Fórum témák
» Több friss téma |
Igen ez így már sokkal jobb lett. Látom a PLC is belekerült.
Szia Hans!
szerintem a gázkazán után és a vegyes tüzelés után felesleges a motoros szelep ezt egy sima visszacsapó szelep is megoldja vagy ha már mindenképpen vezérelni akarod melyik fűtsön akkor agy sima kétutú szelep is megteszi . Alap állapotban a gázkazán oldal van nyitva ha begyújt az ember és egy érzékelő érzi hogy melegebb a vegyes akkor átvált és blokkolja a gázkazán indító jelét. Viszont a vegyesnél lehetne egy keverő szelep a visszatérőbe ami az előremenő vízből keverne be egy állandó 60fokos vagy több visszatérőt a kátrányosodás elkerülése miatt . Ezért a vegyes visszatérőjébe a keverőszelep és a kazán közé is kell egy szivattyú. Üdv:Csaba
Szia Csaba.
A vegyestűzelésű vezérlése jelenleg úgy működik, hogy az előremenő előtti motoros szelep csak akkor nyit ki ha a kazán vízhőmérséklete elért egy beállított hőfokot. Mondjunk 70 fok… A szelep bezár, ha a vízhőmérséklet 50 fok alá esik. Ez nem akadályozza meg a kátrányosodást? Valamint azt elődlegesen nem a vizes fa okozza? Mondjunk az általad javasolt megoldás biztos, hogy jobb… Még lehet, hogy kijavítom.
Sziasztok !
A mellékelt tervezethez kérnék segítséget. Az a cél, hogy ha az egyik szobatermosztát bekapcsol, akkor a pumpánál lévő közösítésen keresztül ne nyissa meg a többi fűtési kört. Mivel itt 230 Voltról beszélünk a diódás megoldás nem jöhet szóba, csak relével lehet megoldani. Ha erre tudna valaki kapcsolást rajzolni megköszönném. És még valami, bonyolítsuk egy kicsit: minél több kör nyit, annál nagyobb fokozatra kapcsolja a padlófűtés keringető szivattyúját. Vagy a pumpa érzékeli a nyomáscsökkenést és önmagát szabályozza. Pl: Alpha II. ? Akár le is kapcsolja magát ha túl nagy a nyomás, mivel minden kör zárva. A csőtermosztát nem szinpatikus, mert tudja mikor kell lekapcsolni, de honnan tudja mikor kell bekapcsolni? Várom javaslataitokat . Üdv. Jani
A rajz kissé nehezen értelmezhető. Ezt a dolgot úgy szokás megoldani, hogy minden szobatermosztát egy relét vezérel, annak van több érintkezője, és az egyikkel a saját szelepét, a másikkal pedig a keringetőszivattyút vezérli, esetleg a harmadikkal indítójelet ad a kazánnak, persze csak ha kell. Így biztosított az elválasztás is, meg a megfelelő vezérlőjelek megléte is!
Köszi a választ, de még mindíg van problémám.
A keringetőszivattyúnak egy 230 V-os benete van, ha az egyik szobatermosztát jelet ( a 230 Volt fázisát ) ad a szivattyúnak, akkor a többi szelepet is kinyitja visszafelé beszélve. Ha letudnád rajzolni a relék érintkezőit is talán megérteném. Arra figyelj, hogy ugyanazon a fázison van a szobatermosztát, a szelep és a keringető is. Üdv. Jani
Nem nyitja ki, mert a relé egyik érintkezője a szivattyút kapcsolja, a másik meg a szelepet, ha lerajzolom talán érthető. Csak gyors skicc, a piros vonalak a fűtés előremenő csövei, a többi meg az elektromos részek. A relék feletti kis "hézagok" a szobatermosztátok helyei, csak lemaradt a felirat a rajzról.
Köszi JZoli !
így már értem, sokat segítettél. Üdv. Jani
Ha esetleg a kazán felé is kell indítójel, akkor szoktuk a relé egy plusz érintkezőjét (harmadikat) felhasználni. Egyébként lehet ilyen kész relés dobozt kapni néhány fűtéstechnikai boltban, de a hármas már harmincezer körüli áron van, így aztán magam építem mindig meg, a helyi szükségletnek megfelelően.
A kazánt az Auromatic 620-as Vaillant vezérlés fogja vezérelni. Veszek sima reléket ledkijelzőset.
Üdv. Jani
Ismét üdv mindenkinek!
Októberben itt a fórumon a kollegák segítségével megoldódott a padlófütésem beindítása! 535398 hozzászólás Egész télen klasszul ment. Néhány hete a Baxi ECO 204i elkezdett csöpögni. Leszedtem a borítást és lehajtottam az alsó panelt. A víz egy nagy sárgaréz dologból (gondolom ez a szivattyú) csöpög a közepénél ahol vmi szelep van, erre mintha vízkő vagy vmi körömnyi sár is lerakódott körben, de legfőképp az alsó felén ahol csöpög. Ez előtt egy fém lamella árválkodik egy kapcsoló elektrinokával a hátán. Amikor beszerelték a padlófűtést az szaki azt mondta, h vmi kapcsoló a végét járja és a következő télig talán ki sem bírja. Kb. 30-50ezer közé tett a csere költségét. Nem lett kicserélve pénz hiány miatt. Szeptembertől, új bérlő lesz a lakásban és nem szeretném, ha műanyag edénybe csöpögne a víz. 1. ezt a csöpögést kéne megszüntetnem. 2. esetleg van vkinek ötlete, h milyen kapcsoló az ami a végét járja és 30-50ezer a cseréje. Olyan infóm is van, h azért mehet tönkre, mert a bérlő lusta volt beállítani a termosztátot 2008 telén és ki-be kapcsolgatott a téli és nyári mód között. Ennyi infóm van. Várom tapasztalt szakik válaszát. :worship: Ha kell csinálok fotót is. Üdv, András
Szia!
Idézet: „Ha kell csinálok fotót is” Kell! ..aztán többet tudunk...
Szia!
Annak idején berajzolgattam az általad mellékelt képekre az elnevezéseket és, hogy a hiányzó rész az mi is volna, csak sajnos a link már nem "él". Itt írtam neked erről. Csak nem a motoros szeleped csöpög?
Sziasztok!
Feltöltöttem 3 képet hogy lássátok mi is csöpög. A közeli képen, ami a sárgaréz cuccot mutatja szépen látszik, hogy lóg egy csepp víz. Padlófűtés csőtermosztáttal lett megcsinálva ahogy ajánlottátok. Ez remekül működik azóta is.
Szia!
Az a sárgaréz, egy membrános áramlás érzékelő. Kompletten elképzelhető, hogy több tízezerbe kerül. A rajtalévő mikrokapcsolót lehet cserélni, az nem olyan vészes összeg, a csöpögést pedig, az "Ó" gyűrűnek a kopása okozhatja, melyben a fényes szár csúszkál(ami a mikrokapcsolót megnyomja). Ilyen csöpögéssel még nem találkoztam, de a fotón úgy látom, hogy a szár egy menetes közdarabban csúszik. Emögött lehet az "Ó"gyűrű, szimering, stb. Egy villáskulccsal finoman próbálj húzni rajta, de közben ellenőrizd többször is, hogy a szárat a membrán szabadon képes legyen mozgatni. Ez az érzékelő, azt hiszem, a használati meleg vízhez tartozik, tehát a csapot megnyitva, kell, hogy a mikrokapcsoló kapcsoljon. Ha mégis a fűtésrészhez tartozna, akkor a keringetőszivattyú által létrehozott áramlást figyeli, tehát a termosztátot felkapcsolva tudod ellenőrizni a működését. Esetleg megpróbálhatnál szerezni hozzá, egy új szimeringet (valami jól felszerelt gázkészülék szaküzletből).
Semmi vész, csak a tömszelence ment ki benne, filléres dolog. A mikrokapcsolóhoz közelebbi hatlapfejű csavarzatban van ez a kis O gyűrű és az kopott ki. Ha csak egyben lehet kapni a rudazattal, akkor mindenképpen vigyázni kell a rudazat azonos hosszára, különben nem fog jól működni.
A kerepesi útnál van egy gázszerelési cuccokat árusító szaküzlet, ott vettem a termosztátot, írok nekik emailt, h van-e nekik ilyen tömszelencéjük.
Köszönöm! András
Valahogy így néz ki. Ez ugyan nem a Te típusodhoz való, de küllemre így néz ki, vagy rudazat nélküli.Bővebben: Link
Ezt simán ki lehet hajtani anélkül, h elrontanám a szerkentyűt? Van vmi amire figyelni kell, ha kicserélem? Pl ez a rud ami a közepén van, ez fix vagy lehet csúszkáltatni?
Üdv!
Nekem is padlófűtésem van, kiegészítésként radiátorokkal. Annak idején azt a megoldást alkalmaztuk, hogy a radiátorok visszatérő körét kötöttük rá a padlófűtésre, így a radiátorok hamarabb felmelegszenek,befűtenek, a padlófűtés pedig nem kíván külön energiát,a 30-40 fokosra hűlt vizet használja fel.Ennél melegebb víz egyébként sem tesz jót neki, mert elmozdulhat a burkolat.(max.50fok) Létezik egy szivattyúra szerelhető termosztát, ami azt vezérli, hogy pl. ha a víz 30 fokosra hűl,akkor kapcsoljon ki. Most készülök egy ilyet beszereltetni a fűtésszerelőmmel,aki 7000Ft-ot mondott rá. Nálam jelenleg folyamatosan megy a szivattyú, így 1 fokkal melegebb van a lakásban,mint a termosztát beállítása, tehát gazdaságos,nem is fogyaszt sokat.Ha ilyesmire gondoltál,szívesen megadom a szerelőm elérhetőségét,de szerintem bármelyik fűtésszerelőt felhívod és vázolod a problémát, valószínűleg beszerel neked egyet. Sok sikert hozzá és alacsony gázszámlát!
HaliMindenkinek!
Kicseréltem kondenz. kazánra (Termomax Inka 24) régi kéményesemet+indirekt tárolómat. 160 L-est 100-ra. (Ariston) Csőrendszert nem buherálták meg.Fűtést és HMV-t külső váltószelep vezérli. Padlófűtés kör külön külső hőcserélőn keresztül. Azt vettem észre,hogy a HMV készítés közben a visszatérő ágon kimegy a radiátorokba a tárolóból visszatérő melegvíz, és így fordítva ugyan de melegíti a radiátorokat is. Így feltételezem a fűtési előre menő vezetéken jut vissza a víz, így meg tud fordulni a víz a rendszerben. A kazán és egyes radiátorok között 2 szint van, tehát nem csak a kazánhoz közeli radiátorokhoz jut el a víz. Okozhat-e ez többletfogyasztást? Mi lehet a hiba oka, megoldása? Megoldást jelenthet-e valamelyik ágba visszacsapószelep beépítése, ha igen melyikbe?
Hello!
Ilyen esetben az a célszerű,ha először is készítünk magunknak egy rajzot a rendszerről. Általában már ekkor kiugrik,hogy hol a hiba. Amennyiben másokat is bevonunk a hiba okának feltárásába,akkor is nagy segítség a rajz! Javaslatom:készíts rajzot,tedd fel ide a fórumba és akkor már könnyebben tudunk ötleteket adni. Üdv. Ottó
Üdv!
Az alsó csövek a betonban futnak, így csak sejtésem van,de azok eddig is itt voltak, átcsövezésre nem került sor. Olvastam már hasonló problémáról,de minden egyedi. Ha van valami okosság, szívesen veszem.
Hello!
Úgy gondolom,hogy a radiátoros fűtés visszatérőjébe helyezett 1 db visszacsapó szelep megoldaná a problémádat. Most,ha nagy ellenálláson keresztül is,de van egy olyan ág amelyen a tároló fűtésekor is van áramlás. Valódi veszteség fűtési időszakban nem keletkezik,hiszen egyébként is fűtenél,csak később. Természetesen fűtési időszakon kívül más a helyzet. Üdv. Ottó
Szia Ottó!
Köszi az ötletet! A nyári időszak nem probléma,mert a termofejekkel el tudom zárni a radikat, és a hőcs. előtt is van egy-egy golyóscsap, így azokat zárva, nem tud megforogni! Viszont azt nem értem, hogy a gravitációt is legyűrve inkább felkúszik a második emeletig, mint hogy a rövidebb úton a kazán felé áramolna az összes víz! Még egy probléma! A tárolótól elég hamar visszatér a víz és elég meleg, kb 74-75 foknál (visszatérő) kikapcsol a kazán és utána míg el nem éri a tárolóban a 43-45 beállítottat, sokszor ki-bekapcsol. Sokszor csak másodpercekig megy,aztán újra és újra. Ilyenkor 5-10 perecenként is bekapcsol néha. Ez így nem költséghatékony! Ez inkább csak a hőfokontartásnál jelentkezik, felfűtésnél jónak tűnik. 1-2 fokos hőmérséklet esésnél már bekapcsol(gat). Vmilyen küyüvel el lehetne érni,hogy olyan hőkon kapcsoljon be ahol én szeretném? A kazánnak nincs ilyen opciója. Üdv
A "víz ismeri a fizikát",így valószínűleg azért a rövidebb úton vannak olyan részek,melyek ellenállása nagy és ezért megy arra is ahová nem szeretnéd.
Rosszul megválasztott keresztmetszetű cső szakasz,vagy nem megfelelően kialakított becsatlakozás meglepetésekkel tud szolgálni. Ahhoz,hogy pontosan meg lehessen határozni ennek az okát,ahhoz látni kellene a rendszert. A használati meleg víz készítés "hiszterézisét" nyilván meg lehet növelni,de ahhoz át kellene tanulmányozni a kazán vezérlését. Üdv. Ottó
Hali!
Olyan elképzelhető,hogy a fűtési kört összekötni a HMV körével,-ami indirekt tárolóba megy- és amikor van fűtés, az rámelegít a bojlerre is? Üdv
Üdv Mesterek!
Laikusként érdeklődnék: Padlofütés+radiátorok látják el a házunk fűtését. A radiátorok később kerültek beépitésre. Thermo amica a kazán. A hőcserélőn van egy 5 fokozatu állitási lehetőség:ez mire jo? A kazán vizét mennyire állitsam,hogy mind a radiátoros,mind a padlofütésnek megfeleljen? kell a padlofütést külön feltölteni,légteleniteni,utántölteni.... ha hülyeséget kérdeztem,ne toljatok le...
Sziasztok !
Padlófűtési rendszert szeretnénk üzembe helyezni, de megakadtunk a szobatermosztát kiválasztásánál. A padlófűtés tehetetlensége miatt (IGAZI) öntanuló szobatermosztátokat szeretnénk felszerelni. Mivel 9 db. kell az ár is nyomós érv. Problémát okoz még a rendszer felépítése is. Oventrop osztó-gyűjtő, Oventrop 230 V-os fejekkel. A szobatermosztátoknak 230 V-ot kell kapcsolniuk a fejek felé, ami erre kinyitja a szelepet. A Beryl szobatermosztátot már valaki lefitymálta a külalakja és egyebek miatt. A Honeywell-el meg az a baj, hogy állandóan kapcsolgatja a kazánt, esetünkben az Oventrop fejet ami azért nem jó mert az Oventrop 230 V-ot kapva 3-4-5 perc alatt nyit ki. nix ugri-bugri. A Siemens tűnik megoldásnak, csak-hogy az ára igen húzós huszonezerrel kezdődik. Ebben a témában kérnék tanácsot, örülnék a gyakorlati tapasztalatoknak is. Üdvözlettel Jani1964
Nekem Computerm van kettő db, igaz csak 24 voltot tud kapcsolni de egy párforintos relével megoldható hogy 230 voltot kapcsoljon sokan fikázták hogy olcsó kinai de az egyik 12 éve a másik a tetőtérben 5 éve muködik tökéletesen az utóbbi már komolyabb is napi 10 kapcsolást tud különböző értékekkel 1 C fokon belül tartja a hőmérséklet értéket 15 másodperc ki be kapcsolási késleltetővel sőt láttam ugyanilyet vezeték nélküli változatban is
|
Bejelentkezés
Hirdetés |