont jeladó és motorfordulat adó nem jöhet szóba. Mivel már nehezen is indul a motor, így gyanús a szegényített keverék ami magával hozza a fordulat ingadozást és egyebeket. Talán még a kettős vízhőfok jeladó ami téves értéket adhat ilyenkor, de az nem ilyen hibát szokott okozni. Mivel nem tudom, hogy a Te motor típusodba milyen érzékelőket raktak és így hogyan függnek össze egymással, ezért ez csak tipp.
(#) örvájn28 válasza nohab013 hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Köszi szépe n az infót szerintem nekem is menni fog.
(#) samara válasza VIM hozzászólására (») Aug 5, 2010 /
 
Ha már a silány minőségről van szó. Senki ne legyen benne biztos, hogy a gyújtógyertya ami, mint sok esetben írjátok nemrég lett cserélve, az jó. Sajnos az elmúlt években a nagynevű gyújtógyertya gyártók is szana-szét a nagyvilágban gyártatják portékájukat, nem ügyelve a régi megszokott jól bevált minőségre. Jó példa erre az NGK amit a franciák is gyártanak pocsék minőségben. Sokszor az új gyertya már alapból zárlatos. És ami a legfontosabb az 1.4 16V motorok esetében (hengerenkénti trafós) csak platina gyertya használata javasolt. Más gyertya (egy vagy több pólusú) alkalmazása és azok gyengesége még ha újak is hamar kiütközik, indítási és motor üzemi problémák formájában. Igaz a platina 2X olyan drága mint egy "hagyományos" gyertya, azonban futásteljesítménye is legalább 2X-es.
Következő: »»   25 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem